Prisiminiau šitą žodžių "mordąbojų". Teko per šventes bendraut su mechaniku iš auto sporto, kuris vokietyjoj dirba, tai pripasakojo apie visokius xado, kad net ausys linko. Keletas logiškų faktų.
Pirmiausiai ta visa metalo keramika, kuri tuose metalo "kondicionieriuose" randasi yra silikatų pagrindu, o tai yra panašu į stiklą, smėli. Esmė, kad medžiaga daug kietesnė už plieną. Tuo sluoksniu pasidengia metalinės dalys, kuris yra pakankamai glotnus ir turi mažą trintį tarpusavyje. Atrodo, kad viskas puiku, bet..
Tas sluoksnis yra labai prastas šilumos laidininkas ar net izoliatorius. Kas pirmiausia atsitinka, tai sumažėja variklio bloko aušinimas tam tikrose vietose. To pasekoje gali perkaisti blokas su visom to pasekmėm, pradega stūmokliai (nežinau kaip tai įmanoma, bet būna sakė). Antifryzo temperatūra net būna keliais laipsniais nukrinta dėl prasto šilumos perdavimo, o realiai temperatūra būna aukštesnė.
Toliau tokios dangos labai nemėgta didelių temperatūros šuolių. Pvz. -20 lauke ir kuriant variklį pasiekiama degimo kameros temperatūra - danga trūkinėt pradeda. Pradeda luptis (lupasi ir naturaliai po tam tikro eksplotacijos laiko priklausomai kaip ji ten gerai prsisitvirnus buvo, koks storis ir t.t.). O kai lupts pradeda, tai ir yra visas smagumas. Kadangi ta metalo keramika kietesnė už metalą jos gabaliukai kaip smėlis pasklinda po alyva. Kažkas sulaikome filtre, o kita dalis kaip švitrinis popierius drožia cilindro sieneles, žiedus. Pricipe ipilk kvarcinio smėlio į tepalą ir bandyk įsivaizduot kas bus. Tada kompresija dingsta staigiai ir variklio veleną jau tarp dviejų pirštų prasukt gali. O tada vienintelė viltis vėl xado pilt ir tikėtis, kad sienelės visdar "apaugs" ir kažkokia kompresija susidarys degimo kameroj, bet poto variklio blokas, o ir visas variklis išmetimui tik. Labai sunku ji apdirbinėt - remontuot su tom visom keramikom.
Naudoja tuos xado autosporte, kai vyksta ištvermės lenktynės arba šiaip variklis kompresijos mažai teberodo - galios nebėra, o variklį keist laiko nėra. Tada xado į gerklę ir dar būna sekmingai "atpjaunamas" visas etapas. Bet variklis po to jau į metalo liejykla
Dar vienas dalykas ant galingesnių variklių buna tepalo purkštukai bloke ar kažkas panašaus. Tai jie užsikiša nuo tos metalo keramikos.
Į naują variklį niekas net nabando pilt, nes tada jau "pasmerktas" priklausomai nuo to kokia ten kokybiška danga gavosi ir kaip gerai "prilipo". Gali ir 100k km laikytis. Po to "klynas".
Pripylus metalo "kondicionieriaus" į naują variklį, reik dažniau keist alyvą ir tikrint alyvos filtrą. Jei jis nerdomas, tai pjaut ir ardyt. Žiurėt ar nėra "košės" ant filtro elemento, nes tai gali būt požymis, kad ta danga jau lupasi. Laiku pastebėjus dar galima "atplauti".
Tai va, reziumė ką girdėjau iš savo tepaluoto meistriuko Bet čia aišku nebuvo kalbėta apie tą patį xado , kur autorius naudojo temos, bet apskritai apie metalo keramikos priedus.
Peugeot 406:
3x3 point rear seat belts, ABS, Air conditioning, Alarm, Alloy wheels, Audio remote, Body coloured bumpers, CD, CD Multichanger, Climate control, Cloth seat trim, Cruise control, Driver`s airbag, Electric driver`s seat, Electric mirrors, Electric passenger`s seat, Electric sunroof, Folding rear seats, Front electric windows, Front fog lights, Headlight washers, Heated mirrors, Heated seats, Height adjustable drivers seat, Leather seat trim, Metallic Paint, Partial leather seat trim, PAS, Passenger`s airbag, Rear electric windows, Remote locking, Roof rails, Sat Nav, Service indicator, Side airbags, Steel wheels, Steering wheel rake adjustment, Steering wheel reach adjustment, Traction control, SPARCO, NOS, BREMBO, TOYO, MAXIMA, GARIŪNAI