Jei žiūrint iš fizikinės pusės, tai ant 4 cilindrų variklio cilindrai dirba kas 180laipsn. t.y. nėra jokio persidengimo rba labai minimalus. Todėl gaunasi didelė pulsacija alkūninio. Kai yra dvimasis smagratis, tai tos pulsacijos gesinamos smagračio spyruoklėse. Kai sūkimo momentai nedideli iki 200-220Nm (66-70kW dyzelinio), tai dar vienmasis dėl savo masės sugeba užgesint pulsacijas. Į 5cil. ar daugiau cilindrų dyzel. variklius galima pagalvot apie vienmasio naudojimą ir prie didesnių Nm, nes ten darbo taktai dažniaui vyksta ir pradeda persidendinėt.
O su 4cyl. žoliapjovės varikliais jokių vienmasių virš 80kW dyzeliui, nes alkūninis perpus pasidalins
Šita, o tai kodėl seni dyzeliai važiuodavo pakankamai komfortiškai su paprastais? SUprantu, jie šiek tiek labiau ant laisvų vibruodavo, garsiau dirbdavo bet byrėt niekas nebyrėjo. Čia dėl tuometinio mėsos kiekio?
Paimkim kad ir paprasčiausią 2.5TD 95kw