Salono peciuko drungnas oras (406)
#1
Posted 2009 October 18 - 22:46
#2
Posted 2009 October 18 - 23:44
#3
Posted 2009 October 19 - 07:56
Peugeot 306 break, 2.0 16v (Xu10J4R), 1998m.+LPGCitroen C5 II, 1.6HDI, 2005m
UTENA
#4
Posted 2009 October 19 - 10:11
Formaliai žiūrint, tai vienas vamzdis ateina, o kitas- išeina... Jei jau jie abu karšti, vadinasi, pečiukas neatiduoda šilumos. Priežastys, greičiausiai, bus viena iš dviejų: arba oro burbulas pečiuke, arba viduje pečiukas totaliai apskretęs, ir šilumos beveik neperduoda. Tai, kad dar pavasarį jis veikė tobulai, visai ne rodiklis, ypač, jei aušinimo radiatorius buvo pakeistas į "seną bet gerą", o ne į naują. Dar gali būti, kad atgal buvo supiltas ir senas antifrizas?...abu vamzdziai kurie ateina i peciuka, buna gan karsti, tai nesuprantu kame saknys.
Dabar sprendimai: nuorinti kiek įmanoma (kolega jau aprašė).
Jei tas nepadės- teliks plauti visą aušinimo sistemą. Perki kokį šmierą nerūgštiniu pagrindu (kainuos 5-10lt), prasuki su senu antifrizu pagal instrukciją, pili lauk susidariusį brudą, praskalauji bent jau virintu (tiesiai iš krano geriau nenaudok) vandeniu irgi iki termostato atsidarymo, pili naują antifrizą, ir pamiršti šaltį salone bent penkmečiui. Galimas daiktas, kad pečiuką tokia procedūra pramuš totaliai, apsisiusios vargšas salonan, ir jį teks keisti nauju, bet alternatyvų nelabai yra.
#5
Posted 2009 October 19 - 11:39
Peugeot 307
Citroen C-Crosser
#6
Posted 2009 October 19 - 16:41
Sklende ir geras varijantas jei ji dar elektroniskai valdomaO negali būti variantas, kad pastrigo sklendės belekaip ir turim ką turim?
#7
Posted 2009 October 19 - 18:11
Edited by sandman^kfmf, 2009 October 19 - 18:17.
#8
Posted 2009 October 19 - 18:43
Vadinasi, pradžiai bent jau gerai nuorink pečiuką. Megasunkiu atveju, jei sutrikusi cirkuliacija, gali tekti numauti išeinančią šlangą veikiant varikliui, ir užgazavus išleisti iš jos (t.y. iš pečiuko) ne tik susikaupusį orą, bet ir gerą puslitrį antifrizo. O po to, jei neapgavai, kad išeinanti šlanga pastebimai vėsesnė už įeinančią, jau viskas gali būti gerai.Radiatorius keistas nauju - valeo. Antiffryzas irgi senas buvo nepiltas.
Edited by proffanas, 2009 October 19 - 18:44.
#9
Posted 2009 October 22 - 09:27
#10
Posted 2009 October 22 - 18:38
Jei jau numatęs užsiimti tokiu hemorojumi, kaip pečiuko plovimas, tai, susimildamas, plauk (supylęs palaikyk kokias 10-20 min) su nukalkinančia chemija, o ne su vandeniu... Jei vanduo (ar antifrizas) įstengtų tuos skretulius iš pečiuko pašalinti, jie tą jau būtų padarę- cirkuliuoja jie, visgi, nemažu greičiu ir po slėgiu.Bandysiu dar praplauti peciuka (bandyti pajungti zarnas prie peciuko ir varyt vandeni distiliuota), arba tada ji keisti.
Visvien protingesniu sprendimu būtų visos aušinimo sistemos, o ne vien pečiuko plovimas. Argumentų?... O iš kur, tavo manymu, susidarė tie krešuliai pečiuke? Jei jau yra pečiuke, ar tikrai nebus kitose aušinimo sistemos vietose; sistema juk bendra?... Karštį generuoja variklis; būtent jo aušinimo kanalai pirma ir užkalkėja. Pečiuke ir aušinimo radiatoriuje apkalkėjimas jau yra antrinis (sėda kiti karbonatai), bet ir didesnis (į storį); dėl staigaus tempertūros kritimo. Radiatorių jau keitei (nerašei dėl ko, bet greičiausiai- prakiuro; tsakant, kalkės suėdė). Dabar gali pasikeisti ir pečiuką.
