Peršokti prie turinio


Nuotrauka

Rūgštiniai akumuliatoriai


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 2

#1 cibulis

cibulis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 366
  • Vieta:Vln.
  • Automobilis:Volvo V70 2.4D 2004. Ex. Peugeot 406 2.0 HDi, 1999

Parašyta 2003 liepos 25 - 11:27

Manau daugeliui pravers. Suradau kažkur rusiškame puslapyje ir išverčiau, manau bus naudinga ir pradedančiam ir ne B)

Rūgštinių akumuliatorių eksploatacija ir saugojimas
  • Akumuliatorių reikia saugoti ir naudoti tik įkrautą.
  • Akmuliatorius turi būti švarus. Akumuliatorių valyti patartina muiluotu vandeniu, o kebulo vietą kur stovi akumuliatorius valyti sodos tirpalu, tam kad neutralizuoti elektrolitairjo garus. Po sios proceduros toliau nuplauti paprastu vandeniu.
  • Akumuliatoriaus kontaktai taip pat privalo buti švarūs, nes dėl oksido sluoksnio nesusidaro geras kontaktas, o dėl atsiradusios varzos padidėja srovės sąnaudos. Atsiradusios druskos ant kontaktu nusivalo skudureliu ara nusiplauna vandeniu. Norint sumažinti kontaktų oksidaciją, kontaktus galima sutepti “solidolu” arba paprasčiausiu tepalu, kad ir atidirbtu (“atrabotke”).
  • Generatorias įtampa esant 1500 aps/min turėtų būti 13,9 – 14,4 V. Jei įtampa mažesnė – patikrinkite dirželio įtemptumą ir jį sureguliuokite. Jei tai nepadeda arba dirzelis normaliai įtemptas – patikrinkite patį generatorių ir įtampos reguliatorių.
  • Nekomenduotina duoti “prisikurti” kokiam nors “kibirui” nuo jūsų akumuliatoriaus, nes tokiu metu akumuliatorius veiks padidintos srovės režimu, o tai gali pakenkti plokštelėms. Taip pat nerekomenduotina uzvedinėti kitos masinos nuo uzvesto variklio ir su padidintom apsukom, nes išsikrovęs akumuliatorius sudaro didesnę apkrovą generatoriui. Dėl šios prižasties gali sugesti diodų tiltelis, islyginantis įtampą.
  • Jei masinoje įkištas galingas stiprintuvas, tai jis turi įsijungti tik po to kai uzvedamas variklis, beje daugumoje stiprintuvų tai yra numatyta.
  • Įtampa, praėjus 8 val. po įkrovimo ar važiavimo, tiesiogiai proporcinga įkrovos lygiui ir elektrolito tankiui.
Toliau pateikta informaciją apie įtampą ir atitinkamą įkrovos lygį bei elektrolito tankį

---------------------------------------------------------------
Įkrovos lygis,        Elektrolito tankis,       Įtampa,    
       %(*)                  g/cm^3(**)             V (***)   
---------------------------------------------------------------
      100 %                   1,28                        12,7
        80 %                   1,245                      12,5
        60 %                   1,21                        12,3
        40 %                   1,175                      12,1
        20 %                   1,14                        119
          0 %                   1,10                        11,7
---------------------------------------------------------------
* - esant 20 – 25 lapsnių temperatūrai;
** - elektrolito tankis sekcijose neturi skirtis daugiau nei 0,02 – 0,03;
*** - įtampa kuri matojama praėjus 8 val. po įkrovimo arba važiavimo (matuojama skaitmeniniu voltmetru).

Akumuliatorių kurio įkrovos lygis mažesnis nei 75 % žiemą ir 50 % vasarą, reikia išimti ir pakrauti, jei tai labai daznai vyksta - iškoti finansų ir pirktis naują.

Akumuliatoriaus įkrovimas
Akumuliatorių įkraudinėti reikia ne didesne bei 1/10 pase nurodytos talpos. Greitas įkrovimas ši tipo akumuliatoriams yra kenksmingas, nes trumpina tarnavimo laiką. Krovimas nedidelia srove (2 – 3 A) ilgesnį laiką (iki 20 val.) labai naudingas akumuliatoriui, nes tirpsta švino druskos ant akumuliatoriasu plokštelių.

Akumuliatorių rekomenduotina įkrauti naudojant tik gerus įkroviklius. Geras įrenginys turi automatiškai palaikyti reikiamą krovimo srovę ir pilnai įkrovus akumuliatorių automatiškai atsijungti.

Akumulaitoriaus saugojimas ilgesniam laikui
Jei ilgesnį laiką nesinaudojate automobiliu (pvz. žiemą) akumuliatorių rekomenduotina išimti iš automobilio, ar bet jau atjungti kontaktus.
Akumuliatoriaus paruošimas ilgesniam saugojimui:
  • švariai nuvalyti akumuliatorių pašalinant visas vietas kur pateko elektrolitas, taip pat nuvalyti kontaktus;
  • kontaktus sutepkite transmisiniu tepalu, “solidolu”, ar kitos rūšies tepalu;
  • ptikrinkite elektrolito tankį atskirose sekcijose ir jei reikia suvienodinkite ar dapildykite;
  • įkraukite akumuliatorių;
  • įvyniokite akumialtorių į polietilena ar šep kokią panašią medžiagą.
Po šių veiksmų akumuliatorius pilnai paruoštas saugojimui ilgesniam laikui. Reekomenduotina bent kartą per mėnesį patikrinti akumuliatoriaus įkrovos lygį, jei reikia pakrauti. Saugoti kaumuliatorių rekomenduotina sausoje ir nelabai šaltoje vietoje.
Nepamiršti reikia, kad nuo akumuliatoriaus atsirandantys garai gadina kai kurias medžiagas (porolonas, brezentas ir kt.).
  • 0

#2 Swift

Swift
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 3.135
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:važiuojantis

Parašyta 2003 liepos 25 - 13:51

Maladec! Labai svarbus ir patartina zinoti tai kiekvienam vairuotojui! ;)
  • 0
Don't worry, by happy!
Vilnius

#3 Snatch

Snatch
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.349
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:batai

Parašyta 2003 liepos 25 - 14:14

Good job done. :beer:
  • 0




Vartotojų skaito šią temą: 0

narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0