perskaiciau viska, bet nesupratau nieko. Galejai viska pasakyti daug trumpiau. to tau ir palinkesiu, bo kas yra visu galu meistras dazniausiai nieko gero dorai ir nemoka...
Uf; vėl visa poema gavosi .
Ziemines padangos
#121
Parašyta 2009 spalio 25 - 20:23
#122
Parašyta 2009 spalio 25 - 21:17
O mano "poemos" santrauką galima sukišti į vieną sakinį, bet išsiplėčiau, manydamas, kad gal kam aiškiau pasidarys. Galiu ir sutrumpinti.
Padangas pirkite, derindami prie savo automobilio (nereikia kvailioti su per plačiomis), pagal savo pagrinde susukamą kilometražą (miestas/užmiestis; apledėję įkalnės ir pan.), bei vairavimo stilių (kaip imami posūkiai, ar labai isteriškai vairuojama sraute ir pan.), ir, žinoma, piniginę. Kitaip sakant, tereikia žinoti savo ir automobilio galimybes, ir jų nepervertinti. Ir galima plačiai čiurkšti ant visų tų testų; skirti jie pagrinde mulkinti "klevinukams" (klevinukų, beje, būna ir su 40m stažu). Faktas, kad be pakankamos patirties sau tinkamų padangų išsyk neišsirinksi. Tada ir telieka remtis "testais", kurių tikslas yra ne tiek objektyvumas, kiek marketingas... Nes objektyviai, jau rašiau, dėl pastoviai kintančių kelio sąlygų idealių žieminių padangų nebūna. Jei tokios egzistuotų, visi vien su jomis ir važinėtų ;) .
Pagaliau atsakant į Bildo klausimą, nuo kurio prasidėjo visas kipišas, apie Hankook W440 (kurios dabar su akcija siūlomos, berods, po 169lt), patarimas tebūtų toks: jei tikiesi šlapios žiemos ir malsies pagrinde po miestą, imk. Tik jei čia litrinei Micrai, neimk platesnių nei 165. O tokiu atveju, gali nestudijuoti ir to 205 pločiui atlikto "testo" . Ir nežinau, ar šis modelis bus tokio pločio; reiktų skambtelt pasiklausti.
#123
Parašyta 2009 spalio 25 - 21:48
#124
Parašyta 2009 spalio 26 - 08:35
Micra seniai Sava veltinukais ziemai apauta 155/70 berods. Ir tikrai kaip tokiai auto pilnai tenkina. O ieskau 406-ajam dabar, katra pries pora savaiteliu insitaisiauPagaliau atsakant į Bildo klausimą, ...
O padangas visada dedu tokias, kokias auto gamintojas rekomenduoja. Nei platesnes, nei siauresnes.
Šį pranešimą redagavo Bildas: 2009 spalio 26 - 08:37
#125
Parašyta 2009 spalio 26 - 20:49
Sorry; tavo paraše nesimato, kad tu jų 406-am ieškai. Patarinėjau "pagal parašiuką", kur pažymėta Micra.O padangas visada dedu tokias, kokias auto gamintojas rekomenduoja. Nei platesnes, nei siauresnes.
O aplamai neprašausi (jei smarkiai snieguota žiema bus, po Naujų gal netgi didelį "ačiū" AP atsiųsi), jei žiemai pirksi 10-20mm siauresnes ir atitinkamai aukštesnes už nominalą padangas.
406-am (ne coupe) siūlomos nuo 185/70R14 ant 5,5" ratlankio ligi 215/55R16 ant 7". Bet kuo bus siauresnės padangos, tuo geriau jausies ant sniego, nebodamas jokių jų "testų".
Ir net jei tai bus 175, "žiemai ant vandens" tai bus daug geriau už bet kokias 205 "testų nugalėtojas".
Kad žiema galima ir "ant gausaus sniego", kada tos W440 205 pločio padangos netgi pagal "testus" gali pasirodyti išvis niekam tikusiomis, yra atskiras spėliojimų klausimas. Papildomas pagrindas nepirkti 205.
Nebūna idealių žieminių padangų. Nuo daugumos netikėtumų žiemą gali apdrausti tik dygliuotos, bet ir jos turi savų minusų, su kuriais geriau susipažinti ne ekstremaliomis sąlygomis.
Šį pranešimą redagavo proffanas: 2009 spalio 26 - 21:22
#126
Parašyta 2009 spalio 27 - 22:46
#127
Parašyta 2009 spalio 28 - 09:51
nors savo vairavimo patirtimi negaliu lygintis su tamsta, bet drįstu nesutikti dėl padangų pločių. renkuosi tokias, kokias rekomenduoja gamintojas arba šiek tiek platesnes. man vienintelis platesnių minusas, jog ant suvažinėto sniego sluoksnio yra šioks toks "plaukiojimas", bet net ir ant tokios dangos jos man stabdo žymiai geriau nei siauresnės. mano "eksperimentai" buvo pagrinde su 309 ir kažkiek su 405, tai to galbūt negalima taikyti XM'ui ar kitoms nekibirinės klasės mašinoms, bet kaip pvz, ten, kur 405 su 175 (rekomenduojamos 185) padangomis jau stringa bevažiuodamas, 309 su 185 (rekomenduojamos 165) netgi būdamas žemesnis, buferiu stumdamas sniegą sugeba be didesnių problemų pravažiuot...<...> O aplamai neprašausi (jei smarkiai snieguota žiema bus, po Naujų gal netgi didelį "ačiū" AP atsiųsi), jei žiemai pirksi 10-20mm siauresnes ir atitinkamai aukštesnes už nominalą padangas.
