Peršokti prie turinio


Nuotrauka

Teorinis klausimas


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 58

#21 Svečias_Mancius_*

Svečias_Mancius_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 25 - 15:59

Mano manymu, procesas atrodo taip: Sūkiai pastovūs, gazo padėtis nekinta, turbinos slėgis pastovus. Spustelėjus gazą, siurblys gauna komanda myžti daugiau kuro. Paduodamas oro kiekis kol kas tas pats (variklio apsukos, turbinos slėgis dar nekinta). Daugiau kuro = daugiau dūmų = turbina gali suktis greičiau = slėgis kyla = daugiau oro į cilindrus = daugiau deginių išeina į turbiną ...
Moderniuose matoruose savo žodį dar taria ir elektronika. Nors deginių (ir turbinos apsukų) užtenka dideliam slėgiui palaikyti, elektronika gali specialiai sumažinti slėgį (dėl ekonomiškumo ir pan.). Tai daroma dalį suslėgto oro grąžinant atgal prieš turba (arba nukreipiant dalį deginių tiesiai į duslę, aplenkiant turbiną). Pajutusi, kad slėgio visgi reikia (gazas dugnas), be problemų jį kilsteli.

pakolkas logiskiausias paaiskinimas sioje temoje :beer:
  • 0

#22 Sportas

Sportas
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 448
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 605, 3.0 l, 12v

Parašyta 2006 balandžio 25 - 16:42

Mano manymu, procesas atrodo taip: Sūkiai pastovūs, gazo padėtis nekinta, turbinos slėgis pastovus. Spustelėjus gazą, siurblys gauna komanda myžti daugiau kuro. Paduodamas oro kiekis kol kas tas pats (variklio apsukos, turbinos slėgis dar nekinta). Daugiau kuro = daugiau dūmų = turbina gali suktis greičiau = slėgis kyla = daugiau oro į cilindrus = daugiau deginių išeina į turbiną ...
Moderniuose matoruose savo žodį dar taria ir elektronika. Nors deginių (ir turbinos apsukų) užtenka dideliam slėgiui palaikyti, elektronika gali specialiai sumažinti slėgį (dėl ekonomiškumo ir pan.). Tai daroma dalį suslėgto oro grąžinant atgal prieš turba (arba nukreipiant dalį deginių tiesiai į duslę, aplenkiant turbiną). Pajutusi, kad slėgio visgi reikia (gazas dugnas), be problemų jį kilsteli.

pakolkas logiskiausias paaiskinimas sioje temoje :beer:

ta pati ir darka pasake... tik ne taip placiai isdeste B)
  • 0
Automobiliu dazymas, remontas
Tel.: +370 689 99889
+370 608 88890
El.paštas: [email protected]
Savanorių pr. 219, Vilnius
www.autopulsas.eu
plačiau apie mus...

#23 Snatch

Snatch
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.349
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:batai

Parašyta 2006 balandžio 25 - 16:44

nesupratau - spaudziant gaza nekyla sukiai? o variklis uzvestas?

Dienos klausimas! :lol:

nu cia jis mane durnium norejo subtiliai isvadint, nu bet as neisizeidziau

Greičiau jis norėjo pasakyt, kad tavo pasakymas baisiai daugiaprasmiškai skamba. ;]
  • 0

#24 Svečias_rally69_*

Svečias_rally69_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 25 - 17:40

...arba nukreipiant dalį deginių tiesiai į duslę...

jei tai benzinas su turba, tai anot Darkos, klausyc ir klausyc .... :)
  • 0

#25 Svečias_Kursis_*

Svečias_Kursis_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 25 - 18:37

nesupratau - spaudziant gaza nekyla sukiai? o variklis uzvestas?

Dienos klausimas! :lol:

nu cia jis mane durnium norejo subtiliai isvadint, nu bet as neisizeidziau

nu negalejau suprast kaip taip gali buti, dabar paaiskinai kad vaziuojant tai supratau. :unsure: nes visose masinos, kiek maciau, bent jau uzvestose, paspaudus gaza, variklio sukiai kildavo... :unsure:

ogi viskas labai paprasta. yra grandinele: pedalas>sklende (nu gerai, oro padavimas :) )>ismetimas>turbina>variklis (apibendrinant- su visais savo sukiais)> transmisija.

viskas tokia tvarka ir veikia. vaziuojant ir ypac - esant apkrovai, kai neuztenka nepripompuoto variklio galios suteikti pastebimam pagreiciui, turbina gauna slegi, tada pradeda pusti (lago momentas) ir tik po to variklis gauna pripompuota misini, del ko greiciau didina apsukas.

