Tikrai nereikia, man atrodo čia gi tiesiog tobulinimų ir dizaino reikalas. Fainai gi turėti Brembo, turbūt. O jei yra noro ir laiko knistis ir žaisti, tai kodėl gi ne. Gi žmogus sau darosi, tai turbūt kaip laisvalaikio praleidimo forma
Didesni diskai tipo geriau stabdo ir turi gerokai didesnį šiluminį tūrį ir dažnai didesnį paviršiaus plotą tai šilumai išgarinti. Tai antras ir trečias neginčijami, o stabdymo aštrumas priklauso ne vien nuo stabdžių disko skersmens. Svarbu, netgi už skersmenį svarbiau yra, kiek į tą diską išeina išspausti jėgos ir kiek tiksliai ją išeina moduliuoti. Senų pirpalų dažnai būdavo labai mažos kaladėlės ir labai mažo skersmeno suportų cilindrai. Tai mažai jėgos į mažą plotą. Gaunam mažą trinties jėgą, kuri per mažo disko mažą skersmenį, t.y. jėgos petį, sukuria labai mažą stabdymo jėgos atstojamąjį momentą.
Šiuolaikiniam automobiliui labai gerai stabdo ir mažesni diskai, nes stiprintuvai jų galingi, darbinių cilindrų skersmenys didesni, ir kaladėlių plotas stipriai didesnis, negu archaiškų automobilių. Gaunam tarkime dvigubai didesnę suspaudimo jėgą, dvigubai didesnį kaladėlių plotą. Bendras koeficientas nebus 2x2=4, reiktų formulės, ir dar kaladėlių medžiagos ir diskų trinčių koeficientų, bet vistiek daugiau, negu 2. Tai dvigubai ir daugiau didesnė trinties jėga į tą patį plotą duoda dvigubai didesnį stabdymo momentą. Tada, kai jėga bendra didesnė, jeigu pedalo eiga tokia pati, žymiai lengviau moduliuoti jėgą, nes nereikia stipriai spausti, daugiau valdoma eiga, negu jėga. Didesni diskai pagrinde naudingi gaunasi tam, kad daug ir ilgai stabdyt būtų galima neperkaitus.
Senesniem ten visokiem iki kokių 95tų metų tai kartais būdavo visai nieko, bet buvo ir tokių, kur tragiški stabdžiai. Tai iš mano mylimų modelių tokie yra ZX ir C15, atitinkamai Peugeot būtų pirmokas 306 ir 205 Fourgonette, lygiai tas pats. Pedalas kietas, kiek bespaustum, normaliai nestabdo, o galiausiai tiesiog blokuojasi ir čiuožia. Ramiai važinėjant viskas ok, bet kai nori pasilakstyti chamiškai, gali būti ir nelaimių. C15 nieko nedariau, nes paskirti ne ta ir retai važiuoja, galima kentėt. O ZX užmaukšlinti 307 1,6HDi 80kw priekiniai stabdžiai 283mm. Kadangi suportų cilindriukai žymiai didesni, tai pedalas dabar giliau sminga. Reiktų dėti ABSinės versijos stabdžių pagrindinį cilindrą 2mm didesnio skersmens, bet jam priklauso ir didesnė berods 20mm stiprintuvo pūslė, kitaip pedalas gali pavirsti akmeniu. Turėjau visą tą komplektą iš ABSinio ZXo išsiėmęs, bet kažkur pamečiau netyčiomis, turbūt metalo laužo supirktuvėj...
Peugeot 206 jau gerokai naujesnis modelis už visai kitas reikalas. Pas mane su 1,4benziuku, tai diskai priekiniai 247mm neaušinami, lygiai tokie, kaip pas tuos pačius paprastų komplektacijų ZX ir pas C15, o gale išvis barabanai. Bet neturiu jokių problemų, nors iš to variklio kartais jau tikrai spaudžiu viską, ką tik jis gali. Stiprintuvas rimtas, cilindriukai didelio skersmens, kaladėlių plotas gan didelis, įdėjau naujas Bosch kaladikes, ir labai super stabdo. Jei važinėtum kažkur žiede, tai turbūt labai kaistų ir būtų problemų, bet agresyviai važinėjant po miestą, dar nebuvo net užkaitę normaliai. Mickevičiaus slėnio vingiukus, kylant į kalniuką link Zoologijos sodo, su prastom žieminėm padangom gaunasi paimti 80kmh.
