Ačiū už nuomonę. Bet, jei nukentėjęs neremontuoja pas juos, o tik įsivertina žalą, tai jie tik nufotkina, pažeistas/keistinas/remontuotinas dalis surašo ir siunčia draudikams? Sąmatos neskaičiuoja ir palieka tai daryti patiems draudikams? Ar klystu?
Tu teisus, patys sąmatos tie servisai neskaičiuoja, o tik nufotografuoja ir įvertina, kokias detales reikės keisti, kokius darbus atlikti. Vėliau jau draudiko darbuotojas, atsakingas už žalų apskaičiavimą, paskaičiuoja sąmatą. Draudikas tą turėtų daryti pagal teisės aktų reikalavimus ir labai paprastai - sudėti reikalingų originalių naujų detalių kainas iš specialios informacinės sistemos (jas daugmaž šiaip galima sužinoti ir į Žibintą paskambinus bei apsimetus, kad nori pirkti), sistemoje nurodytas oficialias remonto darbų kainas ir galiausiai nuo visos sumos atmetus tam tikrą proc. pagal auto nusidėvėjimą. Bet draudikai gudrauja ir prisikuria dar visokiausių kriterijų, pvz., vietoj naujos originalios detalės kainos taiko "rinkos" kainą, atmeta įvairias nuolaidas ir pan. Viso to daryti jie neturi teisės, nes teisės aktas visą tvarką numato labai aiškiai (dabar nepamenu pavadinimo, reikėtų paieškoti teisės aktų registre). Tai tegul tavo kolega po įvertinimo, kokias detales keisti ir ką remontuoti, pasiskambina į autorizuotą servisą, kad galėtų pats daugmaž primesti kompensacijos sumą, o jei draudiko pasiūlyta suma bus akivaizdžiai nedidelė - tegul paprašo nurodyti konkrečiai, kaip buvo apskaičiuota suma pagal teisės aktų reikalavimus.
Po tokio pokalbio man kompensacijos suma patrigubėjo, bet vis tiek dar sugebėjo kažkokią "nuolaidą" pritaikyti, ko realiai negali.