Na kazhkaip itariu kad nieko jie ten super naujo nepasakytu - viskas ir taip aishku - jungti aukshtesne pavara kuo greihiau (kuo mazhesnes apsukos - tuo mazhiau benzo), stabdyti varikliu (stabdant varikliu arba liesiausias mishinys duodamas, arba visai nutraukiamas). Neshildyti mashinos -o beveik ish karto ramiai vazhiuoti. NU nzn kokia ce naujove - ash taip seniai vazhineju ;) Galu gale juk automatines dezhes irgi butent tokiu principu veikia - vos tik pradedi vazhiuoti pastoviu greichiu - ish kartu jungiama aukschiausia pavara.keletas ištraukų iš 18d." Verslo Žinių":...Klaipėdos įmonė "Transporto specialistų rengimo centras" siūlo vos per 2 val.išmokyti vairuoti ekonomiškai: važiuojant tokiu pat greičiu sutaupoma iki 20%kuro ir mažiau teršiama aplinka. Per ekonomiško vairavimo pamoką net ir patyrę vairuotojai sužino tokių dalykų, apie kokius nėra girdėję. Vairuodami pagal siūlomą principą jie pajus skirtumą ir į degalinę užsuks rečiau. Svarbu kuo rečiau naudoti daug energijos sunaudojančią pirmą pavarą, net mieste važiuojant 40-50km/h jungti penktą pavarą, mažiau stabdyti pedalu, daugiau-pavaromis...
Kursų kaina 100lt/2val.+PVM
Gal susimetus pasiųsti vieną žvalgą? Turėtų greitai atsipirkti
50km/h
#101
Parašyta 2003 rugsėjo 20 - 06:45
#102
Parašyta 2003 rugsėjo 20 - 06:52
Nieko tu neuzhdusinsi , nebent tavo variklis veikia kaip dvitaktis ir valgo tepala santykiu 1:1Panasu, kad visa laikavazinetume "dusindami" varikli, o tai taip pat nera gerai, kaip ir per didelis "pjovimas"
Esme gi - niekas nesako kad reikia 5 begiu isibeget - isibegeji normaliai, nepjaudamas, ir pasiekes ta 50km/h nelaikai 3'begio ijunges (pvz 2000rpm), o jungi 5'ta (1500rpm?) Na ir aishku isibegejimo metu begius reikia ne 1-3-5, o visus ishnaudoti.
Stabdant irgi - nezhinau kaip kitur, bet mane kursuose dar mokino - sankaba ishminti tik priesh pat sustojant - t.y. kol variklis tempia dar tai sankabos nelieti. NU nebent nori stabdydamas zhemesne pavara ijungti....
apskritai IMHO variklio pjovimasis ant zhemu apsuku yra bulshitinimas. Aishku viskam yra tibos ale tevukai turejo volvaka 2.0 karbas - ash tokiu pricipo vahinedavau su juo, tevukas irgi panashiai (isibegedavo taip pat, bet varikliu nestabdydavo). atrodo 8-9 metus ji turim - ne lasho tepalo neryja, kompresija vienoda - tai per kuria vieta, pasakykit, susipjove tas variklis?
#103
Parašyta 2003 rugsėjo 20 - 13:48
per indeklustai per kuria vieta, pasakykit, susipjove tas variklis?
#104
Parašyta 2003 rugsėjo 20 - 17:37
nu bbz - gal ir per indeklus... neisivaizduoju ale oer tiek metu atleistinaper indeklustai per kuria vieta, pasakykit, susipjove tas variklis?
#105
Parašyta 2003 rugsėjo 21 - 14:07
© J. Erlickas
#106
Parašyta 2003 rugsėjo 21 - 14:10
© J. Erlickas
#107
Parašyta 2003 rugsėjo 21 - 14:45
nu nu - tu man irodyk formulem - ish kur pas tave riebus mishinys vazhiuojant pastoviu greichiu? (kalbam apie lygia vieta be abejo)Bulshitas yra ta ekonomija. Ar tu pastoviu greitchiu vazhiuosi 5 begiu ant 1500 apsuku ar 3 ant 3000 benzo valgys beiveik tiek pat. Elementarus energijos tvermes desnis - penktu begiu daugiau spausi gazo ir pjausi varykli, 3 gazo spausi mazhiau ir varyklis smagiai dirbs liesesniu mishiniu.
