Peršokti prie turinio


tadas1991

Užsiregistravo 2011 Bir 14
Neprisijungęs Lankėsi Vakar, 17:44
*****

#770590 EP6 klaidos kodas P0299

Parašė tadas1991 2021 liepos 29 - 20:35

Turbinos restauravimas 99proc. neišsprendžia per didelio/mažo slėgio klausimų. Turbiną reikia restauruoti, jei užlankstyti sparneliai ir per daug švilpia, jei per daug kliba ašelė ir yra pavojus, kad prakiurs tepalas į įsiurbimą arba išmetimą, arba jeigu jau prakiuro arba netgi lūžo ašelė ir jau patenka tepalas. Tada ne per didelis/mažas slėgis būna, o išvis nepučia. Bet kažkodėl dauguma netgi respektabilių automechanikų ar rimtų net ir dylerinių autoservisų vistiek siunčia restauruotis turbinos. Parodyčiau, kokia lavoninė mano kasdieninės mašinos turbina, tai dauguma išsigąstų, bet pučia kaip pašėlusi.

Taigi, pradėkit gal rimtai nuo to vožtuvėlio, kuris vadinamas DV (diverter arba dump valve). Jis išleidžia turbinos sukurtą slėgį atgal į įsiurbimo beslėginę pusę pakartotiniam suspaudimui, t.y. veikia kaip BOV vožtuvas, tiesiog skiriasi tuo, kad to oro neišleidžia į atmosferą, už tai nėra tų pseudo-sportinių automobilių nusišnypštimo garsų. Tam DV būna suplyšta membrana ir visada biškį leidžia. Išardyt ir patikrint nėra sunku, ir nusiima labai paprastai, prie turbinos prisuktas juodas balvonėlis trim varžtais, jungtelė maža dviejų laidų. Čipuojant keičia dažnai į VW analogišką vožtuvėlį, nes rimtesnė membrana ir spyruoklės, o gamintojas ir matmenys darbinės dalies identiški.. Arba pakeičia tik vidurius iš VW, tada nereikia didinti skylių ir keisti fiškutės. Bet jei viskas standartas, veikia gerai ir originalas, tik dėkit naują, o ne šrotinį. Jie nebrangūs, gal apie 50-60eur. Jei su juo viskas gerai, tai toliau žaidimas su vakuumais ir diagnostiniu prietaisu ant kelių, vairuojant.

 

Neseniai vienam Peugeot su tokiu varikliu išsprendžiau perpūtimo problemą, buvo neprasitraukiantis vakuumėlio nusišnypštimo filtriukas. O prieš tai kiek teko žaisti, kol radau. Ir tą DV tikrinau, ir vožtuvėlius kelis bandžiau keisti, ir pačią turbiną reguliavau, galiausiai tik su vakuumo pompele buvo viskas pilnai patikrinta ir pastebėta, kad filtriukas pučiant prasipučia ir tarsi viskas ir gerai, o traukiant - užgnyba vakuumą ir rodyklė nė krust. Todėl, kad ištižęs jo guminis apsauginis dangtelis veikė, kaip atbulinis vožtuvas.


  • 1


#770275 Peugeot 3008 SUV

Parašė tadas1991 2021 balandžio 26 - 16:53

Ar jus su pasatais kontrabanda veziodavot? :)
Nebelabai seda tos spyruokles isvis, cia ne ziguliai ir ne 1984tu pasatai su pilna bulviu bagazine.
Keiciau uzpernai savo 2004tu 206 spyruokle. Viena luzo, viena ir pakeiciau. Gal kokiu 5mm skirtumas ir gavosi, bet tikrai ne daugiau.
Jos kai pergrudintos, tai daugiau luzta, nei seda, bet paprastai rida jau buna 300k+.
O pakaba ten primityvi, nieko super gendancio ar super brangaus. Galiniai stabdziu diskai integruoti kartu su guoliais, tai geri gali buti brangesni. O kitkas normaliai.
  • 1


#770159 ModestasL P406 2.0 HDi

Parašė tadas1991 2021 balandžio 01 - 03:03

Right to repair yra gerai, bet yra ir teisė nepirkti ko tu nenori. :) Čia aišku diskusija be galo, be krašto, bet tik yra ir kita medalio pusė.

 

 

Visom temom yra kita medalio pusė, bet nebūtina ja aklai prisidenginėti, kai realus tikslas tikriausiai ne visada susijęs su deklaruojamu tikslu, ir kartais paaiškinimas toks kvailas, kad net ausys kyšo. Ir jei jau reikia žiauriai saugumo autonominiam vairavimui, tai kodėl atjungiamas ne autonominis vairavimas, o greitasis įkrovimas?

