Edited by Shamas, 2009 August 27 - 15:54.
2,1 TD patobulinimas
#41
Posted 2009 August 27 - 15:35
#42
Posted 2009 August 27 - 15:59
Jei Lucas pilnai elektroninis su ECU tai cipuojasi ;) pabandyti galima,jei aktualu kreipkis ;)ir vimotoi forume yra apie 2.1TD, sako jie necypojami. MYGT Tai nieko nepribursi daug is STOCK komplektacijos
Klaidu nuskaitymas ne diagnostika,klaidu trynimas ne remontas
#43 Svečias_Mancius_*
Posted 2009 August 28 - 09:36
#44
Posted 2009 August 30 - 14:57
Klysti zmogau ;) Juk tie "TDI"taipat neturi valdymo purkstuku kaip ir tarkim P8C lucas,net sistema tokia pat primityvi kad ir tarkim 1.9tdi/AFN;AHU (vag grupes) ;)Ankstini ar velini ipurskima,tai galios nedadeda.... dadeda labai nezymiai,tas labiau su kuro ekonomija. ;) Ir,ar HDI,ar TD cipuoji tai is oro galia nepadaroma,tam reikalinga kuro doze ;) taip kad iliuzija apie kuro sanaudu sumazejima po "chipo" galit pamirsti(kaip reklamuoja...)Man regis cipuojasi tik tie zyzliai kurie turi grynai elekronine ipurskimo, t.y. purkstukas atidaromas elektra. Tada galima kompo pagalba painkstint ar pavelint ipurskima ir misinio riebuma. Su senu 2.1td, kad ir elektriiniu siurbliu nelabai ka pribursi, tik kaip kazkas minejo "krana" gali prisukt arba atsukt. Pataisykit jei klystu ;)
Klaidu nuskaitymas ne diagnostika,klaidu trynimas ne remontas
#45 Svečias_legalus406_*
Posted 2009 August 30 - 15:17
#46 Svečias_telsiskis_*
Posted 2009 August 30 - 20:04
Daugaiu oro-daugiau kuro.Paskaičius temą - kultūros nulis. Ka moderatoriai veikia, kad tokius marazmus leidžia. Žmogus kulturingai, o ant jo mėšlo krūva.
Dėl temos, kažkada domėjausi 2.1 td cipavimu, vienur skambinau sakė "čipina" kitur ne. To ramunas. Galia dideja ne tik nuo to, kad kkuro padavima koreguoji, tačiau ir nuo kitu veiksniu, pradedant nuo turbos slegio sukėlimo ir t.t...
Nemuskit,jei klystu-tokia mano nuomone.
Cipavimas kiek zinau-ne tik slegio sukelimas,o ir atitinkamas ipurskimo momento koregavimas,purkstuku darbo algoritmo keitimas...
Pilna efekta isgaut galima esant visiskai elekroniniam valdymui.
paprasto,mechaniniu siurbliu efektas bus... sakyciau kaip ir tokioje situacijoje "esu pusiau nescia"
#47
Posted 2009 August 30 - 22:16
8-663-63443.
#48
Posted 2009 August 30 - 22:25
Peugeot 605 2.1 TD 109
Galia (AJ): 109 AJ 137 AJ
Galia (kW): 80 kW 101 kW
Sukimo momentas(NM): 235 NM 285 NM
Variklio darbinis tūris: 2088 2088
Kompresija 22.0:1 22.0:1
Maksimalus greitis(km/h): 190 km/h 199 km/h
Kuras (90km/h): 4.9 l/100km 4.7 l/100km
Kuras (120km/h): 6.5 l/100km 6.2 l/100km
Kuras mieste: 7.8 l/100km 7.5 l/100km
stai ka radau chiptuning.lt o kaina pries kokius 2 men apie 480 lt buvo
8-663-63443.
