Pasidaryk Pats: Galinių tiltų restauracija
#1
Parašyta 2011 sausio 30 - 20:02
Praieškojau visą forumą apie tiltų restauravimą. Visose sukurtose temose šnekama tik apie tai ar reikia tvarkyti tiltą, nes ratai išvirte ir kur galima tai padaryti.
Radau vieną temą apie tilto restauraciją MYGT bet ten tema staigiai nutrūko ir neaišku kaip buvo taisytas tiltas, bei kaip sekėsi toliau jį eksploatuoti.
Todėl norėjau užvesti temą apie tai KAIP tai galima pačiam pasidaryti.
Aktualiausi man klausimai susiję su išvalgytų ašių restauracija, bei ką daryti su ta ydinga guolių konstrukcija.
KODĖL?
Kaip ir visur kitur - todėl, kad galinis tiltas būtų sveikas it ridikas
Pats ardau porą 106'o tiltų dabar, abiejų tiltų ašys ant kurių sukinėjasi galinės svirtys jau neblogai suvarytos, tad reikia jas restauruoti.
KAIP VISKAS ATRODO
Foto ne mano
106’am ant tos ašies maunasi du adatiniai guoliukai – vienas išorėje(nr4), kitas viduje(nr3), o tarp jų yra kažkokios plastmasės juoda įvorė(nr2).
AŠYS
Štai kaip atrodo viena iš ašių:
Vaizdelis nekoks..
Ką aš pokolkas galvoju daryti, tai apvirinti tas ašis ir poto nuvežti meistram, kad nutekintų/nušlifuotų iki lygaus, gražaus paviršiaus.
Kaip suprantu 205’am tos ašys nusipresuoja nuo pačio balkio. Įdomu ar 106’am irgi taip galima padaryti, nes vis tik konstrukcija šiek tiek skiriasi nuo 205.
Tačiau internete radau, kad parduodamos naujos ašys 106’am ČIA
Įdomu..
Nuėmęs nuo balkio visas dalis, galėsiu geriau apžiūrėti ar rimtai įmanoma tas ašis nupresuoti.
GUOLIAI/ĮVORĖS
Poto galvoju dėti išilgas įvores per visą ašį, nes konstrukcija su tais guoliukais man tokia silpna atrodo…
Iš fizikos atsimenu, kad kuo didesnis plotas naudojamas jėgai perduoti, tuo mažiau jėgos vienam ploto vienetui.Gaunasi geresnis apkrovos pasiskirstymas.
Taigi šiuo atveju vietoj siaurų guoliukų juostyčių(raudonai pažymėta) visa apkrova būtų perduodama per visą ašies paviršių(žalia spalva), kas mano galva turėtų ilginti ilgaamžiškumą.
Kituose šaltiniuose radau, kad žmonės naudoja tiesiog bronzines įvores vietoj guoliukų.
Dar kitur naudojamos bronzinės oilite tipo įvorės vietoj guoliukų. Kuo jos įpatingos, kad turi daug tarpelių savo viduje pripildytų tepalo ir ten kai ta įvorė gauna dideles apkrovas tai pati išskiria tepalą į aplinką.
High technology čia jau
Aš pats pokolkas galvoju gaminti įvores iš kaprolono. (kitaip - Poliamidas), atrodo pakankamai kieta medžiaga tokiam darbui,labai atspari nusidevėjimui, visai slidus paviršius gaunasi aptekinus(bent jau kiek čiupinėjau). Taip pat to kaprolono nesunku gauti.
Gal kas galėtų pasiūlyti kokių nors kitokių medžiagų tinkančių šiai paskirčiai ?
Šnekant apie guolius, tai būna, kad vietoj originalių bandoma statyti platesni guoliai, toks sprendimas gal irgi palengvina problemas su apkrovimu..
Pačio peugeot klubo straipsnyje apie šias pakabas minima, kad citroen naudoja ne adatinius guolius, bet konusinius, kurie neva patavaresni, tad gal čia irgi vienas iš variantų tokius konusinius platesnius susimontuot, tik nemažai burimo ir taikymo būtų..
TEPIMAS
Vėliau reiktų sugalvoti įvorių tepimo sistemą, kur dėti tepimo taškus ir kaip apdirbti įvores, kad jos paskirstytų tepalą tolygiai po visą paviršių.
Dar nežinau ar užtektų tik vieno tepimo taško ant alkūnės, kuris tik leistų pridėti tepalo, ar reiktų dviejų taškų, kuriuose vienas leistų išleisti seną tepalą, o kitas būtų naujo tepalo pridėjimui..
Čia dar man labai neaišku viskas.
