Taip pat nereikia lia lia. Gal taip ir buvo kurį laiką nuo kažkelintų ten metų, bet viskas visad keičiasi. Vienu metu vieni aukščiau, kitu kiti aukščiau. Daugiausiai esu susijęs su Citroen, tai savu metu:
1. GS - Europos metų automobilis 1971. Trečioje vietoje flagmanų flagmanas ribotos serijos - SM, kuris Amerikėj nunešė šitus laurus 72trais metais.
2. CX - Europos metų automobilis 1975, flagmanas ir sekanti legenda po DS. Dabar jų kaina auga kaip ant mielių ir norėčiau pažiūrėti, kaip gerą CX pavyktų nupirkti už bendraamžio gero Pasato ar Golfo kainą. Merso kainos aišku gal nesieks, bet su visokiom Audi ir BMW manau pasilyginti galima. Skirtumas, kad juos gerus gauti yra problemų, bet nedidelių, o kai kalbam apie CX...
3. XM - Europos metų automobilis 1990. Gaila jų iki gamybos galo taip ir nepradėjo pirkti O kadangi nepradėjo pirkti, tai jų pasauly buvo labai nedaug. Jau dabar nutraukta daugelio originalių dalių gamyba, nors gamino iki 2000tųjų, taip pat ankstyvesniems modeliams daug ko nebegamina ir geresnių atsarginių dalių gamintojai.
4. Mano mylimas BX, nors niekad nebuvo netų automobiliu, bet savu metu dėl XUD variklių, ypač 1.7turbodyzelio ach*jenumo, bet aišku ir kitų paprastų kasdieniškų pilnai suprantamų navarotų, kelis metus buvo perkamiausias dyzelinis lengvasis automobilis Didžiojoj Britanijoj. Ant jo bazės po penkių metų sutvertas P405 nors ir nebuvo toks pat geras, bet vistiek pakankamai ach*jenas, nunešė Europos metų automobilio laurus 1988tais metais didžiausiu per konkurso istoriją taškų skaičiumi ir skirtumu, ir gal priešingai, negu kai kurie kiti laimėję šitą konkursą - buvo nesveikai perkamas ir populiarus. Beje, jo gamyba vis dar nenutraukta, kepa iraniečiai po šiai dienai pagal licenciją. Ir jo pagaminta tik kelis kartus mažiau už antrą golfą.
307, 308 laimėjo šitus titulus taip pat, kaip ir 504.
Realiai, tai kalbant apie perkamumą, tai taip, žmonės (varguoliai, pižonai, gandonai, na ir paprasti normalūs žmonės) labiau renkasi kitas markes ir bent man tai teikia vien tik džiaugsmą, nes maža paklausa nors ir duoda mažesnę pasiūlą, bet taip pat ir išlaiko nuostabiai žemas kainas, kuriomis galima džiaugtis turint savo prancūziškus automobilius. Tiek pačios dėžutės, tiek dalių, tiek remonto. Sklandančios kalbos apie brangų ir dažną prancūzų remontą yra dar geriau.
Kaip sakė PSA apie savo modelį BX, tik jį paleidę 82trais metais - Loves driving, hates garages
Nes su juo pavyko pasiekti daug didesnį patikimumą ir pigesnius remonto ir priežiūros kaštus, nei pirmtaku GS. Pvz, priekinių šakių sailenblokai laiko minimum 20 metų, stabilizatoriaus traukių taip pat beveik nereikia keisti, nors jos šarnyrinės, o ne guminės. Galinės stabdžių kaladėlės (buvo tik diskiniai variantai, tai apie diskines ir kalbu) keičiamos ne dėl nusidėvėjimo, o todėl, kad per 10-15metų supūna ir subyra į dulkes, nors stabdžiai efektyvūs. Ir kalbu ne tik apie priešrestailus, kur šakės sukinėjasi ant guolių ir sailenblokai ten tik dėl vibracijos slopinimo, bet ir apie porestailą, kur guolių prieky jau atsisakė ir paliko tik tuos pačius sailentus, bet jie vistiek laiko ir Eoltas, prieš kelioliką metų jų užsipirkęs gero Hutchinson gamintojo, po šiai dienai stumdo, dabar jau vos po kelis eurus
Kad neužpultumėt už markių dievinimą, tai jei ką, aš turiu ir antrą golfą, kurį ruošiuosi restauruoti
O PSA gaminiai tai skirti važiavimui, nes jie tai daro puikiai. Va tik reikia pasirinkti teisingus variklius ir dėžes, nes prancūzams, kaip beje ne tik jiems, bet kartais ir vokiečiams, ir italams, ne visada pavykdavo, o produktai į rinką vistiek būdavo paleidžiami. Taip gimė šiek tiek nelabai vykę XU benzinai, gerokai nevykę DK5 2.5 turbodyzeliai, iš esmės sakyčiau, kad mano nuomone ir DV varikliai nėra itin vykę, nors dabar praktiškai ir yra populiariausi. Tiesiog jau toks laikmetis, kad ta konstrukcija yra up-to-date pagal laikmečio formatą, ir tiek. Ir kur prancūzai patys jau neremontuotų, bet mes kvaili rytų europiečiai gimdom ir žaidžiam, tai jiem belieka tik gaminti ir pardavinėti tas atsargines dalis, kurias vis sunkiau ir sunkiau tinkamai pakeisti
Edited by tadas1991, 2015 December 23 - 01:26.