Visiem laikam kad visiem butu AIŠKU.
TEORIJA:
Kas yra EGR - recirkuliacinis vožtuvas, kuris iš "KAMINO" paduoda išmetamąsias DUJAS į įsiurbimo kolektorių. Taip mažinamas išmetimas. Tiesa, labai nežymiai, tačiau mažinamas - kiekvienas procentas gamintojui yra SVARBUS dėl EURO5-6 standartų. Taipogi, esant šaltam varikliui, jis turėtų greičiau apšilt, nes patenka į įsiurbimą jau karštas išmetamųjų dujų mišinys. Bet čia tik teorija.
PRAKTIKA:
O dabar kas vyksta išties - BAISU. Ar esate kada atsidarę ar nusukę įsiurbimo kolektoriaus vamzdį, pati įsiurbimo kolektorių? Viduje SMALA... Turbina visada "išskiria" šiek tiek tepalo į įsiurbimo sistemą, taigi sienelės tiek vamzdžių tiek kolektoriaus dengiasi tepaliuko sluoksniu mažu. Tai būtų nieko, tačiau čia PASIJUNGIA "gerasis" EGR vožtuvėlis ir prieš tai įvykusio degimo procesu susidariusios kietosios dalelės ("nuodėguliai, smalkės kaip pavadinsi nepagadinsi) patenka į tą patį įsiurbimo kolektorių, tada sukimba su ten esančiu tepalu ir taip AUGA AUGA stalaktitų kalnai pakalnės kol galų gale užsikemša aklinai įsiurbimas (teko ne kart turėti tokių egzempliorių). Mašina pradeda nebetraukti, padidėja dūmingumas (nes gauna mažai oro), kai padidėja dūmingumas, automatiškai EGR duoda DAR LABIAU "smalkiną" dujų mišinį į įsiurbimą kas dar labiau kemša visą sistemą. Žodžiu DOMINO efektas. O dar prisideda i FAP su regeneracijomis ir turim bendrą bėdų maišelį... Apie FAP jau ir taip daug aprašyta. Aš asmeniškai neturėjau dar tokio, kur uždegę vožtuvai nuo "stalaktito" nulaužų (kai nevienodai vožtuvai užsidaro dėl atskilusių gabalų iš įsiurbimo, bei subraižoma netgi gilzė), bet skaičiau ne kartą prancūzams vargšams taip yra buvę. Sumažėja kompresija ir tada jau remontas rimtas.
Tesiam TOLIAU, buna elektrovakuminiai ir elektiniai EGR vožuvai, pas Peugeot 607 elektovakuuminiai pas 2,0HDi 80kW ir 2,2HDi 98kW, elektriniai pas 2,0HDi 100kw ir 2,7HDi 150kW. Jei užslinksta elektrovakuuminis, tai dar bėdos didelės nėra ir blogiausiu atveju galime grįžti namo su važiuojančia mašina ir degančiu "check engine". Elektriniai EGR turi savybę "UŽTRUMPINTI" variklio ECU grandinę, tokiu atveju net nesikurs mašina, jau nebekalbu apie check engine ir pan.
Dabar del NOX duju, gamintojas EGR deda tikrai ne dėl jų, o dėl REIKALAVIMU TARŠOS MAŽINIMUI. + dasideda prorgamuojamas gedimų sąrašas (pagooglinkit, tai daro spec. kad automobilis nelaikytų ilgiau garantinio) ir paranku turėti FAP ir EGR sumažinti variklio resursui. Užsikiš, uždegs - metam lauk perkam naują, nes seną remontuot neapsimoka.
Dėl užkaitimo, ant kiemo vienu metu buvo 2 Peugeot 607 (vienos pagal skydeli ~230k kitas ~290k), vienas be FAP ir EGR kitas su abiem. Lauke -12C. Užsivedė abu gerai, toliau automobilis uz EGR ir FAP netikėtai pradeda purtytis, šokinėja apsukos, prasideda vibracija (buvo pastriges kurimosi metu EGR, paskui prasivera striginėdamas) po kurio laiko susilygina darbas. Abiejuose auto buvo padaryta 22C ir abu pradejo sildyti VIENODAI. Tik pas tą kur iškastruotas FAP ir EGR variklis kaip laikrodis ir jokio diskomforto. Plius dar ir rida "spidometrine jame 290k) Abiejuose buvo vienu metu pajungtos LEXIA su parametru kreivemis oro srautam ir egr - taigi purtymasis nustatytas 100% dėl EGR strigimo (ECR reguliaitorius viena - oro srautas KITA).
Dabar atsakau į klausimą kada EGR atidarytas į įsiurbimą kada uždarytas. Uždarytas VISADA kai spaudžiame ekseleratorių, atidarytas kai ilgiau pastovime ant laisvų. O BET TAČIAU, naujesni varikliai(tiksliau ECU) jau turi kitaip padarytą programą, jog perilgai nebeduotų "NUODŲ" į isirubimo kolektorių ir net ilgiau stovint prie šviesoforo uždaromas "kaminas" ir paliekama tik šviežias oras iš oro filtro.
Na ir FINAL WORD.
Jeigu norite, jog senukas auto tarnautų ilgiau, tikrai apsimoka pasišalinti tiek FAP tiek EGR. Jeigu turite apynaujį automobilį (iki 150 000km TIKRA RIDA ir geri FAP bei oro srauto parametrai) ir nežadate dar su juo važiuoti daugiau nei + 50 000km, paliekat tiek EGR tie FAP - susitvarkys sekantis savininkas.
Tiesiog yra pasirinkimas mylim gamtą ir mokam už tai, nemylim gamtos ir važiuojam be rupesčių. O diskusijose visada gimsta tiesa
Šį pranešimą redagavo Laimonas: 2016 kovo 09 - 21:59