Čia juk ne nusukime esmė. Forde gal nusuka tą šponkę, aš nežinau. Kur tikrai žinau, kad nusuka, tai Renault 1.9dTi/dCi varikliams velenėlio šponkę, nes ten degtuko storio ji.
Šitų HDi motorų šponkė gana rimta ir lengvai nenusisuka, bet alkūninio dantytam škyvuke skylė šponkei yra palikta platesnė už pačią šponkę, todėl galima sukioti maždaug per vieno danties kampą tą škyvuką laisvai, kol centrinis varžtas nepriveržtas. Tiek pasukus, kiek leidžia tas škyvukas, kompas dar klaidos nemeta ir su sinchronizacija bėdų nebūna, reikalas bandytas. Bet variklis dirba nebe tobulai. Kažkas išlenda vistiek, ar trauka pamažėja, ar sąnaudos minimaliai padidėja, ar šaltyje truputį sunkiau kurtis pradeda, na ir t.t. ir pan...
Esmė, kad fazės čia truputį reguliuojamos yra. Kaip senuose 2.0 ir 2.2 HDi varikliuose būdavo trys varžteliai ant velenėlio škyvo, tai naujesniuose nuo 2003čių (senam 2.2HDi liko iki jo gamybos galo velenėlio trys varžteliai, o RHY/RHZ/RHS nuo 2003čių nuėmė) metų tų varžtelių nebėra, bet padarė truputį slankiojantį apatinį škyvuką, kuriuo galima pareguliuoti, vietoj velenėlio.
Pas EW benzinus kai kuriuos alkūninio veleno škyvas šponkės išvis neturi.
Beje, po Naujų, kai pagaliau gausiu užsakytas OEM dalis, keisiu grandinės pilną komplektą su VANOSais Peugeot/Mini 1.6 benzui. Ten du velenėliai ir alkūninio žvaigždutė, ir nei vienas iš jų neturi šponkės ir net konuso - viskas grynai laikosi iš priveržimo Teko įsigyti įrankius fazių sustatymui...