kada permesti begi
#21
Parašyta 2008 sausio 24 - 18:10
#22
Parašyta 2008 sausio 24 - 18:13
#23
Parašyta 2008 sausio 24 - 18:39
Variklio naudingumo koef. gal ir didziausias, taciau tai jokiu budu nereiskia maziausias kuro sanaudas. Realybeje maziausios kuro sanaudos pasiekiamos vaziuojant (lygiu keliu) auksciausia pavara bei "minimaliom" apsukom. Kiek teko bandyti su autobusu, tai ekonomiskiausias rezimas yra vaziuojant 5 pavara kazkur ~60km/h @1700-1800rpm (~6l/100km), kas savo ruoztu yra kazkur ~50-60% (speju) sukimo momento (90% sukimo momento ganosi tarp 3krpm bei 5krpm). Greiti padidinus iki 90km/h, idealiomis salygomis gaunais ~7.5l/100km.Varyklio naudingumo koeficientas dydzhiausias prie mazhdaug tu apsuku kada pasiekiamas max sukimo momentas. Skiatch ishgaunama daugiausia energijos ish sunaudoto kuro.
Beje, jokiu budu nerekomenduoju vazineti "mazom" apsukom - varikliui tai nera sveika: prikepa ziedai, daugiau dyla variklio detales (del zemo tepalo spaudimo).
#24
Parašyta 2008 sausio 24 - 20:57
#25 Svečias_Mantukas_*
Parašyta 2008 sausio 24 - 23:05
#26
Parašyta 2008 sausio 24 - 23:45
Kai turesiu laiko surasiu grafikus (ir rimta universiteto tyrima) kur parodyta kuro suvartojimas, torgas, efektivumo kreives ir pan. Pats kazhkada skaitchiau, bet greitai neina surasti. Pamenu ant labai mazhu apsuku kura ryta taip pat kaip prie readlainu. Mano eksperimentai su raju BMW buvo panashus. 5'tu begiu ekonometras rodydavo ~17l/100km, kai 3'iu ~10l/100km tchia prie ~ 50km/hVariklio naudingumo koef. gal ir didziausias, taciau tai jokiu budu nereiskia maziausias kuro sanaudas. Realybeje maziausios kuro sanaudos pasiekiamos vaziuojant (lygiu keliu) auksciausia pavara bei "minimaliom" apsukom. Kiek teko bandyti su autobusu, tai ekonomiskiausias rezimas yra vaziuojant 5 pavara kazkur ~60km/h @1700-1800rpm (~6l/100km), kas savo ruoztu yra kazkur ~50-60% (speju) sukimo momento (90% sukimo momento ganosi tarp 3krpm bei 5krpm). Greiti padidinus iki 90km/h, idealiomis salygomis gaunais ~7.5l/100km.
Beje, jokiu budu nerekomenduoju vazineti "mazom" apsukom - varikliui tai nera sveika: prikepa ziedai, daugiau dyla variklio detales (del zemo tepalo spaudimo).
P.S. tai jei naudingumo koeficientas dydzhiausias, tai ir kuro bus suvartota mazhiausiai. Tiesiog ta patchia energija gaus ish mazhesnio degalu kiekio. Kad sukasi greitchiau toli grazhu nereishkia, kad daugiau kuro vartoja. Pats turbut mazhiau energijos sunaudoji pakeldamas mashina donkratu, nei tiesiog rankomis? ;)
Šį pranešimą redagavo Maestro: 2008 sausio 24 - 23:51
© J. Erlickas
#27
Parašyta 2008 sausio 25 - 00:40
pabandyk prie progos kiek ryja 4 ir 3 pavara prie ~60 km/h.<...> ekonomiskiausias rezimas yra vaziuojant 5 pavara kazkur ~60km/h @1700-1800rpm (~6l/100km), kas savo ruoztu yra kazkur ~50-60% (speju) sukimo momento (90% sukimo momento ganosi tarp 3krpm bei 5krpm). Greiti padidinus iki 90km/h, idealiomis salygomis gaunais ~7.5l/100km. <...>
ir kokie rpm'ai bus tada.
speju, 4 irgi apie 6l/100 km, o gal net maziau.
didesniu greiciu (90km/h) vaziuojant vejo pasipriesinimas salygoja didesnes sanaudas.
#28
Parašyta 2008 sausio 25 - 00:45
Pravdu glagolish. Velgi tingiu ieshkoti, bet kiek pamenu prie 100km/h oro pasiprieshinimas dydesnis daugiau kaip 4 kartus (ir kuro ryja apie 25% daugiau tam, kad iveikt oro pasiprieshinima), nei prie 50km/h.pabandyk prie progos kiek ryja 4 ir 3 pavara prie ~60 km/h.
ir kokie rpm'ai bus tada.
speju, 4 irgi apie 6l/100 km, o gal net maziau.
didesniu greiciu (90km/h) vaziuojant vejo pasipriesinimas salygoja didesnes sanaudas.