#49
Posted 2009 August 31 - 10:06
Pakeitus purkstukus, intercooleri, pakelus turbos slegi ir t.t. Gautusi dar grazesnis rezultatas, nes cia speju tik programa variklio pakoreaguota ;)Prieš Po
Peugeot 605 2.1 TD 109
Galia (AJ): 109 AJ 137 AJ
Galia (kW): 80 kW 101 kW
Sukimo momentas(NM): 235 NM 285 NM
Variklio darbinis tūris: 2088 2088
Kompresija 22.0:1 22.0:1
Maksimalus greitis(km/h): 190 km/h 199 km/h
Kuras (90km/h): 4.9 l/100km 4.7 l/100km
Kuras (120km/h): 6.5 l/100km 6.2 l/100km
Kuras mieste: 7.8 l/100km 7.5 l/100km
stai ka radau chiptuning.lt o kaina pries kokius 2 men apie 480 lt buvo
#50
Posted 2009 August 31 - 18:15
Edited by Svolacius, 2009 August 31 - 18:16.
8-663-63443.
#51
Posted 2009 September 04 - 08:45
Purkstukus reikia keisti naujais,arba atrestauruotais ir pan..Bet ne nuo MTZ ar kitos technikosPakeitus purkstukus, intercooleri, pakelus turbos slegi ir t.t. Gautusi dar grazesnis rezultatas, nes cia speju tik programa variklio pakoreaguota ;)
Turbinos slegis butent del kuro kiekio ir kyla(ismetimo slegis suka turbina ;) )
Edited by Ramus, 2009 September 04 - 08:46.
Klaidu nuskaitymas ne diagnostika,klaidu trynimas ne remontas
#52
Posted 2009 September 28 - 22:44
#53
Posted 2009 September 28 - 22:48
#54
Posted 2009 September 29 - 06:31
Kažkas čia ne taip, jei toks ryškus galios prieaugis pridėjo prie max.greičio tik 9km/h. Tokiam pokyčiui, pakanka paprasčiausiai kiečiau prisipūsti padangas ir nuimti išorinius veidrodėlius.Prieš Po
Galia (AJ): 109 AJ 137 AJ
Maksimalus greitis(km/h): 190 km/h 199 km/h
Peršasi išvada, kad čia grybas suskeltas. Arba kad toji maksimali 137AJ galia pasiekiama prie gerokai žemesnių apsukų, nei priklausantys 4300rpm. Max. sukimo momentas- prie mažiau, nei priklausantys 2000rpm. Kas savo ruožtu reikštų, kad gamykliniai greičių dėžės perdavimų nustatymai eina šuniui po uodega; išvis nespėsi junginėt pavarų, kai jos pas dyzelį ir taip trumpos.
Kažkas čia ne taip. Turint laiko ir entuziazmo, pagal pateiktus duomenis galima paskaičiuoti (ar bent paburti), kas su tuo siurbliu buvo padaryta ir kokie parametrai į kurią pusę pakeisti, bet kad nuo pat pradžių skamba neįtikinamai- faktas.
Ir nežinau, ar aplamai tai buvo pasiekta. Citrinose "galingas.lt" kažkada aplamai atsisakė žaisti su elektroniniu Lukasu, nes tai mažai efektyvu. Ką jis konkrečiai turėjo galvoje, nežinau. Dar gali būti atvejis, kad "kiek meistrų- tiek nuomonių" . Kad iš šio variklio įmanoma išspausti ~100kW- žinau, bet abejoju, ar tai įmanoma su tuo "pusiau smegeningu" Lucasu.
Edited by proffanas, 2009 September 29 - 06:33.
#55
Posted 2009 September 29 - 12:00
Edited by Ramunas, 2009 September 29 - 12:00.
