Ne trolis, o tiesiog turbūt nėra pinigėlių nei kuro prisipilt pilną baką, nei sumokėt 10eur už apžiūrą ar diagnostiką, kad patyrusi ausis ir akis apžiūrėtų ir nustatytų bėdą. Aš su 150eur vertės 406tu važinėju dėl asmeninių priežasčių, nes mano liguista pasąmonė kažkaip sako, kad ar tai smagiau, o gal net sugebėčiau sau įrodyt, kad apsimoka finansiškai. O realiai nes puikus automobilis už tokią kainą, nes gaunasi, kad pagal pajamas galima visiškai nestresuot, ir jei tik kas rimtesnio nutiks, ko nesinorės taisyti, arba elementariai įvertus žiemą į griovį, kas tikėtinai gali ir įvykti, tiesiog išmesti.
Bet daug žmonių tai biškį kitaip gaunasi, kad pakankamai rimtas mylimas kasdienis automobilis. Mylimas tiek, kiek kišenė leidžia arba nuo vaikų ar alkoholio lieka tai meilei. Bet daiktas pakankamai brangus ir svarbus, ir pagal pajamas arba laisvus liekančius pinius ir pakankamai brangus. Ir remontas netgi smulkus gaunasi brangu. Vat ir gaunas beviltiškos situacijos, kai noris kažką padaryt, bet neišeina, nes nei pinigų yra, nei pats ką supranti. Turiu omeny nebūtinai supranti, bet bent jau tiek supranti, kad sugebėtum pasieškoti reikiamos informacijos, pasigilinti į mazgų veikimo principus ir atskirti, ar bent atskirti, iš kurios automobilio vietos tas garsas sklinda, ar iš kuro bako, ar iš po kapoto, ar iš priekinės važiuoklės, ar duslintuvas barška tiesiog. Mes čia žvengiam, nes turbūt bėdą būtų surasti galima nelabai sunkiai, o žmogui visai rimta problema susidaro.
Jei ten pvz kapoja purkštukai dėl per aukšto slėgio ar elementaraus jų strigimo, arba dėl to, kad varo kiaurai dyzelį srove tiesiai į stūmiką, tai turėtų anksčiau ar vėliau stūmikas pradegti. Bėda, kad šitiems varikliams gan ilgai nepradega
Meistram su tokiom mašinom irgi liūdna dirbti, nes elementariai nesinori, tai kartais netgi jei ir nori sumokėti, vistiek niekas, kas normaliai galėtų pataisyti, neima. Nes mato situaciją, kaip būna su puikių automobilių remontų ir kaip sekasi iš jų uždirbti pinigų. O tie, kas ima tuo taisyt lengva ranka, dažnai tik dar labiau sugadina.
Vakar atvarė savaitei palikt C5 pirmoką pataisyt. Gedimai- greičio nerodo ir kilometrai nesisuka, netraukia ir jei išeitų, pačipuot. Gal dar pakeist kažkurį vieną purkštuką, nes sunkiai kuriasi ir užkūrus kratos
Įsivarau vidun apžiūrėt ir pasidaryt kokį dalių sąrašiuką, nes tokiem dažniausiai reikia naudotų, o jos ne taip greitai atsiranda. Atidarius kapotą - krūva komponentų, apdažytų iš balionėlio raudonais dažais. Nupūstas kuro siurblys, tepalo kamštis, kelios fiškės, kai kurios žarnos ar vamzdeliai, radiatoriai aušinimo ir interkūleris. Ant kompų dėžės dančio suklijuoti lipdukai nuo Fuchs tepalo bakelio - priekinis ir galinis (instrukcijos). Ant hidrosiurblio ir skysčio bakelio apdailos - PitStop maximinio antifrizo bakelio etiketė. Variklis 2,0HDi, bet pastebiu, kad senesnis, matyt bus įdėtas nuo Xantijos arba 406 pačių pirmųjų. Termostato korpusas aliuminis, kur ne visos žarnos tada tinka, daviklis kitoks, ir visą tą reikia perdaryti. Dar jame yra kuro šildytuvas nuo antifrizo, tai tie vamzdeliai užlušinti, nors nėra tam jokio tikslo, ten niekas per juos nebėgtų.
