Apie naujesnių Delphi sistemų purkštukus mažai ką žinau, bus matyti ateityje, kaip jie laikysis. Senieji, pvz 2,0HDI 100/103kw arba ir 2,0HDi 120kw jau yra buvę, tai super duper. Belekiek atvejų jau buvo, kad kažką kažkas daro prie kuro sistemos, kad užsiorina sistema. Tarkim, reikia nuimt arba atjungt vamzdelį ar railą, kad kažkur prieit. Purkštukai, kurie ne super būklės, pyst ir pakimba, t.y. užstringa ir atsidarymo slėgis pasidaro 800-1000bar, arba Išvis neatsidaro niekad niekaip. Tada reikia jį ištraukt, išplaut, perrinkt, sureguliuot ir patikrinus dėt atgal, ir gal veiks. Būna neveikia išvis, kol neįdedi naujų dalių. Arba sudėjus, užsikuria ir padirbę 5 sekundes, vėl užkimba. Neseniai kokonas taip vargo su vienu pežuku, vis vežė ir vežė atstrigdint, kol galiausiai pavyko iš gal penkto karto padaryt, kad prasidirbtų ir tada jau veikia. Žmogus nenorėjo pinigų skirti purkštukų remontui naujomis dalimis, tai taip ir gaunasi. Pauliui atvarė vieną su sprogusiu kuro rail'u. Railą patikrino ant stendo, rado nesandarumą, pakeitė sveiku, kuro filtrą rado truputį kiaurą per šildytuvo fiškę, irgi pakeitė. Užsikūrė variklis, padirbo 5sekundes ir užgeso. Ir viskas, nesikuria. Iš keturių purkštukų rankomis išsitraukė 0. Atbuliniu plaktuku išsitraukė 2. Pritaikius didesnį svorį ir ilgesnį tiesesnį kotą išsitraukė dar 1,5. T.y. pusė purkštuko liko galvoje. Kiek mačiau, kolkas ieškoma sprendimo, kaip ištraukti tuos likučius išoriniais metodais, bet konstrukcija to purkštuko tokiam dalykui bjauroka ir nelabai yra už kur paimti (man kai buvo nuplyšę du Boschiukai 1,6HDi, tai abu per dieną iškrapščiau, nes dar ir nulūžo dėkingoj vietoj), tai neatmetama tikimybė ir kad reikės imti galvą. Žodžiu, įdomiausia vieta vistiek ta, kad pradinis gedimas buvo "bėga dyzelis" ir mašina važiavo, o situacijos sprendimo grandinė tokia, kad kitaip neišeina padaryti, kad veiktų, ir taip būna labai dažnai. Kartais labai sunku paaiškinti žmogui, jei jis mažai supranta apie automobilių techninę sandarą ir veikimo principus, arba jei tiesiog yra įtarus ir nepasitiki žmonėmis. Lietuvoje statybininkais ir automobilių mechanikais pasitiki mažai kas, ir šiaip tai kaip ir yra dėl ko.
O apie Bosch tai kažkaip kolkas negirdėjau, nei apie Siemens, kad nors ir kokie lavoniniais grabiniai purkštukai, kad po išėmimo imtų ir įdėjus atgal nebeveiktų visiškai absoliučiai niekaip. Jie kaip tik, į lentyną padėjus pasimarinuoti, sendami gerėja. Labai dažnai būna, kad paėmus iš lentynos, jau po kokio mėnesio rodo žymiai geresnius skaičius, nei padedant. Todėl kartais naudinga ilgai stovėjusius purkštukus truputį ilgiau patampyti arba netgi duoti padirbti realiomis sąlygomis variklyje, nes ant stendo būna ir nesikeičia niekas net ilgai maigant, bet padirbę pusvalanduką tikro darbo, vėl suprastėja. O Delphiai kartais net ir stovėdami sugenda. Buvo pernai tokia situacija, kad remontavau C5 X7 2,0HDi 100kw. Suremontavom pradžioj purkštukus, nes buvo tragiški. Nelabai ką padėjo. Matomai sugadino ir variklį užsikimšęs (mirtinai, 30km regen. vidurkis) suodžių filtras. Ok, pakeičiau dar ir variklį su turbina. Nedirba vienas cilindras. Bliamba, negi variklis blogas. Bet žmonės atsako, kad tikrai buvo geras, patys važiavo prieš išardydami. Pagal korekcijas maždaug pažiūrėjau, kuris.cilindras. Išimu purkštuką, Pataikiau, akurat užstrigęs. Chebra atstrigdino. Tai va užstrigo naujas Delphi purkštuko originalus (Delphi) vožtuvėlis, savaitę pagulėjęs dėžėje. Nerimtai kažkur sukonstruota. Dabar naujesniems gal jau sutvarkė šitas bėdas...