 

Apple saugo savo klientų duomenis, bet atsitikus nelaimei ne tik atsisako padėti iš įrenginio juos ištraukti arba perkelti į naują įrenginį, bet ir teigia, kad tai neįmanoma, nes nenaudojote debesio. Yra žmonės, kurie moka, daro ir padaro, bet jie sukčiai, apgavikai ir dar pažeidžia intelektinę nuosavybę. Buvo netgi iki tiek, kad perkant naują laptopą vietoj seno supilto atstovas teigia, kad duomenys nėra perkeliami, nors visas darbas nuėmus galinį dangtį atsukti vieną varžtelį ir perkišti senojo kompo sveikutėlį SSD į naujo kompo lizdą (čia kol dar buvo keičiami, dabar makbukuose jau irgi įlituota viskas). Kur čia saugumo klausimas? Taigi elementarus išsidirbinėjimas, kaip ir kai šaragė keičia telefono ekraną, tai paduodi pilną savo šlamšto ir atgauni pilną šlamšto, o labai rimtos įstaigos daro factory resetą, kad tektų paskui viską iš naujo susitvarkyt, susiinstaliuot ir susikonfiguruot. Tai kai nešiau savo seną telefą ekranui keisti už didesnę kainą, negu jis naudotas kainuoja, tai toks ir buvo argumentas, kad už tą 60eur didesnę kainą man viskas bus taip, kaip buvo, ir galėsiu iškart toliau naudotis, negaišdamas laiko.

Tesla saugo gamtą su elektra, bet neparduoda jokių atsarginių dalių daužtoms mašinoms, nes nu gi ją reikia išmesti, paversti šiukšlėmis ir pagaminti naują. Įdomu dar, kaip su akumų perdirbimu bus, kai praeis normaliai laiko ir jų paduos megatonomis. Ar ten viskas jau suplanuota, ką su jomis daryti, kad būtų irgi nulinė emisija, ar irgi žiūrėsim tada, kai jau kils bėda, kaip ir su plastmasėmis, o tada jau nebebus ką daryti, kaip su plastmasėmis, nes žmonės tiek įpratę prie visko įpakuoto ir dar maišeliuose, kad jei pradėsi naudoti popierių, per metus iškirsi visus planetos mišku. Ar reikalingos brangios medžiagos liks vietoj, o kas neperdirbama arba brangiau iš naujo, nei perdirbt - į Afriką sudeginti? Sprendžia emisijos miestų centruose problemą, ir nelabai daugiau. Dar labiau, jei elektra gaminama ne iš saulės ar vandenio čiurlenimo, o ką nors deginant.

 

Beje, kai kalbėjau apie dalis, tai ne vien tą trečiųjų šalių dalių klausimą kėliau. Bet ir apie naudotų dalių naudojimą. Tas ne visada labai patikima, bet užtai super labai ekologiška, nes neišmetami tinkami naudojimui komponentai. Krypsta irgi link to, kad nebegalima. Tiksliau, kaip ir galima, bet vis sunkiau ir sunkiau :)

 

Dabar jau yra kalba, kad dėl belaidžio įrenginių įkrovimo ir su naujausiais modeliais nebepridedamo įkroviklio arba kai kuriais atvejais netgi laidu - pastebimai pamažu kyla bendras elektros reikalingos galios kiekis. Sakykim, procento ar kelių skirtumas, nežinau. Įdomu, kas bus, kai, perėjus prie pilnai elektrinio transporto, prireiks 2-3kartus daugiau elektros energijos. Kokie bus tada projektai ir kokios elektros/krovimo kainos, ir po kiek laiko bus akcizas kainų išlyginimui.

 

O dėl nepirkimo, tai taip ir yra.

Na, Tesla tai ne pagal kišenę tiesiog, tai čia net ne argumentas. IPhone neperku ir turbūt kad ir nepirksiu. Bet kad, kaip ir sakai, pamažu ir kiti taip važiuoja, tai greit nebebus didelių pasirinkimų, kaip tik kelt visą savo gyvenimą į debesį ir nieko neberemontuot, nes pigiai negalima, o pas atstovą pigiau naujas.

 

Dabar, kai žmogus žmogui priešas ir vieni kitus laisvai laikom idiotais, durniais, debilais ir nepasitikim, o mieliau pasitikėti dideliais korporaciniais arba valstybiniais ūkio subjektais, tai viskas labai kryptingai ir juda į tą distopiją, kuri matoma filmuose apie ateitį. Viskas labai saugu, bet pamažu nebelieka beveik jokio pasirinkimo žmogui, kuris nori su alaus skarbe praeiti Laisvės alėja, užsidėjęs maikę su užrašu "Ponas adrenalinas" ar nusifotkinti įsilipęs į medį pliku užpakaliu. T.y. saugumo labui aukojama pasirinkimų laisvė ir privatumas.


