Viskas, as pasakiau..racionalu ar ne kazka tvarkyti gerai, o ne pyst pliast, cia jau jum sprest..as arba uzsiemu spresti nuodugniai, arba neuzsiemu isvis..nelabai man svarbu ar masinai 3 ar 30 metu..ne nuo to kaina priklauso, o jei jus turite kas jum remontuoja ir diagnozuoja pigiau, as jus su tuo labai sveikinu ir del jusu dziaugiuosi..taciau savo kainodara jau kaipnors pasirupinsiu..aciu uz pastabas..diskusijoj toliau nebedalyvausiu..
Pauliau, nesiparink visiškai
Ant tavęs purvą juk pila žmogus, kuriam kai sugenda generatorius, jis bando tik pakeisti šepetėlius, skambina paklausti, ar šepetėliai keičiami nenuėmus generatoriaus, o kai pasakau, kad priklauso nuo generatoriaus modelio, tai puola ieškoti generatoriaus modelio, atseit pagal gamintoją ir koduką žinosiu mintinai... O kai galiausiai pasirodo, kad sugedo, tai keičia šrotiniu - skambina meistrui ir klausia, nuo ko tinka, ar būtina sankabėlę palikti, gal galima nuimti ar uždėti su paprastu skriemuliuku ir t.t., nors darbus atlieka kitas meistras, o aš tik šiaip tokius dalykus žinau. Kai nulūžta MAP sensoriaus žarnelės striaubliukas ir dingsta trauka, metus laiko taip ir važinėja ir nepastebi problemos, kad nėra traukos. Pakeitus daviklį geru sveiku (beje, pardaviau už 8eur, o ne už pačią žmogaus vadinamą "rinkos kainą" 10eur), trauka neatsiranda, nes per tiek laiko jau atpratęs dirbti prikepęs selenoidas. Pakeitus selenoidą, atpratus dirbti turbina užpučia ir pavaro tepalo į įsiurbimą kibirais. Po to sutariama, kad pakeisim turbiną ir daug savaičių ieškoma naudota, kad būtų kuo pigesnė, atvežama tokia, kokios sau ar klientui (jei pats pirkčiau) jau nedėčiau. Nepamenu, ar tada bent tepalą keičiau, bet jei ir keičiau, tai nupyliau tikrai smalą ir nusukau Filtron filtrą. Jei nekeičiau, nes taip buvo sutarta, tai ten vistiek buvo Filtron filtras ir tepalas buvo keistas gal prieš du metus. Bagažinėj mėtėsi Filtron filtrų komplektuko dėžutės ir pigiausio gamintojo stabilizatoriaus traukės dėžutė.
Žmogus iš tų, kur paskambinęs telefonu iškarto klausia kainos. Nesvarbu, net jei pas tave neketina remontuoti ko nors, skambina konsultacijos, nes užsuko pas kažką ir kaina pasirodė didoka, tai telefonu tikisi prasizonduoti, ar viskas normaliai ir ar nepermoka. Čia toks pasitikėjimas to gero meistro, kuris dirba pigiai, sąžiningumu, turbūt
Kai nutrūksta ir nukrenta generatoriaus dirželis, tai per gatvę pereiti ir nusipirkti naują Meharyje atrodo per brangu, eini ieškoti savo senų diržų kibire ir suradęs geresnį, uždedi. O tas uždėtas ir vėl kažkada nukris, nes nei posparnio, nei dugno apsaugos ir į pastabą, kad abudu tempėjai gatavi ir skriemulys į gyvenimo galą, nebūna jokios reakcijos, tipo "čia nesupratau, tai ir neišgirdau".
Ir aš žinau, ko čia yra norima. Čia norima pigių meistrų, kurie dirba su klientų atvežtu šūdu ir iš jo kažką lipdo, klijuoja ir kadangi yra lietuviai, ir gabūs, tai ir suklijuoja, ir per tą klijavimą keikiasi baisiausiais žodžiais, bet po to vistiek nuolankiai paima dvigubai mažiau pinigų, negu norėtų.
