Pasiguoskim
#21
Parašyta 2017 birželio 28 - 22:07
Peugeot 406 3.0 V6 baracuda
#22
Parašyta 2017 birželio 28 - 22:23
Diskusija čia dėl Butkevičiaus ir euro įvedimo. Ir kad Šalčiūtė vistik, dėja, buvo teisi, kad euras bus 1:1 su litu
Peugeot 406:
3x3 point rear seat belts, ABS, Air conditioning, Alarm, Alloy wheels, Audio remote, Body coloured bumpers, CD, CD Multichanger, Climate control, Cloth seat trim, Cruise control, Driver`s airbag, Electric driver`s seat, Electric mirrors, Electric passenger`s seat, Electric sunroof, Folding rear seats, Front electric windows, Front fog lights, Headlight washers, Heated mirrors, Heated seats, Height adjustable drivers seat, Leather seat trim, Metallic Paint, Partial leather seat trim, PAS, Passenger`s airbag, Rear electric windows, Remote locking, Roof rails, Sat Nav, Service indicator, Side airbags, Steel wheels, Steering wheel rake adjustment, Steering wheel reach adjustment, Traction control, SPARCO, NOS, BREMBO, TOYO, MAXIMA, GARIŪNAI
#23
Parašyta 2017 birželio 28 - 22:33
Šį pranešimą redagavo evbi: 2017 birželio 28 - 22:43
#24
Parašyta 2017 birželio 29 - 00:39
diskusija,na gal greiciau karas klaviaturu
klausimas labai piktam personazui,pasiskambinek ir pasiklausinek kiek kainuoja autoelektriko paslaugos,na kai dirbau servise ir ne viename,uz 1 val imdavo nuo 20eur,taip daug bet,gedima elektros instaliacijos galima surasti per 5 min ir per 1diena,o jei sroves nutekejima atrasti kokio 7 klases bemwo ar merso su pilnu "farsu".....patys suprantat kad reikia tiek" perelopatinti"...o kaip cia minejo apie senas auto,na senose buna tiek priburta "elektriku"kad susidaro ispudis kad daryta samadelkino konstruktoriaus(dazniausiai prisiziuri mikroautobusuose,furose,pasitaiko ir lengvose),privedziota laidu neaiskiu,pliku,nukirptu ir t.t.vot ir galvok nuo ko pradeti,ir kaip graziai sudelioti kad nesimatytu to kalhozo .
kas liecia diagnostikos cia mokoma uz konkreciai ne klaidu nuskaityma-trinima,o uz patirti ir sugebejima suprasti parametrus,ir net tenka ir papildomai testuoti slegius,varzas,grandines,vakumus,sroves ir t.t ir prisiimi atsakomybe lygiai tokia pat kaip su elektros instaliacijos darbais ar kitais darbais,kad nesuplesketu masina ar kompu ar valdymo bloku nesudegintu,nes teks moketi meistrui zinoma
evbi,klausimas retorinis,o kam tau 3 ar 4 masinos kada gali tureti 1 kuria islaikysi ir neverkslenti del remonto darbo ikainiu,esu pansiu zirzliu,haliavsciju prisiziurejes per savo gyvenima,pvz .pavirink man cia biski,juk cia "fignia"-nesunku,ir jis galvoja 2 kapeikas numesti,zinoma nesunku-istraukei 100evro ir numetei irgi nesunku jegu visai neatima,ir daug galvot netenka...
Šį pranešimą redagavo Ramus: 2017 birželio 29 - 00:44
Klaidu nuskaitymas ne diagnostika,klaidu trynimas ne remontas
#25
Parašyta 2017 birželio 29 - 07:09
Yra labai puikių žmonių, kaip Kokonas, Virzin ar Ramūnas, apie kuriuos galima kalbėti tik gerai ir jei daugiau tokių puikių žmonių būtų, tai visiems būtų geriau.
Pirma, turiu aš normalią mašiną, 2008 metų Audi, kuri yra labiau "išeiginė". Dar turiu tris pežukus, kuriais kartais važinėju aš , kartais šeimos nariai, nes tarnauja labiau kaip atsarginės mašinos. Dar turiu "kasdieniams" reikalams pežuką universąlą, kuris puikiai tarnauja be labai didelių bėdų i investicijų jau ketvirti metai. Tamstos minima mašina, prie kurios esi nagus kišęs dėl turbos, yra eksploatuojama bendroj sumoj maximum mėnesį per metus ir niekada nei buvo (nors buvo kilę minčių), nei nėra, nei bus parduodama, o kai nebevažiuos (nors dabar puikiai važiuoja, kai elektrą sutvarkė), bus paleista dalimis ir utilizuota. Į tokią mašiną, kuri nuvažiuoja max 1000-2000 km. per metus, dėti visus MANN filtrus ar pilti ELF pilnai sintetinius tepalus,remontuoti elektrą pas paulių už 150 eurų (kai reali kainakita) nematau nei tikslo, nei prasmės. Aišku, tu gali į savo antikvarinius lauželius Mannus dėti, čia tavo reikalas, bet gal nereikia šikti ant Filtrono filtrų, kai net nežinai realios situacijos apie mašiną, kam ji skirta ir kiek ji važiuoja.
Natūralu, kad pigiai mašinai, ieškoma ir pigesnių dalių, ypač kai tenka keturis automobilius išlaikyti. Dėl tavo remonto, tai galėjau laisvai reikšti pretenzijas, kad tavo rankose turba užlinko, nors prieš kokį pora mėnesių dar trauka buvo (todėl fantazijos apie metus neveikiančią ar du metus nekeistus tepalus gal pasilik sau) ir tau bežaidžiant užlinko. Nieko nesakiau, pakeitei, sumokėjau sutartą kainą ir atsisveikinome, nors po remonto atsirado ir simptomas,kurio iki tol nebuvo. Neprašiau nei čekių už neva pakeistus tepalus, nešūdeliauju ir pasitikiu (nors buvo keista klausyti pasakymo, kad rekomenduoju pasikeisti tepalus, jei neva pats keitei ir už tai pinigus paėmei). Ir turbą aš radau greitai (ačiū Ramūnui),nemeluok gal viešai. Tik va su keitimu tu užtrukai, bet nei pusės žodžio nesakiau, man tiko, nes mašina beveik nevažinėjama, neskubu buvo). Nedraskiau akių, ne mano stilius. Visko būna, ne tokia ten vertinga ta mašina. Žodžiu, kai kitą kartą rašysi 10 puslapių išvedžiojimų, atsakingiau atskirk faktus nuo fantazijų. Būtum geras konkurentas broliams Grimams. Plunksną turi aštrią, tik iškraipyti buvusius faktus ar pridėti išgalvotus faktus, kad būtų galima apšikti kitą žmogų ir draugelį įtaigiau "apginti", irgi moki. Šiaip keista, kai žmgus tikisi, kad kitas žmogus, rimtai rašantis komentaruose, turi būti realybėje kažkoks piktas ar akis draskyti. Nesu toks, bet parašyti nepagražintą teisybę ar pakritikuoti kartais mėgstu. Sėkmės tau.
Apie tuos puikius žmones tai pats dar pasitikslink savo faktus, ar ir jie visi tikrai patį tokiu pat puikiu laiko
Turbina užlinko dėl to, kad, grąžinus į vietą jos valdymą, buvo pagazuota iki 3tūkst. apsukų su avarinės būklės turbina, ji įsisuko iki darbinių apsukų ir užpūtė, ir tada kažkas pyst ir sugedo. Aš nežinojau (negalėjau žinoti), kad ji avarinės būklės. Kai klientas dėl tokių dalykų rimtai priekaištauja, grąžinu babkes arba padarau, kad vėl veiktų, nemokamai, ir išleidžiu be teisės sugrįžti. Bet savo kaltės vistiek nepripažįstu, jeigu jos nebuvo, kaip šiuo atveju. Kadangi priekaištų nebuvo, tai traktavau, kad jų nėra. Po dešimties mėnesių jų atsirado.
