Buvo 2011ti metai, man buvo 19 metu, masina buvo 89tu metu Citroen BX 1.7TD 66kw. Padangos Michelin MXL 165/70R14, originalios zapaskes. Buvo sausa, Spalio vidurio naktis, automagistrale Kaunas - Klaipeda visiskai tuscia. Tai ir putem greitai. Neviernai siubuoja toks minkstas ir komfortiskaa automobilis prie tokio greicio, todel buvo jau tikrai baisu. Kai atvaziavom iki tirsto ruko, greiti numeciau iki 130-150. Buvo skubama, nes norejom issimaudyti juroje ir dar iki ryto grizti i darbus/paskaitas.
Ka jus cia sakot, man visiskai px, nes kas su manim vazinejo, zino, kad kitu gyvybemis nerizikuoju, o magistralese dabar dazniausiai vaziuoju 90-100, nes su mano senais triperiais dazniausiai nebuna malonu vaziuoti greiciau. O jaunysteje visokiu nesamoniu darem. Mieste ir siauruose keliukuose ir dabar palakstau vienas budamas, bet cia nieko nepakeisi. Duokdie kad tik padangos senos ar blogos ant tu automobiliu butu, o ne visa kita blogai. Ir nieko, vaziuoja. Kelioniniam tai naujus Barum'us uzdejau ir megavausi vairavimu, bet pries tai 2016tu vasara su 00tuju michelin mxt komplektu, kur jau net sutrukineje, iki Norvegijos, po kalnus kelis tukstancius kilometru ir dar atgal per Danija nurukau. Buvo ir lietaus, ir kitokiu nesamoniu, bet su protu viskas gerai. Nenuprotekit, zmones. Vakarai yra gerai, bet is ju pasiimkim tik gerus dalykus, snobizmo nereikia. Nei as tu padangu pirkau, nei ka. Nebuvo babkiu, o gal tiesiog daugiau babkiu ant kuro norejosi pasilikti, ir vaziavom su tuo, ka turejom, ar kas po ranka buvo. 2015tu vasario menesi per sniegus, pugas ir plikledzius bei ledo kelius su senu C15 be jokiu saugumo sistemu ir nei vieno kompo pasiekem Nordkappa. Masina buvo apauta 06tu gamybos pirmos laidos Nordman'ais, irgi patrukinejusios jau biskel buvo. Vaziavom ir nuvaziavom, ir davaziavom. Per reisa i pati Nordkappo taska pataikem ant stiprios vetros ir pugos, kai gusio metu serpantininiam keliuke 5-10sekundziu nematai kelio, visas stiklas kaip baltas lapas, o masina per plikledi vejas siubuoja ir nesioja, lauke pescias net nepastovetum. Is konvojaus, kuriame buvo 4 autobusai, 2 mikriukai ir keli dzipai bei gal 15 lengvuju automobiliu, mes vieninteliai su lengvuoju pasiekeme taska. Visi kiti lengvieji strigo ir juos trauke gelbetojai. Kai kurie ju net buvo uzsideje grandines. Mes turejom, bet nedejom, kazkaip nenumatem, kad bus taip blogai. Geros padangos yra gerai, bet daugiau priklauso nuo galvojimo. Turejau kelias avarijas mieste, kai sulindau i sona is salutinio kelio islindusioms masinoms. Abiem atvejais padangos buvo pusetinos, bet dar naudojamos ir nelabai senos. Abiem atvejais greitis buvo gerokai virsytas ir nebutu padeje nei 10metru. Ir aisku visa kalte sau, nes vazinedamas gatvemis dviraciu nuo 14kos metu esu ismokes ziureti uz visus aplink, o tuo metu ir neziurejau,kitaip buciau isvenges. Jei rodo posuki, nebutinai suks, ir atvirksciai. Jei tavo ir pagrindinis, tai dviracio niekas pries 10metu nepraleisdavo, tai zinau gerai, kad ir masinos gali nepraleisti. Tiesiog vairuokim atidziai ir budriai ir stebekim situacija, net ir skubedami, net ir lekdami, tuo metu daug labiau, ir viskas bus gerai. Arba nebus. Bet nematau, ko cia verkti
Beje, su tokiu pat BX esu ziema su prastom zieminem padangom visa kelia iki Klaipedos vaziaves 50-60kmh. Ne padangose buvo beda, o issisketusiam galiniam tilte, del ko ant plikledzio visiski batai. Uz tai vaziavau taip, kaip maksimaliai buvo saugu mano keleiviams. Buvo pykstanciu ir lenkianciu su sviesom, pypsais ir t.t., bet pora ju paskui radom netoliese kelkrasciuose ar grioviuose
Šį pranešimą redagavo tadas1991: 2018 gegužės 16 - 22:02