Peršokti prie turinio


Nuotrauka

Pasidaryk Pats: Galinių tiltų restauracija


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 15

#1 Mantas_lt

Mantas_lt
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 202
  • Vieta:Utena - Vilnius
  • Automobilis:Mazda miata

Parašyta 2011 sausio 30 - 20:02

Ne, čia ne dar viena eilinė tema "bilda galas", "kur pigiausiai sutvarkyti galinį tiltą" ir pan.. :)

Praieškojau visą forumą apie tiltų restauravimą. Visose sukurtose temose šnekama tik apie tai ar reikia tvarkyti tiltą, nes ratai išvirte ir kur galima tai padaryti.
Radau vieną temą apie tilto restauraciją MYGT bet ten tema staigiai nutrūko ir neaišku kaip buvo taisytas tiltas, bei kaip sekėsi toliau jį eksploatuoti.
Todėl norėjau užvesti temą apie tai KAIP tai galima pačiam pasidaryti.
Aktualiausi man klausimai susiję su išvalgytų ašių restauracija, bei ką daryti su ta ydinga guolių konstrukcija.

KODĖL?
Kaip ir visur kitur - todėl, kad galinis tiltas būtų sveikas it ridikas :)
Pats ardau porą 106'o tiltų dabar, abiejų tiltų ašys ant kurių sukinėjasi galinės svirtys jau neblogai suvarytos, tad reikia jas restauruoti.

KAIP VISKAS ATRODO
Posted Image
Foto ne mano
Posted Image
106’am ant tos ašies maunasi du adatiniai guoliukai – vienas išorėje(nr4), kitas viduje(nr3), o tarp jų yra kažkokios plastmasės juoda įvorė(nr2).
Posted Image
Posted Image

AŠYS
Štai kaip atrodo viena iš ašių:
Posted Image
Vaizdelis nekoks..
Ką aš pokolkas galvoju daryti, tai apvirinti tas ašis ir poto nuvežti meistram, kad nutekintų/nušlifuotų iki lygaus, gražaus paviršiaus.
Kaip suprantu 205’am tos ašys nusipresuoja nuo pačio balkio. Įdomu ar 106’am irgi taip galima padaryti, nes vis tik konstrukcija šiek tiek skiriasi nuo 205.
Tačiau internete radau, kad parduodamos naujos ašys 106’am ČIA
Įdomu..
Nuėmęs nuo balkio visas dalis, galėsiu geriau apžiūrėti ar rimtai įmanoma tas ašis nupresuoti.

GUOLIAI/ĮVORĖS
Poto galvoju dėti išilgas įvores per visą ašį, nes konstrukcija su tais guoliukais man tokia silpna atrodo…
Iš fizikos atsimenu, kad kuo didesnis plotas naudojamas jėgai perduoti, tuo mažiau jėgos vienam ploto vienetui.Gaunasi geresnis apkrovos pasiskirstymas.
Posted Image
Taigi šiuo atveju vietoj siaurų guoliukų juostyčių(raudonai pažymėta) visa apkrova būtų perduodama per visą ašies paviršių(žalia spalva), kas mano galva turėtų ilginti ilgaamžiškumą.

Kituose šaltiniuose radau, kad žmonės naudoja tiesiog bronzines įvores vietoj guoliukų.
Posted Image
Dar kitur naudojamos bronzinės oilite tipo įvorės vietoj guoliukų. Kuo jos įpatingos, kad turi daug tarpelių savo viduje pripildytų tepalo ir ten kai ta įvorė gauna dideles apkrovas tai pati išskiria tepalą į aplinką.
High technology čia jau :)
Aš pats pokolkas galvoju gaminti įvores iš kaprolono. (kitaip - Poliamidas), atrodo pakankamai kieta medžiaga tokiam darbui,labai atspari nusidevėjimui, visai slidus paviršius gaunasi aptekinus(bent jau kiek čiupinėjau). Taip pat to kaprolono nesunku gauti.
Gal kas galėtų pasiūlyti kokių nors kitokių medžiagų tinkančių šiai paskirčiai ?