Buvo sakyta, kad MAPo striaubliukas seniai nulūžęs, bet buvo priklijuotas. Buvo sakyta, kad veikė. Nesiginčijau, gal ir veikė suklijuotas, jei turbina nepūtė, nes ji negalėjo pūsti be valdymo. Buvo visiškai kiauras arba visiškai nesidarinėjo (nebepamenu, kuris variantas) vienas selenoidas, ir buvo nuolat atviras arba EGR, arba turbinos wastegate'as, ir tą radau nesunkiai su vakuumo pompyte ir vakuummetru, ir greitai sutaisiau.
Dėl kuro sistemos darbo pasėkmių po tokio remonto, kai turbininiam varikliui grąžinama sistema, tai esu ne kartą viešai rašęs, kad kai ji nepučia, purkštukai dirba kokiu ketvirtadaliu savo pajėgumo. Dažniausiai, sutvarkius ir nutrynus klaidas - gęsta lemputė ir pradeda po ilgo darbo avariniu rėžimu, pagaliau normaliai dirbti purkštukai ir reguliatorius, ir tuomet prikepę purkštukai užkalena net ant laisvų taip baisiai, kad bėgi gesinti variklio ir visko tikrinti, kad nesulūžtų. Prasimankština kuro sistema, tuomet jau važiuojama į gatvę mankštinti turbinos ir kitų mazgų, valyti užkimšto duslintuvo... Būna viskas susitvarko prasidirbus, o būna ir lieka kažkokių liekamųjų reiškinių, o būna indėklus prasuka, kaip jau yra man nutikę. Dauguma šitų simptomų minėto automobilio atveju buvo, todėl pasakysiu, kad nebelabai tikiu klientų su nuvarytais automobiliais pasakojimais, kada sugedo ir kiek taip buvo važinėjama. Galbūt tos traukos tikrai nebuvo tik du mėnesius. Vadinasi, automobilio ir kuro sistemos būklė tokia tragiška, kad ten viskas per kelis mėnesius užsistovėjo tiek, kad nebesugebėjo vėl grįžti į darbines normas. Sausai be kuro pralaikytas du metus toks pats Bosch purkštukas arba reguliatorius, jei buvo geros būklės, atsigauna iki gero veikimo per kelias minutes darbo.
Esu remontavęs ne vieną 307 su tokiu pat varikliu. Ten nulūžta turbinos valdymo selenoido kronšteinas, selenoidas kabo ant laidų ir fiškių, kol galiausiai nukrenta visai, žarnelės nusimauna, o laidas nupūna ir nutrūksta. Tuomet žmogui užsidega lemputė, bet vistiek važinėjama toliau. Po to, jam atvažiavus, matai kabantį laidą be fiškės plikais galais, kai oksidas laidą izoliacijos viduj jau supūdęs į gylį kokius 2cm, ir dar 5cm žaliojo laido, tik tada prasideda švarus (juodas vistiek, bet tokį jau galima naudoti), o klientas ramiu veidu meluoja, kad trauga dingo prieš dešimt minučių.
Apie tai, KAS MELUOJA. Kaip inžinierius, kalbu skaičiais ir faktais. Tai dabar labai gerai turėtų čia susiskaityti. Visiems, kurie perskaitė, kad nepakeičiau tepalų, bet už jų keitimą negailestingai paėmiau pinigus (tepalai nebuvo pakeisti, nes taip buvo prašyta, ir už jų keitimą pinigų neimta, tik dapyliau, kiek trūko). Visiems, kurie perskaitė, kad tepalai toj mašinoj buvo pakeisti ne prieš du metus (2014metai, darbai buvo atliekami 2016 rudenį). Ir t.t.
Netaisytas ir neredaguotas pilnas tekstas iš PM žinučių:
evbi
2016 rugsėjo 22 - 09:19Sveikas, informuoju, kad pavyko rasti dar kazkiek "gyva" turbina. Siandien iki vakaro tureciau paimti. Kai turesiu, informuosiu.2016 rugsėjo 22 - 20:55Siandien nepavyko rasti laiko paimti turbina. Ta tureciau padaryti rytoj.2016 spalio 09 - 11:35Sveiki, reikalas nelabai skubus, bet norėjau pasiteirauti, gal jau maždaug aišku, kada prieisite prie mano pežuko? Nes jo ir draudimas pasibaigė jau.tadas19912016 spalio 10 - 11:26Sveiki.Savaitgalį būčiau ir pakeitęs, bet be sustojimo visą laiką lijo. O garažo, kaip ir sakiau, neturiu šiuo metu, tai lauke nei savęs, nei tuo labiau, pačios turbinos, šlapint nesinorėjo. Bandysim šiomis dienomis prieit, nes atrodo jau viskas geriau bus.evbi2016 spalio 10 - 12:53Sveiki, taip, orai buvo nekokie, viskas suprantama. Tepalai su filtru keisti 2014 m, bet nuo tada su šituo pežuku nenuvažiuota nė 3000 km. Didesnę laiko dalį jis stovėjo, o važiuojama buvo tik kartkartėm neilgais atstumais. Tiesa, per tuos du metus pora kartų buvo papildyta tepalų. 1 litras 2015 m. ir 0,5 litro šią vasarą.2016 spalio 21 - 19:57Sveiki, gal jau pakeitete turbina? Jei ne, kada planuojate si darba atlikti?tadas19912016 spalio 24 - 16:00Sveiki.Dar nepakeičiau. Nuėmiau šiandien iki galo seną, numečiau ją į kampą ir užsisakiau naujas išmetimo ir įsiurbimo kolektorių tarpines (išmetimo net neaiškinsiu, kodėl reikalinga, o įsiurbimo reikalinga dėl to, kad tą koliką nuėmus turbina gerai pavarčius ir atitaikius kampą, išsitraukia per viršų ir nereikia lupti viso duslintuvo ar vartytis variklio ar dar kokio smurtinio metodo taikyti. Viso labo papildomi 3,5eur prie dalių ir nusimeta kokia 10eur nuo darbo.Vakare tas tarpines jau turėsiu, o kai nustos lyti, tai ir pabaigsiu darbą. Rytoj arba ketvirtadienį, matomai.evbi2016 spalio 24 - 17:44Sveiki, viskas OK, ačiū už info O dėl tarpinių tai idėja gera, nesiginčiju : )tadas19912016 spalio 30 - 16:04Sveiki. Turbė pakeista. Ant laisvų dirba gražiai, gazuojant irgi normaliai. Pučia gerai. Kuriasi šalta stovėjusi, tiesa, sunkokai, bet ne variklio ten bėda, o kuro sistemos. Nes lengvai užsikuria ir užgęsta, užsikuria ir užgęsta, apsukos pašokinėja ir užgęsta. Iš kokio trečio-ketvirto karto jau normaliai, prasidirba. Gal taip buvo ir prieš tai?Pravažiavau kokius 20km, prasidūmino ir traukia tikrai gerai, variklis dirba gražiai ir tyliai. Bet, davus stipriau gazo ties tuo momentu, kai stipriai užpučia turbė, kalena purkštukai, kartais švelniai timpteli, tada, apsukoms labiau pakilus, ir vėl viskas gerai. Žodžiu, siurblys/reguliatorius/purkštukai ar kažkas panašaus. Kai netraukė, laisvai galėjo to visai nesijausti, o dabar turbė normaliai pučia, ir kompas tai per daviklį puikiai mato, tad nori atiduoti didelį kiekį kuro į cilindrus, bet kažkuri kuro