Kaip ir kiekvienais metais žiema užklumpa netikėtai.Bendrai nupasakosiu kaip per 5 min pasitikrinti pakaitinmo žvakes,žinant kaip giliai jos nugrūstos.Pirmiausia išstudijuojame principinę el grandinę.1158-Žvakių pakaitino relė,1320-variklinis kompiuteris.
Belieka surasti pačią pakaitinmo relę.
Relę laiko 10mm veržlė su varštu įsuktu į saugiklinės plastmasę.Prieš traukiant pilką plastmasę,kad ištraukti relę,būtina įsitikinti,kad iš kitos puses nepritvirtinti "sagučiai,kurie neleidžia ją atitraukti.Mano atveju jau nebebuvo.
Dabar belieka mano meninis žymėjimas .Tas žymėjimas atitinka pačios relės kontaktų numerius ir elektrinę schemą.Pažymėjau dėl to,kad ant šitos jungties jau gaunasi veidrodinis atvaizdas.
1,2,3,4 kontaktai eina į pakaitinmo žvakes.Vieną multimetro galą kišim čia,o kitą į variklio minusą.Geriausias variklio minusas (masė) yra ant generatoriaus korpuso,visur kitur daugiau buvo 1-2 omais.
Mano atveju visų žvakių varža svyravo 0,6-0,7 omo.Varža labai maža todėl maksimaliai reikia užtikrinti gerus kontaktus su pačia jungtimi ir su variklio mase.Paklaida bus į didesnę pusę.Geriausia minusą imti nuo viemos vietos ,matuojant visas pakaitinmo žvakes.Nuo akumuliatoriaus minusinės klemos varža jau gaunasi apie 3 omus.
Esant perdegusiai žvakei,varžą matysime kaip begalinę.
Srovę srebiančiam kaitinimo elementui varžos matavimas gali parodyti ar žvakė nudegus ar nenudegus.Tai kaip dabar daryti?Negi sukti lauk?
O kaip žvakė gyvena nebūtina ją išsukti,užtenka pamatoti srovę.Visa bėda ,kad daugelis multimetrų matuoja max 15 A srovę,išskirtiniais atvejais iki 20A.Kyla didžiulė rizika sugadinti multimetrą.Tada tenka pasitelkti srovės reples nuolatinei srovei.
gerai matuojame srovę,bet relė neįsijungia-garaže +15c temperatura.Krapstome lauk variklio temp daviklio fyškę:
Dabar yra vienas niuansas:jei užkursime variklį,pradės dirbti avariniu režimu su įjungtu ventiliatoriumi.Taigi mes nekuriame,o tik įjunginėjame degimą.Mauname reples srovės :
Pradžioje matuojame kiek pasiima visos pakaitinimo žvakės:
Žvakes kaitina 28 sekundes,o srovės pikas 60 amperų.Laikas ateina matuoti kiekvieną žvakę atskirai:
Srovės pikas 17A,dėl to negalima jungti multimetro.Iš grafiko matyti,kad žvakė darbinę temperatūrą pasiekia per 10s.O įkaitus ima apie 6 amperus.Tokie pat grafikai buvo visų 4 pakaitimo žvakių.Žiemai pasiruošta .
Dar yra toks įdomus dalykas,kad varikliui perlipus 3000 rpm,nutraukiamas žvakių kaitinimas (post-heating).Tai puikus būdas pažiūrėti kaip suveikinėja pati relė.Numetu dar vieną foto:
Šį pranešimą redagavo sizus: 2014 gruodžio 02 - 03:50