#108
Parašyta 2003 rugsėjo 21 - 14:46
Seip ant shito, pasdebejau, daug kas suklystaKlaida mano buvo tame, kad neivertinau netiesinio greitchio mazhejimo.
#109
Parašyta 2003 rugsėjo 21 - 15:08
Formulem, kaip visada, irodyneti tingiu, bo ju nezhinau.nu nu - tu man irodyk formulem - ish kur pas tave riebus mishinys vazhiuojant pastoviu greichiu? (kalbam apie lygia vieta be abejo)
Shiaip net vazhiuojant pastoviu greitchiu ir lygiu keliu reikia energijos, kad nugaleti trinti ir oro pasiprieshinima. Tam ir deginamas kuras. Penktu begiu varyklis suksis letchiau, bet per takta siurbs daugiau mishinio, nei vazhiuojant tretchiu. Tretchiu per takta siurbs mazhiau mishinio, bet tu taktu bus daugiau. Zhodzhiu benzo suvartojimas fifti-fifti.. Pats supranti, kad energija ish niekur neatsiranda ir niekur nedingsta.
Kitas atvejis, kad vazhiuojant tretchiu begiu galbut sunkiau ishkesti gelezhiuko nespaudus.
© J. Erlickas
#110
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 00:45
Na formulem tai ce sunku irodyti, ale esu kazhkur skaites supaprastinta irodyma....Formulem, kaip visada, irodyneti tingiu, bo ju nezhinau.nu nu - tu man irodyk formulem - ish kur pas tave riebus mishinys vazhiuojant pastoviu greichiu? (kalbam apie lygia vieta be abejo)
Shiaip net vazhiuojant pastoviu greitchiu ir lygiu keliu reikia energijos, kad nugaleti trinti ir oro pasiprieshinima. Tam ir deginamas kuras. Penktu begiu varyklis suksis letchiau, bet per takta siurbs daugiau mishinio, nei vazhiuojant tretchiu. Tretchiu per takta siurbs mazhiau mishinio, bet tu taktu bus daugiau. Zhodzhiu benzo suvartojimas fifti-fifti.. Pats supranti, kad energija ish niekur neatsiranda ir niekur nedingsta.
Kitas atvejis, kad vazhiuojant tretchiu begiu galbut sunkiau ishkesti gelezhiuko nespaudus.
Taigi pagal tavo argumentus turetu isheitu kad kuro siurbs vienodai - t.y. vienur riebesnis mishinys bet mazhesnes apsukos, kitur atvirksciai.
Bet yra dar svarbus dalykas - be to kad yra oro pasiprieshinimas, trintis kurie yra abejais atvejais (3 ar 5 begiu) vienodi - yra dar vidine variklio ir transmisijos trintis. Akivaizdu kad vazhiuojant 3'a pavara variklis sukasi greichiau, todel ir papildomi energijos nuostoliai akivaizdus.
Aishku kadangi voriklio galia/sukimo momentas nera vienodas visame apsuku diapozone, tai yra kazhkokie kritiniai tashkai kuriuose ish tikruju ish mazhesniu apsuku nera naudos apart to kad ryja daugiau benzo.
Seip pas ka yra kompas rodantis momentini kuro sunaudojima manau galetu patvirtint/paneigt sita dalyka - pravazhiuoti lygiu keliu ant pvz 60km/h, 50km/h su 3'ia ir 5'ta pavara ir praneshti rezultatus
#111 Svečias_Kursis_*
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 09:01
#112
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 10:37
ale visdelto yra ;)nu jus ce pavaret. buvo idomu. kiek bandzeu taupyti begiais, remdamasis borto kompo rodymais, auxtesnis begis (pvz., 60 km/h 3, 4 ar 5 begiu) lygiame kelyje, palaikant ta pati greiti (kiek kanopos tixlumas leidzia), turi nedideli privaluma. priklausomai nuo masinos, man pasirode, kad skirtumas gal apie 0,3.
jei rimtai tai man atrodo ce dar labai daug gali priklausyti nuo variklio - t.y. torko kreives....