su mexaniniu kompresorium viskas butu greiciau ir tave maziau kamuotu :) . ten spaudimas gali buti gaunamas bele kuriuo momentu. nors lagas yra.
  • 0

#26 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 07:28

Mano manymu, procesas atrodo taip: Sūkiai pastovūs, gazo padėtis nekinta, turbinos slėgis pastovus. Spustelėjus gazą, siurblys gauna komanda myžti daugiau kuro. Paduodamas oro kiekis kol kas tas pats (variklio apsukos, turbinos slėgis dar nekinta). Daugiau kuro = daugiau dūmų = turbina gali suktis greičiau = slėgis kyla = daugiau oro į cilindrus = daugiau deginių išeina į turbiną ...
Moderniuose matoruose savo žodį dar taria ir elektronika. Nors deginių (ir turbinos apsukų) užtenka dideliam slėgiui palaikyti, elektronika gali specialiai sumažinti slėgį (dėl ekonomiškumo ir pan.). Tai daroma dalį suslėgto oro grąžinant atgal prieš turba (arba nukreipiant dalį deginių tiesiai į duslę, aplenkiant turbiną). Pajutusi, kad slėgio visgi reikia (gazas dugnas), be problemų jį kilsteli.

Maskoli, tai visgi tiap ir yra kaip as perklausiau savo zinutej Apr 25 2006, 12:29 PM?

ismetamos dujos turi dideli slegi, ir kuo daugiau kuro, tuo ismetamos dujos daugiau slegio turi iseidamos is cilindro (juk ismetimo voztuvas turbut ne visai stumoklio apatiniam taske atsidaro truputi anksciau)? automatiskai turbina greiciau sukasi ir tada vyksta ka tu aprasei
  • 0

#27 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 07:37

nesupratau - spaudziant gaza nekyla sukiai? o variklis uzvestas?

Dienos klausimas! :lol:

nu cia jis mane durnium norejo subtiliai isvadint, nu bet as neisizeidziau

nu negalejau suprast kaip taip gali buti, dabar paaiskinai kad vaziuojant tai supratau. :unsure: nes visose masinos, kiek maciau, bent jau uzvestose, paspaudus gaza, variklio sukiai kildavo... :unsure:

ogi viskas labai paprasta. yra grandinele: pedalas>sklende (nu gerai, oro padavimas :) )>ismetimas>turbina>variklis (apibendrinant- su visais savo sukiais)> transmisija.

viskas tokia tvarka ir veikia. vaziuojant ir ypac - esant apkrovai, kai neuztenka nepripompuoto variklio galios suteikti pastebimam pagreiciui, turbina gauna slegi, tada pradeda pusti (lago momentas) ir tik po to variklis gauna pripompuota misini, del ko greiciau didina apsukas.

su mexaniniu kompresorium viskas butu greiciau ir tave maziau kamuotu :) . ten spaudimas gali buti gaunamas bele kuriuo momentu. nors lagas yra.

Kursi tu kalbi apie benziniini motora man atrodo. As dar kazkurioj zinutej parasiau "kokia sklende, juk cia dyzelis"


Va uzsiminei apie apkrova, taigi butu sekantis klausimas

Kodel minkant gaza ant laisvu apsuku turbinos slegio pokycio praktiskai visai ner, netgi atvirksciai- atrodo motoras siurbia (nu tipo stebiu vakuuma spaudant gaza)

o vat kai yra apkrova ir kuo ji didesne tuo didesnis turbinos isvystomas slegis, didziausia slegi man pavyksta isgauti auksciausia pavara ir dar i kalna vaziuojant. kaip sita paaiskint? juk procesu grandinele ta pati kokia jau beveik apsnekejom
  • 0

#28 Valdux

Valdux

    Gaz pedalizator

  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.403
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:C5, 205

Parašyta 2006 balandžio 26 - 07:44

Nesuprantu ka jus cia slieku ieskot? Nugi spaudi gaza, duoda kuro, oro, o cilindrai vistiek vienodai kilnojasi, nu tai ir slegis susidaro turbinoj, per jega punpuoja, o cilindram pofik, jie juk i kalna lipa. O ant laisvu apsuku varikliui nereik turbinos kad issisuktu per sekundes dali iki maksimumo, vat ir gaunasi vakuumas.
  • 0
Pug 205 CTi 16 Viatka 'avtomat' pagrindinis kelias yra tas, kuriuo važiuoja tankas

