Vienas dalykas yra toks, kad pas dylerį tikriausiai dės originalų komplektą. Tai jis, teisingai sudėtas naujam varikliui, tą kilometražą ir laiko (arba bent jau turi laikyt, yra buvę kilometražo realiomis sąlygomis apsišovimų ir "recall'ų"(atšaukimų) ).
Antras dalykas, jei mašinai reikalingas įtempimo matuoklis, tai dyleris jį turi arba turėtų turėti, o garažiukas dažniausiai neturi ir stato pagal patikrinimo pirštais, kiek pasispaudžia arba susisuka, metodą. Tas metodas buvo naudojamas seniau ir netgi antro golfo benzo diržų keitimo instrukcijoje tai yra oficialus diržo įtempimo patikrinimo metodas, bet dabar visiem varikliam tempiasi skirtingai pagal diržo ir agregatų savybės, tai gaunasi labai iš akies. Teisingas įtempimas stipriai prailgina ir kilometražą ir šansą peršokti ar nutrūkti išvis nuvažiavus labai nedaug.
Ant kitos rankos (on the other hand, kaip dabar populiaru), tie dyleriai dažnai to įrankio turbūt neturi arba juo nesinaudoja, arba išvis nesinaudoja jokiais įrankiais, jei mašina nebe garantinė. Esu ne vieną diržą keitęs, kur aiškiai keista pas dylerį, nes dėtas originalus komplektas, nekeista pompa (dyleris PSA NIEKADA nekeičia pompos, nes taip parašyta instrukcijoj - tikrinti, ir pakeisti, jei blogos būklės) ir dar serviso knygelė arba įrašai duombazėje tai patvirtina, o randi pakeista be kaiščių tiesiog pasižymint kokiu baltuku ar markeriu, ir netgi tiems varikliams, kur būtina kaiščiuoti dėl paslankių skriemuliukų be šponkių arba su praplatinta kaiščiaviete (pareguliavimui galutiniam). Sakytum tą markerį būtų naudoję dvigubam patikrinimui, kaip ir mes patys dažnai darom dirbdami su visokiais 3,0HDi, kur sugadinęs liptum į tokią gilią mėšlo duobę, kad net dangus nebesimatytų, ir būtų viskas ok, bet NE, nes būna nepataikyta padėtis per kokią pusę danties. O HDI su nepataikytu puse danties normaliai kuriasi ir važiuoja dažniausiai, ir sąnaudos būna ok, ir trauka pusė velnio. Atstatai kaip priklauso, šiek tiek dar lengviau vedasi, šiek tiek dar geriau traukia, o labiausiai pastebimas tylesnis darbas. Na bet aišku, dalis dažniausiai dedam ne OE PSA. Jei klientas pageidauja, aišku galima ir tokias dėti, esu vieną kartą seniai netgi dėjęs dėl kainos, kai Plikis pasiūlė iš kažkur gavęs 2,2HDi seno originalių komplektų konkurencinga kaina (brangiau už visokius pakaitalinius, bet tikrai gera kaina), bet šiaip dažniausiai norisi ir žmogui sutaupyti truputį finansų (jei nėra pageidavimo dėti brangiausią ar pan.), ir padaryti gerą kainos ir kokybės santykį, tai diržus renkame pagal modelį (pigiausias iš geriausių). Tiesiog su originalaus komplekto kodu pereini visus turimus patikimus tiekėjus ir pažiūri, ką galima pigiau nupirkti iš rimčiausių diržų komplektų gamintojų/pakuotojų.
Tai būtų Conti, Gates, Bosch, SKF, Hepu, INA, Dayco, Hutchinson, kartais SNR ar Aisin ir t.t. ...
Kartais žmonės ant savęs dirbantys daugiau raukia nei tie oficialai. Toks pavyzdys, bendradarbis nuvarė į Krasta savo BMW, benzas, degė check ir važiuojant "jodavo", tai ten jiems smegenų naudoti praktiškai nereikia, pagal algoritmus dirba, pradėjo vos ne grandines kaltinti, alia reguliuoti. Rezultate nepadėjo. Daviau motoristo kontaktus, nuvarė, paaiškėjo viso labo lambda zondas, ir dar, nesuprantu tų, kurie už diagnostiką lupa papildomus pinigus, taip manau neturi būti, tai tik įrankis gedimo paieškai, arba jei jau lupa, tai tegul geriau neįvardintų kaip atskiro darbo.
