Jump to content


Photo

Kaip sumažinti kuro sanaudas? faktai/patarimai...


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#21 Maestro

Maestro
  • Senbuviai
  • posts 2,005
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:SOFA (Subaru Opel Forester Astra)

Posted 2010 December 03 - 18:00

Nu ir ka tu su ta ishminta sankaba ant ledo veiksi? :hmm:

Matai atleidus gaza priekis stoja ir del to nesha gala. Esant tokiai situacijai laiku ispaudus sankaba mashina stabylizuojasi.
Aisku galima paspausti gaza, bet jei padauginsi prasisuks ratai ir velnias zhino kur tas "tempimas priekiu" nutemps. :)

Ant laisvo aisku nereikia vazineti, bet cia nesusije dalykai.
  • 0
Žmonių veikla šildo klimatą. Todėl aš ir stengiuos nieko neveikt.
© J. Erlickas

#22 marco

marco
  • Senbuviai
  • posts 383
  • Vieta:Kaunas, Silainiai/Uzliedziai
  • Automobilis:Peugeot 605 2,5TD. 307 2,0 100kw

Posted 2010 December 03 - 18:16

100kmh rodo lygiai 2 rpm. ta pati rode ir senasis skydelis.
baisiai sunkiai kol ipratau su ja begetis ir per miesta vazinetis. su ankstesnem masinom pavaras permusdavau anksciau., jei su sita vaziuoju taip kaip su ankstesnem, tai gaunasi trukciojimas ir tampymaisi :wacko: ziauriai ilgos pavaros :blink:

Ar ne daugiau turi rodyt ant 100? Kiek pamenu tai 2000 apsisukimu buvo ties 95km/h :hmm:
  • 0

#23 Eddy

Eddy
  • Senbuviai
  • posts 4,754
  • Vieta:Silale
  • Automobilis:Volvo Xc70 2005 D4

Posted 2010 December 03 - 18:20

sian dar kart pabandziau vaziuot. tai isitikinau, kad 100kmh gal 1 mm daugiau 2rpm, praktiskai ant 2 stovi :hmm: per miesta vaziuojant 3 pavara 50km/h apsukos 1,6- 1,7rpm :clap:
  • 0

Zmona laksto - Peugeot 206, 02m 1,4i 55kw..

 


#24 boMod

boMod
  • Senbuviai
  • posts 444
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:Peugeot 406 2.1TD

Posted 2010 December 03 - 18:50

Matai atleidus gaza priekis stoja ir del to nesha gala. Esant tokiai situacijai laiku ispaudus sankaba mashina stabylizuojasi.
Aisku galima paspausti gaza, bet jei padauginsi prasisuks ratai ir velnias zhino kur tas "tempimas priekiu" nutemps. :)

Ant laisvo aisku nereikia vazineti, bet cia nesusije dalykai.

Sumecius masina rekomenduojama isvis nedaryti jokiu staigiu veksmu, nei ismint sankaba nei atleist gaza nei spaust gaza, nebent aisku patyres zmogus ir zino ka daro tada galima ir rankini traukt ir atidarius duris su koja stabdyt :D
Su pavara stabdyt yra ekonomiskiau - faktas, tuomet galimas kuro tiekimo nutraukimas arba minimizavimas priklausomai nuo auto
  • 0

#25 zux

zux
  • Senbuviai
  • posts 1,373
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:206 GTI '02

Posted 2010 December 05 - 14:28

jei esi studentas (kaip ir as siuo metu) vazineti masina neapsimoka visai. nusiperki menesini bilieta viesajam transportus ir sutaupai kelis simtus Lt. :) prie jau isvardintu pasiulymu noreciau prideti, kad dar sutaupyti padeda vazinejimas pastoviu greiciu, t.y. nevazineti pastoviai 50-60-50-60 (cia jeigu mieste)
  • 0

#26 Kandis

Kandis
  • Nuolatiniai dalyviai
  • posts 83
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:406 2.0 16v 97 kW

Posted 2010 December 05 - 15:26

Matai atleidus gaza priekis stoja ir del to nesha gala. Esant tokiai situacijai laiku ispaudus sankaba mashina stabylizuojasi.
Aisku galima paspausti gaza, bet jei padauginsi prasisuks ratai ir velnias zhino kur tas "tempimas priekiu" nutemps. :)

Ant laisvo aisku nereikia vazineti, bet cia nesusije dalykai.