Žiūrim, ko čia neveikia tas spidometras. Dažniausiai būna skydelio gedimas, bet tada rida sukasi. Aha, dega ir ABS Fault. Lexia prie ABS nesijungia ir jo nemato, va ir priežastis, nėra netgi duomenų. Peržiūriu saugiklius, viskas ok. Atsiardau kompų dėžę, nes po juo yra ABS blokas. Toj dėžėj randu negamyklinėse vietose suvedžiotus laidus, aplamai visi laidai po kapotu ant zateškių, laikikliai likę keli, ir ne savo vietose. Variklio kompas prisuktas bet kokiais varžtais į bet kur. Nu bet ok. ABS bloko fiškę atsijungus ir prasižiūrėjus schemas - trūksta vieno esminio pliuso. Paknisęs kelias valandas laidynuose, tą storą pliusą vienoj stotoj kasoj randu žiauriai brutaliai nupuvusį, vaizdas kaip zombio veido ir iš visos kasos byra žali miltai. Perlituoju gerą gabalą laido, surinkinėju. Surinkinėdamas pamatau, kad oro srauto matuoklė labai purvina, nes reikėjo išimti filtro dėžę. Apverčiu filtro dėžę, pažiūrėt per aną pusę į filtrą. Filtro nėra. Suradau senų filtrų krūvoj kažkokį tinkamą nors kiek dar gyvesnį, prapučiu oru, įdedu, išplaunu matuoklę. Dedant filtradėžę matau, kad vamzdis oro padavimui iš posparnio į filtradėžę nukritęs žemyn, nes nulaužta pusė jo laikiklio. Žeme nesivelka todėl, kad kliūna tarp vairo stiprintuvo žarnos ir posparnio atlūžusio kampo. Už vairo stiprintuvo žarnos kliūti šiaip neturėtų, nes jos ten, kur ji yra, neturi būti. Kadangi atjungtas vairo skysčio aušintuvas, nes prapuvo arba vyrai tiesiog išmetė, tai pravesta žarna ir pakabinta ant radiatoriaus (to nudažyto raudonai). Žiūrėdamas į tą žarną pamatau, kodėl neveikia kondicionierius. Nėra nei kompresoriaus, nei vamzdžių, nei radiatoriaus, viskas išmesta. Ventiliatorius irgi neveikia, yra jo klaidų kompe, tai dar ir dėl to neveiktų. Kadangi kompresorius išmestas, matomai ten kažkaip nesigavo tvarkingai visko prisukt arba diržo sudėt, o gal tiesiog škyvas ar/ir tempėjas gatavas, tai diržas ant vairo siurblio ir alkūninio škyvo pasislinkę per dantį į išorę, nors ant kitų normaliai.
Sudedu akumą ir einu jungt degimo - ABS fault neberašo, Lexia prie ABS bloko jungiasi, bet kažko vistiek nedega ir neužgęsta kontrolinė lemputė skydely. Jau įtarimas, kad bus...
Išvažiuoju. Valio, greitis yra, kilometrai sukasi. Važiuojant užsidega ekranėly ABS Fault, bet greitis vistiek yra, vadinasi ABS blokas veikia, tik yra sistemos gedimas. Lexia rodo, kad neveikia priekinis kairys daviklis (nemato greičio, tai gal jis pats, o gal guolis sugedęs ar net taip įdėtas) ir sugedus stabdžių varlytė, neveikia atvirkštinis jos jungiklis. Ir dar spidometras rodo 10kmh daugiau. Išardau spidometrą perstatyt į vietą rodyklę. Randu, kodėl nedega ABS lemputė. Nes išluptas jos LEDas. Taip pat išlupti LEDai ir Airbag bei šauktuko lempučių. Aišku, gi ekranėly Airbag fault irgi dega. Prisijungus prie Airba kompuko matau, kad tiesiog yra Crashas. Matyt sudėjo pagalves ir diržus, bet nepadėjo, tai taip ir paliko, tik išniekino skydelį.
