nu maciau pas save kazkokia svirtele ant ismetimo kolektoriaus ir sujungima su kazkokia membrana is turbinos, ale man atrodo kad ten kaip tik per ausktam slegiui "nuleist". o nuo laisvu apsuku ner jokio rysio paduota tenvisose turbinose yra slegio reguliavimo voztuvai. jie ant laisvu sukiu atsidaro. kuo naujesne masina - tuo sitos sistemos gudresnes. VW TSi - isvis nerealybe. Zemuose sukiuose veikia mexaninis, o auxtuose -- turbininis kompresorius. slegiu (iki 2,5 bar ) manipuliavima bandau isikirsti, bet dar perskaityt pora instrukciju reik Ten kazkaip mexaninis kompresorius net atjungiamas nuo 3500 sukiu.
Teorinis klausimas
#41
Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:15
#42
Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:15
2,5? Tai cia gal absoliutinis, reik 1bar atmosferini isminusuot?slegiu (iki 2,5 bar ) manipuliavima bandau isikirsti
#43
Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:17
logiska, kazkaip ir man panasiai mintys sukosi kad cia atsiranda priklausomybe nuo gazo pedalo laikymo iki dugno laiko ir nuo motoro apsuku rinkimo greicio.kai variklis be apkrovos dirba, tai:o is kur paprastam mexaniniam siurbliui zinot kad dabar yra ar nera apkrova ir reikia daugiau ar maziau myzt i pursktukus, jei jis gauna komandas tik is gazo pedalo per trosa? is ko visas man klausimas ir atsistojo: siurblys gauna komanda tik nuo gazo pedalo, o turbina sukasi nuo ismetamu duju kiekio, slegis paskiau, kodel esant laisvoms apsukoms ismetamu duju maziau minkant gaza iki dugno, o vaziuojant ismetamu duju daugiau. man visi sitie rysiai neaiskus: kuro kiekis, apkrova, ismetamu duju kiekis
1. kad pasiekt aukstesnes apsukas reikia gerokai maziau kuro ir atitinkamai maziau bus ismetamuju duju bei leciau suksis turbina
2. daug greiciau kyla apsukos, o kylant apsukoms juk daugiau oro susiurbiama, sutinki? ir turbina nespeja tiek isisukti ir pripusti kad stipriai sukiltu slegis.
tu juk tikriausiai nelaikai 10-20 sekundziu paguldes pedala ant dugno, ane ;) ?
#44
Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:22
nu as kiek skaiciau visur, tai 2 turbos statomos skirtingo dydzio, kad sumazint ta turbo laga. nes didele daug ipucia bet letai isisuka, o maza greit isisuka ale mazai pucia, tai ir kombinuoja jas kad gaut pastovu boostaVW apie savo TSI. Neturiu dabar laiko knebinėtis, bet panašu kad gan išsamiai anie ten aprašo, su spalvotais paveikslėliais, animacijom, etc.
Dar kažkada skaičiau apie žopelio eksperimentus su 2 skirtingo dydžio turbinom. Ten irgi buva kosmosas. Įsijungia anos prie skiretingų greičių, tai lygiagrečiai tai nuosekliai... Vamzdžių voratiklis su su krūva vožtuvų... Nepamenu ar benzas ar dyzelis.
Scania berods serijiniuose sunkvežimių motoruose jau naudoja nuosekliai sujungtas skirtingo dydžio turbas.