Blogos išvados. Ismynus sankaba kai masina sumeto, tampi keleiviu ir lauki kas bus :)
Priekiniai varantys ratai gali istraukt tik jei uzmeta gala. Jei jau neisipaisai i posuki, tai greitis per didelis ir gazo spaudimas tik dar pablogins situacija
  • 0

#27 krislas

krislas
  • Senbuviai
  • posts 19
  • Automobilis:Peugeot 806

Posted 2010 December 10 - 22:52

7. Nevazhineti su atidarytais langais jei yra kondicionierius(kondishas eda mazhiau kuro nei atidarytu langu aerodinamikos pasikeitimas).

Su sąlyga, jei važiuoji taip 150 ir daugiau.
  • 0

#28 krislas

krislas
  • Senbuviai
  • posts 19
  • Automobilis:Peugeot 806

Posted 2010 December 10 - 23:17

o del vazhiavimo link sankryzhso tai jungi ne zemesne o aukshtesne ir atleidi gaza. Pvz vazhiuoji 50 matai sankryzha imeti 4 pavara ir atleidi gaza. Vazhiuoji iki 1000 RPM tada meti 3 vel iki 1000 rpm. patikek rodys kura ne 0,9 /100km o 0,1/100 km.
Vaziuojant laisva pavara visada kuro eda daugiau nei su ijungta pavara ir atleidus gaza.

O va čia reikėtų mythbusters'ų paklaust.
Nes pagal energijos tvermės dėsnį, tai niekaip neišeina.
Galbūt vienintelis įmanomas atvejis - jeigu tenka stabdyti. Tada stabdymas varikliu vs stabdžiais kelis ml sutaupo (dėl labai trumpos proceso trukmės).
Dar mažiau turėtų taupytis atveju riedėjimas vs stabdymas varikliu. Nes laisvai riedant, nuriedi, tarkim, 500 m su 0,9 sąnaudom per, tarkim, 1 min. Važiuodamas žemindamas pavaras, tiek jau nenuriedėsi, vadinasi, bent pusę to kelio važiuosi su sąnaudom taip 5. Likusius 250 "taupysi" dročindamas pavaras (kas irgi ne į sveikatą), bet turėsi sąnaudas 0,1. Nu ir kiek tų ml susitaupo per tą min ir tuos pačius 500 m?
Norint realiai taupyti:
1. Pencyniko režimas
2. Tvarkingas automobiliukas - masė, degimo/maitinimo sistema, pakaba, padangų slėgis, plotis ir raštas.

Beje, dėl kondišino. Aš mieste, jei važiuoju pilnai pakrautas, išvis jo nejungiu - antiek jaučiasi galios netekimas (P806 su 2,0
benzinas be turbinos).
  • 0

#29 boMod

boMod
  • Senbuviai
  • posts 444
  • Vieta:Kaunas
  • Automobilis:Peugeot 406 2.1TD

Posted 2010 December 11 - 00:42

Bet yra tokiu :fool: kai nuo kalno rieda ant laisvos.. Tada tai ir stabdziu ekonomijos nera ir kuro ekonomija prarandama lyginant su ijunta pavara.. Jei gerai suprantu kai droselis atleistas (manau cia galioja pagrinde el valdomiem siurbliam), o velenas sukasi ausktesnem apsukom nei laisvos eigos, minimizuojamas kuro tiekimas i purkstukus, nes tipo cilindru jau "judint" kuro pagalba nereikia juos ir taip judina inercija (bent jau pagal trip kompe iediegta logika taip suprast eina) nzn is tikro kaip yra ir idomu butu tiesa is TIKRAI zinanciu suzinot
  • 0

#30 Tarakonaz

Tarakonaz
  • Senbuviai
  • posts 159
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:2x106 Rallye S1; ex 106 Rallye S2