sistemos vieta nėbėra įgali tam procesui.Reiktų lįsti giliau ir aiškintis, bet, jei tiesą sakant, jau nebenoriu, nes pastaruoju metu tokios tiksinčios bombos mano kieme labai linkę ir užlinkti, būtent mano rankose. Ir tuomet dažniausiai lieku kaltas, ir, esant teisiojo kliento pagrindui, turiu remontuoti savo lėšomis.Dabar būtų taip:Įsiurbimo kolektoriaus tarpinė Elring 3,5eurIšmetimo kolektoriaus tarpinė Elring 4eurVariklio alyva 2litrai po 4eur - 8eurNa ir darbai:Turbinos keitimas. Kadangi užtrukau krūvą laiko, nes labiau norėjosi daryti tuos darbus, dėl kurių buvo tartasi su žmonėmis iš anksto, tad ilgą laiko tarpą viskas stovėjo, tad bus pigiai, 60eur.Mago pririšimas 6eur. Magas nebepypsi, bet groti negroja, nes nesugaudo nei vienos stoties, įtariu problemas su antena.Generatoriaus dirželio keitimas, kartu su naudotu apygyviu dirželiu, kur kaip sakiau, pridėsim. 8eur.Vakuuminės turbinos ir EGR valdymo sistemos diagnostika ir remontas - 20eur.Nebepamenu, už slėgio daviklį tada sumokėjot ar ne? Jeigu ne, tai dar plius 8eur. Jei sumokėjot, tuomet atsiprašau.Viso:109,5 arba 117,5eur, priklausomai pagal paskutinę eilutę.Ir šiaip, tepalus vistiek siūlyčiau gal pasikeisti, bet valia jūsų : )evbi2016 spalio 30 - 19:31Sveiki, kad purkštukai prie galo, tai žinojau, nors labai tai nesijautė. Kuro slėgio reguliatorius buvo keistas, bet, tiesą sakant, net nežinau, ar į geresnį pakeistas, nes ne naujas dėtas. Turiu dar vieną atsargoj, gal tas būtų geresnis, nežinau. Dėl užgesinėjimo užkūrus, tai tokios problemos niekad nebuvo, naujiena tai. Kadangi po truputį ieškosiu automobilio pirkėjo, o pardavinėti gęstančios nenoriu, tai, bet kuriuo atveju, reikės ieškot galų, kodėl tai vyksta. Dabar net nežinau, ar čia tamstos prašyti, ar jau kitur dėl užgesinėjimo remonto (ar bent dėl problemos nustatymo) dairytis. Dėl kainos priekaištų neturiu, viskas tinka, tik noriu pasiteirauti, ar jus tenkintų 110 eurų galutinė kaina?tadas19912016 spalio 31 - 20:11Bus gerai 110.O reguliatorius tai aš dedu naujus, dažniausia pasiteisina finansiškai. Dėdei į tokį pat bolidą 2013tais buvo įdėtas naujas, po šiai dienai važiuoja : )evbi2016 spalio 31 - 23:22Ok, tai iki savaitgalio susitiksim ir atsiskaitysim. : ) Pirkčiau gal ir naują, bet neskubu dėl dviejų priežasčių:1) nesinori į šį bolidą daug investuot, nes jei pradėsi viską naują dėt, tai kainuos tiek, kad kitas toks bolidas išeitų, juo labiau, nematau aš jo savo ilgalaikiuose planuose kaip mano automobilio;2) neaišku, ar tai apskritai reguliatoriaus, o jei taip, ar tik reguliatoriaus problema. Žinočiau tiksliai, tai gal ir svarstyčiau, bet tokie bolidai paprastai tampa nesibaigiančia pinigų melžykla, o daug aš į jį investuoti nematau tikslo ir noro : )tadas19912016 lapkričio 03 - 20:31Dėl antro punkto labai sutinku. Darant sau, galima kažką gimdyti. Bet kai pinigų melžyklą reikia parduoti, tai kiekvienas suktelėjimas į šoną ir jau esi dideliam minuse...Jei yra noro paimti iki kitos savaitės, tai galima bus padaryti rytoj arba šeštadienį iki kokių 10h ryto. Paskui būsiu tik pirmadienį ir iki ketvirtadienio. Tuomet porai savaičių dingsiu. Žodžiu skambinkit, rašykit ar pan. : )evbi2016 lapkričio 04 - 09:33Sveiki, automobilį pasiimsiu šiandien vakarop arba rytoj ryte (kaip ir sakėt iki dešimtos), priklausomai nuo to, kaip pavyks geriau suderint su savo planais. Be to, prieš tai turiu dar apdrausti, nes baigėsi draudimas. Bet kuriuo atveju, šią savaitę paimsiu : )2016 gruodžio 20 - 16:04Sveikas, įtariu, kad manajam P406 bloga oro srauto matuoklė. Pažįstamas neseniai įsigijo kompą diagnostikai, patikrintų, bet nežino, koks oro srautas turi būti, to nežinau ir aš. Gal gali padėt šiuo klausimu? O gal yra kitų matuoklės pratestavimo būdų? Gal pats turi atliekamą gerą pardavimui?tadas19912016 gruodžio 20 - 22:56Naudotomis dalimis neprekiauju, tai ir neturiu, nes jei kas geros būklės papuola, tai mygom ir išeina, jei tik paklausi dalis.Naujas stengiuosi irgi tik kartu su remontu parduoti, nes mano veikla ne prekyba.Kas dėl matuoklės parametrų:Su atviru EGRu ant laisvų apie 200-300Su uždaru EGRu ant laisvų apie 400-500Gazuojant, kai normaliai pripūčia turbė, turi bent 900 pasiekti, kitaip netrauks visai. Aišku, kai viskas puikiai dirba, tai pratraukia ir 1000, ir net iki 1200 esu matęs pasiekiančias matuokles šiuose varikliuose.evbi2016 gruodžio 21 - 00:59Ačiū už info. Jei gerai supratau, tai bloga matuoklė bus tada, kai su atviru EGR ant laisvų rodys mažiau nei 200, o su uždaru - mažiau nei 400?O dėl reguliatoriaus užklausiau, nes pamaniau, kad gal turi atliekamą (kaip kad turėjai turbinos slėgio daviklį). : )tadas19912016 gruodžio 21 - 02:59Tai kad ne dėl reguliatoriaus klausėt, o dėl srauto matuoklės.O matuoklė bloga nebūtinai, kai rodo mažiau. Būna rodo mažiau (tuomet dažnai dar padeda išplovimas, nes būna aplipusi tepalo iš alsuoklio ir patekusio purvo dėl naudojamų gerų oro filtrų mišiniu), būna rodo kaip tik daugiau, ir tuomet perpilinėja kurą ir dūmina, būna važiuojant šokinėja skaičiai ir mašina tamposi, būna išvis rodo vienodą skaičių ir niekas nesikeičia, būna matuoklė išvis visiškai sugedus ir susvilus ir nerodo nieko, bet tuomet jau šitiems senoliams turėtų mesti Džeki Čano lemputę ir avarinį rėžimą jungti.evbi2016 gruodžio 21 - 03:26Taip, del matuokles turejau omenyje. Cia tas atvejis buvo, kai viena detale galvoj turejau, o kita ant liezuvio.Dar karta aciu uz info : )
Pridėkim apie pagarbą poilsiui (pagal datą - šeštadienio rytas, o jei atmintis nepaveda, skambučiai du arba trys, įkyrūs iki pat signalo galo, tarp 8 ir 9h, ir dar lygtai buvo ir sms žinučių po to.
