Laba.О kartais tu neklysti Laimonai. Nes esant saltam motorui traukiasi ir galvutes metalas ir plieno .Beveik visu auto galvutes yra pagamintos is aliuminio lydinio.Siaip ar taip aliuminio pletimosi koeficiantas yra beveik tris kartus didesnis negu plieno.Sakysime ,kad yra kazkoks specialus aliuminio lydinys , nejaugi jis tures mazesni pletimosi koeficianta negu plienas.Zinoma ant astuoniu milimetru tas pletimosi skirtumas bus labai mazo dydzio , taciau....Ar cia tu sakai grynai is praktikos, t.y. bandei issukineti ir esant siltam motorui ir saltam.Ir saltam pasiseke geriau.
Valdai, tame ir esmė, kad aliuminio plėtimosi koeficientas yra didesnis, tai reiškia, kad aliuminis plečiasi daug daugiau, negu plienas. Kai aliuminis plečiasi, tai plečiasi visomis kryptimis, t.y. ne tik į išorinę pusę, bet ir į vidų, t.y. visi paviršiai tarsi prisiaugina papildomą sluoksnį. Taigi, principe ką turim - žvakės skylė sumažėja, o žvakės plienas jau plečiasi taip pat į išorę, nors ir mažiau, bet vis tiek dar labiau prisidėdamas prie sriegio užspaudimo. Aišku, yra vietų, kur geriau daryti karštam motorui, kaip pvz purkštukų lupimas, nes tokiu atveju atkaista ir suminkštėja nagaras ir dervos, bet žvakėms šalta tikrai geriau 
pagal fiškę, tai dvi neveikia. Garažiniai paprotino, jei bute perdega lemputė - juk nekeiti visų 
Kaip suprantu priėjimas prie vienos žvakės, reik nuimti EGR vamzdelį? Kodėl jį gali būt pavojinga? Šiaip EGR`as išprogramuotas.
Po garažinių tokio paprotinimo sutvarkytus bolidus paskui mes perdarinėjam. Kaitinimo žvakės aišku yra kaitinimo, tai ne benzininės uždegimo, bet esu radęs ir tokių, ir anokių, kad kiek cilindrų, tiek skirtingų žvakių, ir benzinai išvis dirba nei šiaip, nei anaip, nes kompai nesusigaudo, kaip čia prisitaikyt kibirkštį, o dyzeliai šalti dirba nei šiaip, nei taip.
Aišku, HDi yra HDI, ir negausi tokių netolygumų ir prastų šaltų užvedimų, kaip su skirtingomis žvakėmis sename mechaniniame dyzelyje, bet vistiek žvakės geriausiai keičiamos komplektais, nes visų pirma, jei visos vienodos, tai greičiausiai dėtos vienu metu, ir greit ateis laikas ir kitoms, o rūpintis kitų keitimu vėl reiks iš naujo. Visų antra, kaip ir minėjau - šalto užvedimo ir darbo užvedus šaltą pirmus taktus stabilumas, dūminimas ir pan. Trečia, varikliuose, kuriuose žvakės linkusios lūžinėti ar nukepinėti, reiktų jas pajudinti, nes jei radai dar sveiką neužkepusią iš Vokietijos nekeistą nuo gamybos, tai nereiškia, kad po metų, kai jau ir ji nukeps, ji vis dar atsisuks... Ketvirta, aišku aš ne purkštukų specialistas, bet man taip visai atrodo, kad -20C temperatūroje purkštukui daug maloniau dirbti, kai jo antgaliukas yra pašildytas, t.y. galim tikėtis kažkokio didesnio ilgaamžiškumo. Šitoj vietoj spėju.
Na čia mano du centai tiesiog, o kaip elgtis - jūsų sprendimai. Sau visada keičiu komplektais, kitiems irgi primygtinai siūlau komplektais, nebent matau, kad viena ar dvi keistos visai neseniai ir susuktos gerų gamintojų, tai nuperku tokias pačias pagal kodą ir pakeičiu, kad dirbtų tolygiai.
pas 100kw motorą EGR vamzdelio nusiimti neužtenka. Vieni aišku sakys, kad reikia nusiimti visą EGR pilnai, išsileisti gabalą antifrizo ir pan. Aš tiesiog atsijungiau vamzdžius ir laikus ir prie EGR antifrizinės dalies net nelindau, o viso labo nusisukau elektrinę dalį, t.y. patį vožtuvą, nuo anos dalies. Priėjimas prie varžtelių gana nepatogus, bet tai yra įmanoma ir tikrai patogiau, negu tą patį darbą padaryti pvz 2.7Hdi galinės galvos EGRui.
Tuomet jau priėjimas 1,2 žvakių puikus. Nors antrą berods galima pakeisti ir nenuėmus, tai kas tingi arba bijo - keičia tris ir važiuoja, nes su trimis kursis vistiek net šalčiausią žiemą su nedideliais pasipurtymais šaltam 
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2015 lapkričio 16 - 23:22