Sudėjus skydelį atgal, greitį rodo liuksiškai, bet spidometro apačia nebešviečia, bet kartais šviečia... Traukimui matuoklės plovimas nepadėjo, nes ji vistiek rodo šūdus, 400mg ant laisvų, turi būti apie 500. Turba pripučia max 0,5-0,6bar, gamyklinė norma 1bar. Bet būtų baisu, jei trauktų, nes stipriau paspaudus gazą - stipri pusašinė vibracija. Ir labai barška smagratis. Matyt ir užstrigęs, nes pajudėt iš vietos neužgesus užduotis net ir su gazu - daužosi ir tamposi ir nori gesti, reikia arba labai atsargiai, arba duot daugokai gazo, kad iškratytų. Stabdžiai kažkokie neaiškūs. Labai gerai žinau visų laidų C5 stabdžių pedalą, jis labai švelnus ir informatyvus - minkštai spaudžiasi ir vis kietėja tolygiai iki pat eigos pabaigos. Čia stabdžiai kaip seno hidraulinio citroeno, pvz Xantia ar XM. Pradžioj minkštas pedalas, o paskui atsiremia ir pasidaro akmens kietumo, ir ties ta vieta yra stipresnis stabdymas.
Posūkių neatmeta vairą atsukant.
Čia dar tik pati pradžia ir tik keli pastebėjimai aplinkui. Tiesą sakant, baisu net liestis, nes gali subyrėti ir liksi kaltas, pvz nutruks diržas. O kai atvyko, juk mašina tai važiavo. Jei prašys pakeisti tą ABS daviklį ar guolį, bijau ką rasčiau pakėlęs. Tikiuosi nereikės, nes jau už tą greičio rodymo remontą planuoju paprašyti 100eur, t.y. viskas pagal užtruktą laiką.
Tiesa, vienas dalykas veikia puikiai, kas pas labai retą C5 I veikia - tai rankinis.
Žmogus sakė, kad kątik nusipirko mašiną. Išsirink tu man tokį puikų variantą...
Kitas dalykas, kad tokios mašinos, ir krūvos jų kasdien važinėja tarp mūsų. Visur aplink, ir jų tiek daug, kad net neįsivaizduojat. Tai kai sekantį kartą kam kils nors prisikabint prie kažkokių ten smulkmenų ar kad pas kažką padangos senesnės, arba kad diskus nusitekino, o ne naujus dėjo, tai pagalvokit, kad gal būt ir ne ten sliekų ieškot. Čia kaip uždraust pirkt alkoholį per koncertus, festivalius arba teatro kavinėje, stengiantis išspręst brutaliojo buitinio alkoholizmo bėdas. Padangos gali nepadėti, jei stabdžių nėra
Po tokių kitą dieną įsivarai kokį 2014tų metų Citrių su griozdišku moderniu varikliu ir robotine dėže ir keiti sankabą. Darbas sudėtingas, vietos mažai, reikia daug ramybės ir kruopštumo, nes darai tokį darbą pirmą kartą, praktikos dar trūksta, bet koks sugadintas komponentas gali kainuoti laisvai visos dienos uždarbį, o kartais ir savaitės. Ir būna taip viskas malonu ir gera. Varžtai sukasi. Ir ne tik sukasi, bet ir YRA. Savo vietose, ir vienodi, ir tinkami. Ir visos plastmasės savo vietose, visi fiksatoriai, laikikliukai, laidai ir žarnos niekur nesimėto. Išardai, surenki kaip buvo. Jei kas sulūžta iš plastmasiukų - pakeiti nauju. Jei kelių jau trūksta, nes būna jau kažkas dirbta ties tokiais posparniais - irgi įdedi. Išvažiuoji po to - viskas veikia. Jei kas neveikia, paskambini, paprašo pataisyt arba bent surast priežastį ir susitart kitam laikui remontui. Sutaisai, išvažiuoji - VISKAS VEIKIA !