Daug klausimų iškilo kaip geriau viską padaryti, tad norėjau paklausti, gal kas nors iš jūsų buvot susidūrę su šitų tiltų restauravimu, gal kokių naudingų patarimų galėtumėt suteikti, kaip geriau būtų viską daryti?
(tik atmetam variantą „vežk meistram ir viskas“, nes noriu rimtai susiremontuoti tiltą, o meistreliais nelabai pasitikiu. Tuo pačiu patirtis būtų neprošal)
Gal šiaip kažką praleidau,ko nederėtų užmiršti?
Komentarai, pastebėjimai ir patarimai labai Welcome!
Pora surastų nuorodų į temą:
Peugeot klubo straipsnis apie torsioninę galinę pakabą
205 tilto remontas/ardymas/taisymas iš 205gtidrivers.com
Saxo galinio tilto restauracija su bronzinėm įvorėm
Peugeot 306 (ir kitų) galinio tilto restauravimo gidas
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Mazda Miata - for fun.
#2
Parašyta 2011 sausio 30 - 20:27
EX 206 1.9D; 405 SRI ; 106 - 1.5D ; 406 Turbo petrol - 108kw , 406 HDI -80KW
NOW 306 XT 1,8 74KW automatic ; 306 cabrio; 407 1,6 hdi
#3
Parašyta 2011 sausio 30 - 23:30
Naujos autodalys.
Automobiliu remontas(visu)
Kompiuterine diagnostika
Konsultacijos Tel 865766726[B]
#4
Parašyta 2011 vasario 01 - 00:54
Dėl tepimo taikliai pastebėta, turbūt taip ir reikės daryti.
Mano galva yra du variantai:ant paciu ashiu dar gali uzhmautu kieto metalo ivores, kad estu tik pacias ivores o ne ashi. lengviau ivore nuimti ar nurezhti ir uzhdeti nei visa shtoka apvirinti ir paskui vel tekinti.
- Galima tekinti ašį jos neapvirinus taip siaurinant jos storį. Tačiau iš žemiau esančios foto matosi, kad neišeitų daug nusiaurinti tos ašies, nes ji ir taip nėra stora (žalia spalva).
Nors tas nutekintas storis būtų atstatytas metaline įvore, tačiau to metalo vientisumo jau nebebūtų.
Manau toks variantas pernelyg susilpnintų pačią ašį ir iškiltų patikimumo problemų (gali ta ašis tiesiog nulinkti/nulūžti?) - Kitas variantas yra atstatyti ašį iki originalaus diametro ir storumo ir tada bandyti ant viršaus užmauti tą apsauginę įvorę.
Tačiau čia vėl problema, nes vietos tai apsauginei įvorei nebelabai ir yra (mėlyna spalva)
Vis tik įvorė kad normaliai laikytų ir nesideformuotų turi būti minimum ten kažkokio storio, tarkim 2mm jei gaminama iš labai kieto metalo (iš galvos čia ištraukiau tik kaip pavyzdį pateikiu)
O tie užimti 2mm mažina vietą skirtą guoliams/įvorėms.
Kaip suprantu metaliniai guoliai ten nelaiko todėl, kad į visą tą vietą sugeba patekti vanduo ar kokios kitos šiukšlės. O guoliai tokiem dalykam labai imlūs. Galvoju kad įvorės nėra taip pažeidžiamos, jeigu atsiranda sistemoj kiek nors vandens ar kitokio kenkėjo.del poliamidiniu ivoriu suabejociau, nes gaunasi ne tik sukimo momento trintis bet ir pastovi jega spaudzhia i viena ar kita puse, jei metalas nelaiko tai poliamidas ar ptoroplastas irgi nelabai laikys.
Šiaip čia net atskiras klausimas, kaip apsaugot visą tą sistemą nuo šiukšlių, nes savo tiltus kai išardžiau, tai nesveikai daug visokio briedo buvo viduj prikritę. Nesuprantu kaip jis ten išvis sugebėjo patekt..
Ačiū už pastebėjimą, kaip tik ir stengiuosi temas daryti tokias, kad būtų nauda ir nors kokia pridėtine vertė...Man atrodo maciau tave garage bashe kai buvo salia juodo 106 pastatei saviski?...patinka tavo kuriamos temos jau atrodo antroje temoje, isamiai aprasai viska, nors nevairuoju 106, bet tiesiog pasiskaityti ir apsisviesti idomu, cheers smile.gif beer.gif
O dėl pežuko tai abejoju, kad ten maniškį matei, nes #2 garageBash'e aš ne su saviškiu 106 buvau atvažiavęs. : )
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Mazda Miata - for fun.