406-am (ne coupe) siūlomos nuo 185/70R14 ant 5,5" ratlankio ligi 215/55R16 ant 7". Bet kuo bus siauresnės padangos, tuo geriau jausies ant sniego, nebodamas jokių jų "testų". <...>
#128
Parašyta 2009 spalio 28 - 10:43
O aš priešingai. Kažkada turėto VW standartas ėjo R13 185/70, o žiemines užsidėjau R13 165/80. Neturėjau jokių problemų, ypač giliame sniege (nevalytuose kiemuose dauguma "sėsdavo", o man dzin...). Jeigu kas nori su manimi nesutikti - paveizėkim, kokio pločio naudojamos gumos žiemos raliuose. Juk nebandysim apšaukti ralistų lūzeriais?...... renkuosi tokias, kokias rekomenduoja gamintojas arba šiek tiek platesnes...
#129
Parašyta 2009 spalio 28 - 11:28
nematavau kokius kaliošus jie mauna, bet manau jog platesnius nei 165.Jeigu kas nori su manimi nesutikti - paveizėkim, kokio pločio naudojamos gumos žiemos raliuose. Juk nebandysim apšaukti ralistų lūzeriais?...
#130
Parašyta 2009 spalio 28 - 13:16
Nematavau ir aš, bet vizualiai ne platesni, nei 175. Aišku, ten dygliai "arkliniai" ir privaryta 2X daugiau, nei "civiliokiškoms". Tačiau pats tas faktas, kad žiemai geriau siauresnės - neginčytinas. Plačios mažesne mase remiasi į žemę, skaičiuojant kg į cm2, kas ir duoda plaukiojimą bei "užsimuilavimą" slidžioj dangoj...nematavau kokius kaliošus jie mauna, bet manau jog platesnius nei 165.
#131
Parašyta 2009 spalio 28 - 14:08
Šiemet Norvegijos ralyje WRC buvo apmauti platesnėmis R15 padangomis - kad tiktų ant tų pačių 'žvyrinių' ratlankių (kaštų mažinimas). Padangų išmatavimai - kaip ir žvyrinių - 205/65 R15
Anksčiau naudodavo 145/85 R16, ant būtent joms skirtų R16 ratlankių. Šiemet 384 dygliai (anksčiau būdavo 400). 2cm dygliai iš 'mėsos' išsikiša 7mm.
WRC.com video (Norway 2009: How different is the new snow tyre?)
P.S. Pirelli - vienintelis padangų tiekėjas WRC.
#132
Parašyta 2009 spalio 28 - 14:11
#133
Parašyta 2009 spalio 28 - 14:25
sportines žiemines dygliuotas, kur mašina į kelią remiasi tik dygliais, palikim sportininkams...Tačiau pats tas faktas, kad žiemai geriau siauresnės - neginčytinas. Plačios mažesne mase remiasi į žemę, skaičiuojant kg į cm2, kas ir duoda plaukiojimą bei "užsimuilavimą" slidžioj dangoj...
o dėl fakto "žiemai geriau siauresnės" norėčiau pasiginčyti
kodėl tada niekas nededa dviratinių pločio padangų žiemai? juk kg į cm2 su jomis būtų afigienas ;)
dėl to turėto VW - su 185 ar 195 žieminėmis per tas pačias pusnis kastis nebandei? su pusnyse sėdinčiais kaimynais irgi lyginti neetiška - žiemą, daugiau nei bet kada kitu laiku, lemia tarpinė tarp vairo ir sėdynės...
P.S. aš neperšu nuomonės, jog visais atvejais platesnės yra geriau. kaip rašė proffanas, kiekvienas renkasi savo pagal savo kriterius... ir teiginys jog žiemai siauresnės yra geriau, pvz man netinka.
#134
Parašyta 2009 spalio 28 - 17:10
Siauros greičiau dasikasa iki tvirto pagrindo, o plačios viršum užsimala. Žinoma, jei pusnis iki langų, tai padės tik vikšrai...sportines žiemines dygliuotas, kur mašina į kelią remiasi tik dygliais, palikim sportininkams...
o dėl fakto "žiemai geriau siauresnės" norėčiau pasiginčyti
kodėl tada niekas nededa dviratinių pločio padangų žiemai? juk kg į cm2 su jomis būtų afigienas ;)
dėl to turėto VW - su 185 ar 195 žieminėmis per tas pačias pusnis kastis nebandei? su pusnyse sėdinčiais kaimynais irgi lyginti neetiška - žiemą, daugiau nei bet kada kitu laiku, lemia tarpinė tarp vairo ir sėdynės...