Tokia pati situacija būna statybose. Pigieji statybininkai, kurie po grindimis visada uždaro krūvą nuorūkų ir alaus skarbonkių, dirba mažais įkainiais ir su bet kuo, ką klientas atveža. Geri statybininkai siunčia nafig klientą pirkti normalių medžiagų, jeigu atveža nesąmonę, tipo Senukų Briko, OKKO ir kitus pigiuosius brendus. Nes tie produktai ne tik nekokybiški ir neilgaamžiški, su jais tiesiog darbas labai sudėtingas, nes sunkiai klojasi, sunkiai dengiasi, sunkiai lyginasi, varžtai lūžta, vinys linksta ir t.t. Mačiau, pas tokius meistrus būna Einhell drelės, Kinpow bulgarkės ir dažniausiai trūksta kokio nors piršto. Bendra atlikto darbo kaina gaunasi gerokai pigesnė, bet darbas trunka dvigubai ilgiau ir rezultatas būna kreivos sienos, po kelių metų skylančios, kas kelis metus remontuojami vamzdžiai ir svylantys elektros laidai nuo perkrovos. Tetutei dabar remontą daro mėlynanosiai pilvingi statybininkai su raudonom maikėm be rankovių. Pakalbėjom, kad reikia atvesti naują elektros instaliaciją, nes visi laidai bent 70ties metų senumo, o kai kurie dar tarpukario plieniniai, vilkti į medžiagą ir metalinį vamzdį (kembrikas toks tuomet buvo). Tai pasididžiuodamas chazeinas pasakė, kad rytoj nupirks "buchtą" ir praves rimto 2 kvadratų laido. OK, aš ne elektrikas, nežinau, kaip atrodo tas dviejų kvadratų laidas. Kitą dieną pamačiau, tai tokio storumo laidą aš pravedžiau pas mamą tualetui-dušui, kurio bendras plotas yra 2m2, jame yra 0,8m2 šildomų grindų, boileris karštam vandeniui (senovinis mažos galios), rozetė plaukų fenui ir trys lemputės po 20W. O ten planuoja užmaitinti visą butą dviejų kambarių. Laikys tas laidas, bet labiau apkrovus, nuolat bus šiltas. Aš šiltų laidų nemėgstu...
Tokiem patiems žmonėms penkis kartus lituoji ventiliatoriaus (salono) valdymo ežį ir už litavimą ir keitimą imi po 15eur, nes jiems atrodo brangu už naują laidų nedeginantį ventiliatorių sumokėti 60eur. Tai po penkto karto litavimo kaina būna lygi kainai iškart nupirkti ventiliatorių ir sutvarkyti ežį, o nuo šešto jau kaina pasidaro nebemaloniai skirtinga, nes pradeda lydytis ne tik ežys, bet ir laidai ir fiškės byrėti. Jau nekalbant apie tai, kad mašinoj nuolat važinėjama su karštais laidais, nuo kurių lydosi izoliacija.
Tai, Pauliau, mes su tokiais nors kartais ir būna dirbam, bet tyliai nuryjam tą kartėlį, kad reikia lipdyti, sulipdom ir išleidžiam, nes už pasiūlytą kokybišką remontą už kokybišką kainą niekada jie nemoka (išskyrus tuos atvejus, kai jau mašina atvaroma po penkių pigių meistrų ir nei vienam nepavyko), ir niekam nieko neafišuojam. Tai va dabar ima ir papila šūdo "WAIWAI WAI kaip brangu pas jus, nes man dėdė Vasia sutaisė, telefonu pas patį paklausęs, kas blogai arba dėl to, kad buvau pas tave ir tu nemokamai pasakei, kas blogai, o už remontą daug norėjai". Tai aš tokiems žmonėms galiu pasakyti "Ponai, pyskitės patys". Realiai, jūs su savo mentalitetais ir galbūt ir dėl jų (kad patys pigiai save vertinate) mažai uždirbamais pinigais, bet kokioje vakarų valstybėje negalėtumėte sau leisti turėti tokios prabangos, kaip nuosavo automobilio, bet Lietuvoje, kadangi mokesčiai maži, beveik niekas nekainuoja arba kainuoja labai mažai (kalbu apie automobilio naudojimo ir priežiūros mokesčius), tai ir smaugiate visus, ką tik galite. Smaugiate meistrus, smaugiate naudotų dalių pardavėjus, smaugiate naujų dalių pardavėjus (nuo pigiausių dalių dar norėdami nuolaidėlių). Taisykite savo tiksinčias bombas ir vos krutančius grabus pas tuos dėdes Vasias, tegu jie ir knisasi. Man visai nesmagu, kai pas mane rankose nulinksta turbina arba netgi variklis (buvo ir taip). Su minėta evbi mašina po turbinos keitimo netgi bijojau daug važiuoti ir gazuoti, nes tikrai nuoširdžiai bijojau, kad užsilenks variklis labiau pagazavus, nes ten kai dingo po metų laiko avarinis rėžimas ir purkštukai ir reguliatorius pilnai atsidarė ir pradėjo dirbti pilnu pajėgumu, tai tokių garsų papylė. Dar, pakalbėjęs su Paulium ir keliais dalių pardavėjais, susidariau vaizdą, kad ponui yra šiek tiek gėda dėl tų pigių daromų darbų ir pigiausių dedamų detalių, kai atvažiuoji pas kokybišką meistrą, todėl yra nuolat sakoma, kad mašina tuoj bus parduota ir čia viską daryti pardavimui, neva tai pasiteisinimas toks. Bet buvo išgirsta tokia frazė "tai jis tą mašiną jau gal tris metus pardavinėja".
