Palaukim, ne uz kalnu 2,2HDi naujas, gal vel bus geriausiaspastaraisiais metais, nuo antros common rail kartos pasirodymo PSA dyzeliai savo kategorijose nera geriausi. Nu gal isskyrus 1,6 HDi. Bet VW tuoj ismes 1,5 TDi, kuris duos rukyt visiems.
peugeot TDI ar HDI
#41
Parašyta 2006 sausio 13 - 10:39
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#42
Parašyta 2006 balandžio 21 - 12:59
O toliau prasideda variacijos - kuo daugiau oro įpūsti, sumaišyti įpurkštą saliarką ir optimizuoti mišinio degimą. Įstatom turbiną - įpūčiam daugiau oro. Dar tarpinį aušintuvą pastatom, sulėgtą orą ataušinam - dar truputį daugiau oro masės tame pačiame tūryje įpučiam.Ūkiškai ir paprastai prašom. Stūmoklis suspaudžia orą, kuris įkaista iki maždaug 800 laipsnių, tada įpurškiama dozė dyzelio, kuris tokioje temperatūroje sudega. Štai ir viskas.
Tiesioginio įpurškimo degimo kamera stūmoklyje (Direct Injection, DI):
Galingas, ekonomiškas. Ir beje, anokia ne naujiena - sunkvežimių ir kitos sunkiosios technikos varikliuose naudojamas jau senokai. Net baltarusiško traktoriaus MTZ-80 variklis (D-243, 4,75l, 81AG@2200rpm, 290Nm@1400rpm) gaminamas nuo berods 1974 metų turi tiesioginį įpurškimą ;)
Bet tiesioginis įpurškimas triukšmingas, dirba "kietai", vibruoja. Traktoriui tas yr px, bet lengvųjų auto varikliuose dėl to DI nebuvo naudojamas.
Dyzelis su "prieškamere":
Dirba švelniau už DI, tyliau, nors ekonomiškumo/galios rodikliai prastesni. Didesnis plotas, orą reikia stumdyti per susiaurėjimą. Reikia didesnio suspaudimo laipsnio - ne toks patogus oro slėgį turbokompresoriumi kelti.
Dyzelis su sūkurine degimo kamera:
Panašus į prieškamerinį, bet geresnis kuro-oro maišymas. Jei teisingai suprantu - būtent tokios degimo kameros naudojamos 1.9 ir 2.1 PSA TD varikliuose.
Toliau variacijos įpurškimo tobulinimo tema. ~'90-'95 metus pavyko sukelti kuro įpurškimo slėgį. Tą pačia kuro dozę galima įpurkšti greičiau. Aukštu slėgiu įpurškiamas kuras geriau maišosi su oru ir sudega. Kol kas iš siurblio ateina atskiri vamzdukai į kiekvieną purkštuką. Siurblys veikia ir kaip skirstytuvas. Būtent tokie berods ir buvo pirmieji VW TDi.
Vėliau Bosch atranda "Common Rail". Siurblys palaiko slėgį bendroje "rampoje". Iš jos vamzdukai su pastoviu slėgiu eina į purkštukus. O šitie elektromagnetukais reikiamu momentu atsiveria ir įpurškia būtent tada kada reikia. Elektronikos ir aukšto slėgio pagalba galima dozę reikalingą vienam taktui, įpurkšti keliomis porcijomis. Kuras užsidega ir dega tolygiau - pagaliau DI pradeda dirbti švelniau, tyliau. Iš pradžių būdavo purškiama 2 fazėmis. Vėliau fazių skaičius didėjo. Dabar teko girdėti ar ne apie 6 fazes...
DI su CR tai jau mums pažįstami 1.9 TDI (raudona 'I', 81kW) ir 2.0 HDi (80kW):
TDI su 2 raudonom ('DI', 85kW) naudoja čia jau minėtus Pump-duse (siurblius-purkštukus) ar kaip jį ten. T.y. kiekvienam cilindrui stovi atskiras siurbliukas+purkštukas viename.
Nežinau kaip dėl ekologijos, bet sunkvežimių varikliuose anie plačiai naudojami.
Dar sekantis žingsnis - kažkokie pjezo-purkštukai. Čia jau nifyga nekertu kaip jie veikia. Tik žinau, kad slėgis dar aukštesnis, darinėjasi dar greičiau. Dar į daugiau fazių galima įpurškimą suskaidyti = dar daugiau laisvės inžinieriams optimizuojant degimo procesą.
