Citrokolegos patirtis:
http://www.citrina.l...hp?f=41&t=18759
Nepraleido sankryžoje iš dešinės pusės atvažiuojančios prieš eismą Audi A4 su viena neveikiančia, o kita išvis nesančia priekine fara. Vairuotojas nepilnametis be teisės vairuoti, mašina be TA ir nedrausta.
Kitą citrokolegą draudimas bandė išrūrinti už tai, kad per tris dienas nesikreipė į draudimo kompaniją po avarijos, kurioje buvo nukentėjęs. O jis nesikreipė, nes be sąmonęs gulėjo sulaužytas ligoninėj. Kaip tokiu atveju, mmm? Po kelių metų teismų su kompanija, galiausiai pavyko išsilupti išmoką.
Nesupraskit, kad aš už tiuningus. Aš prieš belekokius tiuningus, niaukimus, tamsinimus, plėveles, net ir negamyklinius Xenon (dažniausiai, nes retas gerai sudeda). Pas patį gale lampos tamsintos, bet tik todėl, kad įdėtos nuo naujesnės laidos tokio pačio modelio, pas kurį jos gamykliškai jau ėjo paniauktos, ir šviečia tamsoje normaliai, o neblogai matosi ir šviesoje (išskyrus kai druskom ir purvais aplimpa). bet pagal jūsų scenarijų išmokos neturėtų gauti ir žmogus, važinėjantis su raudonais JAV standarto posūkiais arba DOT standarto faromis visiškai legaliai su raudonais tranzitiniais arba firmos numeriais (kol nereikia TA), net vertinant įstatymiškai - tai toks pats traktavimas, kaip ir lempų nebuvimas, niaukimas arba neveikimas.
Paskui jau viskas priklauso nuo teismo nuosprendžio, bet pirminis kaltininkas vistiek visada vertinamas pagal KET, o toliau jau gali kapotis. Taip pat, kaip ir gali reikt pasikapot su draudimu.
Mano stovinčiai neapdraustai ir išregistruotai (nupirkta ir neužregistruota per 14d.) mašinai nuosavo namo kieme tolimas giminaitis įvarė su priekaba ir sumalė dureles. Tai irgi galėjo nemokėti, nes mašina gi nedrausta ir neregistruota? nedalyvavo viešame eisme, bet juk visos egzistuojančios Lietuvoje mašinos turi turėti TA ir draudimą (bent jau dabar tokia tvarka, tik ji neprižiūrima, o nuo liepos 1d. jau bus prižiūrima). Išmoką gavau be jokių kovų ir net be apsilankymo draudime - nusiunčiau el.paštu mašinos ir dokumentų nuotraukas ir savo duomenis - parėjo 600+Lt į sąskaitą.
Egidijau - pirma tai kaip įrodysit, kad prieš avariją tas žibintas jau neveikė? Kita, kaip įrodysit, kad tas žibintas neišsijungė bevairuojant savininkui automobilį ir jis to nepastebėjo, nes dar nebuvo sustabdęs kelionės (prieš kiekvieną kelionę vairuotojas privalo įsitikinti žibintų veikimu), o prieš išvažiuojant veikė. Trečia - net jei tas žibintas ir neveikė, jūs visvien privalot važiuoti kuo arčiau dešiniojo kelkraščio, nebent jei yra skiriamoji juosta, bet tuomet vairuotojas, ją kirtęs - lieka kaltinintu, nesvarbu, šviesos pas jį veikia ar neveikia, o jei nei vienas nekerta - arba prasilenkiama saugiai, arba abipusė kaltė (kai susikalama veidrodžiais).
Vėlgi - negarantuoju, kad esu teisus. Viskas, ką sakau, tai tik mano nuomone, paremta sukauptomis žiniomis ir patirtimi.