Posted Image
Šnekant apie guolius, tai būna, kad vietoj originalių bandoma statyti platesni guoliai, toks sprendimas gal irgi palengvina problemas su apkrovimu.. :hmm:
Pačio peugeot klubo straipsnyje apie šias pakabas minima, kad citroen naudoja ne adatinius guolius, bet konusinius, kurie neva patavaresni, tad gal čia irgi vienas iš variantų tokius konusinius platesnius susimontuot, tik nemažai burimo ir taikymo būtų..


TEPIMAS
Vėliau reiktų sugalvoti įvorių tepimo sistemą, kur dėti tepimo taškus ir kaip apdirbti įvores, kad jos paskirstytų tepalą tolygiai po visą paviršių.
Dar nežinau ar užtektų tik vieno tepimo taško ant alkūnės, kuris tik leistų pridėti tepalo, ar reiktų dviejų taškų, kuriuose vienas leistų išleisti seną tepalą, o kitas būtų naujo tepalo pridėjimui..
Čia dar man labai neaišku viskas.


Daug klausimų iškilo kaip geriau viską padaryti, tad norėjau paklausti, gal kas nors iš jūsų buvot susidūrę su šitų tiltų restauravimu, gal kokių naudingų patarimų galėtumėt suteikti, kaip geriau būtų viską daryti?
(tik atmetam variantą „vežk meistram ir viskas“, nes noriu rimtai susiremontuoti tiltą, o meistreliais nelabai pasitikiu. Tuo pačiu patirtis būtų neprošal)

Gal šiaip kažką praleidau,ko nederėtų užmiršti?
Komentarai, pastebėjimai ir patarimai labai Welcome! :beer:

Pora surastų nuorodų į temą:
Peugeot klubo straipsnis apie torsioninę galinę pakabą
205 tilto remontas/ardymas/taisymas iš 205gtidrivers.com
Saxo galinio tilto restauracija su bronzinėm įvorėm
Peugeot 306 (ir kitų) galinio tilto restauravimo gidas
  • 0
PUG 106 1.1 - Ex
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Nuotrauka

Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Nuotrauka
Mazda Miata - for fun.

#2 sieras206

sieras206
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.197
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:406 HDI, 406 2.0T , 106 1.5D

Parašyta 2011 sausio 30 - 20:27

Saunuolis apskirtai esi ;) Man atrodo maciau tave garage bashe kai buvo salia juodo 106 pastatei saviski? nors ne tai norejau pasakyt, patinka tavo kuriamos temos jau atrodo antroje temoje, isamiai aprasai viska, nors nevairuoju 106, bet tiesiog pasiskaityti ir apsisviesti idomu, cheers :) :beer:
  • 0

Peugeot%20logo.gif

EX 206 1.9D; 405 SRI ; 106 - 1.5D ; 406 Turbo petrol - 108kw , 406 HDI -80KW
NOW 306 XT 1,8 74KW automatic ; 306 cabrio; 407 1,6 hdi


#3 kokonas

kokonas
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 3.002
  • Vieta:Kaunas ir Shilute
  • Automobilis:Citroen C5 ir Peugeotas 307

Parašyta 2011 sausio 30 - 23:30

maladec ;) tema super. siulyciau deti platesnius guolius,mazesne apkrova, didesnis darbinis pavirshius. kas liecia del ashiu tai apviini ir paskui nutekini. del poliamidiniu ivoriu suabejociau, nes gaunasi ne tik sukimo momento trintis bet ir pastovi jega spaudzhia i viena ar kita puse, jei metalas nelaiko tai poliamidas ar ptoroplastas irgi nelabai laikys. del tepimo uzhtenka vieno tashko, tealas pats isheis pro tarpelius lauk. ant paciu ashiu dar gali uzhmautu kieto metalo ivores, kad estu tik pacias ivores o ne ashi. lengviau ivore nuimti ar nurezhti ir uzhdeti nei visa shtoka apvirinti ir paskui vel tekinti. sekmes
  • 0