Posted 2010 December 11 - 02:30

Nuo pat tada, kai pradėjau vairuot, svarstau ar ekonomiškiau stabdyt bėgiu ar ant laisvo pariedėt (nes daugiau nuriedi). Ir draugų paklausdavau, kurie domisi/mėgsta automobilius. Nuomonės išsiskiria. Tegaliu pasidalinti savo pastebėjimais. Su Mazda automatu (galima persijungti į rankinį bėgių jungimą) važinėdamas stebėdavau ir momentines, ir vidutines sąnaudas. Išsiaiškinau tiek: 1. Momentinės sąnaudos mažesnės riedant ant bėgio. Taip pat stabdant bėgiu rodo mažiau. 2. Vidutinės sąnaudos vis vien 1 litru būna didesnės, kai pats jungiu bėgius, o ne automobilis. Čia tai mistika, kadangi pagal momentines tikrai turėtų būt atvirkščiai - begėjantis rodydavo kur kas mažiau sąnaudų tada, kai jungdavau bėgius pats. Nuo šiol važinėju automato rėžimu - ir man žaist nereikia, ir sąnaudos net mažesnės. BET yra dar vienas įdomus dalykas. Kai riedu įjungęs automatinį rėžimą, turbūt įsijungia laisvas bėgis, kadangi apsukos nukrenta. Automatas "mąsto" taip, kad geriau visgi riedėt ant laisvo(?). Nieko neteigiu, nesakau, kaip visgi yra geriau važiuot su mechaninę pavarų dėžę turinčiais automobiliais. Čia tik šiaip apmąstymai. Ir man pačiam būtų įdomu išgirst argumentuotą nuomonę kaip ekonomiškiau važiuot... Su tokiais įrodymais, kurie įtikintų...

Edited by Tarakonaz, 2010 December 11 - 02:31.

  • 0

#31 zux

zux
  • Senbuviai
  • posts 1,373
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:206 GTI '02

Posted 2010 December 11 - 14:19

kalnai irgi ivairus buna. namo vaziuojant yra gana ilgas ir nlb nuozulnus kalniukas, kur pradzioj yra greicio apribojimo zenlkas 70. tai jeigu ties ta vieta, vaziuojant 80, isjungti begi - greitis sumazeja iki 55 ties ivaziavimu i miesteli. su ijungtu begiu, daugiau nei puse to keliu reik palaikyti greiti, per daug suleteja.
  • 0

#32 kokonas

kokonas
  • Senbuviai
  • posts 3,002
  • Vieta:Kaunas ir Shilute
  • Automobilis:Citroen C5 ir Peugeotas 307

Posted 2010 December 11 - 16:38

jei esi studentas (kaip ir as siuo metu) vazineti masina neapsimoka visai. nusiperki menesini bilieta viesajam transportus ir sutaupai kelis simtus Lt. :)

prie jau isvardintu pasiulymu noreciau prideti, kad dar sutaupyti padeda vazinejimas pastoviu greiciu, t.y. nevazineti pastoviai 50-60-50-60 (cia jeigu mieste)

Tokiems studentams ish viso automobiliu nereikia, bo tik kiemus uzhgruzina su savo kibirais,manau visur ta pati situacija su studentais bei pensinykais ir kaune ir vilniuje ir kituose miestuose. Vienasyki per menesi ishvazhiuoja(pas tevus i kaima bulviu parsivezhti) o likusi laika kibiras stovi kieme ir uzhima vieta :angry: . Mano kieme tokiu gal 10. Ir visi va kaip grazhiai stovi. Jei pamenate toki pona Jona rode per telika kur Kaune,Golfe namo kieme gyveno. Tai va pagaliau ji ishkraustem, ir jo golfa ishboginom, 1 vieta laisviau pasidare. O like 9 kibirai vis dar stovi ir eda visiems kaimynams automobilistams nervus bo uzhima vieta, puna tieisog kieme. Supraskite zmones gi pagaliau jei vazhiuoji tik karta per menesi, ar naudojiesi viehsuojutai tau mashina ish viso nereikalinga. Nuomokites, pigiau daug kartu bus. Nereikies jug nei TA, draudimu, padangu, akumu ir t.t. Isinuomojate arba vieshu transportu vazhiuojate ir taip taupoote. :angry:
  • 0

Naujos autodalys.
Automobiliu remontas(visu)

Kompiuterine diagnostika

Konsultacijos Tel 865766726[B]


#33 Alusgeras

Alusgeras
  • Nuolatiniai dalyviai
  • posts 950
  • Automobilis:406c

Posted 2010 December 11 - 17:04

...........

:D
Kad nesu tas kuris 'uzgruzina eikstele'
ryte isvaziuoju, gryztu apie 14val, po keliu val isvarau ir gryztu tik vakare.

Edited by Alusgeras, 2010 December 11 - 17:04.