Taip pat, kad turbinos buvo ieškoma minimum pusantros savaitės, nes 22d. - "suradau", o 26d, - bus po dviejų trijų dienų. Buvo atvežta, kiek pamenu, penktadienį 30d. Kiek laiko ieškota iki tol, istorija tegul nutyli, nes faktų neturiu. Palikim pusantros savaitės. Aš todėl visiškai nesiparinau mėnesį ją keisti. Ypač kai buvau iškart pasakęs, kad nebus greitai ir kad neturiu sąlygų, nes tuo metu dirbau be garažo.
evbi
2016 rugsėjo 24 - 09:42Sveiki, is automobilio reikia pasiimti raktus, bet negaliu prisiskambinti.tadas19912016 rugsėjo 26 - 20:09Sveiki.Savaitgalį nedirbau, todėl ir buvo problemų prisiskambinti. Skambinote man į palapinę, stovinčią kažkur miške tarp Smiltynės ir Juodkrantės, kuri buvo pastatyta gal prieš ~2-3h nuo skambučio, kiek pamenu iš tų praleistų skambučių įrašų. Normalu, kad žmogus tokiu metu nekelia darbinio telefono ragelio?Kaip supratau, su raktais problema buvo išspręsta. Kaip su turbina reikalai?evbi2016 rugsėjo 26 - 20:30Sveikas, viskas Ok, o skambinau kelis kartus tik todėl, kad tuo metu buvau netoli ir maniau ta pačia proga paimti raktus. Dėl turbinos, tai tos turbinos, apie kurią kalbėjau, žmogus, pasirodo, nerado, bet dabar turi parsivaręs naują donorą su gyva turbina (kiek gyva, paaiškės išėmus). Savaitgalį žadėjo, kad išims pirmadienį-antradienį. Šiandien po pietų dar nebuvo išėmęs, sakė paskambinti antradienį vakarop. Tai ryt vakare jau bus aiškiau ir informuosiu. Šiaip žmogus patikimas, tai neturėtų užtempti, per artimiausias 2-3 dienas tikrai turėčiau gauti ir pristatyti.
Skaityk savo tekstus ir valgyk informaciją, ir toliau varyk. Ant Pauliaus, ant Laimono...
Labai gerai, kad paskutinę savo vakarinę žinutę parašei, nes pats parodei, kaip meistras, kuris už 20eur keičia kuro filtro korpusą , yra tau per brangus, tad tavo meistras, kuris keičia kuro filtro korpusą pigiau, turi konsultuotis su meistru, kuris kuro filtro korpusą keičia už 20eur, nes pats nemoka. Čia reikia gan daug akiplėšiškumo ir gan mažai savigarbos...
Paulius nėra mano draugelis, mano darbdavys ar viršininkas. Jis yra mano kolega. Tos pačios profesijos atstovas.
Kadangi neturiu patogių patalpų darbui, o jis turi patogias patalpas darbui ir daugiau vietos, negu pats išnaudoja, tai dalį tų patalpų tarpusavyje suderintomis sąlygomis, naudojau birželio mėnesį iki 23d. Lygiai taip pat, jei dar bus galimybė, toliau naudosiu nuo rudens, nes viskas ten buvo gerai. Jis turi savo klientus ir savo uždarbį ir moka savo mokesčius, aš taip pat turiu savo klientus ir moku savo mokesčius valstybei bei kitoms įstaigoms. Aš į jo darbus ir kainodarą nesikišu, jis į mano darbus ir kainodarą nesikiša, aš su jo klientais nelendu bendrauti, jis taip pat. Kartais taip sueina, kad dirbame su tais pačiais klientais ar tomis pačiomis mašinomis, dėl įvairių priežasčių, bet tai nėra taisyklė, ir tai yra visiškai normalu ir autoremonto srity įprasta.
O ginti ką dėl asmeninių ryšių, kurių buvimas ar nebuvimas yra ne visuomenės, ir ne tavo, reikalas, net jei jų ir būtų, aš nesiimčiau, nes tai prieštarauja profesinei etikai - objektyviai vertinti kitų atliktą darbą. Bet labai džiaugiuosi, kad nepatingėjau parašinėti ir dar informacijos parinkti, nes, pasirodo, kad yra ir ant manęs laikomos kažkokios tylios nuoskaudos dėl netinkamai suteiktų paslaugų, ir labai puiku, kad paaiškėjo. Tegul patys žmonės įvertina, o jei turi pats faktų ir informacijos, tai prašau taip pat viską pilti, nes neturiu, ko labai slėpti.
Žodžiu, įsėsk į savo 2008tų Audi ir važiuok, nes su šroto šauksmo kankinamais pežukais nesugebi savigarbos turėti. Ramiai atsipalaiduoti ir pagalvoti, kaip čia yra, kad yra krūva mašinų, bet kad jas išlaikyti, tenka nepagarbiai elgtis, meluoti ir sukčiauti. Susiradai pigiau, darbą atliko kokybiškai - super puiku. Kaip jau supratai, nelabai kam įdomu. Nebūtina į forumą rėkti WAI WAI MANE NUSKRIAUDĖ, nes pasiūlė paslaugas brangiau, o tu atsisakei. Jei nori sąžiningai, tai dar surašyk viešai savo visų pežukų valstybinius numerius, užsirašysim ir su kolegomis pasidalinsim, kad neapsiimtų netyčia kažko taisyti ir nepasimautų.
Dėl "pasenusio prietaiso", tai kadangi labai mėgsti domėtis rinkos kainomis, tai va, pasidomėk Launch X431 Master rinkos kainomis (ir palygink su Lexia komplekto kaina) ir techninėmis galimybėmis, lyginant su kitais universaliais prietaisais, ir tuomet pilk kritiką apie netinkamą techniką. Nieko absoliučiai nesupranti nei apie turbinas, nei apie variklius, nei apie kuro filtrus, nei apie laidus ir daviklių bei aktuatorių valdymą tais laidais, nei apie diagnostines įrangas, o aiškini tvirtai užsitikrinęs, kas pasenę, kas gerai dirba, ir kas moka dirbti, kas užsilenkė, o kas ne. Ir, svarbiausia, kas tave apgavo, o kas neapgavo. Ir dar, kas yra brangu, o kas yra pigu, visiškai nesuprasdamas skirtumo tarp kokybės. Jei tas meistras tikrai sutvarkė kabaliojančius besimėtančius sutrintus ir sulūžinėjusius variklio laidus ir juos tvarkingai sudėjo ir apsaugojo bei visa tai padarė taip, kad atrodytų tvarkingai ir būtų saugu, už 15eur, tai aš užjaučiu to meistro šeimą arba patį jį, nes jis save labai nuvertina.
Diskusijas dėl nepagarbos pertekliaus vistiek teks ištrinti ir išvalyti, bet su didžiausia pagarba moderatorių prašau dar bent porą dienų neištrinti, kad aktyvesni žmonės galėtų pasiskaityti ir susidaryti nuomonę, ar Paulius tikrai kažką apgavo, ir ar aš tikrai toks blogas ir nekompetetingas ir neprotingas, ir ar Laimonas tikrai savo kolegą bandė apginti tik iš solidarumo.
Šita situacija man šiek tiek primena tokią, kai kažkam užkliuvo Taurius, aš, ir dar daug žmonių:
http://www.citrina.l...hp?f=17&t=34214
Taip kad visgi diagnozė - kEUšas.
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2017 birželio 29 - 07:24
Peugeot / Citroen ir kai kurių kitų automobilių remontas, priežiūra Kaune
#26
Parašyta 2017 birželio 29 - 07:32
Ramus, žinau, kiek kainuoja elektrikų ir kitokio profilio meistrų paslaugos. Ne tame yra esmė, nes visada moku tiek, kiek sutarta. Niekada nieko nepra6au daryti dykai ir nesideriu kaip turgaus bobutė prie braškių, nes gerbiu meistrų darbą ir sugaištą laiką. Jei reikia mokėti 20 eu, moku 20, jei 300, moku 300. Taip, kad, jei kalbi apie kažkokis "chalaivščikus", tai truputį ne tuo adresu.