#29 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:03

visu pirma turbina tik nuo kazkur 2000-2500 pasiekia savo apsukas tokias, kad sugeba kelti slegi, tai visiskai normalu jog nuo laisvu (800) gazuojant kazkiek laiko turesi neigiama slegi kolektoriuje. o kai variklis sukasi be apkrovos - maziau kuro reikia, kad pasiekti tas pacias apsukas negu su apkrova, automatiskai maziau ismetamuju duju ir leciau turbina sukasi. cia viskas galioja tik seniesiems ir tik zyzeliams. ten kur kisasi elektronika, gali tiesiog kompas reguliuoti ir ant laisvo bei netgi ant pirmos pavaros nejungti turbinos ar nepilnu pajegumu leisti.
  • 0

#30 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:07

geriau neieskok slieku kur nepametei, o papasakok kaip manometra susikonstruoti. kazkur minejai jog netgi elektronini pasidarei. knieti ir man kartais pasimatuoti kiek turbina pucia, bet pirkti uz 400-500 is kokio grounzero kazkaip nekyla rankos :wacko:
  • 0

#31 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:10

hansaflex manometrai po ~50 litu
  • 0

#32 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:20

hansaflex manometrai po ~50 litu

o skale kokia? nes senukuose irgi yra ju, bet skale maziausiai iki 5 bar. but gerai, kad nedaugiau 1.5 - 2 bar butu...
  • 0

#33 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:24

Nepamenu tiksliai, berods ir yr iki 1.5 ar panasiai.
  • 0

#34 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:25

visu pirma turbina tik nuo kazkur 2000-2500 pasiekia savo apsukas tokias, kad sugeba kelti slegi, tai visiskai normalu jog nuo laisvu (800) gazuojant kazkiek laiko turesi neigiama slegi kolektoriuje.
o kai variklis sukasi be apkrovos - maziau kuro reikia, kad pasiekti tas pacias apsukas negu su apkrova, automatiskai maziau ismetamuju duju ir leciau turbina sukasi.

cia viskas galioja tik seniesiems ir tik zyzeliams. ten kur kisasi elektronika, gali tiesiog kompas reguliuoti ir ant laisvo bei netgi ant pirmos pavaros nejungti turbinos ar nepilnu pajegumu leisti.

o is kur paprastam mexaniniam siurbliui zinot kad dabar yra ar nera apkrova ir reikia daugiau ar maziau myzt i pursktukus, jei jis gauna komandas tik is gazo pedalo per trosa? is ko visas man klausimas ir atsistojo: siurblys gauna komanda tik nuo gazo pedalo, o turbina sukasi nuo ismetamu duju kiekio, slegis paskiau, kodel esant laisvoms apsukoms ismetamu duju maziau minkant gaza iki dugno, o vaziuojant ismetamu duju daugiau. man visi sitie rysiai neaiskus: kuro kiekis, apkrova, ismetamu duju kiekis


o va kai manometra pasidarysi, manau ir tau daug klausimu atsiras :D
  • 0

#35 ElvisGapo

ElvisGapo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 569
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406, 2.2hdi, 02m.

Parašyta 2006 balandžio 26 - 08:43

geriau neieskok slieku kur nepametei, o papasakok kaip manometra susikonstruoti. kazkur minejai jog netgi elektronini pasidarei.
knieti ir man kartais pasimatuoti kiek turbina pucia, bet pirkti uz 400-500 is kokio grounzero kazkaip nekyla rankos :wacko:

del elektronini turbo pressure gauge:

isigyji davikli pvz as isigijau MPX5100GP (matuoja slegi atmosferinio slegio atzvilgiu), jis yra paprastas analoginis, parodymus vaizduoja itampa (nuo 0 iki 4.5 kazkur, su mazdaug 0.3V offsetu, t.y. tiek rodo kai slegis atmosferinis)
susirandi ar isigyji koki elementaru 5V stabilizatoriu, kadangi daviklis maitinamas is 5V
nu ir ten dar pora kondensatoriu, o kokiu reikia paskaityt to daviklio aprasyma
pajungimo schema labai elementari, taip pat ziuret daviklio aprasyme

daugiausia sugaisau instaliuojant pati davikli po kapotu, reikia sumastyt kaip prijungt slangutes ir pan, kur pati davikli patalpint, kaip laidus nutempt i salona ir tt

o vat atvaizdavimo salone nepasidariau, nes as mastau kaip padaryt kad nereiktu nieko pjaustyt grezt ir pan, nu vienzo gadint estetini vaizda, tai kol kas stebejau daviklio parodymus (itampa) su paprasciausiu multimetru skaitmeniniu ir paskui pagal jo aprasyma issivedziau reiksmes slegio vienetais :) neatsimenu sito daviklio tikslumo, bet man atrodo kai temp telpa i 20-80 laipsniu tai jo paklaida yra lyg tai 0.1 PSI
  • 0