O jei pradėsim apie kalnus, tai Pirėnus, Alpes, Apeninus ar Skandinavijos alpes galima drąsiai imti ir su 247mm neaušinamais. Tik reikia pasidomėti ir pasimokyti važiuoti kalnaisi, jeigu vairuojančio automobilį žmogaus logikos seka labiau socialinė/humanitarinė/meninė, negu techninė. Na ir automobilis geriau su mechanine pavarų dėže. Bet naujesni puikiai dirba ir su automatais. Kartais būna kalnų mygtukas, o protingos dėžės jau ir pačios susigaudo. Pas senesnius pilnai hidromechaninius automatus be jokių kompų ir elektrinių vožtuvėlių dažnai būdavo komplekte ir didesni stabdžių diskai.
Bet nu čia tas pats, kaip nepirkti naujo telefono, jeigu senas dar veikia ir atlieka visas reikiamas funkcijas. Nori naujesnio ir geresnio. Gerai, kažkas gal nenori, bet kiti nori. Turi teisę. O kitiems smagu pasižiūrėti ir pasidomėti, kaip veikia ir kaip įsideda
Viskas aiksu apie Citroen, ten beveik atskira respublika.
O man kaip ir maisyti nieko labai nereikes, nes didziausi diskai pas 207-ta 302mm (RC modelis). Kaip ir pas 307-ta ( 2.0 HDi138 hp) - viskas pagal Service Box. Centirine skyle taip pat 26.
406-tas turejo kelis dydzius, LUCAS - 283mm EP 26, BREMBO - 305mm EP 28. Tai kai ir sudas negaliu paiimt jo disku del centrines skyles.
Tik nezinau kaip bus su kaladelem, 3mm nespaus disko, nebent gal yra kaladeliu mazesniu, sito nezinau.
Ir su isnesimo korektoriais, nezinau, ju yra keliu tipu, kokius geriausiai naudot?
EP yra ne centrinė skylė, o greičiausiai storis, arba išnešimas darbinio paviršiaus nuo glaudimosi prie stebulės paviršiaus.
Centrinė skylė tiek pas 406, tiek pas 207 bus turbūt tokia pati. Ratų tai 100proc. tokia pati, bet disko centrinė visada truputį didesnė už rato centrinę. bet turėtų sutapti irgi.
Kaladėlės jeigu bus didesnės už diską, tai stabdys mažesniu plotu, ir jei diskas nelabai storas, tai kai nudils kaladėlės beveik pilnai, gali susiremti tos vietos, kur nenudilę, ir tada nestabdyt. Bet turbūt nebus tiek mėsos ant kaladukių, kad susiremtų. Užtat kai kaladė lipa ant kanto, tai visada disko šonas būna labai švarus, nesikaupia ten rūdys, kurios būna paskui trinasi į suportą ir kelia garsus, ir dar nesiformuoja kantelis išorėje.
Kažkaip jaučiu, kad tie Brembiniai 406 diskai ten pilnai užsidės, tik reikia žiūrėt, kad užsidėtų paskui ir suportas. Nes jei suportą reikia panešti į vidų, tai jei suporto ausys teisingoj pusėj, tai didelių problemų nėra (tik nesaugu, jeigu labai daug), bet į išorę jau gerokai sunkiau.
O Citroenas tai netgi labai prie ko. Tik Xantija ne prie ko, nes pas ją viskas dar hidro-citro. Pas visus citrus nuo 2001mų metų yra paprasti stabdžiai su DOTu. Na, C5 iki 2007tų dar turėjo rankinį prieky, bet skyrėsi tik suportai, diskai ten ėjo identiški 307/308. Pas C5 nuo 2008tų diskai identiški 407, penkiaskyliai. Buvo citrukų su keturskyliais dideliais diskais. Man atrodo C4 Picasso su galingesniais varikliais turi 302mm. Diskai tie patys irgi, kaip pežukų panašių visokių, pvz C4, 308, 3008 ar 5008 MPV. Jei keturskyliai, tai ten bus viskas tas pats, nes pas visus tikrus PSA (nekalbu apie Toyotos bazę, ten visokius 1007 ir C1 arba Sevel bazę 807/C8) keturskyliai jau apie 80 metų irgi dabar eina 4x108-65, tik skiriasi išnešimai. Tai skiriasi ir diskų išnešimai ir storiai. Tą reikia ir žiūrėti. Ne visi diskų gamintojai pateikia diskų brėžinius, bet kai kurie pateikia. Rekomenduoju Brembo katalogus, ten dažniausiai būna labai geri disko brėžiniai. Tai kai dedi kažką ne ant to bolido, kur priklauso, pradžioj bandai vieną, tada žiūri kiek netinka, jei netinka, ir pagal brėžinius ieškai maždaug taip, kaip reikia, nuo kažko panašaus. Nes iškart pritaikyt pavyks tik tada, jei pavyks tiksliai išsimatuoti geometriją 406 ir 207 stebulių ir stupicų. Jei nėra galimybės, tenka žaisti arba ieškoti, kas jau tai daręs ir turi patikimos informacijos.
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2020 balandžio 19 - 21:06