  • 0

#34 Tarakonaz

Tarakonaz
  • Senbuviai
  • posts 159
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:2x106 Rallye S1; ex 106 Rallye S2

Posted 2010 December 11 - 17:36

Tokiems studentams ish viso automobiliu nereikia, bo tik kiemus uzhgruzina su savo kibirais,manau visur ta pati situacija su studentais bei pensinykais ir kaune ir vilniuje ir kituose miestuose. Vienasyki per menesi ishvazhiuoja(pas tevus i kaima bulviu parsivezhti) o likusi laika kibiras stovi kieme ir uzhima vieta :angry: . Mano kieme tokiu gal 10. Ir visi va kaip grazhiai stovi. Jei pamenate toki pona Jona rode per telika kur Kaune,Golfe namo kieme gyveno. Tai va pagaliau ji ishkraustem, ir jo golfa ishboginom, 1 vieta laisviau pasidare. O like 9 kibirai vis dar stovi ir eda visiems kaimynams automobilistams nervus bo uzhima vieta, puna tieisog kieme. Supraskite zmones gi pagaliau jei vazhiuoji tik karta per menesi, ar naudojiesi viehsuojutai tau mashina ish viso nereikalinga. Nuomokites, pigiau daug kartu bus. Nereikies jug nei TA, draudimu, padangu, akumu ir t.t. Isinuomojate arba vieshu transportu vazhiuojate ir taip taupoote. :angry:

Nors aš mašiną laikau garaže ir kiemo neužgruzinu, vis vien noriu pasiginčyt. Visų pirma, žmogus turi teisę pats nuspręsti kada jam reikia mašinos, o kada ne. Gal jam į paskaitas nuvažiuot daug paprasčiau su viešuoju transportu (aš taip ir darau, nes fakultetas prie Prezidentūros - mokėt po 3 litus už valandą parkavimosi vietoj man neverta, o nemokamose aikštelėse vos randu vietą).

Taip pat automobilis gali būt skirtas ne tik važiavimui iš taško į tašką. Aš pavyzdžiui Peugeot dažniausiai naudoju savo smagumui - slalomai, šiaip pasivažinėjimai be tikslo ir tik retais atvejais važiuoju su tikslu kur nors. Ir jei ji stovėtų kieme, tai tikrai būtų judinama tik kas 3 ar 4 dienas kokias.

Labai ribotas požiūris tamstos - negalite aiškinti žmonėms ar jiems reikia automobilio, ar ne. Pritarčiau jūsų nuomonei tik tuo atveju, jei mašina nevažiuojanti, apleista ir panašiai.

O ir iš temos žiauriai nuklydote.
  • 0

#35 krislas

krislas
  • Senbuviai
  • posts 19
  • Automobilis:Peugeot 806

Posted 2010 December 11 - 23:43

Nuo pat tada, kai pradėjau vairuot, svarstau ar ekonomiškiau stabdyt bėgiu ar ant laisvo pariedėt (nes daugiau nuriedi). Ir draugų paklausdavau, kurie domisi/mėgsta automobilius. Nuomonės išsiskiria. Tegaliu pasidalinti savo pastebėjimais.