Naujos autodalys.
Automobiliu remontas(visu)

Kompiuterine diagnostika

Konsultacijos Tel 865766726[B]


#4 Mantas_lt

Mantas_lt
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 202
  • Vieta:Utena - Vilnius
  • Automobilis:Mazda miata

Parašyta 2011 vasario 01 - 00:54

Ačiū už pastebėjimus!
Dėl tepimo taikliai pastebėta, turbūt taip ir reikės daryti.

ant paciu ashiu dar gali uzhmautu kieto metalo ivores, kad estu tik pacias ivores o ne ashi. lengviau ivore nuimti ar nurezhti ir uzhdeti nei visa shtoka apvirinti ir paskui vel tekinti.

Mano galva yra du variantai:
  • Galima tekinti ašį jos neapvirinus taip siaurinant jos storį. Tačiau iš žemiau esančios foto matosi, kad neišeitų daug nusiaurinti tos ašies, nes ji ir taip nėra stora (žalia spalva).
    Nors tas nutekintas storis būtų atstatytas metaline įvore, tačiau to metalo vientisumo jau nebebūtų.
    Manau toks variantas pernelyg susilpnintų pačią ašį ir iškiltų patikimumo problemų (gali ta ašis tiesiog nulinkti/nulūžti?)
  • Kitas variantas yra atstatyti ašį iki originalaus diametro ir storumo ir tada bandyti ant viršaus užmauti tą apsauginę įvorę.
    Tačiau čia vėl problema, nes vietos tai apsauginei įvorei nebelabai ir yra (mėlyna spalva)
    Vis tik įvorė kad normaliai laikytų ir nesideformuotų turi būti minimum ten kažkokio storio, tarkim 2mm jei gaminama iš labai kieto metalo (iš galvos čia ištraukiau :) tik kaip pavyzdį pateikiu)
    O tie užimti 2mm mažina vietą skirtą guoliams/įvorėms.
Nežinau, gal ir įmanoma šitai įgyvendinti, bet savo tilte manau tokį variantą praleisiu.
Posted Image

del poliamidiniu ivoriu suabejociau, nes gaunasi ne tik sukimo momento trintis bet ir pastovi jega spaudzhia i viena ar kita puse, jei metalas nelaiko tai poliamidas ar ptoroplastas irgi nelabai laikys.

Kaip suprantu metaliniai guoliai ten nelaiko todėl, kad į visą tą vietą sugeba patekti vanduo ar kokios kitos šiukšlės. O guoliai tokiem dalykam labai imlūs. Galvoju kad įvorės nėra taip pažeidžiamos, jeigu atsiranda sistemoj kiek nors vandens ar kitokio kenkėjo.
Šiaip čia net atskiras klausimas, kaip apsaugot visą tą sistemą nuo šiukšlių, nes savo tiltus kai išardžiau, tai nesveikai daug visokio briedo buvo viduj prikritę. Nesuprantu kaip jis ten išvis sugebėjo patekt.. :blink:
Posted Image
Posted Image


...Man atrodo maciau tave garage bashe kai buvo salia juodo 106 pastatei saviski?...patinka tavo kuriamos temos jau atrodo antroje temoje, isamiai aprasai viska, nors nevairuoju 106, bet tiesiog pasiskaityti ir apsisviesti idomu, cheers smile.gif beer.gif

Ačiū už pastebėjimą, kaip tik ir stengiuosi temas daryti tokias, kad būtų nauda ir nors kokia pridėtine vertė :)
O dėl pežuko tai abejoju, kad ten maniškį matei, nes #2 garageBash'e aš ne su saviškiu 106 buvau atvažiavęs. : )
  • 0
PUG 106 1.1 - Ex
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Nuotrauka

Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Nuotrauka
Mazda Miata - for fun.