  • 1


#770107 Peugeot 5008 SUV

Parašė tadas1991 2021 kovo 19 - 23:16

Su Euro 6 dar ilgai ivaziuosi i centra lygiai tiek pat kiek su Euro 6 benzu,o jei neileis, tai neileis ir to ir ano.

Jei apie Vokietija, tai ne visai taip. "Diesel ban" zonos su melynu lipduku galioja tik dyzeliam, t.y. dyzeliai ten gali vaziuoti tik su Euro6, o benzinam ten pakanka zalio lipduko, t.y. Euro1, t.y. nuo 1993ciu metu.
  • 1


#770016 Su pavasariu visus!

Parašė tadas1991 2021 kovo 10 - 22:00

Esmė, kad jauni žmonės nebeateina į forumus reikštis, arba ateina tik kuriam laikui, kol randa arba neranda ieškomos informacijos, ir tada dingsta. Storių laikais tvari informacija nebėra įdomi ir įtraukianti.

O kas likę iš senbuvių arba naujai ateinantys vyresni vartotojai (rašytojai/skaitytojai), tai mes jau biškį pavargę ir mum jau nebeįdomu ir nebeatrodo vertinga tiek daug pasakoti ir kelti nuotraukas apie save. O gal niekada ir nebuvo taip jau labai įdomu. Bent jau man visada įdomiau gyvai parodyt ar papasakoti. Prirašyti daug smagu, bet paskui matai, kad dauguma vistiek ne taip suprato, kaip norėjai. Tai būna parašai kokį nors faktą, ir esi pasiruošęs bet kam papasakoti, kaip tai galima pasidaryti, bet tiesiog tingisi formuoti visą ilgą kokybiškai išrašytą ataskaitą su tvarkingomis nuotraukomis ir panašiai.

Interneto forumai kaip telefono skambučiai. Galima paskambinti telefonu arba naudojant tą patį telefono numerį kaip vartotojo vardą, paskambinti per Viberį. Nu ir daug kas dabar jau bando skambinti per vaiberį. Aš net nelabai suprantu, kodėl, ar kad skambučio kokybė būtų prastesnė, ar tiesiog ta funkcija jau atrodo kaip kažkas panašaus į ICQ, Mirc arba modeminį internetą :)


  • 1


#769786 207 1.6 68KW patrūkčioją, neveikia autopilotas, oro sklende.

Parašė tadas1991 2021 sausio 07 - 14:26

Tai aisku deze ne tokia kaip priklauso? Nes su tais dalykais sudetinga.

Panasu, kad tokia pati, Laimonai.
Juk rasiau, skirtumas skaiciu variklio programoje nuo realiu parodymu - vos keli procentai. ABS bloke padangos nustatytos teisingai. Ir padarius, kad nebutu jokio skirtumo, niekas visiskai nesikeicia. T.y. vazinejau su diagnostika ir fotkinau greicio ir apsuku rodmenis kiekviena pavara po kelis kartus, skaiciavom santykius ir Taurius rase i programa tokius skaicius, kad idealiai atitiktu pagal fakta. Jokio pokycio, veikia taip pat.
Lygino su turimom ir prieinamom programom tokio variklio su tokio modelio pavaru dezemis skirtingu peugeot/citroen modeliu - nelabai yra kitokiu variantu, ir programa irgi originali.
Bandziau prisikabinti prie to, kad ABS bloke Autel ir Diagbox rodo 8V neuzvedus ir 10V uzvedus, gal netvarkingai perduoda ir greiti. Itampa ant laidu tvarkingai 12V ir 14V su apkrova arba netgi prijungtu paciu bloku. Idejau kita veikianti bloka. Be rezultato, tie patys rodmenys. Paskui paziurejau, kad Lexia/pp2000 ir senas Launchas itampa rodo gerai ir su senu bloku, ir su donoriniu, tai kazkoks bugas. Perejau visas mases tame kampe, kuriu kelios buvo tikrai gerai pripuve, varztus vos pavyko atsukt. Bet jokio rezultato. Kazkaip itariu, kad bus kokia kvaila smulkmena arba koks vienas paluzes arba patemptas laidas arba kazkas netycia uzkliudyta, keiciant deze, del ko nera niekur jokiu klaidu, o tik artefaktu. Esu mates uzkliudytu ABS davikliu ir guoliu magnetiniu ziedu, kai greiti ir pavara rodydavo gerai iki tam tikro greicio, bet budavo ABS klaida autostradiniais greiciais, kai nebesugaudo magnetuku del per didelio tarpo imustoj vietoj. Buvau isibegejes gal iki 160kmh, jokiu klaidu ar grafikuose esminiu greicio skirtumu, arba, kaip tuo atveju, rodmens sokciojimu tarp ratu, nepastebejau. Patys ziedai atrodo graziai.
Stabdziu ir sankabos davikliai veikia tvarkingai. Kartais nuspaudus pedala Main brake switch ir redundant brake switch trumpan issiskiria, kokiai sekundei vienas suveluoja, bet labai greit issilygina. Bet net ir uzvedus pilnai imigusia masina ir isvaziavus ne karto nepanaudojus stabdzio pedalo, skirtumo jokio.
Be to, su Taurium nesupratom, kodel pavara rodo stipriai nuspaudus gaza, o atleidus iskart Neutral. Juk perdavimo skaiciai nesiskiria, sankaba neslysta, ratai neprasisuka 4 pavara ant sauso kelio.
Jei turit kokiu minciu, pasidalinkit, bandysim paziureti. Masina jau senokai pas savininka, bet taip ir susitarem, kad jei kazkokia mintis protinga kils, bandysim ziureti. Labai kvaila, kai ne pats kazka darei, nes negali pereiti visu mazgu ir vietu, kur galejai prisiliest. O darbas atrodo padarytas tikrai tvarkingai.
  • 1


