Reikalavimas ar rekomendacija?O kaip tas reikalavimas, kad reikia keisti prie tam tikros ridos arba kasmet, nepriklausomai nuo ridos?
Reikalavimas gali buti tik kol garantinus laikotarpis arba papildoma garantija kokiem nors komponentams su tuo susijusiems, jei nori, kad galiotu.
Visa, kas toliau, o apie tai dabar ir kalbame - tik rekomendacija.
Tai savininkas/vairuotojas pats sprendzia, kaip ir ka daryti ir kiek priziureti, kada aptarnauti.
Mes ka cia kalbam, tera musu praktika, ka matom kasdien atvaziuojanciuose remontuotis automobiliuose, kurie tikrai ne katik is salono. Ir ka matom, apie ta ir kalbam. Tai jusu atveju, jei vazinejat su nauju is salono, ir neplanuojat naudoti 10-15metu, tai sita informacija isvis nelabai net ir aktuali butu, nes jum tikrai atlaikys, o rupintis visais kitais pasaulio nepazistamaisiais vien is geros valios, tiek laiko gyvenime neuzteks.
Tai ilgalaikio poveikio analize, ir tas poveikis net ne visada pagal kilometrus jauciamas, kaip ir sakot. Francis vazinejo ten su kazkokiu VW, kuriam beveik nekeite tepalu, nuvaziavo 400kkm per kokius 5 metus, ir variklis atlaike be problemu. Tai komercinio naudojimo automobilis, kuriam galima keisti pagal gamyklinius kilometrus is esmes be problemu, tik reik suziuret, kad bent nepritruktu. Nes yra nauju varikliu be matuokliu su labai ilgu intervalu ir deginanciu tepalus, o davikliai daznai gryba pjauna jau po poros metu.
Jei automobilis vangaus asmeninio naudojimo, ir naudojamas jau i pliusa nuo tu 400kkm, kaip daug Lietuvoje naudojamu, reikia vistiek ta kilometraza mazinti, nes elementariai senas variklis su prastai veikianciom ekologinem sistemom zymiai greiciau uztersia tepala, o tada dar nuo praktiskai vangaus naudojimo ir ilgu stovejimu tie uztersti suodziais ir oro dregme (emulsija) tepalai virsta i nebelabai tirpia kose. Tas ypac jauciama, kai automobiliu savininkai buna senoliai, kur nuvaziuoja geriausiu atveju 5 tukstancius per metus, o buna ir 500km. Nu bent kas pora metu reiktu pakeist tada, ypac benzinams, kur gan daug dregmes degimo kameroje, taigi ir tepale, o taip pat ir susikaupia daug pacio benzino tepale, kuris del trumpu atstumu neisgaruoja ir skaido tepalo veiklias medziagas.
Trecias atvejis yra Taksi ir panasios paskirties automobiliai, kurie dirbant ziema ir naktimis, arba diena per pika, nesuka tiek daug kilometru ar laiko, kiek daug suka varikli laisva eiga. Galima butu skaiciuoti motovalandas, kaip sporte, bet Peugeot padare taip, kaip siuolaikiniai motovalandu skaiciuokliai, kurie skaiciuoja ne laika, o realu apsisukimu skaiciu - BSI blokai nuo nuo BSI2004 skaiciuoja variklio alkuninio veleno apsisukimus. Ir pagal ta kieki, jei automobilis stovi, o ne vaziuoja, mazina kilometru kieki skydely.
Tai, ka Laimonas parase, yra jo nuomone. Ka as parasiau, mano. Tai jos skiriasi, kas yra normalu, nes Laimonas labiau pedantas, ir savo masina plauna ir poliruoja, o as labiau murzius tepalinis, ir savo kasdieni plaunu pries TA, vestuves ir laidotuves. Tai pas mane skaitliukai skydeliuose tiek 2010tu, tiek 1999tu padaryti ant 10k, bet ne visada taip iseina, nes savo transportui po sunkiu dienu ir naktu prie kitu, daznai nebelieka upo. Bet iki 15k visada pasikeiciu. Ir varikliai viduje svarus. Turbut galetu buti ir daugiau tu kilometru, nes seni varikliai nera trapus ir naudojama moderni alyva, bet remiuosi tuo, kad eksploatuojama 70proc mieste ir dar salyginai daznai gazas buna nemazai nuspaustas bei salyginai daznai variklio kompiuteris nebeleidzia kelti apsisukimu skaiciaus.
Turiu dabar moralini klausima, ar savo pezui isvis dar keisti tepala. Iki eksploatacijos pabaigos, t.y. tikriausiai paskutines TA pabaigos liko pusantru metu. Nu tikrai atlaikys ir nepakeitus, bet kilometru skaitliuke jau tik 2000 liko. Tai gal dar pakeist?
Motociklui keiciau tepala 2022tru rudeni, grizes is keliones po Islandija. Nuvaziavau nepakeites gal 8kkm, nors gamintojas 1996tais nurode 12men arba 6000km. Cia su tuometiniu 10w40 pusiau sintetiniu. Dabar ipilta 10w40 modernus sinterinis. Tai pernai nekeiciau, nes birzeli gime vaikas ir per sezona turbut 1000km nenuvaziavau. Siemet paziuresiu per akute ir turbut pakeisiu tik rudeni po sezono. Planuoju truputi pasivazineti, kiek dama isleis.
Isvada, kad bukime ukiski ir bukime savininkai savo turto. Patys ir spreskim.
Tilto sarnyrus reikia patikrinti ir sutepti kasmet. Kai Kleboniskio tilto netikrino ir netepe 25 metus, tai sarnyrai supuvo ir suluzo bei nukrito perdanga. Po to buvo visa brangi sudetinga operacija pakelt ir padet atgal ant nauju sarnyru. Bet gal taip gavosi pigiau, nes 25 metai visai nemazai. Tai tik pasiseke, kad pati perdanga atlaike ir nesuluzo nei krentant, nei keliant
O jei nenorim buti ukiski, pasitikekim meistrais, kuriais pasitikime. Tada beveik garantuotai bus brangiau, bet jei finansai tai leidzia, tai sutaupysim laiko ir streso. Nes tikiu, kad zmogui, kuriam automobilis tik transporto priemone, dar galvot kaip ir kada cia tepalus keist, derint prie savo asmenybes. Turetu but visai neidomu..