Sisteminė įtampa mašinoj būtent remiasi į akumuliatorių. 13.8-14.5V įtampa prie kurios pilnai įsikrauna rūgštinis akumuliatorius prie skirtingų elektrolito temperatūrų. Su 12.8V baterija įsikraus maždaug tik 50proc. talpos. Rūgštinis akumuliatorius būtinai turi būt įkrautas arti 100proc. kitaip prasideda negrįžtamas procesas - sulfatacija ir jis plaipsniuj degraduoja kol turi tiek pat energijos kaip bulvė. O iš senienų laikų, tai turbūt žmonės neturėjo tikslių matavimo prietaisų. Vienam prie 15V nekrauna, kitam prie 12V verda jau viskas (nes multimetras ar voltmetras pieno riebumą rodo). O senus karb. variklius turbūt ir stipriau už genero dirželio timptelėjęs galėjai užkurt, tai ten tas akūmas gyvas ar nelabai gyvas turėdavo mažai įtakos
Nu mano testeris normalus. Ne kažkoks stebuklas, nes tuos brangius labai gaila deginti, kai netyčia mašinai matuojant parazitinę srovę, pasirodo, kad ten ji truputį didesnė, nei tikėtasi. Bet normalus testeris už 10 ar 20eur jau įtampą matuoja pakankamai teisingai. Aišku, kol krona būna pilna, o paskui rodo į lankas ir supranti, kad laikas ją keisti. Turiu dabar kažkokį raudoną iš Lemonos už kažkiek nebrangiai. Yra ir apšvietimas, ir netgi temperatūros matavimas su pridėta komplekte termopora, labai patogu tikrinti kondicionierių veikimą po remonto ir pildymo.
Apie akumo talpą ir teorinius skaičius aš žinau. O įtampa dažniausiai matuojama su vidutine ar pilna elektros apkrova ant laisvų, tai važiuojant su apsukom ten pakyla ir kiek reikia, ir pasikrauna. Todėl seniems grabams, kur, kaip ir sakiau, pareikalavimas nėra didelis, nes pats variklis elektros prašo tiek, kiek iš tos bulvės gal netgi ir užtektų, o visa kita surija tik lempos, dar koks pūtikas ir magas, kad generas 50A su gera atsarga dar dirba. Tai teorija sako apie sulfataciją ir nuosėdų akumuliatoriaus dugne susikaupimą bei dėl to būnantį trumpinimą tarp plokštelių, o praktika sako, kad sena mašina, kuriai su šviesom, pūtiku ir magu ant laisvų rodo 12,8V, nuo 2016 iki 2018tų važinėjo ir Vartos akumo nesugadino. Tas akumas dar prieš tai kelis metus dirbo kitoj mašino, ir nuo 2018tų dirba dar kitoj mašinoj kolkas kas be problemų ir dyzelį užkuria.
Už tai naudinga pamatuoti ne vien ant laisvų, bet ir pagazavus, nes būna sužinai naudingų dalykų, pvz kad viskas dar ok, arba kad kaip tik labai ne ok, nes pvz ant laisvų gražūs 14V, bet pagazavus šauna iki 18V ir štai iš kur įtampos šuolių ir CAN klaidos bei mirgantys Xenonai.
Apie užvedimą už generatoriaus diržo, tai labai normaliai skamba.
Prieš dvi savaites buvo atvykęs 2009tų metų C3. 1,4 benziukas. Žmonės ieškojo starterio ir nerado. Aš irgi paieškojau. Nu tikrai nėra. Ten, kur būna starteris pas tą variklį - skylė, uždengta gamykline skardele, prisukta varžtais. Nuėmiau generatoriaus dirželį, pasukau raktelį. Išgirdau ūžimą ir supratau, kad sukasi generatorius. Išmetė Start-stop system faulty. Uždėjau atgal dirželį, automobilis užsivedė. PSA dyzeliai su start-stop kuriasi generatoriumi tik darbinės temperatūros ir pilnai pasikrovę. O va benziukui užtenka ir šaltam generatoriaus. Beje, labai fainai vedasi. Super lengvai, greitai ir svarbiausia labai tyliai. Aišku, yra ir trūkumų, kad pvz jei dirželis paseno ir nori slysti, gali ir neužsivesti galimai.
Beje, čia nėra kažkokia super nauja technologija. Tokią sistemą su starteriu-generatorium turėjo motoroleris Tula Turist. Taip, tas sovietinis prieš 50 metų. Žinoma, kai ten pasendavo, turbūt išsimagnetindavo sovietiniai magnetai ir nebeužsivesdavo, tekdavo minkyt kojelę arba stumt. Bet idėja buvo ir kažkiek veikdavo
Šiand vakare pasikeičiau tepalus,oro,salono filtrus.Oro filtrą keist palyginus su 307 lengvumelis:)Variklio apačia sausa,jokių nuotekių neaptikta.Klausimas:kaip pasikeist mechanines dezes tepalus?Išleidimo varžtą mačiau o pro kur ipilt?
Jei pavarų dėžė BE 5 ar 6 bėgių, tai išleidžiat tepalą, o naują supilti galima per dėžės viršuje esantį alsuoklį. Plastikinis varžtas, atsukamas 17mm galvute.
Jeigu dėžė ML (nežinau, ar tokia galėjo būti, didoka 1,6dyzeliui ir dar tokiam kėbule), tada irgi per alsuoklį, tik net nereikia nieko sukti, o tiesiog pirštais nusitraukia kamštelis viršun.
Lygio varžto ML neturi (senos ME ir pačios pirmos ML turėdavo, dabartinės nuo kokių 2005tų dauguma neturi), todėl joms pilasi, jei apačioje nėra aušinimo briaunelių, 2,6litro. O jei yra briaunelės, tuomet 1,9L, bet aš visad pilu 2L
O BE gali turėti lygio varžtą dėžės gale skardiniame dangtelyje, vienas didesnis, berods 19mm galvute ar pan. Bet dabartinėms dažnai irgi jo jau nebūna. Bet aš tai jo nejudinu, o tiesiog supilu reikiamą tepalą per viršų. Įvairioms mašinoms įvairiais metais rašydavo įvairų kiekį, bet visada tarp 1,8-2L. Tai supilam 2L per alsuoklį ir ramu.
Pilti ramiai ir atsargiai, nes per alsuoklį pilant, jei užgrūdi padavimą dideliu kiekiu - spjaudosi oru ir išbėga viskas ant dėžės. Galima, kad neburbuliuotų, atsisukti atbulinės eigos daviklį ir tada greitai ir lengvai subėga.
Edited by tadas1991, 2020 July 17 - 04:17.