#769783 207 1.6 68KW patrūkčioją, neveikia autopilotas, oro sklende.

Parašė tadas1991 2021 sausio 06 - 22:01

4 begi pamato, bet tik stipriai nuspaudus gaza. Paleidus gaza vel raso neutral. 5to nemato niekada. Pavaru perdavimus programoje tikrinom su Taurium ir skirtumas, lyginant su automobilio greiciu, vos keli procentai, padangu tolerancijos ribose. Variklio kompiuteris edc17, neiseina praplesti tolerancijos "nuo iki" iki begalybes arba padaryti visada matoma viena ta pacia pavara, kaip senesniems kompams, nes nurodomas dydis ne nuo iki, o tikslus skaicius.
Idomumo delei buvome padare lygiai lygiai pagal realius greicio ir apsuku santykius ir pokycio nebuvo jokio. Panasu, kad tai nesusije su pavaru perdavimo skaiciais
  • 1


#769776 Anekdotai, linksmi klipukai, bajeriai...

Parašė tadas1991 2021 sausio 04 - 23:25

O dievai, net keista matyti Kaercher logotipą prie tokio hipsteriško gędžeto.

Pakraunamas akumuliatorinis ledo gramdiklis, kuris ledą gramdo tokiu pačiu greičiu, kaip klasikinis ledo gramdiklis už eurą. O koks Fiskars'as ar Kungs'as turbūt krauna malkų, ypač jei valdomas stipriai vėluojančio į darbą gramdytojo ranka.

Ledo gramdiklis, kurį reikia krauti, saugoti nuo šalčio, karščio, numetimo, paskandinimo ir t.t. Ir dar rast kur mašinoj pasidėti, nes į durelių kišenėlę panašu netilps Ar su savim nešiotis, nes kraunasi vistiek tik iš tinklo :D

Dar būtų įdomu testas su centimetriniu lijundriniu ledu, kai pasiduoda bet kas ir tenka tiesiog šildyti, jei nenori nieko sugadinti


  • 1


#769635 "stringa" vairas P406 2.2hdi

Parašė tadas1991 2020 gruodžio 06 - 21:40

Gal dar galėtu kas patikslinti kiek perskaičiau tai vairo kryžme turėtu eiti 15*16 (P607 2.2hdi 98kw)?

https://www.robetas....vairoVairolazde

Turetu buti 15x16, bet 100proc. suzinosi tik isardes
  • 1


#768841 Peugeot 3008 SUV

Parašė tadas1991 2020 rugsėjo 25 - 20:52

Matos, kad nelabai gaudotes, bet kalbat kaip dideli zinovai.
As taip drasiai tokiu teiginiu nerasyciau.
  • 1


#768550 307sw 2007 1.6 dyzeliukas nežiba galinės gabaritinės lempos.

Parašė tadas1991 2020 rugpjūčio 25 - 23:40

Taip būna. Persikrovė BSI, pamatė sveiką lempuką ir įjungė atgal maitinimą.

