Variklis:
M52B30 11.5CR strokeris
M54B30 3 litrų apačia (alkūninis, švaistikliai su stūmokliais)
Schrick [email protected]/[email protected] valikai
M50 įsiurbimo kolektorius
Borinta 68m gazo sklendė
Walbro 450LPH siurblys
VEMS programuojamas ECU, E85 kuras
880cc Siemens Deka purkštukai
Oil catch can
Gyvatynas (long tube headers) su custom x-pipe, 2x50mm,2x rezais ir magnaflow gale
Transmisija:
M20 vienmasis lengvintas smagratis
Standartinis dėžė
3.46 188 4 diskelių LSD 200NM 45%
Z3 2.8 kulysa (shortshift'as)
Važiuoklė:
Bilstein B12 su Eibach Pro-kit
Ekcentriniai M3 sailentblokai casteriui padidinti.
Ekcentriniai M3 atraminiai sudėti atvirkščiai išvirtimui (-1.4) ir casteriui(6.3) padidinti.
Pergrežti priekinio stabilizatoriaus tvirtinimo taškai jo standumui padidinti
Neplaukiojantys šarnyrai
Priekinė viršutinė rasporkė
Apatinė X rasporkė
E34 stabdžių cilindriukas
Priekyje 325x25 E46 330i stabdžiai, gale E30 m3 suportai ant stokinių diskų ir kaladžių.
Ate Typ200 racing stabdžių skystis
OEM Motorsport DS1 ratlankiai
LONG STORY:
Savo Peugeot 306 GTI6 pardaviau, o kaip triniausi prie Peugeot klubo, taip ir iki dabar trinuosi, todėl BMW markės automobilio kuriamą istoriją talpinsiu širdžiai mielame klube.
Pristatau – 1997 metų gimimo BMW E36/5 323Ti. Nupirkau aš jį praėjus mėnesiui po pežuko katastrofiško variklio persukimo, su mintimi, kad trys metai su viena mašina man jau per daug ir gana į ją investuoti pinigus, laiką ir savo nervus, tad susiradau vokišką hothatch‘ą, tik šįsyk su teisinga varomąją ašimi – galine!
Parvežtas iš Vokietijos, kurioje pratūnojo kelis metus nejudinamas ir iš visų matytų variantų Lietuvos skelbimuose buvo pats idealiausias ( arba kaip perkant BMW pasakyčiau – mažiausiai papjautas ir supuvęs). Komplektacija praktiškai pilniausia, kokia tik gali eiti į e36 compactą. Sukibimo kontrolė, kruizo kontrolė, tamsėjantys veidrodžiais, 10 garso kolonėlių, 6 cd changer‘is, pusiau odinės šildomos sėdynės, Mtech vairas, AC ir dar visokiausių dalykų, kurie genda arba lupasi J) trūko tik porankio, kurį neilgai trukus susiradau ir susimontavau.
Mašina tikrai nėra nauja, 363t (500k reali) rida byloja įlinkimai ir pabraižymai ant kėbulo, paplyšusi ir pasitrynusi vairuotojo sėdynė, atsilupęs vairas, tačiau rudžių kiekis toks, lyg ši mašina druskų nebūtu mačiusi. Dugnas švarus, o parūdijimai tik ten kur būta stuktelėjimų. (foto iš pirkimo)
Po kapotu slepiasi M52B25, kas reiškia siaurų kanalų isiurbimo kolektoriumi prislopinta 2.5l plyta, kuri vietoj įprastų 192 arklių, turi viso labo 170, tačiau galiu patikinti, kad didžioji dalis kaimenės vis dar savo vietoje ir mašina važiuoja kaip jai ir priklauso. Tiesa, reikėjo pasikeisti dirželius, vandens pompą, tepalus – tik tai kas priklauso perkant kiekvieną naudotą mašiną.( foto daryta perkant mašiną)
Važiuoklės skyrius kiek įdomesnis. Tikrinant servise iškart nukrito nulūžusi priekinės spyruoklės vija (truputis dropo nepakenks ), pasimatė klibantys priekiniai šarnyrai, palūžęs krankšteinas, kurį reikės virinti ir į galą einanti stabilizatoriaus traukė. Nėra taip ir blogai, ypač kai dėl to buvo galima numušti kainą. Visi gedimai buvo sutvarkyti iškart po pirkimo, tik spyruoklių neliečiau, bet apie tai vėliau.