#113
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 12:05
Na del to tai taip. Energijos suvartojimas ant dydesniu apsuku bus dydesnis (daugumoj del inerciniu jegu), bet tai nebus labai ryshkus. Juolab, kad ant dydesniu apsuku bus geresnis tepimas, o dalys veiks mazhesnes apkrovos.Bet yra dar svarbus dalykas - be to kad yra oro pasiprieshinimas, trintis kurie yra abejais atvejais (3 ar 5 begiu) vienodi - yra dar vidine variklio ir transmisijos trintis. Akivaizdu kad vazhiuojant 3'a pavara variklis sukasi greichiau, todel ir papildomi energijos nuostoliai akivaizdus.
Seip pas ka yra kompas rodantis momentini kuro sunaudojima manau galetu patvirtint/paneigt sita dalyka - pravazhiuoti lygiu keliu ant pvz 60km/h, 50km/h su 3'ia ir 5'ta pavara ir praneshti rezultatus
Testavima kazhkada dariau su BMW vazhiuojant ~60 ir ish 3 permetus i 5 kuro suvartojimas NETGI ISHAUGDAVO ir gana zhenkliai.
© J. Erlickas
#114
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 12:09
Kad yra tai neprieshtarausiu. Tik tchia tauzindamas noriu irodyti, kad tas skirtumas yra mizernas ir nevertas pastangu. Vistik vazhiuojant ryshkiai per dydeliu begiu pjaunasi indeklai, esi kur kas inertishkesnis, mazhiau shansu ishvengti avarijos ir t.t.ale visdelto yra ;)
jei rimtai tai man atrodo ce dar labai daug gali priklausyti nuo variklio - t.y. torko kreives....
Ar verta viso to 0.5l benzo, kuri sutaupysi ant 100km?
© J. Erlickas
#115
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 12:48
#116
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 14:30
Tu cic - marsh prie knyguKokia protų ir matematinių formulių dvikova ! (Gidzia vs Maestro)
P.S.
seip visos ce formules ir tauzyjimai buvo fizikiniai.... jeigu ka.... ;)
#117
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 14:38
Na seip niekas ir nesako kad skirtumas bus dvigubai mazhesnes ar didesnes sanaudos.... ash shiaip laikausi nuomones kad su didesniu kubaturu varikliu, teisingai perjuginedamas begius sutaupytum - na koki 1ltr tarkim(pvz 14ltr vietoj 15ltr/100km)...Kad yra tai neprieshtarausiu. Tik tchia tauzindamas noriu irodyti, kad tas skirtumas yra mizernas ir nevertas pastangu. Vistik vazhiuojant ryshkiai per dydeliu begiu pjaunasi indeklai, esi kur kas inertishkesnis, mazhiau shansu ishvengti avarijos ir t.t.
Ar verta viso to 0.5l benzo, kuri sutaupysi ant 100km?
O seip tai jau kiekvieno asmeninis reikalas ar verta.. - faktai tik tokia kad jei per metus pvz darai 30K, tai shitas tavo pateiktas 0.5ltr skirtumas pasidaro 150ltr... taigi ce jau kiekvienam spresti ar tai daug ar mazhai...
#118
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 19:26
#119
Parašyta 2003 rugsėjo 22 - 23:36
tai ty kiba ventiliatorius prie alkuninio prijungtas, o jokio papildomo nebuvo?..... ar generatorius nekraudavo pakankamai ir ventiko neuzhmaitindavo ant mazhesniu rpm? Daugiau variantu nesugalvojuKazkada su dyzeline Santana tempiau is Vilniaus kita masina, vaziuojant penkta pavara kaisdavo variklis, ijungus ketvirta - variklio temperatura budavo normali. Greitis kazkur apie 80 km/h. Gal galit sita visa paaiskint? Gal but tai bus atsakymas i jusu ginca?
#120
Parašyta 2003 rugsėjo 23 - 10:10
Na dar yra variantas padidejusi trintis del per silpno tiekimo, mazhesne vandens ir tepalo cirkuliacija. Letesnis cilindru vedinimas ir t.t.tai ty kiba ventiliatorius prie alkuninio prijungtas, o jokio papildomo nebuvo?..... ar generatorius nekraudavo pakankamai ir ventiko neuzhmaitindavo ant mazhesniu rpm? Daugiau variantu nesugalvoju
Bent ash labiau sietchiau su shitais dalykais, nei su generatorium.
© J. Erlickas
Vartotojų skaito šią temą: 0
narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0