Tai vis tik lempukės... :)


  • 1


#768399 Peugeot 3008 SUV

Parašė tadas1991 2020 rugpjūčio 05 - 04:23

O jums neatsibosta tas kuro karas?

Nes čia tas pats, kas aš sakyčiau, kad man iš visų moterų labiausiai patinka metalo mažulės, o jūs man galit nuotraukomis ir skaičiavimais pabandyti įrodyti, kad fyfos gražesnės, arba kad gyventi su jomis labiau apsimoka ar patogu. Jei diskusijoje dalyvauja moterys, tai tegul būna pasirinkimas ilgaplaukiai blondinai metalistai arba gražūs turtingi frajeriai.
Bus lygiai tas pats, t.y. galiausiai vistiek mano nuomonė bus teisingiausia, o visos kitos irgi teisingos, bet man neįrodomos.

 

O realiai gi jokio skirtumo, kol ta dama nėra reto savanaudiškumo kekšė, kaip koks 1,6THP Prince pirmos laidos 308tame, t.y. su rimtom inžinerinėm problemom.

Sako, kad naujausiuose 1,6 benziukuose tų problemų nebėra, o 1,2 benziukai vos ne išvis be problemų, apart diržus ir dar ten kažką, kas lengvai ir aiškiai diagnozuojama ir taisoma paprastuoju dalių keitimo būdu. Nu gi išbandykit kas ir pasakykit, kaip iš tikro, o ne ant popieriaus. Kaip ir apie naujus 1,5HDi, kur irgi mažai žinių dar plaukioja. Bet naudokit tas mašinas normaliai, o ne kaip stabą, kur baisu nubraukt į krūmo lapus ar gazą daugiau pusės nuspaust. Nes tada arba nesugenda kada turėjo, arba sugenda gerokai per anksti.                                                                                                    


  • 1


#768328 Peugeot 407 antena

Parašė tadas1991 2020 liepos 30 - 16:28

Keista ne jau taip gali buti kad antena atstoja stiklas, nu jaučiu čia tik prancūzas taip gali tik sugalvoti.
Iš radijos iseina stori du laidai maniau, kad kokia bus rimta antena, pastaruoju metu kazko radija sunkiau traukia tai šnypšia tai vel gerai, tai nepagaunu kampo sakau gal kokia antena.

Gal tik prancuzai gali taip sugalvoti, bet Audi 80 1986tais metais jau turejo tokia puikiai veikiancia antena. Tai matyt is prancuzu pavoge si sprendima.
Mobilus telefonai pastaruosius 20 metu irgi jau neturi kysanciu antenu, tikriausiai irgi tu prancuzu ismislas...
  • 1


#768192 Kliedesiai

Parašė tadas1991 2020 liepos 17 - 03:42

Buvo ir be šito.

Berkutus kai turėjo, jų buvo susipirkę netgi savo lėšomis (pareigūnai patys, ar viršininkai, nes biudžeto lėšų tam nebuvo), o trūko ir patikrų, ir man atrodo buvo kažkokios problemos su tikslumu ar sertifikavimu. Visiem ilgą laiką tiko, bet paskui ant kažko užsirovė, ar tik ne ant Juškausko, ir po ilgų procesų dingo jie išvis staigiai. Tada kelis metus išvis nieko nematavo keliuose, apart stacionarių. O tie stacionarūs tuo metu buvo tokie, kad 80proc. atvejų laiškas neateidavo. Tada kažkokius kelis matuoklius buvo gavę, bet labai mažai jų buvo. Realiai nuo tada, kai nuėmė Berkutus, tai rankinių greičio matuoklių era ir baigėsi.


Ir niekaip nesuprasiu to pasiteisinimo, kad viršyt greitį kažkaip pateisinimą. Su tokia logika tada ir per raudoną galima (jei baisiai nieko nesukliudysi) ir per slankiojančias duris į maximą gali įvažiuot (jeigu nieko nesulaužysi ir gabaritus jauti mašinos) :)

 

Raudoną teko pravažiuoti ne kartą.

Dar ne kartą yra tekę pravažiuoti nedideliu žiedu pagal laikrodžio rodyklę, kai reikia į kairę.

Paskutinį kartą praeitą šeštadienį. Po to iškart viršijau greitį, galimai netgi kelis kartus (kiekybine arba kokybine prasme). Buvo saugu, bet tai juk pasiteisinimas, arba kitaip pasiaiškinimas. T.y. kai nusibaudęs teisiniesi, kad išvengtum atsakomybės arba gėdos. Ar gal vis tik paaiškinimas, t.y. be "si", kai supranti savo veiksmus ir esi pasiryžęs už juos atsakyti? Man atrodo, kad čia didelis skirtumas.

