Turbinos restauravimas 99proc. neišsprendžia per didelio/mažo slėgio klausimų. Turbiną reikia restauruoti, jei užlankstyti sparneliai ir per daug švilpia, jei per daug kliba ašelė ir yra pavojus, kad prakiurs tepalas į įsiurbimą arba išmetimą, arba jeigu jau prakiuro arba netgi lūžo ašelė ir jau patenka tepalas. Tada ne per didelis/mažas slėgis būna, o išvis nepučia. Bet kažkodėl dauguma netgi respektabilių automechanikų ar rimtų net ir dylerinių autoservisų vistiek siunčia restauruotis turbinos. Parodyčiau, kokia lavoninė mano kasdieninės mašinos turbina, tai dauguma išsigąstų, bet pučia kaip pašėlusi.
Taigi, pradėkit gal rimtai nuo to vožtuvėlio, kuris vadinamas DV (diverter arba dump valve). Jis išleidžia turbinos sukurtą slėgį atgal į įsiurbimo beslėginę pusę pakartotiniam suspaudimui, t.y. veikia kaip BOV vožtuvas, tiesiog skiriasi tuo, kad to oro neišleidžia į atmosferą, už tai nėra tų pseudo-sportinių automobilių nusišnypštimo garsų. Tam DV būna suplyšta membrana ir visada biškį leidžia. Išardyt ir patikrint nėra sunku, ir nusiima labai paprastai, prie turbinos prisuktas juodas balvonėlis trim varžtais, jungtelė maža dviejų laidų. Čipuojant keičia dažnai į VW analogišką vožtuvėlį, nes rimtesnė membrana ir spyruoklės, o gamintojas ir matmenys darbinės dalies identiški.. Arba pakeičia tik vidurius iš VW, tada nereikia didinti skylių ir keisti fiškutės. Bet jei viskas standartas, veikia gerai ir originalas, tik dėkit naują, o ne šrotinį. Jie nebrangūs, gal apie 50-60eur. Jei su juo viskas gerai, tai toliau žaidimas su vakuumais ir diagnostiniu prietaisu ant kelių, vairuojant.
Neseniai vienam Peugeot su tokiu varikliu išsprendžiau perpūtimo problemą, buvo neprasitraukiantis vakuumėlio nusišnypštimo filtriukas. O prieš tai kiek teko žaisti, kol radau. Ir tą DV tikrinau, ir vožtuvėlius kelis bandžiau keisti, ir pačią turbiną reguliavau, galiausiai tik su vakuumo pompele buvo viskas pilnai patikrinta ir pastebėta, kad filtriukas pučiant prasipučia ir tarsi viskas ir gerai, o traukiant - užgnyba vakuumą ir rodyklė nė krust. Todėl, kad ištižęs jo guminis apsauginis dangtelis veikė, kaip atbulinis vožtuvas.