#5 STOPforce

STOPforce
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.200
  • Vieta:Vilniaus priemiestis
  • Automobilis:p e u g e o t

Parašyta 2011 vasario 01 - 01:01

ivores vietoj guoliu - vienok netaspats... Net nezinau kaip paaiskinti, bet vaziavimas kazkoks kitoks. :ph34r: Nors pati tema ir issami, bei graziai surasyta, man vienas didelis klausimas kilo.. Kodel klausimas formuluojamas, kaip pakaba padaryti ilgaamziskesne. Negi torsionines pakabos trumpai laiko ??? :dntknw: Kiek susidures, restauruotas tiltas ~ 80 000 km vaziuoja. Tai negi cia mazai? :hmm: O jei dar ant guoliu pastacius tepimo taskus, tai ir 120 000 nuvaziuos :rolleyes: Man labiau idomu kaip ispresuoti asis is balkio, kad pakeisti jas naujomis...
  • 0
kažkaip.....

#6 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2011 vasario 01 - 07:28

forume buvo užsiminta jog kažkas vietoje tepimo taškų stato alsuoklius ir vidun apie trečdalį aukščio užpila skystos greičių dėžės alyvos. mol taip sutvarkytas dar negrįžo. jei sau kažkada darysiuos, tai būtent taip ir darysiu. 405-tame dabar sudėtos kaproloninės įvorės. laikyt laiko gerai, bet po kokio pusmečio galas tapo kietas lyg vietoj amortikų mediniai basliai sudėti būtų...
  • 0

#7 Jonkis

Jonkis
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 480
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:Peugeot 306; MB 190

Parašyta 2011 vasario 01 - 08:32

Aš manyčiau, kad kaiptik, kai dedi kaprolonines įvores, tada būtų tikslingiau pilti skystą tepalą, gal tokiu būdu pavyktų išvengti to tilto pastrigimo ir kietumo padilus įvorėms...
  • 0
LPG Nuotrauka
VF37CNFZ230573709

#8 Nelegals

Nelegals
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 1.455
  • Vieta:Panevėžys
  • Automobilis:Peugeot 406 2.0 16v; Citroën C5X7 2,2HDi 125 kw

Parašyta 2011 vasario 01 - 23:13

Na idomu, idomu. Tokia mintis sove i galva..Pas kai kurias renuskes irgi stovi torsionai(19,pirmos kartos Laguna) kaip pas kitas nezinau.bet va neteko matysi ju su issisketusiu galu..gal ten kas gudriau primislyta?
  • 0

#9 Nerijusv

Nerijusv
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 2.079
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:pardaviau peugeot, išėjau į barą...

Parašyta 2011 vasario 01 - 23:33

Pas kai kurias renuskes irgi stovi torsionai(19,pirmos kartos Laguna) kaip pas kitas nezinau.bet va neteko matysi ju su issisketusiu galu..gal ten kas gudriau primislyta?

uztat ne viena ir ne dvi 19-tas maciau su luzusiais torcionais...
  • 0

#10 EsTr3ToR

EsTr3ToR
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 760
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 205 Gti 1992 1.9

Parašyta 2011 vasario 02 - 00:21

ivores vietoj guoliu - vienok netaspats... Net nezinau kaip paaiskinti, bet vaziavimas kazkoks kitoks. :ph34r:

Nu ir kuom gi guoliu tipas galetu itakoti viso tilto darba?
Ar daug vairavai skirtingu kad gali pasakyti jog netoks...
Grazi ir naudinga tema, kai ateis projekteliui laikas tilta apeit, bus ka paziuret :)
  • 0
Peugeot 205 GTi 1992 Sorrento Green 1.9 Mi16 Sometime... Peugeot 205 GTi 1987 Graphite Grey 1.6->1.9 Finished Restoration

#11 STOPforce

STOPforce
  • Moderatoriai
  • Pranešimai: 2.200
  • Vieta:Vilniaus priemiestis
  • Automobilis:p e u g e o t

Parašyta 2011 vasario 02 - 00:29

Nu ir kuom gi guoliu tipas galetu itakoti viso tilto darba?
Ar daug vairavai skirtingu kad gali pasakyti jog netoks...