 

Dabar vienoj vietoj Kaune, kur darbininkai pamiršo susirinkt kelio remonto ženklus, o gal ten formaliai ant popieriaus dar vyksta remontas, jau beveik mėnesį paliktas 30 ženklas. Tai kartais tenka ten viršyti greitį trigubai. O dar kartais būna kažkas sugalvoja tiek ir važiuoti, arba su atsarga 20kmh, kadangi sankryžų nėra, tai visus 2km iki žiedo. Tada tenka lenkti per ištisinę. Bet toks lenkimas galimas, nes per ištisinę lenkti galima tada, jei transporto priemonė važiuoja 30kmh ir daugiau lėčiau už leistiną greitį ir tai yra saugu. Nebent jau pakeitė šitą punktą? Labai seniai taisyklių neskaičiau, bet teises praeitą rudenį išlaikiau. Bet ten ir trikojo niekas nestato, tai saugu aplenkti.

Begalę kartų yra tekę važiuoti be techninės apžiūros ar draudimo, išregistruota transporto priemone, automobiliu ar motociklu su svetimais numeriais, yra tekę turėti ir jį panaudoti (rodyti pareigūnams, tiesa ne Lietuvoje) padirbtą techninės apžiūros ar/ir draudimo taloną. Bet tas dabar jau nėra taip paprasta, nes labai daug automatinio kontroliavimo priemonių. Todėl paskutinius du kartus, kai teko su tikrai gerais grabais pavažuoti po 100km, teko irgi persukti tvarkingus numerius.

Daug kartų yra tekę nesustoti prie STOP ženklo, kai būna puikus matomumas į visas puses, arba kai atvažiuoju su mocu iki pervažos ir matau, kad nekabo kamera. Žinau, kad už tai gresia atsakomybė kaip už važiavimą per raudoną šviesą.

Dažnai neprilėtinu per greičio kalnelius, nes negaila savo automobilio pakabos, o su turimu soft enduro motociklu galiu pravažiuoti 50kmh automobilinį greičio kalnelį be jokių problemų iki 80kmh, o pakenčiamai ir iki 100kmh. Bet 100kmh jau nevalia važiuoti, nes dabar motociklam nuo 30+ viršijimo kerta teises.

Ai, dar esu Kuršių Nerijos miškuose statęs palapinę ir miegojęs, esu kūrenęs laužą. Kūrenęs laužą ir ne tik ten, ir sausros metu, kai šalta. Kažkada biškį su draugu prasileidom ir vos nepakūrėm Kauno marių regioninio parko. Bet viskas gerai gavosi, suvaldėm situaciją be jokių nuostolių ir gyvenimo pamoką išmokom.

Norvegijoje yra tekę statyti palapinę už kempingo ribos, nes kempingas Norvegijoje, kur šiaip galima statyti palapines kur tik nori neaptvertoj teritorijoj, jei ji ne privati arba atrodo neprivati (reikia apsitverti, jei nenori tokių turistų), bet toje komunoje negalima, nes kempingas renka pinigus iš turizmo. Šalia manęs taip pat nelegaliai buvo pasistatę palapines norvegai, švedai ir kiti garbių mūsų žemynų tautų nariai. Ne visi ir ten paklusnūs kaip ėriukai, nors išsišokėlių tikrai mažiau, nei pas mus, kur visa tauta išsišokėliai.

Ir šiaip daug visko daręs ir kasdien darau. Ar man reikia tavo ar kitų žmonių pateisinimo? Tikriausiai ne, nes nuo to niekas nepasikeis. Kaip ir kitiems žmonėms, taip arba kitaip, kaip dar kažkam kitam nepatinka, darantiems. Ar padės draudimai? Šiek tiek, bet ne per labiausiai. Kontrolė tų draudimų padeda dar labiau, bet irgi ne per labiausiai. Tai ką daryti? Nežinau, kaip ir nežino dauguma žmonių, net ir tų, kurie priiminėja sprendimus, todėl vis kažką bando ant mūsų, nes pilnai efektyvios priemonės nėra nei vienos. Pagrindžia kažkokiais tyrimais ar matavimais, nors tikri tyrimai parodytų, kad dažnai taikoma 100proc. skaičiaus atsargos koeficientas, bet priemonė vistiek nėra tiek efektyvi, kiek turėtų būti pagal skaičiavimus. Nes žmonės juda ir mąsto taip pat tvarkingai, kaip laisvosios dalelės.

