Sveiki, prikeliu sia tema su idomia informacija, kuria suradau uzsienio forumuose apie HDI ir siaip CR purkstukus. Pries keleta savaiciu nepamenu dabar kokiam uzsienio forume radau informacija, apie problemas nuo kuriu kencia HDI purkstukai. Tikiuosi bus kazkam idomu ar naudinga.
Zoziu vienas is forumo lankytoju pazinojo PSA inzinieriu, ir tas jam paaiskino, kas nutinka su HDI purkstukais, kad jie pradeda barsketi, kad pagenda ekonomija ir kodel dauguma senu HDI'nu pradeda apskritai nebegraziai dirbti. Problema yra tokia: adata, kuri atidaro pursktuka, vaiksto aukstyn-zemyn cilindre (purkstuko korpuse). Kadangi slegiai dideli, tai reikia ir dideliu jegu tai adatai pakelt nuleist. Tai tam darbui ir panaudojamas pats kuro slegis. Yra dvi talpos(chambers): purkstuko virsuje (control chamber), ir purkstuko apacioje (pressure chamber). Virsutineje talpoje slegis didesnis, todel naturaliai adata yra spaudziama zemyn, t.y. purkstukas uzdarytas. Kai solenoidu pradeda teketi srove, pakeliamas apie 0,5 mm sratukas, kuris nuleidzia slegi is virsutines talpos i griztamaja. Tada apatineje talpoje slegis persveria virsutines talpos slegi ir pakelia adata. Pursktukas pradeda purksti.
Pagal ta inzinieriu, problemos prasideda tada, kai tas cilindras, kuriame vaiksto adata, isdyla. Tada tarp adatos ir cilindro prateka slegis. Tas pratekejimas sujungia apatine ir virsutine talpas. Tai panaikina, ar is dalies panaikina ta slegiu skirtuma virsutineje ir apatineje talpose. To pasekoje, kai solenoidu nustoja teketi srove, adata daug leciau nei turetu grizta zemyn. Tai yra daug leciau uzsidaro purkstukas.
Kodel tai yra problema? Kai purkstukas letai uzsidarineja, tai dingsta visa CR ideja. Tai yra pirminis ipurskimas (pilot injection), kuris dar neturetu pradet degimo, o tik paruosti degimo kamera pagrindiniam ipurskimui, prailgeja iki tiek, kad jis ipurkstas kuras pradeda degima. Pirminis ipurskimas yra tam, kad pagrindinis ipurskimas vyktu sklandziau, minksciau ir kad geriau sudegtu kuras. Taigi vietoj kazko panasaus i:
/\
___/\___/ \
gaunasi (blogiausiu atveju):
__
/ \
___/ \
Kitaip sakant, blogiausiu atveju gali purkstukas likt atidarytas nuo pat pirminio ipurskimo pradzios iki pagrindinio pabaigos. Rezultate gaunasi, kad degimas yra pankstinamas per tiek laipsniu, kiek laipsniu yra nuo pirminio ipurskimo iki pagrindinio.
ISVADA: degimas yra stipriai paankstejes ir to rezultate vyksta prieslaikine detonacija. Tai yra panasus procesas i ta, kuris vyksta benzininiame variklyje kai misinys yra per liesas. T.y. kai misinys sprogsta nuo slegio dar pries atsirandant kibirksciai. Kaip supratau, nuo 2000 rpm, pirminis ipurskimas (ir greiciausiai pagrindinis kazkiek taip pat) yra paankstinami. To pasekme yra variklio dar didesnis barskejimas iki mazdaug 3200 rpm, kai pirminis ipurskimas nebebuna naudojamas. Pablogeja ekonomija, trauka. Variklis ypac barska kai apkrova didele, t.y. kai raile slegis maksimalus. Situacija siek tiek gelbeja EGR, jei jis veikia, nes suletina degima, taciau problema niekur nedingsta. Sita problema kankina dauguma HDI su didele rida ir, zinoma, pamazu gadina varkli.
2.0 HDI purkstukai buvo keleta kartu atnaujinti. Norint zinoti, kokios modifikacijos yra jusu purkstukas, reikia ziureti detales numerio paskutinius skaicius. Pvz pas mane yra 0 445 110 044. Buvo is viso siem varikliam tokie: 008, 044, 062 ir 076. Nemazai uzsienio forumu mini, kad 076 yra atspariausi siai problemai del patobulinto dizaino. Taigi, rekomenduojama ieskoti srotuose kuo naujesnio 307 pezo su nedidele rida, nes diziausia tikimybe kad jame bus 076 purkstukai, jei tai 66/80 kw 2.0 hdi.
Be to, kad buvo tobulinami purkstukai, PSA taip pat berods veliau siek tiek pakeite ipurskimo zemelapius. Skaiciau zmoniu, kurie juos lygino, postus. Probleminese vietose buvo sumazintas kampas tar pirminio ipurskimo ir pagrindinio. Kaip supratau, tai buvo padaryta daugiausia tarp 2000 ir 3200 sukiu. Tai siek tiek uzmaskuoja problema, nes ne taip stipriai paankstinamas degimas. As asmeniskai manau, kad vaziuojant 120 km/h ir ~2400 rpm nelabai atskirtum ar veikia pirminis ipurskimas ar ne. Cia reiketu, kad auto tiuninguotojai isbandytu toki dalyka. Iki 2000 rpm sito dalyko tikrai reikia, nes HDI dirbtu kaip MTZ-80.
Tarp kitko, tas mazytis sratas, kuris uzdaro virsutine talpa sudyla. Ir sudyla nuo... kuro. Kure yra mazytes daleles kurios yra mazesnes nei filtro akys ir per daug darbo valandu jos su kuru ir dideliu slegiu veikia kaip abrazyvine medziaga. Tas sratukas yra pastoviai slifuojamas. Del to purkstukas praranda sandaruma ir taip pat gali buti panasios problemos.