Ir tai nėra visiškai susiję su tuo, kad automobilis senas, taip negalvokite. Viskas priklauso nuo pačio žmogaus. Yra tokių žmonių, kur telefonu paklausia, ar gali sutaisyti, ir jei taip, tai kada atvaryt. Atvaro, paduoda krūvą pinigų ir sako "kas liks, grąžinsi". Matai, kad tarkim dvimasio smagračio ir sankabos keitimas ir kainuos beveik tiek, kiek ten pinigų ir buvo duota. Tai stengiesi tikrai kuo taupiau viską padaryti, nepamesdamas kokybės, kad žmogui pasistengt neprikeist bereikalingų dalių, nes matai, kad jis tavimi pasitiki, ir nenori to pasitikėjimo prarasti. Taip pat, remontavom kartu su Paulium Peugeot 205 1.9TD šio forumo dalyvio. Suremontavo Paulius purkštukus, o aš užsandarinau visą kiaurą kuro sistemą, perrinkau kiaurą kuro filtrą, sudėjom krūvą naujų dalių ir beveik visą naują paduodamą žarną, patikrinom kompresiją. Darbai su medžiagomis kainavo beveik 300eur, bet rezultatu žmogus buvo labai patenkintas, nes automobilis pradėjo kurtis, gražiau dirbti šaltas (kompresija netolygi, dvi forkameros iš keturių pradegę beveik kiaurai, tai nėra ko norėti) ir puikiai dirbti šiltas, geriau traukti ir beveik nedūminti. O kai matai, kad kreipiasi skrega, tai iškarto ir sakai aukštesnę kainą. Pirma, kad dažniausiai, jei jau jį pažįsti, tai net nenori su juo dirbti, nes tokios darbo patirtys dažniausiai atneša labai daug patirties, nes visur taupydamas, geriausiai išsiaiškini mazgų veikimą, bet būna daugiausiai vargo ir bemiegių naktų... Antra, kad tikrai žinai, kad surasi kažką (ne tik tiesiogiai aptartas detales ir darbus), dėl ko negali gerai veikti tavo remontuojamas mazgas net ir po remonto, ir teks tvarkyti iš tų pačių sutartų pinigų, nes tikrai tikrai, paskambinus telefonu aptarti galimus papildomus darbus, bus bandoma kiek galima labiau nusimuilinti nuo papildomų išlaidų. Na ir t.t.
Galvoju, kad reikia įsirašyti dar vieną numerį telefonų knygutės prie tų, kuriems nekelti. Ten daugiausiai yra tokių, kurie skambina vienuoliktą valandą vakaro arba sekmadienį šeštą ryto, bet visada yra toje grupėje dar vietos.
Jūs neįsivaizduojat kaip meistrui sunku dirbti, kai jam yra neleidžiama tai daryti kokybiškai, nes jis suvaržomas finansiškai tiek, kad net kuro filtro keitimas (dėl šventos ramybės, kadangi daroma rimta intervencija į kuro sistemą) yra laikoma milžiniškomis papildomomis išlaidomis ir meistras laikomas lupikautoju, nors jis nuo to darbo papildomai gauna kokius 6eur uždarbio, iš kurių 4 atiduoda valstybei ir mokesčiams už patalpas ir komunikacijas.