Pamodeliuokim.
sakykim, is eigos vaziuosim 400 metru dviem rezimais:
1. pastoviu 70 km/h greiciu 100 m, toliau riedam laisva (apsukos 1000rpm), toliau per 100 m greitejam iki buvusiu 70 ir likusius 100m vel kruizinam pastoviu 70 greiciu.
2. pastoviu 70 km/h greiciu 100 m, toliau riedam ijungta pavara nemindami gazo, bet palaikydami 1000rpm, toliau per 100 m greitejam iki buvusiu 70 ir likusius 100m vel kruizinam pastoviu 70 greiciu.
Pirmas ir paskutinis 100 m identiski.
Kas vyksta antram ir treciam 100-e.
Pirmu atveju kuras naudojamas varikliui sukti (kompensuoti trinti, sukti siurblius, generatoriu, smagrati ir t.t). Nei daugiau, nei maziau (kam teko kurti koki moskviciu, zino, kad nera tai labai lengva). Kadangi automobilis rieda tik patirdamas oro pasipriesinima, kazkiek trinties - jo greitis po to simto metru sumazeja nezymiai. Iki buvusio greicio trecioje atkarpoje grizti reikes kazkiek papildomu degalu.
Antru atveju kompiuteris nutraukia (visai ar dalinai - ne esme) kuro padavima, bet nuo to darbo sanaudos sukti varikli tais paciais 1000rpm nesumazeja. Tiesiog energija gaunama ne is kuro, o is automobilio kinetines energijos (vyksta stabdymas varikliu - ir kuo maziau naudojama kuro, tuo intensyvesnis stabdymas). Po to antrojo simto metru automobilio greitis del to bus kazkiek mazesnis, nei laisvai riedejusio. Jeigu trecioje atkarpoje turesime susigrazinti buvusi 70 - tai tik papildomom degalu sanaudom. Grubiai tariant, ka sutaupom , ta veliau prarandam.
Aisku, cia galima ieskoti niuansu - tarkim, kad leciau riedanti automobili kazkiek maziau stabdys oro pasipriesinimas, kad skirtingais rezimais dirbancio variklio nevienodi n.k. ir t.t - bet tai jau smulkmenos.
Is esmes, ta pacia mase perkeliant ta pati atstuma atliekamas tas pats darbas, ir neisivaizduoju, kaip makalavimas begiu rankena gali padeti generuoti reikalinga darbui energija, kuri siaip gaunama is kuro ir niekur daugiau.
Neriedejimas kaip sauguma didinantis veiksnys negincytinas, bet niekaip nesutiksiu, kad jis gali padeti taupyti. Net jei ir taip - tik kokius 0,0001%.
Manau, tai tik viena is legendu (salia legendos apie tai, kad stabdymas slidziam kely efektyvesnis pavara, arba kad ABS mazina stabdymo kelia, arba kad keliom Ah didesnes talpos akumas kenkia generatoriui).
Vienareiksmiskai ekonomiskiausia butu riedet isjungtu varikliu. Senuose rusiskuose automobiliuose be stiprintuvu labai pasiteisindavo.
  • 0

#36 vds

vds
  • Senbuviai
  • posts 57
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406 2.0 HDI 80 kw automatas

Posted 2010 December 12 - 00:00

Eco-driving can reduce fuel consumption by up to 20%

Tip 1. Improve your gear changes

* Shift down at approximately 1,000rpm.
* Shift up to the next gear at approximately 2,000rpm in diesel vehicles and at 2,400rpm in a petrol engine.
* At 30mph, you should already be in fourth or fifth gear

Tip 2. Drive smoothly

* Maintain a steady speed as soon as possible (from 40kph).
* Brake with the engine and use your foot brake as little as possible. Allowing the vehicle to slow naturally helps to cut the fuel flow.
* At 30mph in fifth gear, lift off the accelerator 100m before a red light.

Tip 3. Think about how you accelerate

* Up to 30mph, it is preferable to accelerate briskly up to fifth gear.
* At speeds in excess of 30mph, acceleration should be restrained
* Change gear very swiftly up to fifth gear.

Tip 4. Climbs and descents

* Keep to the same speed when going down a hill.
* On an uphill gradient, let the car lose speed, but without becoming obstructing other road-users. If possible, maintain your vehicle at a steady speed above 40kph.
* Use descents to take your foot off the accelerator.

Tip 5. Use your motor smartly

* Turn off your engine if you stop for more than 30 seconds.
* Do not preheat your engine even in winter.
* Pull away as soon as the engine has fired up.

Tip 6. Look after your car

* Check tyre pressures every month.
* If you have to use the air conditioning, make sure the difference between the temperatures inside your vehicle and outside is not too great.
* Do not leave any unnecessary loads in your vehicle.
* Remove roof bars and roof boxes when not in use.
* Proper servicing and proper use of your vehicle are as important as eco-driving.

7 patarimai kaip vairuoti ekonomiškiau

Edited by vds, 2010 December 12 - 00:06.

  • 0
P406 HDI auto '02

#37 vds

vds
  • Senbuviai
  • posts 57
  • Vieta:Vilnius
  • Automobilis:Peugeot 406 2.0 HDI 80 kw automatas

