Peršokti prie turinio


Nuotrauka

Teorinis klausimas


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 58

#41 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:15

visose turbinose yra slegio reguliavimo voztuvai. jie ant laisvu sukiu atsidaro. kuo naujesne masina - tuo sitos sistemos gudresnes. VW TSi - isvis nerealybe. Zemuose sukiuose veikia mexaninis, o auxtuose -- turbininis kompresorius. slegiu (iki 2,5 bar :o ) manipuliavima bandau isikirsti, bet dar perskaityt pora instrukciju reik :huh: Ten kazkaip mexaninis kompresorius net atjungiamas nuo 3500 sukiu.

nu maciau pas save kazkokia svirtele ant ismetimo kolektoriaus ir sujungima su kazkokia membrana is turbinos, ale man atrodo kad ten kaip tik per ausktam slegiui "nuleist". o nuo laisvu apsuku ner jokio rysio paduota ten
  • 0

#42 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:15

slegiu (iki 2,5 bar :o ) manipuliavima bandau isikirsti

2,5? Tai cia gal absoliutinis, reik 1bar atmosferini isminusuot?
  • 0

#43 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:17

o is kur paprastam mexaniniam siurbliui zinot kad dabar yra ar nera apkrova ir reikia daugiau ar maziau myzt i pursktukus, jei jis gauna komandas tik is gazo pedalo per trosa? is ko visas man klausimas ir atsistojo: siurblys gauna komanda tik nuo gazo pedalo, o turbina sukasi nuo ismetamu duju kiekio, slegis paskiau, kodel esant laisvoms apsukoms ismetamu duju maziau minkant gaza iki dugno, o vaziuojant ismetamu duju daugiau. man visi sitie rysiai neaiskus: kuro kiekis, apkrova, ismetamu duju kiekis

kai variklis be apkrovos dirba, tai:
1. kad pasiekt aukstesnes apsukas reikia gerokai maziau kuro ir atitinkamai maziau bus ismetamuju duju bei leciau suksis turbina
2. daug greiciau kyla apsukos, o kylant apsukoms juk daugiau oro susiurbiama, sutinki? ir turbina nespeja tiek isisukti ir pripusti kad stipriai sukiltu slegis.
tu juk tikriausiai nelaikai 10-20 sekundziu paguldes pedala ant dugno, ane ;) ?

logiska, kazkaip ir man panasiai mintys sukosi kad cia atsiranda priklausomybe nuo gazo pedalo laikymo iki dugno laiko ir nuo motoro apsuku rinkimo greicio.
  • 0

#44 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:22

VW apie savo TSI. Neturiu dabar laiko knebinėtis, bet panašu kad gan išsamiai anie ten aprašo, su spalvotais paveikslėliais, animacijom, etc.
Dar kažkada skaičiau apie žopelio eksperimentus su 2 skirtingo dydžio turbinom. Ten irgi buva kosmosas. Įsijungia anos prie skiretingų greičių, tai lygiagrečiai tai nuosekliai... Vamzdžių voratiklis su su krūva vožtuvų... Nepamenu ar benzas ar dyzelis.
Scania berods serijiniuose sunkvežimių motoruose jau naudoja nuosekliai sujungtas skirtingo dydžio turbas.
Dar mačiau idėją po main turbos statyti dar vieną (nes po jos dar smarvės lieka), ir sukti nuo jos generatorių! Why not ;)

nu as kiek skaiciau visur, tai 2 turbos statomos skirtingo dydzio, kad sumazint ta turbo laga. nes didele daug ipucia bet letai isisuka, o maza greit isisuka ale mazai pucia, tai ir kombinuoja jas kad gaut pastovu boosta

butu idomu pamatyt schema dvieju turbu sujungimo :) nors kas is to jei pamates atidirbusiu duju sistemeles schemulka nieko nesupratau :)

vat dar kazkur skaiciau kad tie mechaniniai kompresoriai "sunaudoja" ispudingai daug galios, reiskia juos pravartu naudot kai dideli galingumai motoru
  • 0

#45 Svečias_Kursis_*

Svečias_Kursis_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:37

kintamos geometrijos turbina, kuria jau simta metu gruda kruva gamintoju, atstoja tas dvi turbinas. Mūnai, pasiziuresiu. nes paciam idomu. Siaip ir nauji dyzeliai (ypac - Fiat ir GM) turi nerealius turbu slegius. iki 1,5 ir lygtai daugiau. nu bet ne 2,5...

