Gal tepalas dėžėj senovinis, gal pusašio pakabinamas guolis jau sausas, bet dar prašilęs įsitempia ir nebekliba ir nebeūžia, sunku pasakyti.
Viena, kad ir mes ne magai, tai kažko matėm ir šiek tiek regėjom, bet tas viskas yra gal tik 10proc visų įmanomų variantų ir skirtingų garsų, tai labai dažnai vistiek tenka iš nuojautos ir pasitelkus logiką, kas iš komponentų tuo metu labiausiai dirba, patiria didžiausius įtempimus arba kaip tik atsilaisvina ir pradeda klibėti, tikrinti ir remontuoti, kai tiksliai negirdi ir nežinai, iš kur tiksliai garsas eina arba jo pobūdis aiškiai neatskleidžia simptomų... Deja, bet visgi taip.
Smagratį teoriškai reiktų tikrint tiesumui ir nudilimui. Tiesumo be gero tekinimo staklių būgno ir tikslaus indikatoriaus nelabai patikrinsi, o ir sunku būtų gauti duomenis, koks maksimalus kreivumas jam leidžiamas, tai čia kaip ir reiktų pasitikėti pardavėjo žodžiu, kad prieš išardant, sankaba veikė gerai.
O nudilimas... Dažniausiai sankabos diskas savo darbiniu paviršiumi pilnai neuždengia smagračio darbinio paviršiaus. Taigi, ten gaunam kažką panašaus į tokią vietą, kaip stabdžių diskai ir kaladėlės, ir dylant pakrašty turėtų atsirasti kantukas. Jei kantuko nėra ir jis pirštu nejaučiamas, tai smagratis kaip naujas. Jei pirštas truputį kimba, bet akimi praktiškai nesimato, tai irgi nieko. Būna, kad pavažinėta su nubyrėjusiais sankabos disko frikcionais, tuomet jau smagratis išmetimui, arba, jei nėra šrotinio, reikia tekinti. Tekinama ne tik darbinė plokštuma, bet tuomet ir ta plokštuma, kur prisisuka diskatorius, kad atstatyti gamyklinę arba netgi padidinti prispaudimo jėgą. Bet tam reikia žinoti gamyklinius matmenis, o juos kas nors šiais laikais ar žino, ar gali gauti? (nebe žigulių laikai, kur smagračių brėžiniai arba matmenys būdavo remonto knygose). Ir dar aišku jei tekoriui pachmielinga ranka sudrebės, tai vistiek paskui keisi. Žodžiu imam šrotinį smagratį, kuriam nesijaučia kantukas, ir pamirštam bėdą.
Bet prieš tikrinant reikia įsitikinti, kad diskas pilnai neuždengė smagračio darbinio paviršiaus, o tai labai paprasta, nes dažniausiai matoma plika akimi.
Dar reikia pažiūrėti, ar nėra pernelyg nudilę ar sulankstyti starterio žiedo dantys, ar žiedas nesusiskersavęs ir t.t.
Kažkokį smagratį nuo 1.9TD turiu. Jo sankaba identiška 2.0 16V, man atrodo ir dėžės to pačio modelio ir korpuso (gal perdavimai tik skiriasi), tai gali būti, kad ir smagratis tinkamas. Reiktų tik tą patikrinti gyvai nuėmus, nes kad prisisuks prie variklio, kad sankaba prisisuks ir kad starteris jį suks, esu garantuotas, bet negarantuotas dėl alkūninio padėties daviklio dantų. Aišku, dyzelinis turi skylę kaiščiavimui, o benzininis greičiausiai neturės, bet esu dėjęs 1.8benzo smagratį 1.8 dyzeliui ir viskas tiko, tik skylės nebuvo kaiščiui, bet ten jau jos tam varikliui nebereikėjo.
O tas sailenblokiukas, kurį pakeitei viršuje, dar ne viskas. Po apačią vadinamos žuvies sailenblokius bei apatinės pagalvės didysis sailenblokas, kai išplyšta, taip pat labai nemažai prideda drebėjimų. Bet ir taip pat jie visi labai stipriai kenčia, kai vibracijos eina nuo pačio variklio, tai būna ir nauji nelabai ilgai gelbėja.
Edited by tadas1991, 2016 February 23 - 20:23.