Pagal viską, turėtų būti laisvos eigos vožtuvas.
Išorinis, kaip pas senuosius XU 1.6-1.8 8V motorus.
Jei į jį apačioje pajungtos dvi žarnos, tuomet tikrai.
Kartais laisvų apsukų teisingam palaikymui padeda vien jo išvalymas, išplovimas (nežinau, kuo ir kame juos plauna, bet gal irgi ultragarsu?), kartais reikia keisti nauju ar bent naudotu, o kartais problema būna net ne pačiame jame, tiesiog variklio kompas, nesuvaldydamas mišinio ir laisvų apsukų, desperatiškai bando jį darinėti, ir vis nesėkmingai. Variante su šlanginėmis dujomis esu kelis kartus matęs tą daiktą visai išmestą ir paliktą tiesiog santechninę sklendę. Kadangi šlanginės dujos turi savo paties laisvas apsukas, o benzinu tik užvesti ir pašildyti...
Na bet čia jau chaltūra, ir aukšto laipsnio.
Principas sistemos yra tame, kad benzine reguliuojame variklio sūkius tiesiogiai ne kuro kiekiu (kaip pas seną dyzelį), o oro kiekiu, darinėdami droselinę sklendę. Variklio kompas pagal oro srauto ir vakuumo kolektoriuje rodiklį (sistemose su MAF ir MAP) arba droselinės sklendės atsidarymo kampą (senuose jetronic purškaluose) išpurškia atitinkamą kiekį benzino. Yra sistemos, kuriose laisvos apsukos reguliuojamos tiesiogiai darinėjant droselinę sklendę, pagrinde senieji purškalai, tiek patys jetronic ir pan.
O yra sistemos, kuriose tas oro srautas droselinę sklendę apeina. Tokios sistemos būna su vidiniu apėjimu, kur vožtuvas statosi į purškalo korpusą, o būna kaip ir šioje pas 2.9i motorą, stovi išorėje ir jungiasi žarnomis. Šitas vožtuvas reguliuoja paduodamo į variklį oro, aplenkiant droselinę sklendę, kiekį, pagal kurį variklio kompas įpurškia ir benzino. Jį atjungus, jis turėtų arba likti toje padėtyje, kurioje buvo (jei yra žingsninis varikliukas), arba numesti arba sukelti apsukas (jei koks nors selenoidinis, arba šiaip su spyruokle, ar panašiai). Žodžiu, tas oro kiekis pasidaro pastovus ir variklio kompas jo nebereguliuoja, taigi varikliui šylant, apsukos natūraliai kils aukštokai; o jei esant varikliui šiltam, bus normalios, tuomet šaltas norės gesti. Aš taip su saviškiu važinėju praktiškai jau metus laiko. Šaltas gesta, o šiltas dirba truputį aukščiau, nei priklauso. Subyrėjo laisvų apsukų valdymas seno monopurškalo, tai teko truputį praverti droselinę sklendę mechaniškai (patempiant gazo trosą), o pakaitinio mechanizmo negaunu (nelabai ir ieškau), tai ir vargstu truputį....
Jei reiks pakaitinio, sakykit, gal pavyks suveikt pas saulyną iš Ukmergės nuo kokio XMo ar Xantijos...
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2015 vasario 04 - 22:19