Esmė yra kitur. Esmė, kad yra mašina ir kažkoks gedimas. Esmė, kad atvarai vienam meistrui, palieki mašiną kelioms dienoms diagnostikai, po tų kelių dienų nieko konkretaus nesužinai. Tik išgirsti eilinių pabūrimų, kad gali būti 100 bedų. Sužinai, kad "greičiausiai kažkas bus su elektra, reik žiūrėt, o jei nori, kad rimtai pažiūrėčiau, tai 150 eurų". Galvoju, tiek to, gal reik nuvaryt iki kito meistro, ką jis pasakys. Na,jei tikrai rimtas gedimas ir ir jis panašiai galimo gedimo šalinimą įvertins, tai mokėsiu, niekur nedingsi. Nuvarau pas kitą meistrą ir klausiu: "keliom dienom palikt". Sako paskambink už valandos, tiksliau pasakysiu". Nepraėjus nei valandai, skambina pats meistras ir sako: "gali atvažiuot, problemą radau ir pašalinau". Rado apačioje vienoje vietoje "pakapotą" laidyną. Sakau "kiek?" Sako "15". Nesmagu net pasidarė, nes prisiklausęs kito meistro pabūrimų tikėjausi tikrai daugiau. Daviau 20 eu ir grąžos atsisakiau. Prėjo jau metai, su elektrine dalimi bėdų kol kas nebuvo. Va čia ir pagrindinis skirtumas, kad vieni meistrai mažai šneka, bet daugiau daro ir ima už tiek, kiek realiai įdeda darbo,o kiti daug šneka ir net nieko konkrečiai nenustatę jau žino, kad mažiausiai 150 eurų, nes ale žiūrės nuo pravodkės. Nesvarbu, kad bėda po nosim buvo ir ten nebuvo tikslinga viską žiūrėt ir nereikėjo knistis visą dieną, kad rast, kur reali bėda. Va čia ir buvo esmė.
Tadai, dėl turbos aš jokių priekaištų tau neturėjau, neturiu ir šiandien. Jokių užslėptų nuoskaudų dėl kažko dėl tamstos darbo neturėjau ir neturiu, čia jau tavo (klaidinga) interpretacija. Būtų man ten netikę kažkas, būčiau pasakęs, kad atstatyt, kaip buvo,kiek reikės, sumokėsiu ir skirstomės. Pasakiau iškart, kad viskas OK. Situaciją dėl turbos supratau. Supratau, kad galėjo taip nutikt, kad kartais taip jau nutinka ir kad ne tavo ten kaltė,kad užpūtė ir ji užlinko,nes paaiškinimas įtikino. Norėjau pašalinti problemą, jei ji pašalinama. Sutarėm, kad keisim, radau,pakeitėm, sumokėjau tiek, kiek sutarėm, padėkojau,atsisveikinome. Jokių priekaištų tau nebuvo ir nėra. Tai ką tu čia vėl išvedžioji? O rašiau ir tamstą šioj temoj čia paminėjau tik todėl, kad tikrai liūdna,kad meistras,kurį gerbiau ir geru žodžiu minėjau, begindamas savo draugelį, kurį išdrįsau sukritikuoti, prirašo pagražintų išvedžiojimų, pradeda dėl filtro gamintojo priekaištaut ar kokio gamintojo ten važiuoklės detalės dėžutė bagažinėj mėtosi... Šiaip yra toks posakis tarp savo darbą gerbiančių meistrų ir paslaugos teikėjų, kad "klientas visada teisus",net jei jis ir nelabai teisus kartais būna. Tai keletas klausimukų tamstai (retorinių):
Ar skolingas kam nors esu likęs už darbą? Atsakau: ne, nesu.
Ar tamstai likau skolingas? Atsakau: ne, nelikau.
Ar knisau protą, atvaręs diagnozuot/remontuot, remonto eigoj ar po jo? Atsakau: ne, neknisau.
Ar prašiau kažką dykai daryt? Atsakau: ne, neprašiau.
Ar atsiskaičiau už darbą, kiek buvo sutarta? Atsakau: atsiskaičiau.
Ar meistrui turi rūpėt, kokio gamintojo filtrai į automobilį sudėti ir kokio gamintojo ten kažkokia dėžutė bagažinėj mėtosi? Atsakau: neturi.
Tai kokį briedą tu čia rašinėji ir š... pili? Laikiau protingesniu. Bet, manau, protingi žmonės atsirinks, kas ir kaip.
Teisinėje retorikoje yra toks pasakymas: "argumentum ad hominem". Lotyniškai jis reiškia, kad kai oponentas pritrūksta racionalių argumentų, nukrypsta nuo ginčo esmės ir pradeda argumentus nukreipinėt į žmogų, jo išvaizdą, charakterį, plaukų spalvą ar filtro gamintojo pavadinimą (kaip šiuo atveju). Aš gal iki tokio lygio nenusileisiu ir nepradėsiu aptarinėt tamstos plaukų ar tvarkos kieme.
Sėkmės tau darbuose.
Šį pranešimą redagavo evbi: 2017 birželio 29 - 08:06
#27
Parašyta 2017 birželio 29 - 09:09
evbi, tu savo paties argumentus pasiskaitinek, nes jei jau musu vertini niekiniais, tai pacio ne maziau juokingi.
kisi visur filtro keima uz 70Lt..tik pamirsti kad atvaziavai su masina, kurios reguliatorius buvo uzsikises, ji vaziavo tik avariniu rezimu, dege variklio lempute ir t.t.taigi uz ta 70Lt pasiemei ne tik kad su pakeistu filtru, bet ir su atgaivintu reguliatorium ir t.t. zodziu pilnai vaziuojancia masina..dar net nepamenu ar fitra ne savo idejau..
o kas del paburimo, kur meistras uz 15e sutvarke..: tai va tau paburimas: "problema ne reguliatoriuje(kuri pries tai kaitaliojai kelis kartus), o laiduose, susitvarkyk laidyna(netgi parodziau kuri) ir viskas veiks..is karto skiau nekaitaliokit reguliatoriu, o laidyna tvarkykit..tai toks cia ir paburimas kai gedimas pasakomas. o kad pasiuliau rimtai sutvarkyt laidyna, o ne priklijuot vienoj vietoj, o kitas silpnas vietas palikt nesutvarkytas, aisku mano klaida..taciau kadangi pasakiau gedimai ir islekei remontuotis kitur, nematau bedos, kodel turejau nepaimt uz diagnostika..aiskiai pasakiau , gedimas laidyne ir parodziau kuriame.
evx, as nieko su niekuo neturejau dalintis, taciau vat atsirado zmogus, kuris baisiai nori kazka aiskintis ir neatlizta..
o siaip evbi, tu teisus, labai teisus, visada teisus, teisiausias is teisiu..atsiprasau, pasipainiojiau toks niekingas budamas, tavo tiesos klyje..atsiprasau, kad zinau savo verte ir turiu savigarba..taip kad tu teisus, labai teisus, pats teisiausias..tesviecia tavo tiesos zvaigzde.
Visos automobiliu remonto paslaugos. Diagnostika, prieziura ir remontas. 861396343 Kaunas
#28
Parašyta 2017 birželio 29 - 09:56
Jei jau kalbam faktais,tai kalbėkim faktais:
1) Masina neatvažiavo avariniu režimu ir jokia lemputė ("antipolution" ar dar kokia)nedegė. Vienintelis simptomas, kad kartais ant laisvų užgesdavo;
2) reguliatorių reikėjo tik praplaut, tas dalykas prie lito buvo apie 10 litų pas daugumą meistrų, pas patį, berods, irgi;
3) Filtro tu jokio savo nedėjai, atsivežiau pirktą ir Kokono (beje, ne Filtron).
Reguliatoriaus nuėmimas, praplovimas (padėjo trumpam, nes ne už ilgo keičiau į naują) ir filtro įdėjimas truko apie 15-20 minučių. Kadangi tai buvo kokiais gūdžiais 2013, tai tada prie lito už tokios apimties darbą stafkė būdavo max 50 litų. Aišku, nekalbu apie kažkokius oficialius servisus, kur įkainiai būna kiti, bet apie meistrus prie garažiuko.