P.S. aš neperšu nuomonės, jog visais atvejais platesnės yra geriau. kaip rašė proffanas, kiekvienas renkasi savo pagal savo kriterius... ir teiginys jog žiemai siauresnės yra geriau, pvz man netinka.
Na, bet kai tau vos ne visas važinėjimas Kowno-Wilno, tai nesiginčysiu...
#135
Parašyta 2009 spalio 28 - 17:44
tas tvirtas pagrindas iki kurio kasasi, dažniausia būna ledas. be to, giliau grimztant padangoms, didesnė tikimybė atsigult dugnu ant sniego ir eit ieškot šiūpelio... iki kaunas-vilnius kelio dar tekdavo per žaliakalnio nevalomas gatveles dažniausia pirmajam po nakties prasimušt...Siauros greičiau dasikasa iki tvirto pagrindo, o plačios viršum užsimala. Žinoma, jei pusnis iki langų, tai padės tik vikšrai...
Na, bet kai tau vos ne visas važinėjimas Kowno-Wilno, tai nesiginčysiu...
nežinau kaip šiemet seksis su 406-tu. anas su tom minimom w440 apautas
#136
Parašyta 2009 spalio 29 - 00:28
Žiemai yra geriausia 10-20mm siauresnės už nominalą; tas senai įrodyta visokiausiais bandymais (ne mano). O "dviratinės" gatvėse nenaudojamos dėl vienos paprastos priežasties: dėl didžiulio slėgio, joms pravažiavus, sniegas supresuojamas į ledą. Net nedidukėje įkalnėje, tokios padangos nebepajėgios užlipti netgi naujomis vėžėmis. Tą jos gali atlikti tik su dygliais, bet vėlgi; pernelyg daug techninių problemų, o ir daugumai regionų (išskyrus gal tik Skandinaviją) tai nereikalinga.o dėl fakto "žiemai geriau siauresnės" norėčiau pasiginčyti
kodėl tada niekas nededa dviratinių pločio padangų žiemai? juk kg į cm2 su jomis būtų afigienas ;)
Nepamirškit visgi, kad ir žieminės padangos buvo kuriamos Skandinavijai, ir diduma jų testavimo poligonų įrengta ten pat. O ne Lietuvoje.
O koks skirtumas tarp Skandinavijos ir mūsų žiemų?... Teisingai; pas juos triskart daugiau sniego, ir žiemos temperatūra yra palei -10C, o ne palei nulį, kaip pas mus. Jų sąlygomis nedygliuotos padangos pasiteisina (neskaitant Norvegijos kalnų ), nes vienintelis "ledas", su kuriuo jie susiduria- tai suplūktas, bet pakankamai grublėtas sniegas. O ne plikledis, plikšala ar lijundra, kas mums žiemą yra vos ne kasdienybė .
Jei ir pas mus, kaip grasina, nebevalys kelių, optimaliausiomis bus tokios padangos; žiemos kroso.
#137
Parašyta 2009 spalio 29 - 09:59
#138
Parašyta 2009 spalio 29 - 10:48
_Gerų_ padangų dygliai neišlakstys taip greitai ;)Sipai - islakstys prie didesnio greicio - ir jokio efekto nebeliks, o va sita guma - padils laikui begant, bet visvien bus ta pati guma su tuo paciu misiniu ir laikys.
O tas stebuklingas gumos mišinys - sensta vienok... Po 3 ir > metų jau nebebus 'ta pati guma'.
Ir padilimui frikcinėm (nedygliuotos) padangos jautresnės. Ten ant ledo daug dirba tie smulkūs plyšeliai. Šiems padilus - skirtumas labai akivaizdus.
P.S. Neatkalbinėju tavęs nuo nedygliuotų - tavo atveju jos turbūt vienintelė išeitis (dygliai išūžtų ausis dideliais atstumais ypač prie didesnio greičio). O ir lenkai neįsileistų berods dygliuotų.
#139
Parašyta 2009 spalio 29 - 11:16
butent. kai kaimynai neisileidzia, tai juk nepirksi dvieju komplektu - vieno aplink namus (i kalniuka ivaziuot), kita - jeigu paskaimynus kad ir paslidinet sugalvosi nuvaziuot...O ir lenkai neįsileistų berods dygliuotų.
o kaip tavo contikai? as jau susimeciau, bet dabar sniego laukiu kai yra namie kelios masinos, tai dabar galima ir su prastnem (Sava) kasdiena bruzintis
#140 Svečias_c2h5oh_*
Parašyta 2009 spalio 29 - 11:18
Tai čia tu apie dygliuotas žiemines. O dar yra žieminės "vakarų europai"o dėl Nepamirškit visgi, kad ir žieminės padangos buvo kuriamos Skandinavijai
Vartotojų skaito šią temą: 1
narių: 0, svečių: 1, slaptų narių: 0