Pats nuvažiavau į Citroen atstovybę dėl pašalinių garsų, pasikėlė kapotą, oooooiii čia tau važiuoklės siurblys į pabaigą, vargsta, mes "žinom", tu "nesupranti". Kitoj kontoroj paaiškėjo generatoriaus diržo įtempėjas.
Taip, kad nėra jie ten visa ko dievai tie oficialai
Už diagnozavimą papildomus pinigus imu tik tada, jei žmogus atvažiuoja būtent dėl to, arba jei tarp diagnozavimo ir gedimo sprendimo praeina daug laiko, t.y. žmogus važiuoja du kartus, pats nepasisiūlo susimokėti už gedimo suradimą, o tu tingi gaudyti, aiškintis ir pasiimti pinigus už savo darbą, tai kai galiausiai po mėnesio atvažiuoja remontuotis, pripliusuoji papildomus pinigus. Kartais specialiai stebiu, kaip žmonės elgiasi, ir net pats nesiūlau sumokėti, ir būna net ir išleidžiu (aišku, kai darbo vertė ten 10-20eur) ir pasižymiu kaip potencialius gnydas ar apgavikus (būna kartais suklystu, nes paskui patys atveža dar daugiau nei tikėjaisi, arba suremontavus duoda arbatpinigių labai nemažai). Dažniausiai kuo naujesnis ir brangesnis automobilis, iš kuo didesnio didmiesčio centro ir dar kokias svarbias pareigas einantis, tuo labiau atlikus darbą vengiamas pinigų klausimas.
O kuo vargingesnis, senesnis ir pigesnis automobiliukas, ir jei dar žmogelis iš rajono, paprastesnis ir aiškesnis, tuo būna labiau linkęs pats pirmas pasiūlyti ir atsiskaityti, netgi kartais kai tikrai nėra už ką, pvz kai pravažiuoji su mašina, dėl sutarto "smagračio patikrinimo iš klausos", o po minutės važiavimo surandi po sėdyne besiritinėjančius ir besidaužančius vienas į kitą gesintuvą ir panelių variklį. Ir dar tas žmogus pas tave ne pirmą ar antrą kartą, ir yra palikęs nemažai pinigų.
Apie šitą pamenu Laimonas jau yra rašęs.
Tiesiog kai kuriems žmonėms tikriausiai atrodo, kad turi taip norėti klientų, kad pusę savo darbo laiko turi praleisti jiems teikdamas nemokamas kokybiškas paslaugas, o tada jie gal pvz atvažiuos pas tave pasikeisti tepalų arba kokio net ir variklio, ir va tu taip būsi prisitraukęs gerą klientą. Tai gal būt kai kurie žmonės ar servisai jau yra daug kartų likę taip nepatenkinti, kad pradėjo tiesiog griežtai skaičiuoti suteiktas paslaugas ir praleistą laiką prie jų.
Bet taip, paprastai kuo aiškesnė sąskaita ar sąmata, tuo labiau patenkintas žmogus. Kad žinotų už ką ir kiek mokėjo.
Didžiausi pinigai už diagnostiką šiaip imami tada, kai savaitę ieškai gedimo ir suradęs sutaisai per valandą. Tai remontas 15eur, o paieška 300. Čia aišku tada, kai jau kažkas to gedimo ilgai ir nuobodžiai nerado, ir ta savaitė laiko buvo reali, o ne dėl nekompetencijos.
Vienas klientas neseniai pasakojo, kaip jam 2,0HDI 100kw žvakes keitė dvi dienas ir sumokėjo 200eur. Sakau gal normaliai, paskui primečiau, kad žvakės 4x12 = 48, darbas 60-70, jei mivinenas - iki 100, priklauso koks minivenas. Bet ten buvo ne minivenas, o berods 407, tai daugoka. Turbūt kainavo dėl to, kad dvi dienas keitė, o ne pusdienį.
Važiuoklės siurblys ar zyzia patikrinti ten kelios sekundės - fiškutę vieno laido atjungi (gali naujesniam jau būti ir dviejų) tą pačią mažiausią iš trijų, ir turi nutilti. Ten variklio žadinimas.
Edited by tadas1991, 2019 February 12 - 11:42.