atsiprašau kad suteršiau PSA inžinieriaus vardą šiuo bjauriu komentaru. jei sklendė neįrašyta prie planinio serviso, tai ji turėtų gesti 5%, na tarkim 20% per 200000 km, o ne 95%.
labai jau tu nusižeminai remontuodamas PSA gaminius - manai kad norma visas auto dalis pakeisti per 10m.
jei PSA inžinieriai projektuoja, jog variklio skyriaus FIT (failure-in-time) bus 1/100000 h^-1, tai toks FIT yra vien tik pačios sklendės - ir tai reiškia, kad vidutiniškai visas sklendes tenka pakeisti per 10m (ar 200'000). tai kodėl gi sankaba, smagratis, diržas yra įrašomi į priežiūros grafiką, o sklendė ne?? pasižiūrime aptarnavimo grafiką: -pastoviai tikrinam šviesas, kas 30k keičiam tepalą, kartais žvakes, dar rečiau diržus, o apie sklendę nieko. visiškai nieko.
čiuju tau normalu būtų jei perkant žinotum, jog radijos klausytis galėsi vidutiniškai septynis metus - po to elektrolitai visi išsipūs, nes sulitavo 2000h patikimumo, o ne padidinto patikimumo. va čia tai turėtum darbo perlituodamas
TOKIE NEVYKĘ SPRENDIMAI IR YRA VADINAMI BROKU. T.Y. gaminys su yda, kuri atsiranda ne tik gamybos, tiekimo, naudojimo metu, bet yra ir projektavimo metu blogai pritaikyta.
Taip ir nesupratau, ką norėjai man čia parodyti. Kad kažką įrodyti, tai neužtenka patikimumo teorijos angliškais ir lietuviškais terminais pasisvaidyti, reikia ir faktų.
Jei tai yra brokas, tai su tokiu broku dabar pusė automobilių išvažiuoja iš gamyklos, t.y. suprojektuotu max 10 metų tarnavimo laiku, o yra daug benzininių variklių, kurių metalas (blokai, galvos) važiuoja tik 100kkm. Gali pasvajot aišku apie seną dyzelį, kuris važiuoja be kap. remonto 700kkm, o ir toliau paskui dar važiuoja su kalenančiais indėklais ir barškančiais stumokliais, bet žiemą reikia užtraukti ant šniūro, kad galėtų visą dieną dirbti. Bet tai jau praeitis ir taip niekada nebebus. Per tą laiką, beje, tikrai pakeisdavai pusę mašinos, tik ne patį variklį. Nes varikliai buvo per didelio patikimumo, palyginus su kitais mazgais.
Turėtum dabar sklendę rankose, kuri nuvažiavo 250kkm, ji jau sugedo, ane?. Nu tu pasakyk, kad čia didelis brokas, kai karbui per tokią ridą tą karbą du kartus jau būtum pakeitęs ir dvidešimt aštuonis kartus reguliavęs. Aišku, jei tenkina prastas variklio darbas, tai ir su tuo pačiu galima tiek nuvažiuoti. Keitimas nauju taip pat nebūna įrašytas, būna tik reguliavimas. Bet jei yra automatinis pacosas ir karšto/šalto automatinė sklendė, tai nebūna ir reguliavimas įrašytas, tik tikrinimas.
Sankabos ar smagračio keitimo dar nemačiau nei vieno automobilio priežiūros grafike. O kompiuterinė diagnostika, į kurią įeina ir sklendės veikimo patikrinimas, tai būna dažniausiai, įrašyta prie eilinių aptarnavimų pas dylerį, t.y. su tepalų keitimu.
Nėra čia man reikalo pyktis ar kažką bandyt įrodyt, bet tokių automobilių ir variklių modelių, kuriems genda gazo sklendės po 15metų naudojimo ir realios 400kkm ridos, yra dešimtys, jei ne šimtai. Nes tai vienas labiausiai apkrautų ir intensyviausiai dirbančių elektromechaninių mazgų visoje variklio valdymo sistemoje. Seniau buvo mechaninės sklendės, tai negesdavo, tik kartais jų potenciometrai. Užtai labai gesdavo tos sklendės pakaitalas - laisvos eigos varikliukas/vožtuvas. Ir ne tik PSA, bet ir žaviems vokiškiems kūriniams, nes jie naudojo lygiai tuos pačius įpurškimus.
Jei kuro siurblys benzininiui automobiliui užsilenkia ties 300kkm ir 15 metų, tai dar nei vieno negirdėjau sakančio, kad čia gamintojo projektavimo brokas ir kažkodėl negalėjo suprojektuoti siurblio, kuris užimtų lygiai tiek pat vietos, kaip 0,2l gėrimo skardinė, ir veiktų 30metų arba 800kkm ridos. Beje, seniau buvo ir tokių, bet tai buvo 80tųjų laikų Bosch kūriniai, ir išveikė tiek irgi ne visi, tai vadinasi irgi brokas.
Beje, PSA inžinieriai to daikto nekūrė, o nupirko su visu purškalu iš Magnetti Marelli.
Visa, ką pasakiau, yra mano nuomonė. Ji pakeičiama, bet reikia faktų, o ne terminologijos naudojimo. Kitaip sakant, rodyt sklendes, kurios laikytų tiek pat, kiek variklio metalas.
O paprasčiau tariant - apsikakok, tamsta, išeik geriau ieškot ratų balansavimo be centrinės skylės, užuot viskuo skundęsis, kas yra tavo automobilyje