Šį pranešimą redagavo Kursis: 2006 balandžio 26 - 10:39

  • 0

#46 Maskolis

Maskolis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.794
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:SEAT Alhambra, Ford C-Max, Peugeot 406 Break 2.0HDi '00 (parduotas Juodulys)

Parašyta 2006 balandžio 26 - 15:02

Minėjau Opelio biturbo. 2004 m. Ženevos autosalone parodytas dyzelinis konceptas (žiū straipsnelio apačioje), paruoštas OPC (Opel Performance Center). Padarytas iš standartinio 150AG 1.9CDTI (tas pats variklis kaip FIAT 1.9JTD) ir išspausta 212AG. 400Nm sukimo momentas pasiekiamas nuo 1400 iki 3600 rpm. Vektra su tokiu motoru mol turėtų padaryti 0-100 per 6.5s ir šimtui vidutiniškai sunaudoti 6l. Tik įdomu, kodėl jis vis dar ne masinėje gamyboje...:
Posted Image

Ten minima ir apie serijinį BMW535d su 2 nuosekliom turbom. Anas yr gavęs nominaciją Engine of the Year 2005 (2.5-3.0l kategorijoje):
Posted Image Posted Image

Serijinė 2001m. Scania. 2'a turbina nespaudžia oro, bet ... perduoda judesį tiesiai alkūniniam velenui! Sako, 12l darbinio tūrio varikliui tai ispiria papildomus 50 arklių palyginus su paprasta turba (420AG -> 470AG):
Posted Image Posted Image
  • 0
NuotraukaKaukė juodas garvežys, Meilę nuvežė tolyn...

#47 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 15:18

liuks apzvalga :)
  • 0

#48 Maskolis

Maskolis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.794
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:SEAT Alhambra, Ford C-Max, Peugeot 406 Break 2.0HDi '00 (parduotas Juodulys)

Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:06

Apie kintamos geometrijos turbas.
Elektromagneto (pneumatikos, whatever) pagalba prie mažų apsukų specialios mentelės turbinos korpuse pasukamos taip, kad sumažintų skerspjuvį, atitinkamai pakreiptų srautą. Išmetamosios dujos lekia greičiau, slėgis į turbinos rotoriaus menteles kyla - turba sukasi greičiau. Esant didesnėms apsukoms, kreipiančiosios mentelės pasisuka taip, kad padidintų skerspjūvį, netrukdytų išmetamosioms dujoms laisvai lėkti ir atlikti savo darbo. Šitaip stengiamasi mažinti turbo-lagą ir plėsti turbokompresoriaus darbini diapazoną.
Posted Image Posted Image Posted Image

Dyzeliuose naudojama senokai, benzininiuose tik pradedama taikyti (dėl auštesnės deginių temperatūros). Kai turba įkaitusi iki baltumo, kokios ten dar besimakaluojančios mentelės! Duok die kad tik rotorius sukasi. Kiek žinau, berods naujasis Porche 911 Turbo (Type 997) pirmas serijinis auto panaudojęs kintamos geometrijos turba benzininiame production automobilyje. Pati turba sukurta "Garrett". Žiū velniškai gerą flashinį filmuką (Variable Turbine Geometry). Meine kleine drym kar :)~
  • 0
NuotraukaKaukė juodas garvežys, Meilę nuvežė tolyn...