#5
Parašyta 2011 vasario 01 - 01:01
#6
Parašyta 2011 vasario 01 - 07:28
#8
Parašyta 2011 vasario 01 - 23:13
#9
Parašyta 2011 vasario 01 - 23:33
uztat ne viena ir ne dvi 19-tas maciau su luzusiais torcionais...Pas kai kurias renuskes irgi stovi torsionai(19,pirmos kartos Laguna) kaip pas kitas nezinau.bet va neteko matysi ju su issisketusiu galu..gal ten kas gudriau primislyta?
#10
Parašyta 2011 vasario 02 - 00:21
Nu ir kuom gi guoliu tipas galetu itakoti viso tilto darba?ivores vietoj guoliu - vienok netaspats... Net nezinau kaip paaiskinti, bet vaziavimas kazkoks kitoks.
Ar daug vairavai skirtingu kad gali pasakyti jog netoks...
Grazi ir naudinga tema, kai ateis projekteliui laikas tilta apeit, bus ka paziuret
#11
Parašyta 2011 vasario 02 - 00:29
Cia jau ne guoliu tipas. Vairavau pakankamai daug... Su ivorem galas tikrai keisciau dirba. Gal tai ir nera didelis skirtumas, bet...Nu ir kuom gi guoliu tipas galetu itakoti viso tilto darba?
Ar daug vairavai skirtingu kad gali pasakyti jog netoks...
#12
Parašyta 2011 vasario 02 - 09:05
Ir teisingai pastebėta. Slydimo ir riedėjimo guolių truputį skirtingas veikimas, todėl ir skirtumas yra.Cia jau ne guoliu tipas. Vairavau pakankamai daug... Su ivorem galas tikrai keisciau dirba. Gal tai ir nera didelis skirtumas, bet...
Peugeot 307
Citroen C-Crosser
#13
Parašyta 2011 vasario 02 - 22:52
#14
Parašyta 2011 kovo 26 - 20:32
Vat man buvo labai įdomu kodėl čia forume kaikuriem žmonėm susidėjus įvores po kiek laiko sukietėdavo galas.
Ką apie įvores sako Raseinų meistras:
kadangi ne aš pats su juo šnekėjau, tai tiksliai neišsiklausinėjau kas kaip, tad sekančiam tekste gali būti sugedusio telefono elementų
Bent jau kai jis sudeda tas įvores ir tepimo taškus, tai pataria naudoti kažkokių savybių turintį tepalą(tirštesnį/skystesnį gal), o ne bet kokį.
Pats meistras sakė, kad žmonės naudoja kitokį tepalą, kuris greitai "susidėvi" ir jo ten nebelieka, o tai jau problema.
Šiaip patarė pripildyti ašis to tepalo maždaug kiekvieną kartą kai keitiesi savo ratus kitam sezonui, tai taip išeina, kad 2 kartus per metus susitepti reiktų. Minėjo, kad vienam tepimui reiktų apie 1 puodelio tepalo.
Manau būtent dėl šių priežasčių žmonėm ir užkietėja tas galas su įvorėm
Kas klausė jo patarimų, tai tie negrįžo, o tie kurie po trejų metų vis tik grįždavo, neva atvirai prisipažindavo, kad netepdavo tilto
Vis tik norisi tikėti žmogum, nes pats turi 405 universalą (ar kažkokį panašų modelį) ir su juo vežioja visokius sunkius krovinius, o nuo pat pirkimo ir pradinės restauracijos toliau tipo netaisė savo galinio tilto, tik tepė
Dar ten šnekėjo apie tai, kaip ant sutvarkytų ašių jis ten dar kažkokio pūtų polisterolo purškia(ar kažko pan ), poto tepa kažkokiu labai klampiu tepalu, o ant to klampaus tepalo pila skystesnį kažkokį, neva tokį sumuštinį padaro ir ten kažkuo geriau nuo to.
Na nežinau, pats nesupratau šitos dalies, tad nenoriu čia nieko ir išvedžioti.
Visa šita informacija iš pažystamo, kuris neseniai pas tą Raseinių meistrelį su įvorėm susitvarkė savo galinį tiltą, įdomu kaip jam laikys jisai, laikas parodys. Pokolkas viskas labai gerai, galas turi eigos, stabilumas žymiai pagerėjęs, ratai nebeišvirtę ir nebekliba kaip anksčiau
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Mazda Miata - for fun.
#15 Svečias_Domytis_*
Parašyta 2011 kovo 31 - 18:15
#16
Parašyta 2011 kovo 31 - 22:47
Šį pranešimą redagavo boMod: 2011 kovo 31 - 22:48
Vartotojų skaito šią temą: 1
narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0