O šiaip tai, jei kalbant tiksliai ir objektyviai, tai jokio konkretaus laidyno, kuriame ten buvo problema, tu neparodei. Aišku, jei būtum norėjęs surast ir ieškojęs, būtum radęs, bet tu nieko neradai ir nelabai ieškojai, bet pinigus paėmei,na, bet tiek to, vistiek atitraukiau nuo kitų darbų, gal tai ir kainuoja, bet čia jau meistro požiūrio klausimas.
O šiaip tai viso šito ginčo esmė ir kodėl čia rašiau, tai man nepatikęs požiūris į klientą. Diagnostiką pas tamstą dariausi kokius 5 kartus ir visus kartus jokio konkretumo,Įspūdis susidarė, kad svarbiausia paimti pinigus, o ne realiai padėti (ir tik po to jau pinigus imti). Aišku, yra visokių meistrų suskirtingom darbo filosofijom, bet kai pamatai, kad yra ir geresnių bei labiau gerbiančius klientą, tai tada pradedi kitaip žiūrėt į meistrus, kurie daug forumuose giriasi, bet realybėj jau žinai, kad nebūtinai geriausias tas, kuris daug rašo. Geri dažnai išvis nieko nerašo ir forumuose nesėdi.
kisi visur filtro keima uz 70Lt..tik pamirsti kad atvaziavai su masina, kurios reguliatorius buvo uzsikises, ji vaziavo tik avariniu rezimu, dege variklio lempute ir t.t.taigi uz ta 70Lt pasiemei ne tik kad su pakeistu filtru, bet ir su atgaivintu reguliatorium ir t.t. zodziu pilnai vaziuojancia masina..dar net nepamenu ar fitra ne savo idejau..
o kas del paburimo, kur meistras uz 15e sutvarke..: tai va tau paburimas: "problema ne reguliatoriuje(kuri pries tai kaitaliojai kelis kartus), o laiduose, susitvarkyk laidyna(netgi parodziau kuri) ir viskas veiks..is karto skiau nekaitaliokit reguliatoriu, o laidyna tvarkykit..tai toks cia ir paburimas kai gedimas pasakomas. o kad pasiuliau rimtai sutvarkyt laidyna, o ne priklijuot vienoj vietoj, o kitas silpnas vietas palikt nesutvarkytas, aisku mano klaida..taciau kadangi pasakiau gedimai ir islekei remontuotis kitur, nematau bedos, kodel turejau nepaimt uz diagnostika..aiskiai pasakiau , gedimas laidyne ir parodziau kuriame.
evx, as nieko su niekuo neturejau dalintis, taciau vat atsirado zmogus, kuris baisiai nori kazka aiskintis ir neatlizta..
o siaip evbi, tu teisus, labai teisus, visada teisus, teisiausias is teisiu..atsiprasau, pasipainiojiau toks niekingas budamas, tavo tiesos klyje..atsiprasau, kad zinau savo verte ir turiu savigarba..taip kad tu teisus, labai teisus, pats teisiausias..tesviecia tavo tiesos zvaigzde.
Šį pranešimą redagavo evbi: 2017 birželio 29 - 10:13
#29
Parašyta 2017 birželio 29 - 11:29
Peugeot 406 3.0 V6 baracuda
#30
Parašyta 2017 birželio 29 - 11:32
evbi, tu savo paties argumentus pasiskaitinek, nes jei jau musu vertini niekiniais, tai pacio ne maziau juokingi.
kisi visur filtro keima uz 70Lt..tik pamirsti kad atvaziavai su masina, kurios reguliatorius buvo uzsikises, ji vaziavo tik avariniu rezimu, dege variklio lempute ir t.t.taigi uz ta 70Lt pasiemei ne tik kad su pakeistu filtru, bet ir su atgaivintu reguliatorium ir t.t. zodziu pilnai vaziuojancia masina..dar net nepamenu ar fitra ne savo idejau..
o kas del paburimo, kur meistras uz 15e sutvarke..: tai va tau paburimas: "problema ne reguliatoriuje(kuri pries tai kaitaliojai kelis kartus), o laiduose, susitvarkyk laidyna(netgi parodziau kuri) ir viskas veiks..is karto skiau nekaitaliokit reguliatoriu, o laidyna tvarkykit..tai toks cia ir paburimas kai gedimas pasakomas. o kad pasiuliau rimtai sutvarkyt laidyna, o ne priklijuot vienoj vietoj, o kitas silpnas vietas palikt nesutvarkytas, aisku mano klaida..taciau kadangi pasakiau gedimai ir islekei remontuotis kitur, nematau bedos, kodel turejau nepaimt uz diagnostika..aiskiai pasakiau , gedimas laidyne ir parodziau kuriame.
evx, as nieko su niekuo neturejau dalintis, taciau vat atsirado zmogus, kuris baisiai nori kazka aiskintis ir neatlizta..
o siaip evbi, tu teisus, labai teisus, visada teisus, teisiausias is teisiu..atsiprasau, pasipainiojiau toks niekingas budamas, tavo tiesos klyje..atsiprasau, kad zinau savo verte ir turiu savigarba..taip kad tu teisus, labai teisus, pats teisiausias..tesviecia tavo tiesos zvaigzde.
Pauliau, susidūrėm su teisininku. Teisininkai yra protingesni, nes turi ne inžinerinį, o teisinį išsilavinimą ir moka kontraargumentuoti bet ką, net jei yra speidžiami į kampą, nes jų tokia specialybė. Va, mane pavadino melagiu, kai pasakiau, kad du metus nekeistas buvo tepalas, tai parodžiau faktus, kur pats parašė, kad tikrai du metus tepalo nekeitė. Parašė, kad pinigus paėmiau, bet tepalo nepakeičiau. Tai jau tikrai būtų žiauri apgavystė.. Parodžiau faktus, kad pinigų už tepalo keitimą nebuvo, vadinasi jų ir nekeičiau, apgavystės nėra. Dar ir nuolaida, paprašius, buvo padaryta, nuo ir taip juokingos darbų kainos.
Būna su teisininkais tokia situacija, kaip man yra buvę vaikystėje.
Du klasiokai trečiam pasigyrė, kad išspardė mano medinę tvorą. Trečias buvo draugas, tai man papasakojo tyliai. Pagalvojau, kad nueit ir duot tiesiai į nosį gal negražu, nes neturiu įrodymų, tai papasakojau mamai.
Pas vieną jų nuėjau pats, į namus, pas senelius. Tikėjaus, kad atidarys duris pats ir pašnekėsim, išsiaiškinsim, bet atėjo močiutė su seneliu ir primygtinai norėjo sužinoti, kodėl jis man reikalingas. Tai ir papasakojau viską, ką girdėjau. Tai buvo pakviestas ant kilimėlio ir prisipažino. Buvo skirtas namų areštas, atimti kišenpinigiai ir dar privertė išlementi atsiprašymą ir paspausti ranką. Kokia gėda, keturiolikmečiui. Buvo linksma.
Pas kitą nėjau, nes nežinojau, kur gyvena. Gavau berods iš auklėtojos jo mamos numerį, mano mama vakare skambina jo mamai. Mobiliakų vaikai tuo metu dar neturėdavo, tai pačiam nepaskambinsi.
"Jūsų sūnus išspardė mūsų kiemo tvorą. Kaip koks chuliganas, vandalas, ėjo pro šalį, pamatė ir išspardė".
Atsakymas
"Aš, kaip teisininkė, galiu jūsų paklausti, ar ne per drąsu tai vadinti chuliganizmu ir vandalizmu?"
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2017 birželio 29 - 11:33
Peugeot / Citroen ir kai kurių kitų automobilių remontas, priežiūra Kaune
#31
Parašyta 2017 birželio 29 - 12:20
Kadangi ryte viso pono Tado "romano", paįvairinto pasakos elementais įspūdžiui sustiprinti ir vienam žmogui apšikti, o kito mundurą praplauti, nebuvo laiko skaityti, tai norėtųsi dar pridėti keletą pastabų, kad kiti pono romanai būtų realistiškesnio ir objektyvesnio siužeto:
1) Nieko prieš Laimoną ir kitus meistrus neturiu ir nieko blogo apie jį nerašiau. Fantazuok ir išvedžiok toliau.