Bet visvien protingiau būtų išsiplauti visą aušinimo sistemą, ir pasikeisti antifrizą. Neverta operuoti anginos per šikną, kaip ir šalinti pasekmes, nepašalinant priežasčių. Jei pečiukas tikrai užkalkėjęs, tai jau tik ne nuo pernelyg gerai prižiūrimos aušinimo sistemos . Ir ne vien pečiukas.
Edited by proffanas, 2009 October 22 - 18:53.
#11
Posted 2009 October 22 - 21:25
#12
Posted 2009 October 23 - 08:26
#13
Posted 2009 October 23 - 08:51
Edited by D77, 2009 October 23 - 08:55.
ex Peugeot 406 2,1 td; Citroen C3 2006 1,4 hdi; Citroen C5 2011 2,0 hdi
#14
Posted 2009 October 23 - 09:31
Edited by sandman^kfmf, 2009 October 23 - 09:31.
#15
Posted 2009 October 23 - 10:07
Na pagirtinas tas noras iškart viską pasidaryti kapitaliai, jei jau keisti- tai tik į naują, bet...bet siuo metu peciukas jau keiciamas i nauja.
Pirmas dalykas, visvien reikėjo išsiplauti visą sistemą. Jei jau užkalkėjo pečiukas, vadinasi, kalkėmis užkišta ir visa aušinimo sistema. Pastovus perkaitimas (o jokie davikliai to nerodo, nes antifrizo temperatūra tai normali; kaista vien variklis, per kalkių sluoksnį neįstengiantis antifrizui perrduoti šilumos) varikliui ne į sveikatą. Populiariausios pasekmės- pradegusi galvos tarpinė ir susikraipiusi galva.
Antras dalykas, jei po pečiuko keitimo paaiškės, kad kaltas visgi ne pečiukas, o pastrigusi šilto/šalto oro sklendė, vakarop sužinosim daug naujų negražių žodžių . Naujas pečiukas su pakeitimu kainuoja dešimtis kartų brangiau, nei plovimui skirta chemija.
#16
Posted 2009 October 23 - 11:49
Kas yra skirta specialiai variklio aušinimo sistemos plovimui? Plaunama visa sistema iškarto (t.y. pili ploviklį į sitemą ir birbini variklį kažkiek laiko)? Kaip nors neutralizuot po to reikia?Naujas pečiukas su pakeitimu kainuoja dešimtis kartų brangiau, nei plovimui skirta chemija.
Edited by D77, 2009 October 23 - 11:49.
ex Peugeot 406 2,1 td; Citroen C3 2006 1,4 hdi; Citroen C5 2011 2,0 hdi
#17
Posted 2009 October 23 - 12:19
Paprasciau viska ishsiardyti..Plauk su kuo nori, pagal kisene ir fantazija.Pasikeisti slangeles.Vasara lupau lauk radijatoriu ir t.t.Pravalius ausinimo sistemos temperatura kaip ikalta vaziuojant uzmiestyje 82-83 C vaziuojant karsta vasaros diena, o pries valyma buvo arti 90 C ;)Kas yra skirta specialiai variklio aušinimo sistemos plovimui? Plaunama visa sistema iškarto (t.y. pili ploviklį į sitemą ir birbini variklį kažkiek laiko)? Kaip nors neutralizuot po to reikia?
#18
Posted 2009 October 23 - 12:29
Pasižiūrėk (praktiškai bet kurioj autodalių parduotuvėj) to šmiero, skirto aušinimo sistemos plovimui. Tik imk tokį, kad būtų nerūgštiniu pagrindu. Jie ne tokie agresyvūs, kaip rūgštiniai, todėl birbinti tenka ilgiau arba dukart, bet mažiau šansų, kad pramuš pečiuką ar radiatorių. Ant visų tų skysčių buteliukų yra ir naudojimo instrukcija. Neutralizuoti nereikia, bet patartina bent sykį, o dar geriau- du, praplauti vandeniu. Virintu arba distiliuotu. Kaskart sušildant variklį iki termostato atsidarymo temperatūros (šių dalykų ant instrukcijos paprastai nerašo, bet ir pats supranti, kad to ploviklio likučiai sistemai nereikalingi).Kas yra skirta specialiai variklio aušinimo sistemos plovimui? Plaunama visa sistema iškarto (t.y. pili ploviklį į sitemą ir birbini variklį kažkiek laiko)? Kaip nors neutralizuot po to reikia?