Kaip dabartiniams 1.9-2.0 litrų PSA ir VW motorams po 130-150 arklių įpučia - nežinau.
Šį pranešimą redagavo Maskolis: 2006 balandžio 21 - 13:18
#43 Svečias_zbigis_*
Parašyta 2006 balandžio 21 - 15:09
#44
Parašyta 2006 balandžio 21 - 16:10
#45
Parašyta 2006 balandžio 21 - 16:31
ir elektroniniai ir mechaniniai siurbliai juk energija gauna nuo paskirstymo dirzo.O kaip veikia siurbliai, t.y. kuo skrisiai mechaniniai ten nuo elektroninių? Kokiais būdais slėgį palaiko ir pan. ?
"elektroninis" tik ta prasme jog jo valdymas (ankstinimas/velinimas/dozavimas ir t.t.) eina ne per troselius, o is kompo. ir naujesni PSA 2.1TD tokie jau buvo.
o kaip veikia tie siurbliai-purkstukai, tai ir man idomu butu suzinoti...
#46
Parašyta 2006 balandžio 21 - 17:06
O man HDI, vien pagal pagamintu ir parduotu HDI varikliu skaiciu, jei butu nepatikim tada nupirktu daugiau vokiskos kokybes TDIBet man asmeniskai TDI atrodo dauhd patikimiau nei HDI.
Beje ar pas mano 306 yr ta kruta sankaba ir smulkiu daleliu filtras?
Paskaicius pasirodo tie HDI labai priekaistingi, pvz darbinis fokus tddi pravaziavau pats 80000km, sumoj jau 200000, Vista apie jokius skremulius ar dar kazkokias nesamones nieko neuzsimine o vaziuoju ir vaziuoju su sita auto istisai, pagarba sitam modeliui
Šį pranešimą redagavo Francis: 2006 balandžio 21 - 17:15
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#47 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 21 - 17:12
Nu boschas ji pristate kazkada kaip savo. detaliu nezinau. o kuriuos italus turi galvoj? VM ar Zanussi? nes fiat turejo bendrus projektus su GM ir tik du matarai (1,3 ir 1,9 - o is esmes vienas tik 3 ir 4 cyl.) daba yra top leveliniaiJei jau kalbam apie dyzelinių variklių naujoves ir progresą, tai čia greičiausiai pirmieji žengia italai, o tas pats Bosch, kiek teko girdėti tik nusipirko Common rail technologiją, o ne pats ją sukūrė.
#48 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 21 - 17:13
lyg netur but cia musu bolidai lyg identiskiBeje ar pas mano 306 yr ta kruta sankaba ir smulkiu daleliu filtras?
#49
Parašyta 2006 balandžio 21 - 17:15
VW apie siurblį-purkštuką
Bosch apie siurblį-purkštuką
Bosch apie Common Rail, pjezo-purkštukus, ...
O dėl "Common Rail" istorijos, žiū ką sako Wikipedia:
The common rail system prototype was developed in the late sixties by Mr. Hiber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car.
Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail.
With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency.
Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. The engines are suitable for all types of road car, including small hatchbacks such as the Fiat Panda.
Šį pranešimą redagavo Maskolis: 2006 balandžio 21 - 17:27
#50
Parašyta 2006 balandžio 21 - 17:19
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#51
Parašyta 2006 balandžio 21 - 22:22
#53
Parašyta 2006 balandžio 21 - 23:10
Nežinau iš kur skaičiais pagrįsti, bet aš būčiau linkęs manyti, kad TDI pagal paplitimą turėtų lenkti HDi. Ir ženkliai.O man HDI, vien pagal pagamintu ir parduotu HDI varikliu skaiciu, jei butu nepatikim tada nupirktu daugiau vokiskos kokybes TDI
Anie anksčiau pradėti gaminti (bulka, III Golfs jau turėjo) nei HDi, montuojami į visą tautovežių imperijos flotilę. Nuo pirskių 3cilindrių Lupo, iki V8 Audi A8 ir V10 Toureg'ų. Bezbožnais kiekiais tiražuojami 1.9/2.0 Golfai, Passatai. Savo indėlį įneša Seatai ir Škodos. O kur dar krovininiai kadžiai, Transporteriai ir LT'uškės (Crafteriai).
Su visa derama pagarba PSA, bijau kad jiems su savo HDi tiražu dar toli iki VW su TDI.