Problema pagrindinė ta, kad žmonių pasaulyje stipriai per daug. Todėl mes jau tiek trukdome ir maišomės vieni kitiemsi, kad tenka tai daryti pagal tokias griežtas taisykles, kad bent pusė žmonių dabar gyvena nuolatiniame strese ir įtampoje, nes nežino ar nėra įsitikinę, kad viską daro pakankamai gerai.

 

O tau neteko taip niekad padaryti?

Ir ar tai, kad man teko, reiškia, kad esu blogas žmogus? Disidentas, visuomenės atstumtas ir pažemintas? Jeigu taip, tai gal geriau ir būsiu blogas, nes visai neblogas jausmas ir atrodo, kad pavyksta daug mažiau stresuoti ar būti įsitempus, negu akliems taisyklių laikymosi fanatikams. Mano mergaitė kartais aklai laikosi eismo taisyklių ir todėl už vairo yra labai nervinga. Kai pasiūlau kokį gudrų problemos stringančiam eisme sprendimo būdą, būna supyksta, kad prašau jos rizikuoti mūsų abiejų gyvybe. Turiu ir daugiau pavyzdžių giminių ir pažįstamų tarpe.

 

O trikojai, tegul jie būna. Mano nuomone, viskas su jais gerai. Tiek, kiek dabar juos naudoja, tai nieko labai baisaus nėra. Ir baudos nėra baisios. Vieną kartą jau nusifotkinau 18kmh, 6eur pirmą kartą. Gerai, kad užkišo kažkoks besirikiuojantis staigiu judesiu iš trečios į pirmą be posūkio, teko bakstelt per stabdį ir taip išvengiau baudos už 40+. Kaip tik vairuotojų solidarumas vėl grįžta į normos ribas, žmonės vėl mokosi pranešti kitiemsi apie kelyje laukiantį pavojų ar kliūtį. Viskas yra gerai. Dar, kai jie atsirado, tai visiškai nebėra pareigūnų su rankiniais matuokliais krūmuose, ir trikojus stato dažniausiai tik ten, kur visai nėra jokio smagumo lėkti, tai natūraliai labai greit ir nevažiuoji ten. Na, bet deja vistiek krūmai liko mėgiama vieta. Šiandien du kartus pravažiavau, vieną kartą apaugusiame žolėmis žvyrkeliuke, kitą kartą už medžio. O kur smagu greitai važiuoti, tai nėra jokio srauto arba tiesiog techninių priemonių matuoti greitį (kur jį pastatyti saugiai), ir galima sau koštis.

Bet kitiems žmonėms gal tai trukdo daugiau, tai jie turi teisę turėti savo nuomonę ir ją reikšti, ir viskas čia normalu.

Normalu ir norėti, kad kai esi baudžiamas už teisės pažeidimą, kad pažeidimo užfiksavimo priemonės būtų legalios. Jeigu važiavai saugiai ir nesukėlei niekam pavojaus, bet formaliai viršijai leistiną greitį, tai norėti, kad užfiksavusio prietaiso dokumentai formaliai būtų tvarkingi, legalūs ir t.t., yra normalu. Kad nebūtų dvigubų standartų. Kas iš didelio rašto, dažnai išeina iš krašto, taip. Buvo čia neseniai internete rezonansas, kad Policijos busikas nufilmuotas kažkokiu ten skundikiniu registratorium važiuojantis labai vingiuotu keliu, nukirtinėja kampus, šiek tiek kirsdamas ištisinę juostą. Kelias tuščias iki horizonto. Baisaus čia daikto. Bet kiek nepatenkintų piliečių ir koks sujudimas. Keli žmonės komentaruose ir parašė, kad patys ten visada taip važiuoja, jei kelias tuščias, nes mažiau vairą sukinėti ir netgi saugiau, jei geras matomumas. Kažkaip irgi vis tik buvo, kas normaliai sureagavo dar. Dar nenuprotėję nuo šiuolaikinio perdėtai jautraus pasaulio.

 

O lyginti važiavimą neleistinu (formaliai) greičiu su važinėjimu automobiliu po prekybos centrą tai gal truputį neteisinga.

Lyginkite su bėgiojimu po prekybos centrą. Nesaugu, bet yra kas taip daro. Tik tai dažniausiai dar nebūna prižiūrima. Ei, bet aš ir tai esu daręs daug kartų.