#56
Posted 2009 September 29 - 17:43
Užsikabinau, ir truputį paskaičiavau, remdamasis originale pateiktais duomenimis http://www.chiptunin...70&viewAuto=384 . Na, tų duomenų teužteko išsiskaičiuoti tik vieną galios/apsukų kreivės tašką: esant 4500rpm, šio čipuoto variklio galia turėtų būti lygi 122AG, o sukimo momentas 193Nm. Kadangi kreivės, teturėdamas vieną jos tašką, nenubrėši , pabandžiau paburti remdamasis prielaida, kad max.galia liko prie tų pačių 4300rpm, o max sukimo momentas- esant 2000rpm. Gavosi labai čiūdna, nelabai turbodyzeliams būdinga kreivė . Raudoni taškai- pačipuota galia, žali- pačipuotas sukimo momentas. Juoda linija ir punktyras- tie patys dydžiai nečipuotame variklyje .Kažkas čia ne taip
Iš tos kreivės, kadangi nežinia, kiek tiksliai ji atspindi faktinius dydžius, tegalima daryti kelias labai atsargias išvadas. Pirma, tai beveik garantuotai pakeltas turbinos slėgis, o ne vien žaista su programa. Antra, kreivė ant tiek čiūdna, kad max.galia ir max.sukimo momentas beveik garantuotai yra prie visai kitų apsukų, nei čia papaišyta.
O trečia (ir eiliniam juzeriui ko gero įdomiausia), pavaros ir subjektyviai, ir objektyviai ir nepriklausomai nuo šios kreivės tikslumo, po tokio čipavimo pasidarys "per trumpos". 605-as su 137AG turėtų išvystyti ~208km/h max.greitį, bet dėl silpnesniam varikliui paskaičiuotos dėžės apsiribota tais minėtais 199km/h (max.greitis pasiekiamas ne prie max.galios apsukų). O subjektyviai, tai dėl daug lengviau įsisukančio variklio, jei minti tapkę, pavaras mieste teks mėtyti daug dažniau.
Ar įmanoma su el.Lucasu pasiekti chiptuning.lt nurodytus AG ir Nm dydžius? Manau, kad taip, nes iš šio variklio su mechaniniu siurbliu pavyksta išlaužti dar truputį daugiau. Bet ar jie tą kada yra kam darę, ir pasiekę tuos dydžius realiai? Abejočiau; visi jų surašyti skaičiukai (ypač apie sąnaudas), labiau primena teorinius skaičiavimus, o ne praktinius rezultatus. Niekada neteko ir gyvai susidurti su čipuotu Lucasu. Be to, puslapyje nurodytuose skaičiuose įvelta ir klaidelė; šių variklių suspaudimo laipsnis (jų kažkodėl įvardytas "kompresija") yra 21,5, o ne 22.
A kas čia nuostabaus. Dažnokai 100kkm bėgęs tvarkingas varikliukas parodo truputį geresnius tiek visų pikų, tiek sąnaudų rezultatus, negu gamyklos nurodyta. Ir tame nieko keisto. Variklis tai jau prisidirbęs. Be to, gamyklinius skaičiukus tegu ir nedaug, bet galima perspjauti, kad ir geresnę variklio alyvą ar geresnės kokybės kurą susipylus, nei tas variklis gamykliškai buvo skaičiuotas, visiškai nelendant į variklį ar kuro/oro tiekimą.10 metu dyzelinis!!(kuris beges nu tikrai ne maziau 300k km) per tokius matavimus rodo lygiai tokia pacia galia kaip kad naujas is gamyklos.
Man būna keista, kai pamatau kokį apleistą, damuštą apynaujį dyzelį. Šeimininkas dejuoja "waiwai netraukia ir ryja; kokia bloga mašina", o kai pradedi jam rodyti stringančius suportus, ūžiančius ratų guolius, mirusį termostatą, kiaurą interkulerį, gyvatyną primenantį oro filtrą ar myžančius purkštukus, jis visvien nepatikliai purto galvą, ir po nosimi visvien burbuliuoja tautinę litaniją "citro-gavno, pežo-gavno, reno- gavno"... Yra daugybė palyginus apynaujų (nes HDI ėjo tik nuo 98m) turbodyzelių, kurie važiuoja pasidūmydami kaip paprasti atmosferikai dėl paprasčiausiai įtrukusių oro žarnų ar EGR vožtuvų, o šeimininkai keikia visus "kas baigiasi ant o", bet jų nė velnio netvarko. Tai ir nesistebiu, kad daug kam atrodo, jog 300kkm- tai jau smiertis trubadyzeliui .