#54
Parašyta 2006 balandžio 23 - 18:50
1893m. Vasario 23d. patentas išduotas Rudolfui Diesel'iui:
Pirmas serijinis dyzelinis lengvasis auto:
Mercedes Benz 260d (1936m., 2.6l, 45AG, 90km/h):
Pirmi serijiniai turbodyzeliai:
Mercedes 300SD (US rinkai, 1978). Europoje (1979): Mercedes 300TD Turbo, Peugeot 604 (2.3l):
Pirmi serijiniai turbodyzeliai su tiesioginiu įpurškimu:
Fiat Croma (1988), Austin Rover (1988), Audi 100 (1989)
Dyzeliai sporte:
1998'ais BMW 320d pirmi Niurburgringo 24'ių valandų lenktynėse.
Paskutinis VW žingsnis - TDI ženkliukas ant Aubi R10 sportkaro:
V12 5.5l, 650hp, 1100Nm. Aliuminio blokas, 4 vožtuvai cilindrui, 2 Garrett turbokompresoriai pučiantys iki 3 atm. , Common Rail (1600bar), 2 suodžių filtrai .
Po nenugalimojo R8 šlovės, iš naujoko irgi ko gero nemažai tikimasi. Pradžia nebloga - Sebring (US) 12 valandų lenktynės laimėtos.
#55
Parašyta 2006 balandžio 23 - 19:37
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#56 Svečias_lelius_*
Parašyta 2006 balandžio 23 - 21:30
Turiu tarnybini 206 HDI 2001m. berods tai pagal kompo parodymus valgo 6.7-7.0l.Vazineju 70% uzmiestis 30% miestas.Greitis 110-120km/h.Pas mane dabar raso kompas 8,4-9,0, bet as vaziuoju is kamscio i kamsti, plius dar dazniausiai nedaugiau 30min 2kart per diena, plius dar vaziuoti nemoku. Kuras Statoilo, ir Zibintas ir Viciunai nieko blogo nesake po diagnostikos isskirus EGR valve, kuriuos as jau pakeiciau. Nezinau...
P.S. Zibinte sake, kad 206 su 2.0 HDi turetu imti 7-7,5ltr./100!?
#57
Parašyta 2006 balandžio 24 - 05:59
jei tas miestas ne Vilnius ne Kaunas ar ne Klaipeda, tada nesiskaito, kad vazineji mieste, ypac Vilniuje suzinai,ka reiskia sanaudos mieste.Mano 306HDI valge per salcius 7,5 mieste, pagal gamintoja turetu buti 6,9, bet tai tik Vilniuje vazineta pirmais 3 begiais. Pvz valdisko Ford focus pagal dokumentus 7,2 mieste, bet realiai ziema mieste Vilniuje is 8l neislipuTuriu tarnybini 206 HDI 2001m. berods tai pagal kompo parodymus valgo 6.7-7.0l.Vazineju 70% uzmiestis 30% miestas.Greitis 110-120km/h.Pas mane dabar raso kompas 8,4-9,0, bet as vaziuoju is kamscio i kamsti, plius dar dazniausiai nedaugiau 30min 2kart per diena, plius dar vaziuoti nemoku. Kuras Statoilo, ir Zibintas ir Viciunai nieko blogo nesake po diagnostikos isskirus EGR valve, kuriuos as jau pakeiciau. Nezinau...
P.S. Zibinte sake, kad 206 su 2.0 HDi turetu imti 7-7,5ltr./100!?
Beje pagal spauda 206 2,0 HDI pac neekonomiskiausias savo klaseje.
Šį pranešimą redagavo Francis: 2006 balandžio 24 - 06:01
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#58 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 24 - 08:55
Aikaik, TDdi taip daro?Pvz valdisko Ford focus pagal dokumentus 7,2 mieste, bet realiai ziema mieste Vilniuje is 8l neislipu
Beje pagal spauda 206 2,0 HDI pac neekonomiskiausias savo klaseje.
Mano HDi vasara mieste minta 6,2, ziema - 7,5.
Nu Vilniuj cia
8 sugeba tik magistralej maximalke mygiant padaryt.
#59 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 24 - 08:57
narmaley ten su jais. tik var nuo Euro V ivedimo jie dings, ibo neimanoma atitikt jiems kazkodel. ir naujausi VW TDi patampa common railiniais.Joooo, tie siurbliai-purkštukai sumanymas rimtas ir originalus sakyčiau..... įdomu kaip jų ilgaamžiškumas ?
#60
Parašyta 2007 rugpjūčio 30 - 20:54
Vartotojų skaito šią temą: 0
narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0