#36 Svečias_Kursis_*

Svečias_Kursis_*
  • Svečiai

Parašyta 2006 balandžio 26 - 09:28

is ko visas man klausimas ir atsistojo: siurblys gauna komanda tik nuo gazo pedalo, o turbina sukasi nuo ismetamu duju kiekio, slegis paskiau, kodel esant laisvoms apsukoms ismetamu duju maziau minkant gaza iki dugno, o vaziuojant ismetamu duju daugiau. man visi sitie rysiai neaiskus: kuro kiekis, apkrova, ismetamu duju kiekis.

visose turbinose yra slegio reguliavimo voztuvai. jie ant laisvu sukiu atsidaro. kuo naujesne masina - tuo sitos sistemos gudresnes. VW TSi - isvis nerealybe. Zemuose sukiuose veikia mexaninis, o auxtuose -- turbininis kompresorius. slegiu (iki 2,5 bar :o ) manipuliavima bandau isikirsti, bet dar perskaityt pora instrukciju reik :huh: Ten kazkaip mexaninis kompresorius net atjungiamas nuo 3500 sukiu.
  • 0

#37 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2006 balandžio 26 - 09:53

o is kur paprastam mexaniniam siurbliui zinot kad dabar yra ar nera apkrova ir reikia daugiau ar maziau myzt i pursktukus, jei jis gauna komandas tik is gazo pedalo per trosa? is ko visas man klausimas ir atsistojo: siurblys gauna komanda tik nuo gazo pedalo, o turbina sukasi nuo ismetamu duju kiekio, slegis paskiau, kodel esant laisvoms apsukoms ismetamu duju maziau minkant gaza iki dugno, o vaziuojant ismetamu duju daugiau. man visi sitie rysiai neaiskus: kuro kiekis, apkrova, ismetamu duju kiekis

kai variklis be apkrovos dirba, tai:
1. kad pasiekt aukstesnes apsukas reikia gerokai maziau kuro ir atitinkamai maziau bus ismetamuju duju bei leciau suksis turbina
2. daug greiciau kyla apsukos, o kylant apsukoms juk daugiau oro susiurbiama, sutinki? ir turbina nespeja tiek isisukti ir pripusti kad stipriai sukiltu slegis.
tu juk tikriausiai nelaikai 10-20 sekundziu paguldes pedala ant dugno, ane ;) ?

Šį pranešimą redagavo Nerijusv: 2006 balandžio 26 - 09:56

  • 0

#38 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2006 balandžio 26 - 09:57

Nepamenu tiksliai, berods ir yr iki 1.5 ar panasiai.

dekui, badysiu vaziuot ziuret.
  • 0

#39 Maskolis

Maskolis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.794
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:SEAT Alhambra, Ford C-Max, Peugeot 406 Break 2.0HDi '00 (parduotas Juodulys)

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:01

VW apie savo TSI. Neturiu dabar laiko knebinėtis, bet panašu kad gan išsamiai anie ten aprašo, su spalvotais paveikslėliais, animacijom, etc.
Dar kažkada skaičiau apie žopelio eksperimentus su 2 skirtingo dydžio turbinom. Ten irgi buva kosmosas. Įsijungia anos prie skiretingų greičių, tai lygiagrečiai tai nuosekliai... Vamzdžių voratiklis su su krūva vožtuvų... Nepamenu ar benzas ar dyzelis.
Scania berods serijiniuose sunkvežimių motoruose jau naudoja nuosekliai sujungtas skirtingo dydžio turbas.
Dar mačiau idėją po main turbos statyti dar vieną (nes po jos dar smarvės lieka), ir sukti nuo jos generatorių! Why not ;)
  • 0
NuotraukaKaukė juodas garvežys, Meilę nuvežė tolyn...

#40 moonas

moonas
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:205gti 1.6, 205gti mi16, 205cti 1.9

Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:13

Lancia dar pries pora desimtmeciu buvo paleide i rali bolida su mechaniniu ir turbo kompresoriais :)
  • 0




Vartotojų skaito šią temą: 2

narių: 0, svečių: 2, slaptų narių: 0