Nu ir viskas; max. pora valandų darbo. Šmierų kainos vos 5-10lt. Bet po to antifrizą pasikeisti į naują yra būtina. Vienas dalykas, todėl, kad dauguma šmierų yra pilami tiesiai į seną antifrizą, antras dalykas- nafig į švarią sistemą pilti kažkokį drumzliną skystį. Antifrizą geriau imti koncentratą ir skiesti, atsižvelgiant, kad bent litras vandens, o dirbant atsainiai- ir trys, sistemoje lieka.
Beje, bet kurio automobilio manuale rasi nurodyta, kad antifrizą reikia keisti kas du metus. Ilgiau ekploatuojant, iš paties antifrizo ima išsiskirti (pagrinde dėl oksidacijos, bei reakcijų su metalais) visokios nuosėdos, sėdančios ant radiatorių sienelių. Nebūtina netgi pilti vandenį iš krano, norint, kad aušiankėj velnių vesejlia prasidėtų . Pakanka penkmetį nekeisti antifrizo.
#19
Posted 2009 October 23 - 13:50
#20
Posted 2009 October 23 - 17:05
Gali, bet tą reikėjo daryti iškart, dar prieš radiatoriaus bei pečiuko keitimą (daug kas tą atlieka prieš numatomą kiauro termostato keitimą, pvz.; trumpiau reikia laukti variklio užkaitimo ir termostato atsidarymo. Tai racionaliausias sprendimas.).proffanas:
o tai as galiu vadinasi valikli, ne rukstiniu pagrindu pravaryti ir po peciuko keitimo? Ta prasme kad likusi sistemos dalis biski apsivalytu? Jis juk nepakenks naujiems radiatoriui ir peciukui.
Dabar tikėtinas negerumas (ypač, jei termostatas veikia normaliai), kad kažkuri dalis išplauto šaizo prilips prie intensyviai šiluma besikeičiančių paviršių, t.y. prie variklio, radiatoriaus ar pečiuko vidinių sienelių. Kad to išvengti, plovimo metu gausi laikyti uždarytą pečiuką (t.y. išjungti oro pūtimą, temperatūrą- į min., ir jokiu būdu nevažinėti, kad radiatorius papildomai nesiaušintų), ir sukti ploviklį vien per mažąjį ratą, t.y. neužkaitink variklio ligi termostato atsidarymo. Kai variklio temperatūra pagal skydelio parodymus pasieks kokius 60C, išjunk variklį, kažkiek duok atvėsti, paskui vėl kaitink, lai cirkuliuoja, bet pasiekus 60-65C, gesink ir pilk visą brudą lauk. Praskalauk viską sykį su virintu vandeniu, bet jau duok atsidaryti termostatui (t.y. kaitink ligi 85-90C, kad garantuotai būtų karštas radiatorius). Išleisk visą šmierą (užteks ir vien iš radiatoriaus, jei viskas padaryta kaip susakiau. Variklio bloko kamščių lupti nereikia. Salono šildymas procedūros metu aplamai turi būti išjungtas, nes pečiukas naujas- sterilus, ir jo plauti nereikia). Ir pilk naują antifrizą. Tiksliau, jo koncentratą su distiliuotu vandeniu; o kodėl taip, surašiau ankstesniame poste.
Va tiek lyšno hemorojaus dėl to, kad neatlikai visko iškart. Kita vertus, jei mašiną pusmečio bėgyje žadi parduoti, šių procedūrų nė neatlikinėk. Tai jau bus sekančio savininko problemos. Bet drąsiai galėsi rašyti skelbime "pakeistas pečiukas ir radiatorius į naujus", ir už tai gauti kelių šimtų lt bonusą .
Kita vertus, bent pusė senesnių nei 6-7m sekonhendinių mašinų Lietuvoje turi aušinimo problemų; tai yra masinis reiškinys. Nes normaliai mašinai su normaliai veikiančia aušinimo sistema yra neįsivaizduojama, kaip gali pradegti galvos tarpinė ar susikraipyti galva, ale bet tačiau, Marijos žemėje tai yra kasdienis reiškinys. Nori, atspėsiu kodėl?
Nusipirkai naudotą mašiną- pirmoj eilėj keisk diržus, plauk aušiankę ir keisk antifrizą, ir, jei tepalas nors kiek įtartinas, lupk karterį ar bent išplauk tepimo sistemą. Antraip daugiatūkstantinės problemos su varikliu neišvengiamos, ir kuo senesnė mašina- tuo daugiau tūkstančių numatomų investicijų, ir tuo labiau neišvengiama.
P.S. Jei kas norės pasiginčyti apie aušinimo ar tepimo sistemų plovime slypintį "blogį", mielai padiskutuosiu, ale tam verčiau kurti atskirą temą ar pratęsti kelias forume jau buvusias.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users