Taigis po 6 dienų atostogų po Latviją daromos išvados ir aišku daugiau peno naujoms diskusijoms verta neverta, geriau blogiau
Nuvažiuota per 6 dienas 1374km. Bandysiu nuodugniau papasakoti, kaip važiuota ir t.t.
08.13 vakare LIDL apsiprekinta ir pasikrauta baterija pusę valandos, nemeluosiu, žmona dar laukė 5min iki apsipirkimo ir 10min po apsipirkimo iki 0,5h krovimo. Parduotuvėje sugaišo 20min, grįžus laukė dar 10min iki krovimo sesijos pabaigos. 5min laukė iki kol kitas baigs savo 30min krovimo seansą, tuo laiku aišku buvo galima imti lėtą krovimą, bet dėl 5min nuspręsta, kad neverta.
Gali pasidžiaugti kas vis bando įtikinti save kad EV nejiems, tai kad LIDL jau nebegalima krautis aplamai, manau padarys mokamą.
Toliau. 08.14 pajudam į LV, mašina 4 suaugę ir pilna bagažinė, kitaip sakant mašina užkrauta pilnai. Greitis iki Panevėžio 120km/h, po to ant autopiloto statoma 100km/h ir važiuojama pagal galimybes ar kelio ženklus:) Prie Pasvalio vienintelė greito krovimo stotelė kelyje Panevėžys -Bauskė!!! Kadangi sekmadienis,tai vilties, kad ji bus laisva nėra. Akurat, stovi estas su tesla, jau kraunasi 50min ir pareiškia, kad dar krausis 30min, paiškinu jam, kad pagal etikos taisykles normalu yra pusę valandos ir duodi kitam. Estas pasivaipo, bet neturiu noro jį siųsti nx, nes kai chebra turėsit EV suprasit BMW=Tesla, 99% runklelių vairuoja šitas mašinas. Ok, neimam į galvą, moterys sulaksto pilnom šlapimo pūslėm iki tūliko ir varom iki Bauskės, nes iki ten dar sočiai energijos su ta mintimi, kol centre krausimės, bus proga papietauti. Apsas rodo laisvą stotelę, toks jausmas dievo pamiršta ji, aikštelė vienos duobės, bet ok, kraunamės. Kol pavalgom pietus tenka anksčiau laiko atjungtį per appsą krovimą, nes nuo 85% pereinama į lėtą krovimą ir tiesiog nebeapsimoka krautis. Esmė tame, kad LV 1min-15cnt kainuoja, kuo greičiau krauna tuo pigiau gaunasi. Kitaip sakant nėra laukiama prie mašinos kol pasikraus.
Varom toliau iki Ventspils ir už jo į sodybą prie jūros. Labai nesitęsiu kas kaip, Ventspilyje krautasi prie RIMI tik tuo laiku kai buvome pardoje arba pietų metu, arba kai lankėme naują įdomų mokslo centrą Visium, verta aplankyti. Kitaip sakant specialiai prie kabelio nestovėta.
18dieną pajudam link SIguldos, Stojam Jūrmaloje papietauti prie jūros, mašina paliekama krautis 10min kelio iki jūros pėščiomis. Vėl per apssa stabdomas krovimas anksčiau laiko, nes neverta krautis iki 100%. Pasiekiam Siguldą. Kitą dieną sulakstom apie 100km po aplinkinius rajonus. Šį kartą porą vakarų kuriuos nakvojom SIguldoje nusprendžiau pasikraut. Pirmą vakarą tam sugaišau 18min, kitą vakarą 29min. Iki viešbučio 15min kelio pėščiomis, bet tingėjosi pirmyn atgal vaikščiot:D
20 rugpjūčio pajudam namo link Bauskės pasukant į šoną ir aplankant Rundalės pilį. Iš Rundulės pilies atgal per Bauskę link LT. Kraunamės Bauskėje ir jau nuspręsta krautis iki 100%. Aplankom Bauskės pilį, pavakarieniaujam, apsiperkam RIMI, nes matom,kad LT nieko nebegausim, bus vėlu, kai grįšim. Baterija per tą laiką dasikrauna iki 100% ir pajudam iki LT. Labai neparankus vėjas, visas kelias prieš vėją, sąnaudos vietoj 14kwh kyla iki 20kwh, nors vidurkis per visas atostogas laikosi apie 16kWh/100km. Atsiminus 3008 su tokiu priešpriešiniu vėju važiuojant 100km/h sąnaudos ne mažiau 6,5L/100km. Pasiekus Panevėžį nuspręsta nesikrauti super greito ir brangaus krovimo stotelėje Circle C, o važiuoti į Vilnių, nes energijos matosi,kad užteks, bet tik su ta salyga, kad greitis 100km/h. Visdėlto stiprus priešpriešinis vėjas daro savo. Pakeliui stojam į tuliką šalia Ukmergės iš Panevėžio pusės kitoje pusėje nei CIrcle esančioje stotelėje, kurioje yra VIENINTELĖ kelyje Vilnius-Panevėžys-Vilnius greito krovimo stotelė! bet nemokama. Laisva. Kol šeima susitvarko reikalus 20min pasikraunam nemokamai ir pasiekiam Vilnių.
Išvada tokia, kad po LV Lietuva yra atsilikusi gerokai, jei kalba eina apie krovimo stoteles!!!
LV koks 95% stotelių kabo ant vieno apsso, kuriuo viską valdai ir matai, užimtumą ir t.t, pleeee LT milijonas operatorių su savo appsais ir dėl užimtumo tai totalus tamsus miškas surasti ar ta stotelė užimta ar ne. Realiai koks diskomfortas pasijautė po LV pasiekus LT. Kitas dalykas, kaina apie 22cnt už kWh LV, ple su tokia kaina tai aplamai kostmosas. Kitas dalykas, kur tik naudojausi stotelėmis LV nei karto nebuvo, kad atvažiavęs rasčiau kažką ant laido! Visad buvo laisvos, nors statistiškai LV EV yra ne ką mažiau nei pas mus. LV stotelės stovi kas 20-30km į visas puses, kai kada atvarai ir nesupranti ar ji gyva, žolėm apaugusios Netgi maži miesteliai po kelis tūkstančius gyventojų turi stotelę. LV aplamai sunku kur rasti lėto krovimo stotelę kad ir mokamą, LT atvirkščiai, pristatė lėto krovimo ir dar apmokęstina 50cnt/kWh ir niekas nesinaudoja jomis. LT mažiuose miesteliuose aplamai tragedija, palyginus su LV.
Iš tikro aš sutinku, kad LT neliktų nemokamo krovimo, bet kad situacija būtų kaip LV, daug greito krovimo ir mokamos, 30-40cnt/kWh yra tikrai labai gera kaina pasikrauti.
ok, dabar apie eur išleistus 1km.
08.13 po LIDL vakare dakroviau bateriją iki 100% namuose. 4.58kWh*0.24eur=1.0992EUR.
Sumoje LV susimokėta už krovimą 45,3EUR. 3,5EUR/1km kelio.
Jau nuvažiuota su e2008 10550km, susimokėta už energiją 134EUR.
Edited by Francis, 2022 August 21 - 09:28.