Cia jau ne guoliu tipas. Vairavau pakankamai daug... Su ivorem galas tikrai keisciau dirba. Gal tai ir nera didelis skirtumas, bet...
  • 0
kažkaip.....

#12 Darka

Darka
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 5.860
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 307

Parašyta 2011 vasario 02 - 09:05

Cia jau ne guoliu tipas. Vairavau pakankamai daug... Su ivorem galas tikrai keisciau dirba. Gal tai ir nera didelis skirtumas, bet...

Ir teisingai pastebėta. Slydimo ir riedėjimo guolių truputį skirtingas veikimas, todėl ir skirtumas yra.
  • 0

Peugeot 307
Citroen C-Crosser


#13 turbo

turbo
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 84
  • Automobilis:306 XS HDi

Parašyta 2011 vasario 02 - 22:52

Aš į savo 306-tą buvau susidėjas tas plastikines įvores. Vainėjau 3mėn. vėliau neapsikentes galo kietumo pasikeičiau į guolius. Nes galas buvo kaip ant kaladžių, tiesa pasikrovus tas kietumas, kaip ir dingdavo. Sudėjes guolius, padariau tepimo taškus ir privariau tiršto transmisinio tepalo (nigrolas). Manau kokius 60000km ar daugiau laikys ir man to tikrai pakaks. Tiesa po tų 3 mėn. važinėjimo, išėmus ivores, jos vieta ant kurios buvo didžioji apkrova buvo matyti pakaitimo žymės. Galbūt bronzinės įvorės dirbtų geriau. Čia tik mano pastebėjimai, kas buvo su mano automobiliu.
  • 0

#14 Mantas_lt

Mantas_lt
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 202
  • Vieta:Utena - Vilnius
  • Automobilis:Mazda miata

Parašyta 2011 kovo 26 - 20:32

Šiaip ačiū visiems už savo pastebėjimus ir asmenines patirtis :good:
Vat man buvo labai įdomu kodėl čia forume kaikuriem žmonėm susidėjus įvores po kiek laiko sukietėdavo galas. :hmm:

Ką apie įvores sako Raseinų meistras:
kadangi ne aš pats su juo šnekėjau, tai tiksliai neišsiklausinėjau kas kaip, tad sekančiam tekste gali būti sugedusio telefono elementų :ax:
Bent jau kai jis sudeda tas įvores ir tepimo taškus, tai pataria naudoti kažkokių savybių turintį tepalą(tirštesnį/skystesnį gal), o ne bet kokį.
Pats meistras sakė, kad žmonės naudoja kitokį tepalą, kuris greitai "susidėvi" ir jo ten nebelieka, o tai jau problema.
Šiaip patarė pripildyti ašis to tepalo maždaug kiekvieną kartą kai keitiesi savo ratus kitam sezonui, tai taip išeina, kad 2 kartus per metus susitepti reiktų. Minėjo, kad vienam tepimui reiktų apie 1 puodelio tepalo.

Manau būtent dėl šių priežasčių žmonėm ir užkietėja tas galas su įvorėm :hmm:

Kas klausė jo patarimų, tai tie negrįžo, o tie kurie po trejų metų vis tik grįždavo, neva atvirai prisipažindavo, kad netepdavo tilto :)
Vis tik norisi tikėti žmogum, nes pats turi 405 universalą (ar kažkokį panašų modelį) ir su juo vežioja visokius sunkius krovinius, o nuo pat pirkimo ir pradinės restauracijos toliau tipo netaisė savo galinio tilto, tik tepė :good:

Dar ten šnekėjo apie tai, kaip ant sutvarkytų ašių jis ten dar kažkokio pūtų polisterolo purškia(ar kažko pan :blush: ), poto tepa kažkokiu labai klampiu tepalu, o ant to klampaus tepalo pila skystesnį kažkokį, neva tokį sumuštinį padaro ir ten kažkuo geriau nuo to.
Na nežinau, pats nesupratau šitos dalies, tad nenoriu čia nieko ir išvedžioti. :D