Dar mačiau idėją po main turbos statyti dar vieną (nes po jos dar smarvės lieka), ir sukti nuo jos generatorių! Why not ;)
butu idomu pamatyt schema dvieju turbu sujungimo nors kas is to jei pamates atidirbusiu duju sistemeles schemulka nieko nesupratau
vat dar kazkur skaiciau kad tie mechaniniai kompresoriai "sunaudoja" ispudingai daug galios, reiskia juos pravartu naudot kai dideli galingumai motoru
#45 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 26 - 10:37
Šį pranešimą redagavo Kursis: 2006 balandžio 26 - 10:39
#46
Parašyta 2006 balandžio 26 - 15:02
Ten minima ir apie serijinį BMW535d su 2 nuosekliom turbom. Anas yr gavęs nominaciją Engine of the Year 2005 (2.5-3.0l kategorijoje):
Serijinė 2001m. Scania. 2'a turbina nespaudžia oro, bet ... perduoda judesį tiesiai alkūniniam velenui! Sako, 12l darbinio tūrio varikliui tai ispiria papildomus 50 arklių palyginus su paprasta turba (420AG -> 470AG):
#47
Parašyta 2006 balandžio 26 - 15:18
#48
Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:06
Elektromagneto (pneumatikos, whatever) pagalba prie mažų apsukų specialios mentelės turbinos korpuse pasukamos taip, kad sumažintų skerspjuvį, atitinkamai pakreiptų srautą. Išmetamosios dujos lekia greičiau, slėgis į turbinos rotoriaus menteles kyla - turba sukasi greičiau. Esant didesnėms apsukoms, kreipiančiosios mentelės pasisuka taip, kad padidintų skerspjūvį, netrukdytų išmetamosioms dujoms laisvai lėkti ir atlikti savo darbo. Šitaip stengiamasi mažinti turbo-lagą ir plėsti turbokompresoriaus darbini diapazoną.
Dyzeliuose naudojama senokai, benzininiuose tik pradedama taikyti (dėl auštesnės deginių temperatūros). Kai turba įkaitusi iki baltumo, kokios ten dar besimakaluojančios mentelės! Duok die kad tik rotorius sukasi. Kiek žinau, berods naujasis Porche 911 Turbo (Type 997) pirmas serijinis auto panaudojęs kintamos geometrijos turba benzininiame production automobilyje. Pati turba sukurta "Garrett". Žiū velniškai gerą flashinį filmuką (Variable Turbine Geometry). Meine kleine drym kar
#49
Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:14
Hmmm...jei daba atmintis nemeluoja, Peugeot 405 T16 ejo su kintamos geometrijos Garrett'o VAT25 turbinaKiek žinau, berods naujasis Porche 911 Turbo (Type 997) pirmas serijinis auto panaudojęs kintamos geometrijos turba benzininiame production automobilyje.
#50
Parašyta 2006 balandžio 26 - 16:47
True. Gal kiek ir perlenkiau įvardindamas Poršo tvarinį kaip pirmą ir vienintelį. Bet labai jau man nuo jo seilės bėgaHmmm...jei daba atmintis nemeluoja, Peugeot 405 T16 ejo su kintamos geometrijos Garrett'o VAT25 turbina
Bet VAT25 buva truputį paprastesnė. Viena sklendė valdo visą srautą (žiū čia).
Vėlesnės kintamos geometrijos turbos turi dafiga mentelių sustatytų ratu. Ko gero, taip srautas geriau suvaldomas...
#51
Parašyta 2006 balandžio 27 - 07:52
#52 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:21
nu neprelenkei. Ar T16 buvo labai serijinis?True. Gal kiek ir perlenkiau įvardindamas Poršo tvarinį kaip pirmą ir vienintelį. Bet labai jau man nuo jo seilės bėga
blemba apzvalgininkas. tuoj galesi det abonentini mokesti uz apzvalgu perziura
#53
Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:27
O kodel neserijinis? Gi keli tukstanciai prigaminta buvonu neprelenkei. Ar T16 buvo labai serijinis?
#54
Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:28
#55
Parašyta 2006 balandžio 27 - 10:35
#56 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2006 balandžio 27 - 11:43
ai cia sitas sedanas? pagalvojau apie B grupeO kodel neserijinis? Gi keli tukstanciai prigaminta buvo
nors siaip porsas oficialiai skelbesi apie sita pirmuma. butu keista, jei tokio reikalo nezinotu...
#57
Parašyta 2006 balandžio 27 - 11:50
Spyking of poršai - ant LT vazineja Carrera GT!
Peugeot 307
Citroen C-Crosser
#59
Parašyta 2006 balandžio 27 - 12:11
Na siaip kazkiek skirtingos sitos technologijos... Tai gal tiesiog jie pirmieji panaudojo VTG, o pas 405t16 buvo VATNnors siaip porsas oficialiai skelbesi apie sita pirmuma. butu keista, jei tokio reikalo nezinotu...
Vartotojų skaito šią temą: 0
narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0