Posted 2010 December 12 - 00:18

[quote name='krislas' date='Dec 11 2010, 11:43 PM'] [/QUOTE]
Pamodeliuokim.
sakykim, is eigos vaziuosim 400 metru dviem rezimais:
1. pastoviu 70 km/h greiciu 100 m, toliau riedam laisva (apsukos 1000rpm), toliau per 100 m greitejam iki buvusiu 70 ir likusius 100m vel kruizinam pastoviu 70 greiciu.
2. pastoviu 70 km/h greiciu 100 m, toliau riedam ijungta pavara nemindami gazo, bet palaikydami 1000rpm, toliau per 100 m greitejam iki buvusiu 70 ir likusius 100m vel kruizinam pastoviu 70 greiciu.
[/quote]
jei uz 400 m nešviečia raudonas šviesoforas, t.y. jei tu ir po 400 m. noresi laikyti ta pati 70 km/h, tai abu tavo minimi variantai yra neekonimiski. Nes eko vairavimo specai pataria laikyti pastvou greiti greiti, o vaziavima pavara turima omenyje, vaziavima nuokalnese ar stabdant(letejant) prie raudono sviesoforo.
  • 0
P406 HDI auto '02

#38 krislas

krislas
  • Senbuviai
  • posts 19
  • Automobilis:Peugeot 806

Posted 2010 December 12 - 12:52

Mano modelis skirtas sklaidyti mitui apie "taupyma" riedant nuo kalno su ijungta pavara. Jeigu reikia nezymiai pristabdyti pries sviesofora ir galima rinktis - pavara ar stabdziais, tada, aisku, pavara ekonomiskiau. Tik klausimas - kiek procentu taip zaisdamas apskritai gali sutaupyti? Jeigu is tiesu riedejimas nuo kalno leidzia taupyti - tada jau reiskiasi kazkokie kiti man nezinomi faktoriai. Butu idomu suzinoti, kokie konkreciai. Nes su elementaria fizika niekaip tas nesigaus.
  • 0

#39 Algirdas

Algirdas

    Įkopęs į penktą dešimtį

  • Senbuviai
  • posts 2,866
  • Vieta:Lietuvos kaimelis
  • Automobilis:batai....

Posted 2010 December 12 - 13:49

vat laisvu ipatngai ziema gerai taupyti - eli gramai kuro, bet nuslydimas kur nors tikrai viska atpirks....
  • 0
keista... ir vel ne Pugas

#40 kokonas

kokonas
  • Senbuviai
  • posts 3,002
  • Vieta:Kaunas ir Shilute
  • Automobilis:Citroen C5 ir Peugeotas 307