Visa šita informacija iš pažystamo, kuris neseniai pas tą Raseinių meistrelį su įvorėm susitvarkė savo galinį tiltą, įdomu kaip jam laikys jisai, laikas parodys. Pokolkas viskas labai gerai, galas turi eigos, stabilumas žymiai pagerėjęs, ratai nebeišvirtę ir nebekliba kaip anksčiau :good:
  • 0
PUG 106 1.1 - Ex
PUG 106 XSi - Ex vrum vrum!
Nuotrauka

Fiat Brava TD100 - kasdieninis traktorius
Nuotrauka
Mazda Miata - for fun.

#15 Svečias_Domytis_*

Svečias_Domytis_*
  • Svečiai

Parašyta 2011 kovo 31 - 18:15

Sveiki. Ar dar kas nors kreipesi pas ta meistreli is Raseiniu. Gal kontaktus turite, nes nr ne be naudojamas.
  • 0

#16 boMod

boMod
  • Senbuviai
  • Pranešimai: 444
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:Peugeot 406 2.1TD

Parašyta 2011 kovo 31 - 22:47

Pagarba, kad tokia opia tema padarei normaliam pavidale :good: As su sita pakaba susiduriau kai iskliso drauges 206 ratas (ir ne to kad iskliso, bet labai staigiai pasileido "tabalaikom"). Kiek del jos teko pasidomet ir ka kas besakytu, likciau vienodos nuomones kaip ir stopforce. Konstrukcija is prigimties ne patvariausia, bet reikia pripazint geris del savo savybiu ir kam ja keisti su ivorem. Guolius anksciau ar veliau visus reikia keisti, kaip ir alyva variklyje ar dirzus. Neisimtis ir sitie guoliai, laiku keiciant - issaugai asis. Siulyciau toliau galvoti ne kaip pakaisti guolius, bet kaip juos maksimaliai izoliuoti nuo aplinkos ir suteikti tepima. Zinios is mano darzo: Su tuo meistreliu is raseiniu teko bendrauti telefonu. Keli jo ekperimentai tapo kieti nes ivores sutepe NLGI tipo tepalu (guoliniu), cia buvo jo pasiteisinimas del sukietejusios pakabas, visa kita atseit vaziuoja gerai. Is dalies tiesa nes NLGI skirti isgauti hidroplanavimo reiskini "redejimo" stadijoj, o ivores yra "slydimo" taigi turetu buti variklio alyva (pvz velenas,indeklai). Pokalbio suo juo uzteko jog galutinai nuspresciau pirkt naujas detales ir palikti orginalia konstrukcija. Tikrai neprasoviau pro sona nes piniginiu atzvilgiu tas pats gavosi (siaip gal ir brangiau iseitu bet tvarkem mano darbovietes servise ir detales pirktos robete dimeninem kainom). Pasilikus prie orginalios konstrukcijos papildomam tepimui naudojom NLGI-2 tepala kaip ir priklauso, pritepant be gailescio kur itk imanoma. Kadangi tai konsistencinis teplas, o ne alyva jis taip pat apsaugo siek tiek ir nuo aplinkiniu siuksliu. Nieko spec apsaugai daugiau nemasciau, nes jeigu ji atvazines ta ~80000 riba, tai vel pakeisiu i naujas detales ir tiek, vistiek jau dabar beveik pamirsta kiek tai atsiejo. Mano posto isvados: jei darai pats tai isvis nesuk sau galvos ir daryk kaip turi but, nesigailesi ir islaidu tikrai nebus tada. Su tom isim kaip numontuot tik issiaskint linkiu sekmes. Ir siaip, kad ir ka padarysi tikiu bus :good:

Šį pranešimą redagavo boMod: 2011 kovo 31 - 22:48

  • 0




Vartotojų skaito šią temą: 1

narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0