Visai neseniai važiuojant į Vilnių užsidegė užkaitusio variklio lemputė, tad teko nemaloniai sustoti pakelėje.
Sustojęs prisiminiau, kad įtartinai ilgai pečiukas nešildė oro..
Pasirodo aušinimo sistemoje buvo nemažai oro ir pačios aušinimo šlangos pasipūtusios.
Spėjimas toks, kad variklio galvos tarpinei atėjo paskutinioji. Teko nuorinti aušinimo sitemą ir keliauti toliau, tačiau nuo tada variklis nelabai gražiai dirbdavo, dūmindavo nemažai ir trauka jautėsi suprastėjus.
Grįžus namo, nusukus tepalų užpilimo dangtelį pasimatė štai kas

Tepalas+Aušinimo skystis = majonezas
Taigi akivaizdu, kad arba tarpinei arba variklio galvai - negeroji. Teko nuiminėti galvą ir tikėtis, kad čia tik tarpinė kalta. Viską praardžius ir nuėmus

pasirodo, kad ištikro tarpinė keliose vietose „sudūlėjus“ ir skylėta.

Ta proga apsiprekinom ir pasiruošėm darbui : )

Naujos galvos bei jos dangtelio tarpinės, abiejų kolektorių tarpinės, vožtuvų velenėlio salnikas, vožtuvų gumytės ir starterio bendiksas (tuo pačiu nusprendėm sutaisyti ir starterį, nes jau buvo pradėjęs nebepritraukinėti)
Darbai
• Pakeistos vožtuvų gumytės. Senosios visiškai sukietėjusios buvo

nieko nuostabaus, kad pežukas karts nuo karto išleisdavo mėlyną dūmą

• Nušlifuota galva, pakeistas velenėlio salnikas, apdirbtos vožtuvų skylės ir patys vožtuvai, po to sekė vožtuvų pritrynimas.

baisūs vožtuvai ir pasipuošusi galva

• Pakeistas starterio bendiksas, pravalyti kontaktai ir patikrinta angliukų būklė.
Kuo starteris įdomus pasirodė, kad jame ant besisukančios dalies sudėtos elektromagnetinės ritės, o pačiame korpuse magnetukai. Mano tėtis nemažai mašinų taisęs, bet visuose ardytuose starteriuose ritės būdavo tiek vidinėj tiek išorinėj daly.
Gal su tais magnetais reikia mažiau elektros? Įdomus sprendimas

• Sudeliotos naujos tarpinės

Klausimas: Automobilis pravažiavęs jau 190 tūkst km.
Kaip manot ar buvusioji tarpinė originali ar jau buvusi keista?
Senoji:

Labai jau panaši į mūsų pirktą Goetze tarpinę. Spalvų deriniai tokie pat, bet šiek tiek keliose vietose skiriasi forma.
• Išplauta ir uždėta galva.Pasirodo pati galva labai gerai išsilaikius, vožtuvai nekleba viskas labai OK.

patikrinti vožtuvų tarpeliai.
• Dedant dirželį paaiškėjo, kad prieš tai jisai nevisai gerai buvo uždėtas : D
Manual‘ų pagalba atstatėm gerą santykį tarp vožtuvų ir stūmoklių (kaip ten tai vadina, fazėm lyg tais?

)
Net nežinau, ant kiek ten laipsnių buvo nuvažiuota į šalį, na bet ne vienas smagračio dantukas..
• Kadangi šitas 1.1 varikliukas su aukštos įtampos paskirstytoju, tai degimą susireguliavom stroboskopo pagalbą. Pagal
manualą turėjo būti apie 8 laipsniai.
Kiek žinau naujesniuose 1.1 varikliuose vietoj Bosch stūgso Magneti Marelli įpurškimo ir degimo kontrolės sistema. Tai ten kompas kažkaip automatiškai degimą reguliuoja, kad nereiktų patiem to daryti.
• Kadangi nemažai apardėm variklio skyriaus, pasidarė lengvesnis priėjimas prie bėgiu perjungimo mechanizmo.
Problema tame, kad mano 106‘am labai tabalavo bėgiu svirtis į kairę/dešinę.

Raudonos rodyklės – +/- prieš remontą.
Žalios – jau po remonto (šiek tiek laisvumo liko, bet ten jau dėl kitų priežasčių ir toks lygis manau 106‘am skaitosi normalu)
Pasirodo dėl to kaltas buvo vienas mažas kaištukas.
Štai kaip jis turi atrodyti kai dar viskas tvarkoje

O čia maniškis, kurį ištraukėm

Matosi kaip šonai išvalgyti, o pora milimetrų ant šito kaištuko reiškė porą centimetrų laisvumo bėgių svirtyje...

Pakeitėm šitą kaištuką į vožtuvo kotą. atpjovėm reikiamą ilgį, įgrūdom, pritvirtinom kad neiškristų, dar sutepiau visas bėgių mechanizmo jungiančiąsias svirteles ir gerai. Kol bus gyvas pežukas turėtų nebesuėsti to kaištuko
Na o visų remontų rezultatai - džiuginantys

Pežukas vėl važiuoja ir nebedūmija, starteris visada puikiai suka ir užsikurti vėl nebėra problemų, taip pat ir bėgių svirtis jau nebekleba (y)
Tik pastebėta nauja problema – sankaba nebeatlaiko variklio traukos : D
Jau anksčiau labai retais atvejais būdavo kad prasisuka, bet dabar situacija žymiai blogesnė.
Trečiu bėgiu staigiai užmygus niekur nepagreitėsi – nesukimba. Jeigu neagresyviai greitėji, tai viskas ok, dar laiko.
Tačiau artimiausiu metu reikės jau ją žiūrėti, kas ten netaip ir taisyti.
Taip pat reikės pasikeisti filtrus ir tepalus.
http://img254.images...00/img2092y.jpg