#49 aroone

aroone

    Zanūda

  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 3.410
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:P3008 GT-Line 1.5 BlueHDI AT8

Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:14

Kiek žinau, berods naujasis Porche 911 Turbo (Type 997) pirmas serijinis auto panaudojęs kintamos geometrijos turba benzininiame production automobilyje.

Hmmm...jei daba atmintis nemeluoja, Peugeot 405 T16 ejo su kintamos geometrijos Garrett'o VAT25 turbina :blush:
  • 0
Autobusų parkas. Paliuosintas.

#50 Maskolis

Maskolis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.794
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:SEAT Alhambra, Ford C-Max, Peugeot 406 Break 2.0HDi '00 (parduotas Juodulys)

Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:47

Hmmm...jei daba atmintis nemeluoja, Peugeot 405 T16 ejo su kintamos geometrijos Garrett'o VAT25 turbina  :blush:

True. Gal kiek ir perlenkiau įvardindamas Poršo tvarinį kaip pirmą ir vienintelį. Bet labai jau man nuo jo seilės bėga :blush:
Bet VAT25 buva truputį paprastesnė. Viena sklendė valdo visą srautą (žiū čia).
Vėlesnės kintamos geometrijos turbos turi dafiga mentelių sustatytų ratu. Ko gero, taip srautas geriau suvaldomas...
  • 0
NuotraukaKaukė juodas garvežys, Meilę nuvežė tolyn...

#51 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 27 - 07:52

o as tik apie turbo slegi paklausiau :rolleyes:
  • 0

#52 Svečias_Kursis_*

Svečias_Kursis_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:21

True. Gal kiek ir perlenkiau įvardindamas Poršo tvarinį kaip pirmą ir vienintelį. Bet labai jau man nuo jo seilės bėga :blush:

nu neprelenkei. Ar T16 buvo labai serijinis? :D

blemba apzvalgininkas. tuoj galesi det abonentini mokesti uz apzvalgu perziura ;]
  • 0

#53 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:27

nu neprelenkei. Ar T16 buvo labai serijinis? :D

O kodel neserijinis? Gi keli tukstanciai prigaminta buvo :unsure:
  • 0

#54 Snatch

Snatch
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.349
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:batai

Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:28

Jis Cyber :o
  • 0

#55 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:35

Spyking of poršai - ant LT vazineja Carrera GT! :)~
  • 0

#56 Svečias_Kursis_*

Svečias_Kursis_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 27 - 11:43

O kodel neserijinis? Gi keli tukstanciai prigaminta buvo :unsure:

ai cia sitas sedanas? pagalvojau apie B grupe :blush:

nors siaip porsas oficialiai skelbesi apie sita pirmuma. butu keista, jei tokio reikalo nezinotu...
  • 0

#57 Darka

Darka
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 5.860
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 307

Parašyta 2006 balandžio 27 - 11:50

Spyking of poršai - ant LT vazineja Carrera GT! :)~

:)~ :lyzht: :(
  • 0

Peugeot 307
Citroen C-Crosser


#58 Maskolis

Maskolis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.794
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:SEAT Alhambra, Ford C-Max, Peugeot 406 Break 2.0HDi '00 (parduotas Juodulys)

Parašyta 2006 balandžio 27 - 11:56

:)~ :lyzht: :(

hey-hey! Neįsijauskit.
Nepamirškit, kad Peugeot forume sėdim :lol:
  • 0
NuotraukaKaukė juodas garvežys, Meilę nuvežė tolyn...

#59 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 27 - 12:11

nors siaip porsas oficialiai skelbesi apie sita pirmuma. butu keista, jei tokio reikalo nezinotu...

Na siaip kazkiek skirtingos sitos technologijos... Tai gal tiesiog jie pirmieji panaudojo VTG, o pas 405t16 buvo VATN ^_^
  • 0




Vartotojų skaito šią temą: 1

narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0