Aš kai tikrai slidu važiuoju vienu bėgiu žemesniu nei įprastai, nuo kalno aš stabdžių beveik nenaudojų nes pasirenku tokią žemesnę pavarą kuri palaikytu nuolatinį greitį. Jei jau situacija kur stabdai ir aiškiai matai ,kad nesustosi tai atleidi stabdi ir bandai išvairuot į griovį, priešpriešinį jei tuščia ar pnš. Man žiemą tokių situacijų dar nebuvo ,kažkaip dar pavyksta įvertint dangą Tačiau yra nutikę gerokai didesniais greičiais vasara kur nebūčiau spėjęs sustabdyt ir teko nert į priešpriešinę. Žiema viskas daug lengviau nes greičiai daug mažesni ir yra pakankamai laiko sureguoti.Žmonės, vat noriu paklausti tokio klausimuko: važiuoju Vilniuje vakar nuo Tauro kalno tiesiaja. Priekyje šviesoforas. Greitis gal kokių 30, įvertinant oro sąlygas. Bet maždaug nuo kalno viduriuko, pamačius, kad šviesoforas tuoj bus raudonas, stabdau bėgiu + vos vos stabdžiu. Ir, nuo to paties minėto kalno viduriuko pežutė pradeda labai dailiai ir tolygiai slysti tiesiai.(mano spėjimas - greičiausiai per smarkiai paspaudžiau stabdį nuo kalno). Neturėdamas, kur dėtis, pradedu dar kelis kartus vis stabdyt bėgiu + bandau su rankiniu taikyt į priešpriešinę juostą (kuri tuščia) tikėdamasis, kad išvengsiu bučkio į kažkieno galą. Sustojau šalia tos mašinos, kurią būčiau bučiavęs. T.y. stabdant tiesiai būčiau tikrai užkliudęs.
Vis dėlto galiu pasakyti tai, kad išsidirbinėjimai su rankiniu siemens arenos aikštelėje tikrai turėjo praktinės prasmės ir naudos, nes jeigu nebūčiau mokėjęs naudotis rankiniu iš patirties, kai mašina, kad ir nenatūraliai slysta, nebūčiau žinojęs, kaip reaguojama į vieną ar kitą veiksmą ir nebūčiau išvairavęs mašinos su rankinio pagalba t.y. tikriausiai būčiau, kad ir nesmarkiai, bet stuktelėjęs kažkam į galą.
Suprantama, ačiū veikiančiam ABS už leidimą ratams suktis, kai nuspaustas stabdis.
Tai va, dabar būkit geri, nerašykit tik tokių, kaip "nėr kur lakstyt" ir panašiai. Čia tikrai nebuvo ta situacija.
Klausimai tokie:
*Ką daryti, kai automobilis, iš pažiūros, kontroliuojamai, lėtai slysta nuo kalno?
*Kaip apskritai važiuoti nuo kalno žiemą? (čia man asmeniškai būtų labai įdomi Liūtuko, kaip sportininkės, nuomonė)
Ar gerai ar blogai darau: stengiuosi žiemą visada važiuoti kuo aukštesniu bėgiu, kadangi mašina kuo aukštesniu bėgiu ima slysti, tuo yra mažesnė tikimybė ratams prasisukti ir didesnis mašinos valdomumas tokiu atveju, jeigu ratas tiesiogiai neliečia asfalto, t.y. kasasi pliurzėje.
Bent jau iš patirties - jeigu spausi akseleratorių tada, kai ratas tiesiogiai liečia asfaltą, tada priekinė ašis ištrauks ir galą, tačiau jeigu mašina slysta pliurzėje, akseleratoriaus spaudimas nepadeda, kadangi ratai tiesiog makalojasi buzoje ir slysta mašinos judėjimo trajektorija, t.y. niekas mašinos neištraukia.
Iš anksto ačiū už protingus, manau ne man vienam praversiančius patarimus
O priekis visados traukią galą nesvarbu pliurzė ar ne, svarbu tik nepertiesint ir nesinešt per daug į kitą pusę jei siaura kelyje
Va beje puikus pvz kodėl geriau bandyt išvairuot nei stabdyt