Per kokius keturis metus, kiek bendrauju su Paulium, niekada neturėjau jokių problemų, apart darbo atlikimo tempų. Todėl visada kai kažką nukreipiu pas Paulių, sakau, kad darbai gali užtrukti ir nelogiškai ilgai, bet jei neverksit dėl to, tai bus sutaisyta vistiek. Bet tai, bent jau iš mano pusės, visiškai pateisinama ir suprantama. Nes kai vienas dirbi ir prisivarai krūvą mašinų, tai niekada nieko nesuspėji, o neprisivaryti krūvos mašinų neišeina, nes visas norisi sutaisyti kokybiškai, o vienai trunki tik pusdienį, kai kitai su lygiai tokiais pačiais simptomais - keturias dienas. Todėl ir būna tos krūvos mašinų kieme, nes visi žmonės nori susitarti tiksliai, kada atvaroma mašina, o kad nespėjai sutaisyti dar trijų prieš tai atsistojusių, tai niekam neįdomu, nes jau susitarei, tai pasistatai ir dar vieną šalia. Tai nėra tendencija, nes būna taip gerai sekasi, kad netgi dieną randi laiko pavalgyti ir arbatos atsigerti, o vakare vistiek visos tą dieną planuotos sutaisyti mašinos jau būna sutaisytos, ir dar spėji kažką padaryti iš rytojaus darbų, įsivaręs mašiną vakare, tad kiemas vakare būna tuščias. Skirtingai, nei dauguma jūsų, mes dirbame ne už valandinį atlyginimą, todėl visuomet yra stimulas dirbti kokybiškai ir greitai, bet dažniausiai nesigauna. Nes taisome ir netipinius gedimus ir sprendžiame nestandartines situacijas, kurių dauguma kratosi arba pabando kažką primityvaus pakrapštyt, ir nepavykus numeta. Mes atiduodam mašiną tada, kai būna sutaisyta, arba klientas atsisako mokėti, nes gedimas nėra paprastai randamas. Užtat darbas įdomesnis, bet būna ir bemiegių naktų ir nemigo naktų (nes atiduodi klientui automobilį po ilgo sudėtingo remonto, rimtai neišbandęs (nuvažiavęs TIK 50km, pvz), o jis sėda ir iškart išvažiuoja į užsienį), daug sėdėjimo ramybėje ir galvojimo, mechanizmų ir sistemų veikimo principo studijavimo ir t.t. Už tokius dalykus, kaip galvojimas, klientas niekada nenori mokėti pinigų, bet deje, tai yra pagrindinė darbo dalis. Lygiai taip pat, manau, dirba ir Laimonas, ir Taurius, ir Paulius, ir kažkiek ir aš, ir dauguma kitų žmonių, kurie atsako už savo darbą. Niekada nebuvo jokių klausimų Pauliui dėl darbų kainos ir galvojimo, kad kažkas yra stipriai per brangu.
Vat tiek aš, rašytojas, turiu ką pasakyti į šią užvestą temą. Dar galėčiau daug daug prirašyti istorijų vaizdo susidarymui, bet lekiu padėti tėvukui dirbti. Gaminam Oslo oro uostui vaikų skanavimo žaismingus tuneliukus, kad jiem nebūtų baisu. Ir šefas norvegas irgi nepagrįstai stipriai taupo ant medžiagų, tai vakar visą dieną vaikščiojau aplink, slankiojau ir galvojau, kaip čia iš to atvežto šūdo sulipdyti kažką, kad atrodytų gražiai ir kokybiškai, ir buvo sugalvota, o vakare, kai jis išėjo, ir kai galiausiai, kai nebereikėjo klausyti nesąmoningų patarimų ir atsakinėti į klausimus, kaip sekasi, rezultatas išėjo geras, su tėvuku daug juokėmės iš nelogiškų sprendimų. Juokčiausi iš šefo kvailumo ir atvirai, bet tėvukas yra jau vyresnio amžiaus, jam jau sunkiau susirasti tokį darbą, nepaisant nepaprastai gerų rankų
Dar pridėsiu porą sakinių. Čia toks žmogus papylė kritikos, kuris internete visada labai gudriais protingais sakiniais rašo, remiasi kokiais nors faktais ir atrodo intelektualus ir savimi pasitikintis, bet telefonu arba gyvai, kai prasideda kalba apie pinigus arba darbus, mekena ir mikčioja. Žodžiu visai nesimato jokios drąsos ar užtikrintumo savimi ar savo sprendimais, o gal net ir pasitikėjimo savimi, bendraujant gyvai trūksta. Nežinau, ne man spręsti, bet faktas, kad visai ne taip atrodo, kaip skaitosi.
Matyt todėl ir yra atsigriebiama internetu. Manau, kad ponas PhanT pateikė labai puikų pavyzdį apie Delfi komentatorius, nes ten dažniausiai būna panaši publika.
50lt diagnostika buvo standartine stafke Vilniuje pries eura, daugelyje vietu is esmes - klaidu nuskaitymas. Kainom visada pasidometi galima. Dealin'au su Paulium ne karta serviso klausimais, jokiu paemimu uz pirstelejimus nera buve, plius visada pasiklausiu kiek man cia mazdaug atseis, nepatinka - mano pasirinkimas susirasti kita meistra. Dar n+k kartu konsultavausi del n+k dalyku ir visa info. gaunu nemokamai (cia pliusas ir Laimonui ir Tadui). Reziume, evbi ne karta dealino su Paulium, bet kazi kodel vis skambindavo, varinedavo skirtingais klausimais. Cia is tos pacios chebros kur perka prekes konvertuotas i eura 1:1 santykiu, o poto delfi verkia, kad kaip galima taip plesti? Pasikeiti meistra ir tiek tu ziniu.
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2017 birželio 28 - 10:39