Važinėja po Lietuvą jau kokia dešimtis XMų 2.1TD, kurių rida per pusę milijono, bet jie nedaug kuom nusileistų mašinoms su analogiškais naujais varikliais. Tereikia bent jau nominaliai prižiūrėti tą variklį su oro/kuro tiekimo sistemomis, ir mašina su francūzsku dyzeliu greičiau atsidurs šrote dėl totalaus senatvinio perpuvimo, nei dėl kritusios variklio galios.
Edited by proffanas, 2009 September 29 - 17:44.
#57
Posted 2009 September 30 - 11:35
Tai ir nesistebiu, kad daug kam atrodo, jog 300kkm- tai jau smiertis trubadyzeliui biggrin.gif .
Ne smertis, bet kaip tu isivaizduoji variklio devejimasi? iki 300kkm 100% savybiu, 450% 80? ar kaip? As neteigiu kad cia visiems taip, bet daugumai pravaziavus tuos pacius 300kkm galios tiketina bus ne daugiau 90%(it tai geriausiu atveju, esant idealiam turbinos stoviui, neapsinesusiems voztuvams, gerai pakeistam(t.y. atliekant degimo reguliavima, nejau kas tai daro) paskirstymo dirzui ir etc). Zodziu kad ir ta 90% galios pasiektu yra tiek daug faktoriu kad daugumai varikliu tuo negeresia. Kitas dalykas ta pati trauka, cia jau reiktu ziuret kaip minejai pati auto. Siaip defaultiniu atveju(dauguma reks pries) naujas auto net ir silpnesnis traukia geriau nei 10-15 metu senumo galigesnis, vaziuoja taip pat smagiau, minksciau, tyliau nei aukstesnes klases auto. Nuomone yra tik mano ir nera kokia tai absoliuti tiesa, tiesiog daug senu asmeniniu auto esu pakeites, darbe tenka vairuoti daug ivairiu markiu apynauju auto.
R
#58
Posted 2009 September 30 - 19:08
Aš ne įsivaizduoju 2.1TD dėvėjimąsi; aš jį žinau. Keli paprasti pavyzdžiai.Ne smertis, bet kaip tu isivaizduoji variklio devejimasi? iki 300kkm 100% savybiu, 450% 80? ar kaip? As neteigiu kad cia visiems taip, bet daugumai pravaziavus tuos pacius 300kkm galios tiketina bus ne daugiau 90%(it tai geriausiu atveju, esant idealiam turbinos stoviui, neapsinesusiems voztuvams, gerai pakeistam(t.y. atliekant degimo reguliavima, nejau kas tai daro) paskirstymo dirzui ir etc). Zodziu kad ir ta 90% galios pasiektu yra tiek daug faktoriu kad daugumai varikliu tuo negeresia. Kitas dalykas ta pati trauka, cia jau reiktu ziuret kaip minejai pati auto. Siaip defaultiniu atveju(dauguma reks pries) naujas auto net ir silpnesnis traukia geriau nei 10-15 metu senumo galigesnis, vaziuoja taip pat smagiau, minksciau, tyliau nei aukstesnes klases auto.
Beveik neprižiūrėtas, lengvai apipuvęs XM2.1TD'90 (su senoviniu mechaniniu Lucas siurbliu) ir su 370kkm rida vystė ~230Nm ir ~75kW (labai tiksliai prieš remontus niekas nematavo, čia maždaug) vietoj priklausančių ~250Nm ir 80kW. Niekas nebūtų į tai kreipęs dėmesio, nes skirtumas minimalus, jei naujasis savinkas nebūtų atkreipęs dėmesio į variklio barškėjimą ant laisvų. Paskerdus variklį, rastos visos 4-ios sutrūkinėję forkameros, ir vid.0,17mm išdilę cilindrai, o sudilus dar ir žiedams, stūmokliai cilindruose ir barškėjo. Dar prie barškėjimo prisidėjo ir pora sudilusių stūmoklių pirštų. Štai ir visos variklio problemos; ko gi tam varikliui netraukti visu 100proc? Nei prie dar gimtų kuro purkštukų, nei prie alkūninio veleno ar tepalo pompos net priekabiausiems specams nepavyko prisiknisti; ledas pagal visus normatyvus. Turbina, tiesa, buvo restauruojama, bet labiau dėl to, kad viską atlikti vienu metu ir profilaktikai, nei iš reikalo.