Sudalyvavus pirmame slalome iškart supratau, kad pakaba nėra sportinė ir reikės su ja padirbėti. Pirmas žingsnis – orginalus e36 m3 ekcentriniai sailenblokai, kurie padidina caster‘į, rezultate stulbinantis , lyginant su standartu, turn-in‘as ir stabilumas ant didelio greičio.
Iškritus pirmam lietui nusprendžiau pasinaudoti RWD teikiamais malonumais ir likau nemaloniai nustebintas – bandant užšinešti iš gazo girdžiu tik besivelianti ratą, o nuo žaidimų su inercija tik kelnės nejučia parudėja. Pasirodo su atviru diferincialu per daug nepasilinksminsi, tad ilgai nelaukęs nupirkau tvarkingą, pastoviai 25% rakinantį LSD nuo 5 serijos e34 paliekant standartinę compacto 3,64 porą. Nuo šiol užmiesčio kelyje nereikia naudoti atbulinės pavaros norint apsisukti, o norint pradėti slysti ant sauso asfalto spirti per sankabą J
Tai gi kodėl ši mašina projektų temoje? Gyvenimas susiklostė taip, kad ateinantį pavasarį išvažiuoju pusmečiai mokytis svetur, vėliau trumpai grįžtu į lt ir vėl ilgam studijuot išvažiuoju. Reikia apsispręsti – parduoti mašiną ar laikyt ją ant kiemo. Kol mįslijau ir linkau link pardavimo bmwfan skelbimuose netikėtai atsirado dalimis paskerstas 3l 6cilindris variklis su trūkusia galva už juokingus pinigus ( BMW einamieji projektų varikliai išties brangūs). Tad nieko nelaukęs jį nupirkau ir aiškiai pasirinkau kas bus daroma su mašina – Studentiškas M3 savaitgaliams, fastlapui ir pnš. Išlaikant sleeper‘io etiketę - standartine ir tvarkinga išvaizda, bet perdaryti viduriai.
M54B30 (3l 170kw) viduriai (alkūninis, švaistikliai ir stumokliai) puikiai tinka į mano m52b25 variklį, kas paverčia jį 3l strokeriu, o užmovus M50 variklio kolektorių šis variklis iš esmės tampa amerikietiško M3 (S50B30US) arba Alpina B3 3.0 (M52TUB30) variklio kopija turinti ~180kw.
Tačiau aš tuo apsiriboti nenoriu , kadangi variklį reikės išimti ir iš esmės perrinkti, prie to pačio bus didinamas ir suspaudimo laipsnis negailint nei galvos, nei bloko. To pasekoje, kartu su m54 įsiurbimo velenėliu tikiuosi 190kw savo 1250kg sveriančiai mašinai.
Kadangi sankaba eina į pabaiga, smagratis skleidžia simfonijas, o greičių dėžės garsai priverčia jaustis kaip elektromobilyje, teks pakeisti ir šiuos komponentus. Vietoj be galo brangaus (1500lt naujas) sunkaus, dvimasio smagračio bus pritaikytas daugiau nei dvigubai lengvesnis m20 smagratis nuo chuligankės, kurį nupirkau už juokingus 50lt.
Visas šis modifikacijų komplektas turėtu būti užbaigtas iki gruodžio mėnesio, kadangi dalys jau yra, beliko viską sukonstruot J
Kas planuojama ateityje:
Valdymas ir stabdžiai:
· Bilsten B12 arba KW V2 komplektas
· Mtech stabilizatoriai
· Priekinės ir galinės rasporkės
· Reguliuojamas camber, toe priekyje ir gale
· BMW Z3M greitesnė vairo kolonėlė
· Ekcentriniai m3 sailenblokai +
· LSD +
· E46 330i stabdžių supportai su raižytais diskais ir ferodo ds2500 kaladėlimis
· Armuotos šlangelės
Variklis ir transmisija (Siekiant ištraukti likusius kw, su planu 210-220kw):
· Schrik velenėliai
· Padidinta gazo sklendė ir MAF
· Laisvesnė pilna išmetimo sistema
· Remap su ribotuvo nukėlimu iki 7000rpm