Posted 2010 December 12 - 15:41

VA vertimas ir baigiame tuos vejus apie taupyma. 1. Planuokite kelionę iš anksto •Pasirinkite optimalų važiavimo kelią ir laiką, kad išvengtumėte automobilių spūsčių. •Įvertinkite oro sąlygas, jei įmanoma, esant prastoms sąlygoms, kelionę atidėkite. •Lyjant ar sningant saugiu atstumu sekite priekyje važiuojančio automobilio vėžiomis, kad sumažintumėte pasipriešinimą riedėjimui. 2. Automobilio padangas pripūskite pagal rekomendacijas ir reguliariai tikrinkite padangų slėgį •Taip sumažinsite degalų sąnaudas 2,5 proc., taip pat į aplinką bus mažiau išmetama CO2. Jei slėgis padangose per mažas, jos remiasi didesniu paviršiumi, dėl to padidėja riedėjimo pasipriešinimas ir atitinkamai degalų sąnaudos. •Nenaudokite sezonui nepritaikytų padangų, susidėvėjusių padangų, kurių protektoriaus gylis per mažas. 3. Rūpinkitės automobilio technine būkle •Nepilkite alyvos daugiau nei reikia – padidintas alyvos kiekis reiškia galios sumažėjimą, kartu didėja ir degalų bei alyvos sąnaudos. •Periodiškai atvykite į autoservisą patikrinti, kaip veikia visos svarbiausios automobilio sistemos: važiuoklės ir amortizatorių; stabdžių; išmetamųjų dujų; apšvietimo; elektronikos. •Reguliariai tikrinkite ir pakeiskite filtrus automobilyje – užsiteršęs oro filtras padidina degalų sąnaudas 0,7 l šimtui kilometrų. •Į automobilio baką pilkite tik reikiamo oktaninio skaičiaus benziną. 4. Vairuodami pasirinkite tinkamą vairavimo būdą •Kelyje elkitės ramiai, stenkitės nuolat ,,skenuoti” situaciją kelyje, kad galėtumėte išlaikyti tolygų greitį ir išvengtumėte staigaus pagreitėjimo ar stabdymo, į agresyvius kitų eismo dalyvių veiksmus neatsakykite tuo pačiu. •Numatykite priekyje esančią kliūtį, lėtėkite atleidę akseleratoriaus pedalą, perjungdami pavaras į žemesnes. •Išmokite važiuoti iš inercijos. Įvertinkite kiekvieno posūkio aštrumą, kad prieš pat jį nereikėtų staigiai stabdyti. Taip tik eikvojamos stabdžių kaladėlės, tuo tarpu judant iš inercijos, išnaudojama įsibėgėjimo metu išeikvota energija. •Stenkitės keisti pavaras anksčiau, nei variklis pajus apkrovas – daugelyje dyzelinių automobilių tai reikia daryti variklio apsukoms pasiekus 2000 aps./min., benzininių – 2500 aps./min. Svarbu kuo mažiau naudoti pirmą pavarą, kuomet sunaudojama daugiausia degalų. •Pasirinkite optimalų ir saugų važiavimo greitį. Mažiausios degalų sąnaudos, kai vairuojate iki 80 – 90 km/h greičiu. Yra apskaičiuota, kad: važiuojant 110 km/h greičiu, degalų sunaudojama 9 proc. daugiau, nei važiuojant 100 km/h greičiu, ir 15 proc. daugiau, nei 80 km/h greičiu; važiuojant 130 km/h greičiu, degalų sąnaudos gali būti net iki 25 proc. didesnės, nei pasirinkus 110 km/h greitį. •Sustoję ilgiau nei 2 minutėms, išjunkite automobilio variklį. 5. Nevežiokite nereikalingų daiktų automobilyje, nuimkite laikiklius nuo stogo kai jų nenaudojate •Dėl padidėjusio oro pasipriešinimo ir papildomo svorio degalų sąnaudos ir CO2 emisija gali padidėti iki 10 proc. Važinėjant su tuščia stogo bagažine degalų sąnaudos padidėja 3–5 proc. 6. Jei nėra būtinybės, nesinaudokite oro kondicionieriumi ar šildomų sėdynių funkcija. Taip pat stenkitės naudoti kuo mažiau automobilio elektros prietaisų vienu metu •Šildomos sėdynės padidina degalų sąnaudas 0,25 l šimtui kilometrų, oro kondicionierius - net iki 2 l šimtui kilometrų. •Kiekvienas įjungtas elektrinis ar mechaninis prietaisas (šviesos, šildytuvas, oro pūtiklis, sėdynių šildytuvas, šildomi veidrodėliai, radijas ar CD/MP3 grotuvas ir t.t.) didina degalų sąnaudas, tad visus nenaudojamus prietaisus išjunkite, kai jų jau nebereikia. •Per valandą oro kondicionierius į aplinką išmeta iki 650 g CO2, todėl kuo rečiau naudodami oro kondicionierių prisidėsite prie aplinkos saugojimo. 7. Važiuodami uždarykite automobilio langus •Uždarius langus, ypač jei važiuojama didesniu greičiu, aerodinaminis pasipriešinimas bus gerokai mažesnis. •Jei būtina, naudokite mechaninį oro ventiliatorių arba laikinai įsijunkite kondicionierių. •Ta pati taisyklė galioja ir dėl stoglangių. 8. Nevažiuokite automobiliu po vieną, kooperuokitės, tapkite pakeleiviais, pavėžėkite kitus, dažniau naudokitės visuomeniniu transportu •Jei nors 30 žmonių paliktų savo automobilį vykti į darbą ir rinktųsi važiavimą viešuoju transportu, būtų sutaupoma beveik 5000 l degalų per metus. •Viešasis transportas ir naudoja 15 kartų mažiau energijos, lyginant su automobiliu. 9. Venkite trumpų distancijų automobiliu •Apie 45 proc. nuvažiuojamų atstumų mieste yra trumpesni nei 3 km. •Vienas litras benzino į atmosferą išmeta 2,3 kg CO2, dyzelinas – 2,7 kg CO2. •Šaltas automobilio variklis naudoja žymiai daugiau degalų, todėl trumpas distancijas nueikite pėsčiomis – taupykite, tausokite ir būkite aktyvūs! 10. Degalų taupymą paverskite žaidimu arba iššūkiu sau, suskaičiuokite kiek sutaupėte pinigų, susiraskite bendraminčių ir nuolat tarpusavyje palyginkite rezultatus bei pasidalinkite patirtimi! Parengta pagal www.15min.lt
  • 0

Naujos autodalys.
Automobiliu remontas(visu)

Kompiuterine diagnostika

Konsultacijos Tel 865766726[B]





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users