Kyla klausimas, o ko gi tam varikliui netraukti ir taip net ~5proc prarasti pirminę galią? Kažkiek prisidėjo sudilę žiedai, bet pagrindas buvo po paskutinio diržų keitimo numuštas degimas/įpurškimas, dėl ko ta mašina ir buvo parduota. Bo truputį pakrito trauka . O jei wilenski meistrai nebūtų pričiūdinę, mašinėlė ligšiol normaliai, tegu ir lengvai pasibarškėdama, važinėtų Vilniuje.
Šios mašinos atstatymo epopėja baigsis dar ne šiemet, nes eina "apkatkė" po kapitalinio, o važinėjama su ja tik savaitgaliais, bet po visko kuro/oro padavimas bus dar truputį "patiuninguotas", ir varikliukas išduos kokius 85kW/270Nm vietoj standartinių 80kW/250Nm. Tai, kad labai mažai buvo padidintas variklio tūris (šlifuoti cilindrai) ar vos-vos padidintas suspaudimo laipsnis (buvo prišlifuota ir galva), čia nevaidina jokios rolės. Mašinai dar nėra nė 20 metukų . Mašinai jau 20 metų; į didesnį kalniuką turbūt reik stumti?
Kitas pavyzdys- XM2.1TD'92 Break. Be jokių kapitalinių, su mechaniniu Bošo siurbliu, mašinai 17m, rida 330kkm. Kai buvo kritę ant galvos, buvo davestas ligi 310Nm/101kW. Paskaičiavus, kad piktnaudžiaujant galia, miesto sąnaudos stryktelėjo ligi 12/100, parametrai numušti ligi maždaug 290/95 (beveik tiek, kiek siūlo chiptuning.lt el.Lucasui, ar kiek gamykliškai turi 2.5TD), bet trauka kaip tokiam varikliui vis dar afigienna. Variklis gyvens dar bent pusę milijono; turbina turbūt dvigubai ar trigubai trumpiau, nes damušta buvo dar kadaise, o dabartinis atiduodamo slėgio kilstelėjimas ją pagreitintai damuš galutinai. Bet kol nedasimušė- lai važiuoja.
Taigi, mašinai 17m. Rida- trečdalis milijono. Įdomu, traukos ten ją pas telikę 10, ar net 50%?
P.S. šita mašina- mano. Nestatau aš jos pavyzdžiu, nes reta mašina tokią priežiūrą gauna, bet dar sykį pasikartosiu, kad bent jau nominaliai prižiūrimas (t.y. laiku ir normaliai atliekant bent jau gamyklos numatytas procedūras) dyzelis per 300kkm nė velnio nepraras savo galios; yra tokios ridos pavyzdžių ir su C5, kurie buvo pirkti nauji ir išlaikyti vienose rankose. Subjektyvūs pablogėjusios traukos ar suprastėjusio valdymo, lyginant su naujutėle mašina, įspūdžiai galimi kad ir dėl totaliai per tokią ridą dvėsusių variklio/dėžės pagalvių, bet tai jau pežodaktaro verta patologija, o ne norma. Normoje niekas neturėtų vienodų mašinų su vienodais dyzeliniais varikliais traukoje ir valdyme skirtis, nesvarbu, koks tarp jų metų skirtumas. Jei skiriasi- vadinasi, vieną iš jų reikia remontuoti, o ne daryti apibendrinimus.
Edited by proffanas, 2009 September 30 - 19:14.
#59
Posted 2009 September 30 - 19:13
#60
Posted 2009 September 30 - 19:30
Jei šneka apie pumpedūzus (išgirtoji bulkswageninė siurblio- purkštuko technologija), tai senai žinomas faktas. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl ne per seniausiai VAG koncernas tos pumpe-duse technologijos išvis atsisakė. Bet pas normalius TDI (kur su mažiau nei penkiom raudonom raidėm ), toks prajovas nebuvo pastebėtaspvz. TDi varikliai teturi apie 85-90% galios po 10 metu.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users