2) Paulius jokio filtro korpuso man niekada nekeitė (keitė tik patį filtrą,kurio būtų kvaila buvę nekeisti, praplovus reguliatorių). Eilinė faktų iškraipymo iliustracija.
Na, ir pabaigai svarbiausias punktas, kurį ponui fantastinių romanų rašytojui patarčiau pasiskaityti atidžiau, prieš ateities romanus rašant:
3)Citata iš tamstos komentaro: "...tenka nepagarbiai elgtis, meluoti ir sukčiauti".
Taigi, savo šio ryto romane paminėjai kažkokius nepagarbius elgesius, melus ir sukčiavimus. Kaip supratau, tai buvo skirta man, todėl norėčiau konkrečiai, faktais, ką kada apgavau ir kieno atžvilgiu nepagarbiai elgiausi ir SUKČIAVAU. Aišku, tamstai,kaip neturinčiam nieko bendro su teise ir manančiam,kad auto plovimus kodeksai reglamentuoja ar ES dėl Lietuvos savivaldybių priimtų taisyklių yra kalta, gal nebuvo girdėta, kad asmens garbę ir orumą gina įstatymai ir už žodžius, jei jie pagrįsti melu ir teršia kito žmogaus reputaciją, kartais reikia atsakyti. Kadangi kaltini mane "sukčiavimu", už kurį yra numatyta baudžiamoji atsakomybė (182 BK str.), kaltinimas rimtas, todėl aktualiausia, kad faktais pagrįstum būtent šį kaltinimą. Tingintiems vartyti kodeksus parašysiu, kaip minėtame įstatyme yra kvalifikuotas sukčiavimas.
182 straipsnis. Sukčiavimas
1. Tas, kas apgaule savo ar kitų naudai įgijo svetimą turtą ar turtinę teisę, išvengė turtinės prievolės arba ją panaikino,
baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki trejų metų.
2. Tas, kas apgaule savo ar kitų naudai įgijo didelės vertės svetimą turtą ar turtinę teisę arba didelės mokslinės, istorinės ar kultūrinės reikšmės turinčias vertybes arba išvengė didelės vertės turtinės prievolės, arba ją panaikino, arba sukčiavo dalyvaudamas organizuotoje grupėje,
baudžiamas laisvės atėmimu iki aštuonerių metų.
3. Tas, kas apgaule savo ar kitų naudai įgijo nedidelės vertės svetimą turtą ar turtinę teisę, išvengė nedidelės vertės turtinės prievolės arba ją panaikino, padarė baudžiamąjį nusižengimą ir
baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba areštu.
4. Už šio straipsnio 1 ir 3 dalyse numatytas veikas asmuo atsako tik tuo atveju, kai yra nukentėjusio asmens skundas ar jo teisėto atstovo pareiškimas, ar prokuroro reikalavimas.
5. Už šio straipsnio 1 ir 2 dalyse numatytas veikas atsako ir juridiniai asmenys.
Taigi, lauksiu konkrečių pavydžių ir kaltinimų pagrindimo. O šiaip tamstą informuoju, kad LR Baudžiamajame kodekse yra toks 154 straipsnis,reglamentuojantis šmeižimą. Tamstai aktualus antras šio straipsnio punktas: "2. Tas, kas šmeižė asmenį, neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, arba per visuomenės informavimo priemonę ar spaudinyje, baudžiamas bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų."
Visas straipsnis atrodo taip:
154 straipsnis. Šmeižimas
1. Tas, kas paskleidė apie kitą žmogų tikrovės neatitinkančią informaciją, galinčią paniekinti ar pažeminti tą asmenį arba pakirsti pasitikėjimą juo,
baudžiamas bauda arba laisvės apribojimu, arba areštu, arba laisvės atėmimu iki vienerių metų.
2. Tas, kas šmeižė asmenį, neva šis padarė sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, arba per visuomenės informavimo priemonę ar spaudinyje,
baudžiamas bauda arba areštu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.
3. Už šiame straipsnyje numatytas veikas asmuo atsako tik tuo atveju, kai yra nukentėjusio asmens skundas ar jo teisėto atstovo pareiškimas, ar prokuroro reikalavimas.
Taigi, padaręs BK 154 str. numatytą veiką, žmogus rizikuoja gauti baudžiamąjį teistumą ir biografinį nuteisimo baudžiamojoje byloje faktą. Noriu priminti, kad anksčiau baudžiamasis kodeksas numatė baudžiamąją atsakomybę ne tik už šmeižtą, bet ir už įžeidimą (BK 155 str.), bet nuo 2015 liepos 10 d. ši veika buvo dekriminalizuota. Taigi, esama ir šio straipsnio pažeidimo požymių tamstos komentare. Tik tiek, kad už garbės ir orumo įžeidimą dabar palikta jau ne baudžiamoji, o tik civilinė atsakomybė (CK 2.24 str.), kuri yra švelnesnė ir sukelia mažesnes pasekmes asmens reputacijai. Čia aktualios dvi pirmosios šio straipsnio dalys,kurias pacituosiu:
"2.24 straipsnis. Asmens garbės ir orumo gynimas
1. Asmuo turi teisę reikalauti teismo tvarka paneigti paskleistus duomenis, žeminančius jo garbę ir orumą ir neatitinkančius tikrovės, taip pat atlyginti tokių duomenų paskleidimu jam padarytą turtinę ir neturtinę žalą. Po asmens mirties tokią teisę turi jo sutuoktinis, tėvai ir vaikai, jeigu tikrovės neatitinkančių duomenų apie mirusįjį paskleidimas kartu žemina ir jų garbę bei orumą. Preziumuojama, jog paskleisti duomenys neatitinka tikrovės, kol juos paskleidęs asmuo neįrodo priešingai.
2. Jeigu tikrovės neatitinkantys duomenys buvo paskleisti per visuomenės informavimo priemonę (spaudoje, televizijoje, radijuje ir pan.), asmuo, apie kurį šie duomenys buvo paskleisti, turi teisę surašyti paneigimą ir pareikalauti, kad ta visuomenės informavimo priemonė šį paneigimą nemokamai išspausdintų ar kitaip paskelbtų. Visuomenės informavimo priemonė šį paneigimą privalo išspausdinti ar kitaip paskelbti per dvi savaites nuo jo gavimo dienos. Visuomenės informavimo priemonė turi teisę atsisakyti spausdinti ar paskelbti paneigimą tik tuo atveju, jeigu paneigimo turinys prieštarauja gerai moralei."
Tiesa, skubu poną rašytoją nuraminti, kad čia ne kažkoks gąsdinimas ar grasinimas, o tiesiog nemokama teisinė konsultacija ateičiai ir, tikiuosi, pamoka žodžius rinkti šiek tiek atsakingiau. Aišku, jei tai tęsis, pasilieku teisę reaguoti ne tik komentaruose, bet ir teisinėmis priemonėmis.
#32
Parašyta 2017 birželio 29 - 12:31
Jus kaip norit, bet as tai duodu "temides tarnui" kelia.
Dar i teisma paskui paduos.. prisikau bata is baimes.
Visos automobiliu remonto paslaugos. Diagnostika, prieziura ir remontas. 861396343 Kaunas
#33
Parašyta 2017 birželio 29 - 12:58
Čia kažin pilnatis? Dėmesio trūkumas? Gal kokią moterą pasiieškok- išsiliesi ne ant klaviatūros bent jau
P.S.jei pasiūsčiau nahui,tai kas čia skaitytūsi? Irgi pažeista garbė?