© J. Erlickas
#29
Parašyta 2008 sausio 25 - 08:50
Teorineje dalyje mumi truputi plaukioja, ir net mokyklini kursa atsimena kaip pro didele migla.pabandyk prie progos kiek ryja 4 ir 3 pavara prie ~60 km/h.
ir kokie rpm'ai bus tada.
speju, 4 irgi apie 6l/100 km, o gal net maziau.
Dabar pabandyti neturiu kur, taciau kiek pamenu is seniau, tavo aprasytas eksperimentas (jei teisingai pamenu) duodavo didesnes sanaudas su zemesne pavara ("protingu" apsuku intervale, t.y. tarp ~1.8-2.5krpm).
Galim pabandyti ant pirstu pasiziureti.
Sakykime variklis sukasi 1000rpm greiciu ir vaziuojame antra pavara. Vadinasi bus padaryta 500 kuro ipurskimo ciklu per minute.
Imkime varianta, kad vaziuojame pirma pavara ir spejame, jog variklis sukasi ~1200rpm greiciu (automobiliui judant tuo paciu greiciu). Taigi, bus padaryta 600 ipurskimo ciklu per minute. Matome, jog vaziuojant tuo paciu greiciu, vien del pavaros pasirinkimo, vaziuojant pirma pavara variklis naudos 100 "doziu" daugiau kuro
Kitas dalykas, kuri reiketu ivertinti, yra tai (jei velgi atmintis nepaveda), jog trintis priklauso nuo greicio, t.y. kuo didesnis greitis, tuo didesne trintis, taigi ir didesnis energijos poreikis (t.y. nuostoliai), kas velgi kerta per kuro sanaudas vaziuojant didesnemis apsukomis.
Nezinant ECU isiutos purkstuku "nasumo" programos (kas beje, kiekvienam skirtingam varikliui gali skirtis daugiau nei pakankamai), toliau sunku butu kazka teigti.
Taigi, gali netycia paaisketi, kad vairuojant 0.4l automobili, ji ekonomiskiausia "smaugti" 1-2 pavara, kai tuo tarpu kokiam 5l monstrui - plaukti 5-6 pavara prie 1.5krpm
Bam. O as niekaip nesupratau, kodel vaziuojant 130km/h greiciu kuro sanaudos buna tai 11l/100km tai 15l/100km. Dekuididesniu greiciu (90km/h) vaziuojant vejo pasipriesinimas salygoja didesnes sanaudas.
#30 Svečias_Mantukas_*
Parašyta 2008 sausio 25 - 08:58
#31
Parašyta 2008 sausio 25 - 15:13
#32 Svečias_Mantukas_*
Parašyta 2008 sausio 25 - 15:16
#33
Parašyta 2008 sausio 25 - 15:32
#34 Svečias_Mantukas_*
Parašyta 2008 sausio 25 - 21:00
#35 Svečias_DAULS_*
Parašyta 2008 sausio 27 - 18:00
Šį pranešimą redagavo DAULS: 2008 sausio 27 - 18:03
#36
Parašyta 2008 sausio 28 - 09:40
Patikslinimas. 66 kw max sukimo momentas irgi prie 1750. Maksimalų Ag abu matarai jama prie 4000.pas 66 kw hdi max sukimo momentas prie 2000 apsuku
pas 80kw hdi prie 175O apsuku aisku ir ramiai vaziuojant reike biski virsiti pirmu atveju 2200 antru 2100 abejais atvejais y kalna kylant nereiketu mazesnes apsukas laikyti nei max variklio sukimo momentas
visais dyzelio atvejais negalima virsiti 4300 apsuku sportuojant ir t.t
ir nemaisykit turbina isijunge ne gazuojant o tik uzkurus varikli ir veike visada
Peugeot 307
Citroen C-Crosser
#37 Svečias_Mantukas_*
Parašyta 2008 sausio 28 - 12:38
#38
Parašyta 2008 sausio 28 - 14:17
Klausyk. Kas ką jaučia ar ne tai kiekvieno asmeninis reikalas. o ką sako gamintojas yra kas kita. Gal sakau anas geriau žino ką gamina?nu sakyciau 4000 jua daugoka ;) man 3000 jau trauka galinga gaunasi o prie 4000 tai jau daugoka ;)
Peugeot 307
Citroen C-Crosser
#39
Parašyta 2008 sausio 28 - 16:24
ziurint kokios kubaturos mataras,mano dvilitris HDI 205/1900 pasiekiaPatikslinimas. 66 kw max sukimo momentas irgi prie 1750. Maksimalų Ag abu matarai jama prie 4000.pas 66 kw hdi max sukimo momentas prie 2000 apsuku
pas 80kw hdi prie 175O apsuku aisku ir ramiai vaziuojant reike biski virsiti pirmu atveju 2200 antru 2100 abejais atvejais y kalna kylant nereiketu mazesnes apsukas laikyti nei max variklio sukimo momentas
visais dyzelio atvejais negalima virsiti 4300 apsuku sportuojant ir t.t
ir nemaisykit turbina isijunge ne gazuojant o tik uzkurus varikli ir veike visada
PEUGEOT e2008 GT Pack
Bez pežo, žyzn gavno.
#40 Svečias_DAULS_*
Parašyta 2008 vasario 01 - 22:36
Vartotojų skaito šią temą: 1
narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0