O važiavimą per raudoną šviesą lyginkit su išėjimu iš prekybos centro per įėjimo vartelius, kai jie atsidaro kitam pirkėjui, arba per uždarytą kasą, perlipant bortelį su plytos ženklu arba grandinę. Arba įėjimą per kasas. Tiesa, esu daręs ir tai, ir dėl to turėjęs problemų. Kartą buvau Senukuose sulaikytas už rankovės apsauginio, nes išėjau per kasas nieko nepirkęs ir jiems pasirodė, kad gal esu vĄgis (riestinis ant a). Tai kuprinę savo noru atidariau ir rado ten pusiau nugertą limonado butelį.  Problema buvo, kad nenufilmavo, kaip su tuo buteliu įeinu, o tuo metu nešiausi jį rankoje, tik salėje įsidėjau, nes įėjau pro kasas, o ne pro įėjimą. Mano teisybė neginčijama, kad tokiu gėrimu Senukai netgi neprekiauja, ir tą patvirtino kasininkė, kai pabandė brūkštelti kodą per kasos aparatą ir parodė, kad prekė neegzistuoja jų sistemoje. Pavyzdingas apsauginis vistiek nenorėjo paleisti ir prašė pateikti įsigijimo kvitą. Pasakiau, kad išsikviesiu Policiją už neteisėtą sulaikymą, jeigu patys neiškvies man Policijos ir neapkaltins vagyste. Paleisdamas pasakė "tiek to, šį kartą paleisiu(būtent vienaskaita) su įspėjimu". Taip, lyg iš tikro būčiau kažką moraliai blogo padaręs ir norėtų mane sugėdinti, o gal iš tikro tik parodyti kažkokią valdžią, kurios turbūt ne tik niekur kitur, bet net ir ten neturi.

Esu ir pats mėgavęsis valdžia. Buvom dar nepilnamečiai, ėjom pakaušę Vydūno al. Kaune iki Sporto stotelės, lydėjom mergaitę iki autobuso namo. Sporto stotelėj pasirodo autobusas jau nebevažiavo, pakeistas tvarkaraštis. Grįžinėdami atgal radom šalikelėj numestą plytos ženklą. Suradau Ąžuolyne pagalį ir tą plytos ženklą pastačiau ant važiuojamos dalies. Sakau, palaukiam, bus linksma. Atvažiuoja mašina, pastovi, apsisuka. Antra, pastovi, apsisuka. Trečia, pastovėjo, pagalvojo, nedrąsiai pravažiavo ir dingo. Ketvirta, išlipo čiuvakas, paėmė tą plytą ir paleido į šalikelę kaip skraidančią lėkštę. Bet pradžioj jautėm valdžią, buvo gera :D

 

Nu va, apgyniau visus greitį viršijančius ir važiuojančius per raudoną. Ir visokius kitokius durnelius. Jie irgi žmonės. Klystantys ir iš klaidų vienaip ar kitaip besimokantys. Dauguma jų visai geri žmonės.

 

O šiaip tai nebumbėkit, kad per daug prirašiau ir tingit skaityt. Temos pavadinimas kliedesiai, tai ir kliedžiu. Pakliedėkit ir patys, kai viskas atrodys liūdna ir beprasmiška. Truputį padeda, kartais net šypsena išlenda :)

 

Geros visiems dienos.


  • 1


#768183 Kliedesiai

Parašė tadas1991 2020 liepos 16 - 16:37

Čia labiau apie budulius, kurie dabar kompleksuoja važiuodami pro vaikų darželį ant 110km/h.

Tai prie to vaiku darzelio trikoji reikia ir statyti :)
Nes dabar gaunasi taip, kad saugiais pagrindiniais plentais tenka vaziuoti kiek parasyta + 10kmh, kas daznai labai suletina eisma piko metu, uzmiescio plentu, kur saugu iki 100-110 vaziuoji 82kmh, bet dar atsiranda, kas vaziuoja 68kmh, kad tik nebutu virs 70, ir dar speja ilist i toki srauta ir perdylos. O mazom gatvelem vingiuotom nakti, kad nebutu zmoniu, puti kad ir tuos 110 pro ta darzeli, ir visiskai ramu, nes ten nei matavimo irangos, nei pareigunu.
Problema cia tokia pati, kaip ir su padangom. Esme ne kokiu greiciu leidziama vaziuot, o kokiu greiciu atitinkamas vairuotojas sugeba saugiai vaziuot ir netrukdyt kitiems. Deja, dauguma vairuotoju neadekvaciai vertina savo igudziu ir savo padangu galimybes. Vieni pervertina, kiti nedavertina.
Todel tos taisykles plius minus ir reikalingos. Ir jos vis griezteja ir sudetingeja, vis daugiau kontroles priemoniu ir maziau paklaidos ir leidziamu nuokrypiu. Dazniausiai po visokiu rezonansiniu ivykiu, kai kokiam selmiui smikiui stacias kotas vaizda uzstojo ir per ji nepamate spidometro ir artejancios perejos
  • 1