Peugeot 406 3.0 V6 baracuda
#34
Parašyta 2017 birželio 29 - 13:02
Niekas čia nesidrasko, o tik atsako į kai kurių asmenų rašomas nesąmones. Sutinku, kad geriausia reakcija gal būtų nutylėti, tik ne visada išeina, kai daug kreivų išvedžiojimų ir melo matai O šiaip tai čia diskusijų forumas ir kartais visai smagu su kkai kuriais fantastinių romanų rašytojais-remontininkais pasirašinėti.
#35
Parašyta 2017 birželio 29 - 13:22
Antra diena skaitau, ir niekaip nesuprantu,kodėl Eddy pajegotas gesta prie aukštų apsukų..Dėl sukčiavimo?
#36
Parašyta 2017 birželio 29 - 13:26
Tikriausiai Bet čia jau moderatoriams spręsti, ką daryti su visu briedu, parašytu ne į temą Norės, ištrins, norės, paliks. Kaip nekaip, nebloga komedija įsisuko
#37
Parašyta 2017 birželio 29 - 13:41
Evbi, viskas į temą. Trinti niekas netrins. Tik nesuprantu, jei pats pradėjei šitą marazmą, pats jį plėtojei, tai kokio bieso prašai per pm jį ištrinti? Lai būna. Protingas atsirinks kas ir su kuo "valgoma".
P.S. taip ir neparašei- jei pasiūsčiau nahui,tai kas čia skaitytūsi? Irgi pažeista garbė? Nesu aš teisininkas, tai nežinau
Peugeot 406 3.0 V6 baracuda
#38
Parašyta 2017 birželio 29 - 13:53
Šaunuolis, Evaldai, kad perkėlei čia, nes toj temoj tikrai ne vieta buvo, ten žmogui mašina gesta, o mes iki šmeižtų temos išrutuliojoms temą. Trint siūliau, nes diskusija pakrypo visiškai ne į temą ir perėjo į asmeniškumus ir purvo drabstymus.Ten tiems komentarams buvo ne vieta, bet jei yra galimybė perkelti komentarus, tai dar geriau nei trinti. Protingi ir mąstantys žmonės tikrai atsirinks Aš šiaip marazmo nepradėjau, tiesiog sureagavau į vieno meistro pastabas apie diagnostikas ir nutariau pasidalinti patirtimi O kad tai išsiplėtos iki asmeninių santykių aiškinimųsi ir "konkurso", kas daugiau pašiks ant kažko, tai tikrai nesitikėjau, na, bet matyt, ne tą išdrįsau pakritikuoti, tai kilo didelis šaršalas, į kurį įsijungė ir asmenys, kuriems naudinga kažką ginti ir ant kažko šikti.
O dėl pasiuntimo na..hui tai čia truputį subtiliau
Jei atidžiau paskaitytum mano cituotą CK 2.24 str., ir BK 154 str. 1 d., tai pamatytum,kad yra kalbama apie kažkokius duomenis ar informaciją (t.y. faktinę informaciją). Pasiuntimas na... negali būti traktuojamas kaip duomenys/informacija, todėl nubaustas pagal minėtą straipsnį nerizikuotum,net jei kažką ir pasiųstum.
Tiesa, dar yra niuansas,kad dar priklauso,ką siuntinėsi ir, ar viešai siuntinėsi. Tarkim,jei viešai pasiųstum mane ar kaimyną Petrą, tai nieko nebūtų, bet jei pasiųstum valstybės pareigūną, pvz., Prezidentą ar policininką. grėstų atsakomynė, tik jau administracinė, pagal Administracinių nusižengimų kodeksą (anksčiau vadinosi Administracinių teisės pažeidimų kodeksas). Už tai anksčiau irgi grėsė baudžiamoji atsakomybė (pagal 290 BK straipsnį), bet jis 2015 m. birželio 25 d.buvo panaikintas (neteko galios) ir atsakomybė už pareigūnų įžeidimą perkelta į administracinę (t.y. švelnesnę) atsakomybės sritį, už ką teistumas jau nebegresia. Ar aiškiau?
Šį pranešimą redagavo evbi: 2017 birželio 29 - 14:34
#39
Parašyta 2017 birželio 29 - 16:41
Per Paulių per pastaruosius pusę metų remontavau 3 mašinas. Su automobiliais gedimų buvo daug ir įvairių - nuo paprastos diagnostikos, programos perrašymo iki plataus kapitalinio remonto atkeliant mašiną,kuri labai sunkios būklės. Niekada nebuvo klausimo, kad kažkas per brangu ar per blogai. (Esu aplankes daug tiek servisų tiek "garažinių" dirbtuvių. Kai kur kainomis, atsižvelgiant į darbų kokybę, tekdavo stebėtis) Ne kartą už tam tikrus darbus pas Paulių išvis likdavau nesumokėjęs nieko, nes tiesiog neprašydavo. Bendravimas malonus ir keista skaityti, kad kažkam susidarė įspūdis, jog paremtas pinigų "nulupimu". Kiek kartų skambinaus, niekuomet nekalbėjo taip, kaip žmonės kalba kai klientas "užpisa - t.y. laiką gaišti,o pinigų negauni".
Tad jeigu tema pagrinde rutuliojasi kažkieno nuomone, kad aptarnavimas nemalonus arba kad darbas nevertas pinigų, kuriuos sumoki, aš paoponuosiu, pasakydamas, kad nuo to laiko kai pradėjau pas jį remontuotis mašinas, iš visų man žinomų servisų, pirmiausia pasiprašau ar gali priimti Paulius. Darbai verti to ką sumoki, o kartais net ir daugiau.
#40
Parašyta 2017 birželio 29 - 17:07
Nieko ten juokingo nėra. Taip, rimti savo srities specialistai forumuose sėdi retai, nebent laisvesniu laiku, kai yra galimybė. Bet čia jau akmenukas ir į žmogaus,kurį gini, daržą. Nors, kita vertus, būna išimčių. Tamstai turiu tokį pastebėjimą:
kažką cituoti didelio išsilavinimo gal ir nereikia, bet žinoti, ką cituoti, iš kur cituoti, kada cituoti ir, svarbiausia, kaip cituotas vietas, interpretuoti, gebės tik žmogus su teisiniu išsilavinimu (tiesa, Riomerinio gali ir neužtekti). Ar pats bent skiri baudžiamąją atsakomybę nuo administracinės? Arba civilinę nuo baudžiamosios? Žinai teisės aktų pakeitimus? Žinai teismų praktiką? Aukščiausio ar Konstitucinio teismo išaiškinimus tam tikrais klausimais? Žinai, kuo skiriasi regresas nuo restitucijos? Spėju, kad nieko, kas su tuo susiję, tu nežinai (kaip ir tavo minimi moksleiviai), tai nieko ir nerastum, nes nežinotum, ko ir kokiam teisės akte ieškoti. Net ir žinojimas, koks teisės aktais ar aktai konkrečią situaciją reglamentuoja, negarantuoja, kad rasi konkrečius straipsnius ar nuostatas, kiurie tiks tai situacijai. Pasakysiu, kad netgi teismai analogiškose situacijose kartais priima labai skirtingus sprendimus, operuodami skirtingais argumentais. Galiu tamstai sumodeliuot krūvą hipotetinių teisinių situacijų (kazusų) ir pasiųsti į googlą. Būtų įdomu stebėti, ką rastum ir kokiomis citatomis remtumeis Aš irgi galiu rasti krūvas citatų apie branduolinę fiziką, bet tai bus padrikos citatos, kurių aš nesuprasiu ir nežinosiu, kuriai situacijai kuri tinka. O jei man duos konkrečią probleminę situaciją, net nežinosiu, kokius raktinius žodžius įvesti ir ar apskritai ta informacija pasiekiama paieškos sistemose. ;)
O dėl patirties pas meistrus tam tikrus, jei ji gera, tai sveikinu. Bet žinai, su meistrais kartais būna, kaip su moterim. Būtų gražiausia, jei nebūtų gražesnių
Šį pranešimą redagavo evbi: 2017 birželio 29 - 17:31
Vartotojų skaito šią temą: 1
narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0